Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gaat er mee Gummen op Zandvoort 17/4?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wie gaat er mee Gummen op Zandvoort 17/4?

Op een ander draadje al even over gehad, hier dan een heus eigen topic. Misschien zijn er Gummers onder ons die de minder ervaren mensen wat kunnen leren? Kijk maar. Wij zijn er bij:
    De Historische Auto Ren Club (HARC) organiseert voor haar leden ieder jaar een aantal Vrij Rijden Dagen op Circuit Park Zandvoort. Die dagen mogen licentiehouders en niet-licentiehouders met hun automobiel, historisch of minder historisch, naar hartelust hun rijvaardigheden beoefenen op ons national duinencircuit.

De deelnemers worden ingedeeld in maximaal vijf groepen:
    1. Straatauto's, auto's zonder rolkooi en andere circuitaanpassingen (85 dB A)
    2. Niet-licentiehouders met raceauto's en auto's met rolkooi (89 dB A)
    3. Licentiehouders met raceauto's (89 dB A)
    4. Monoposto's van voor 1980 (90 dB A)
    5. Monoposto's van na 1980 en sportscars/superlights (90 dB A)

Het aantal dB's is het maximum, wordt gemeten langs de baan en is bepalend voor deelname. De deelnemers in de groepen 3, 4 en 5 dienen tijdens het rijden racekleding te dragen. De deelnamekosten zijn voor leden 100-120 euro en voor niet-leden 120-150 euro per dag per auto (afhankelijk van aantal groepen c.q. totale rijtijd per groep).

Check ook: http://www.harc.nl/?id=54 Inschrijven enzo: Voor nadere inlichtingen, vereiste veiligheidsvoorzieningen en het lidmaatschap van de HARC kunt u zich wenden tot telefoonnummer 020-4974704, fax 020-4975469 of een e-mail naar [email protected].

Hoi! Frank.
    Last edited by McTAR; 02-04-09, 22:33.
    If you obey all the rules, you miss all the fun...

Geen geschikte auto op dit moment helaas. Ik mis het echter wel, dus dat gaan we op termijn oplossen.

Comment

Goed initiatief, jammer genoeg net ff te vroeg in het jaar voor mij.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik race niet meer met mijn SZ en zit dan sowieso ergens in Stuttgart. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb al eens op die harc site zitten kijken: hoeveel tijd krijg je om te rijden? Ik kwoot van de site: "voor niet-leden 120-150 euro per dag per auto". Maar dan wordt de tijd weer door 5 gedeeld (neem ik aan) dus je kan dan effectief ongeveer anderhalf uur rijden tussen 09.00h en 17.00h?
          An sich is het wel aanlokkelijk.
          When men were men

Comment

Dat is idd het enige vraagteken. Misschien kan Frank hier nog iets over zeggen?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McTAR Bekijk bericht
              Op een ander draadje al even over gehad, hier dan een heus eigen topic. Misschien zijn er Gummers onder ons die de minder ervaren mensen wat kunnen leren? Kijk maar. Wij zijn er bij:

Hoi! Frank.
              Frank, misschien ligt het aan mij, maar je schrijven is me niet helemaal duidelijk!?
              Wat is nu je bedoeling, mensen vragen om als begeleider/instructeur te komen helpen, of om hier extra deelnemers voor deze dag te vinden?
              Ik heb in het verleden wel eens even als instructeur meegelopen en ben indien gewenst best bereid om mensen wat toelichting/begeleiding te komen geven.

Comment

Ik kan niet beloven hoe het gaat. De Harc zelf ook niet. Ligt er namelijk helemaal aan hoeveel mensen zich melden en hoe dat over klasses verdeeld is. Ben er eens geweest dat er weinig monoposto's waren, en die samengevoegd werden. Toen hadden we 4 groepen die elk veel meer dan n half uur per keer konden rijden.

Ben er ook wel eens geweest als de vrij rijden dag voor een historisch weekend viel. Dan zijn er natuurlijk veel meer auto's ook aan het trainen. Met zo'n bezetting mag je rekenen op 4 heats van 25 minuten. En ben er ook wel eens geweest dat iemand een paar auto's voor me op de grid al in de eerste ronde op de Gerlach zijn drysump (18 liter olie) eruit gooide. Dan is je heat verloren...

Persoonlijk maakt het me niet zo erg veel uit of ik 3 keer of 4 keer rij, evenmin of het 25 of 40 minuten zijn. Elk rondje is weer een heeeeerlijke ervaring...
                Last edited by McTAR; 03-04-09, 23:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
                  Frank, misschien ligt het aan mij, maar je schrijven is me niet helemaal duidelijk!?
                  Wat is nu je bedoeling, mensen vragen om als begeleider/instructeur te komen helpen, of om hier extra deelnemers voor deze dag te vinden?
                  Ik heb in het verleden wel eens even als instructeur meegelopen en ben indien gewenst best bereid om mensen wat toelichting/begeleiding te komen geven.
                  Goeie vraag! Ik denk dat veel Gummers het leuk vinden om mee te doen. Dus in dat kader is dit een oproep, inderdaad. Zelf lijkt het me ook leuk om nog eens wat tips te krijgen. Met mij wellicht ook anderen. Ook dat is een oproep. Geeft er misschien nog een extra Gummen-dimensie aan, niet? Dus: graag/leuk, wat mij betreft!

Comment

Ha, die Gummers;

Vanmiddag even wezen kijken. Ik heb ook nog wat plaatjes bij elkaar geHARCt.

Voor Ton een B:

voor Cav een DAF:

voor Ruud een Commodore:

voor Jasper wat troost:

voor W220L iets bekends:

voor Lenny een gleuf:

voor NoTVR tóch een TVR:

voor V164 een stuk timmerwerk:

voor mezelf deze:

voor allen een knipoog:

en een wijze raad:

Nog een stukje meegereden (aardige vent!) met een Lotus Seven S4:

een echte, dus met big-valve TwinCam:

en tenslotte de groeten van:

echt waar:

En hier staat de rest.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Leuk Hans! Ziet eruit als een aardig middagje vrij, zeker nu het weer nog steeds beter is dan voorspeld...

En deze voor mij:

Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht

Wow gaaf ding dit zeg !
                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ha, die Dutch;

Tja, je moet toch wat met je verlofstuwmeer, hè....
                          Scherven brengen gelul.

Comment

d'r zit een fapvlek op je lens
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ha, die ExT;

Zag ik thuis ook; regendruppeltjes.
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                              X