Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• is dit wat?

itt sommigen onder ons die 3/4 jaar tig pagina's besteden aan een nieuwe auto om uiteindelijk te twijfelen tussen paszzaad coupe of een keurige S80, zal ik direct maar met 1 auto komen ;-)

De kans is aanwezig dat ik binnen nu en een paar dagen de knoop door ga haken voor een nieuwe leasert. De 118d hoeft nog maar 8 maanden, maar met wat aanbiedinkjes op de 3, begint het bij deze jongen te kriebelen. Helaas is er geen 320d HE touring in voorraad die ik wil. Nu heb ik de volgende auto geconfigureerd.

320d business line (navi, aut airco etc etc nu incl opbergpakket)
    zwart
    sportstoelen
    xenon
    17"
    winterbanden
    sensatec beige bekleding (wel handig met baby op komst)
    dakrails
    zonneschermen achter

Hij zou midden mei geleverd kunnen worden (voor onze vakantie)

ben ik nog wat essentieels vergeten?
    Last edited by 6bakkie; 02-04-09, 20:58.
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Vergeet je de verlichte deuropeners binnen nou weer ?

Comment

beige bekleding handig met een baby?
      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Wel als het leer is, en 6Bakkie kennende...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
          beige bekleding handig met een baby?
          dat sensatec is met een doekje afneembaar zoals met leer. stof wordt een crime denk ik. leer is mooi maar wordt me te gortig.

Comment

Ik zou de licht/regensensor nog nemen en de usb/ipod aansluiting. Verder ben ik absoluut niet gecharmeerd van die standaard plastic interieurlijsten...

Trouwens sensatec... Doe het niet... Een collega heeft het ook, ook in beige. Het ziet er niet onaardig uit, maar als je overdag in warm weer wat kilometers moet afleggen is het vies zweterig.
            Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
              Ik zou de licht/regensensor nog nemen en de usb/ipod aansluiting. Verder ben ik absoluut niet gecharmeerd van die standaard plastic interieurlijsten...

Trouwens sensatec... Doe het niet... Een collega heeft het ook, ook in beige. Het ziet er niet onaardig uit, maar als je overdag in warm weer wat kilometers moet afleggen is het vies zweterig.
              welke interieurlijsten heb jij?

Comment

qua 17" ben ik er overigens nog niet uit

http://img.quoka.de/orig_BMW_V---fot...9-20809819.jpg

of deze

http://www.bmw.com/com/en/newvehicle...espoke_161.jpg

Comment

Ehm ik meen Glacier silber. Wat ik vooral tegen dat grijze plastic heb is dat je vrij snel krassen etc hebt. Ik reed proef in een 320i met 12k kilometer en daar zaten al aardig wat krassen etc op.

Comment

Trouwens, als het een zwarte wordt (denk het wel, geen metallic?) dan is een chrome line exterieur wel fraai... Maakt de auto wel af dan.

Comment

Ha, die 6bakkie;

Klinkt als een mooie combinatie. Ik zou persoonlijk die dakrails laten vervallen, eventueel standaard zwart nemen i.p.v. metallic en dan toch voor echt leer gaan. Misschien zelfs xenon eraan opofferen....
                      Oh ja; wat mij betreft is bij de wielen je eerste keuze de eerste keuze.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                        Ehm ik meen Glacier silber. Wat ik vooral tegen dat grijze plastic heb is dat je vrij snel krassen etc hebt. Ik reed proef in een 320i met 12k kilometer en daar zaten al aardig wat krassen etc op.
                        dat glacier silber is zonder meerprijs, meen ik te lezen.

xenon opofferen voor leer. No way!. xenon is echt stukken beter dan die lampionnetjes van bmw.

dakrails vind ik mooi.

zwart is geen metallic. 1400 euro voor metaallak. om te brullen natuurlijk

chrome line is ook een tip van mijn vrouw. vind ze erg mooi. vrouwen.......

Comment

glacier silber is zonder meerprijs bij het M pakket, daar heb ik het ook bij gekregen...

Chrome line vind ik op een zwarte auto erg mooi... Maakt er een chique auto van... 320d rijdt natuurlijk schitterend, fraaie motor.

Comment

Ha, die 6bakkie;

Grappig dat dakrails 'voor het mooi' worden gekozen, want feitelijk nut hebben ze natuurlijk niet. Kwestie van smaak dus. Kosten die handvatten nou nog?
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Ik kan je maar 1 ding adviseren....... CHROME line natuurlijk :-)
                              2 x ouwe premium meuk
                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                Ha, die 6bakkie;

Grappig dat dakrails 'voor het mooi' worden gekozen, want feitelijk nut hebben ze natuurlijk niet. Kwestie van smaak dus. Kosten die handvatten nou nog?
                                die kosten 350 euro oid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                  Ik kan je maar 1 ding adviseren....... CHROME line natuurlijk :-)
                                  had niet anders verwacht john.

Comment

zo moet ie gaan worden
                                    Attached Files

Comment

Chrome line achteraf op een 3 Touring kost ca 1500 euro.

Ik zou voor de plastic zwart glimmende lijsten gaan icm beige sensatec (kan er geen hele grote nadelen in zien t.o.v. leder) zeer chique itt die grijze apparaten. Echt leder is ook plakkerig als het echt warm is, dat het zoveel beter vocht afvoert is pure kul. Beiden zijn niet erg prettig wanneer de auto in volle zon heeft staan bakken, maar net alsof stof dan zo lekker zit?

Velgen zou ik niet de 161 kiezen, die heeft achter 255 en dat zie je in de leaseprijs. Bovendien is het een velg van de pre-facelift.

EDIT: Zo zie je maar dat ik dus ook niet zoveel weet van Beamers, Chrome Line kan tegenwoordig dus af-fabriek op een 4 cilinder :)

Ik zou overigens ook die dakrails ditchen en er een M-sportstuur inhangen.
                                      Last edited by ølle; 03-04-09, 15:33.

Comment

Chrome line, zeker doen, ik heb het ook.

Ik heb de alu-lijsten ("feinschiff") genomen in het interieur. Kost wat, heb je wel wat.

De eerste velgen heb ik ook op mijn 325 zitten. Waar ik eerst bang was dat 17 inch wat klein zou ogen, ben ik daar nu volledig van terug gekomen. Natuurlijk 18 inch oogt nog wat dikker, maar deze 17 inchers staan prima, zeker als de koets iets verlaagd is (M-onderstel) en omdat na de facelift de wielen iets verder naar buiten lijken te staan (is geloof ik ook zo, spoorbreedte is ietwat aangepast), waardoor ze minder wegvallen in de wielkasten.

Verder heb ik ook Xenon, licht- en regensensor (en verrassend genoeg werkt die lichtsensor vrij goed) en leder, mar sensatec lijkt me een mooi alternatied als leder te diep bukken wordt.

Welke navigatie ga je doen? Ik heb de Professional en dat is echt supersnel plus een fikse harddisk (ik heb dus geen iPod-aansluiting). Opbergpaket (lees bekerhouders) is wel verdomd handig (ook achterin). Mijn zoon van 5 vindt in elk geval top! ;-))

Verder zijn dakdragers wel handig als je nog eens zo'n hutkoffer op het dak wil doen als je bij een vakantie niet allemaal achterin weggestouwd krijgt. ;-)

Groet
                                        GJ

PS misschien toch eens wat foto's knippen van auto. ;-)
                                        Last edited by GJ; 14-05-09, 10:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                          licht- en regensensor (en verrassend genoeg werkt die lichtsensor vrij goed)
                                          Die werken zelfs op een Ford heel goed, dus zo moeilijk kan dat niet zijn. :)
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                            Die werken zelfs op een Ford heel goed, dus zo moeilijk kan dat niet zijn. :)
                                            Er was hier iemand die vond dat die dingen nooit doen wat je wil. Welnu, de regensensor was ik op de Volvo al aan gewend geraakt dit itt tot mw GJ. Licht was niet nodig op de Volvo, dat staat immers automatisch altijd aan. De lichtsensor op de BMW werkt prima in mijn korte ervaring tot op heden. Heeft als bijkomend voordeel dat ik overdag alleen met die übergeile dagrijverlichting/angel eyes onderweg ben (klinkt dat al als voldoende propellor-fapper?).

Groet
                                            GJ
                                            Last edited by GJ; 14-05-09, 10:39.

Comment

320d business line (business navi, aut airco etc etc nu incl opbergpakket)
                                              zwart
                                              sportstoelen
                                              xenon
                                              17"
                                              winterbanden
                                              sensatec beige bekleding (wel handig met baby op komst)
                                              dakrails
                                              zonneschermen achter
                                              chrome line exterieur af fabriek (355 euro)

al met al behoorlijk bukken, maar het is zo een mooie en fijne auto. Ik heb er niet in gereden maar dat geloof ik wel.

Nu hopen op goedkeuring

p.s in het najaar koop ik dan weer een zakje paprikachips zoals bij de 118d.ehehe
                                              Last edited by 6bakkie; 03-04-09, 16:01.

Comment

Ha, die GJ;

"Verder zijn dakdragers wel handig als je nog eens zo'n hutkoffer op het dak wil doen als je bij een vakantie niet allemaal achterin weggestouwd krijgt. ;-)"

Moet je evengoed nog een stel dwarsliggers regelen. Laat dan die dingen gewoon helemáál weg en monteer voor de vakantie een losse set dakdragers, rijd je de rest van het jaar tensminste niet voor sjakie.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die 6bakkie;

"een zakje paprikachips zoals bij de 118d"

320d heeft 177peekaas, toch? Ik zou er eerst maar eens een tijdje mee rondrijden. Ding moet natuurlijk niet sneller worden dan je 164....
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

USB-aansluiting zou ik de volgende keer ook nemen idd. Ik zit nu te klooien met een mp3-speler op de line-in. Werkt ook goed hoor, maar een USB-stick zoals in onze Fiat 500 is echt superhandig. Nooit opladen, nooit problemen en toch voor een paar tientjes 16GB aan muziek in de auto. Zappen kan gewoon emt de knopjes op het stuur. Werkt perfect!!

Een ipod in de auto is eigenlijk alleen maar lastig natuurlijk. Nu nog even een must-have, straks alleen maar lastig zo'n externe speler en lach je erom.
                                                    Vroeger gingen mensen ook een discman aansluiten met een kabeltjes op de autoradio. ROFL

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Maar ja, wat doe je met een usb-stickie als je over straat loopt of *fluistert* in de bus of trein zit en je wilt een deuntje luisteren? iPod, en zeker het 60-giegding dat ik heb, blijft toch ideaal hoor. Alles erop, overal bij je.

In de Fiesta in de Dension, in de 325i nu in de Alpine, waar ik best blij mee ben.
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oh, Harry is gewoon sip dat hij geen Ipod heeft :-)

Het gemak van Itunes, playlists etc is voor mij genoeg reden om ook over 3 jaar weer een Ipod in de auto te willen hebben.

Mooie auto zo Bakkie! Wordt een dikke bak zo!

Comment

Trouwens, is de 3 serie de nieuwe algemene gummen auto, als opvolger van de 1? Mooi man, wat nou crediet crisis, gewoon anti-cyclisch een grotere auto voor de deur zetten tijdens de crisis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                            Maar ja, wat doe je met een usb-stickie als je over straat loopt of *fluistert* in de bus of trein zit en je wilt een deuntje luisteren?
                                                            Ik zit nooit in bus of trein en als ik op straat loop heb en hoef ik geen muziek, dus voor mij is een mp3-speler helemaal niet nodig.
                                                            ipods zijn cool hoor en misschien koop ik wel eentje voor in mijn 118D als mijn oude echt stuk is. Maar ik blijf het een tussen-oplossing vinden.

Ik wil gewoon een HD met wifi in de auto en dan gewoon vanuit itunes oid naar een mapje '118D' slepen waarna ze naar de auto worden gekopieerd. Veel handiger dan een aparte speler in je auto meeslepen.
                                                            De techniek is er allang, maar blijkbaar willen ze dit nog niet.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                              Ik zit nooit in bus of trein en als ik op straat loop heb en hoef ik geen muziek. [...] Maar ik blijf het een tussen-oplossing vinden.
                                                              Aha! Voor jou is 't dus een tussenoplossing. Ja, daar kan de rest van de wereld ook niks aan doen. :)

Comment

Kleine tip: er zijn dealers die nog wat eigen extra aanbiedingen hebben. Bij mijn E90 kreeg ik 17" Styling 160 voor 400,=.

Comment

Working...
                                                                X