Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe leasebak....Vervolg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe leasebak....Vervolg

Na het draadje 'droevig' - dat al beetje naar beneden is gezakt, heb ik nu de inlogcodes gekregen om online een auto te kunnen bestellen.
    Tevens dus mogelijkheid tot configureren en prijzen vergelijken.

Helaas is die site redelijk waardeloos, vele nieuwe modellen, facelift modellen of uitvoeringen staan er niet tussen (bv octavia, megane en andere modellen die de afgelopen 4 a 5 maanden aangepast zijn) dus dat vermakkelijkt het vergelijken niet.
    Tevens kan ik moeilijk zien wat er met de prijs gebeurd bij toevoegen opties. Er staan namelijk geen pakketten in het systeem. Nu is het bij de meeste auto's goedkoper om een pakket te nemen dan alles in losse opties. Dus ook hiermee kan ik weinig.

Enige wat ik natuurlijk wel kan is kijken welke modellen/uitvoeringen er instaan en zelf een beetje bepalen of er dan spek genoeg in de prijs zit om de auto aan te kleden. Zit niets anders op om daarna maar een aantal uren met de contactpersoon daar te gaan bellen om een en ander goed te kunnen vergelijken. Al blijft het waardeloos als autoliefhebber op die manier.

Heb zonet de complete lijst uitgeprint en her en der wat aangekruist.

Eisen:
    -ruimte (liefst een stationwagon of desnoods redelijk ruime hatchback)
    -comfort (met 4 personen goed kunnen zitten, goede uitrusting/luxeniveau - minimaal: ecc, goede stereo, cruisecontroll, lichtmetaal, nav en regensensor: graag!)
    -niet te traag (moeilijk begrip, ezelsbrug: diesel min 110pk, turbobenzine 120pk, atm benz. 130pk Is de auto groot tel er dan nog eens 10 bij)

Verder wil ik niet (teveel) voor lul rijden en geen al te belachelijk stap terug, dus de meeste Koreaanse plastic auto's vallen sowieso af.

Blijft zo snel over:

- Audi A3 Sportback (ga uit van 1.4tfsi DSG-7, ambition PL)
    - BMW 1 serie (118i high exe / 118d corp. exe)
    - Fiat Bravo (150pk T-jet benzine, sport + uitvoering)
    - Fiat Croma (1.8i corp)
    - Ford Focus wagon (136 tdci, titanium met nog wat pakketjes)
    - Honda FR-V (1.8i comf)
    - Hyunday i30 CW / Kia Cee'd SW (beide in dikste uitvoering)
    - Lancia Delta (150 T-jet, Oro/Platino)
    - Opel Insignia SW ( 1.8 Edition)
    - Skoda octavia Combi ( staat niet in de lijst, ik ga ervan uit dat de 1.8tsi elegance business NET aan mogelijk moet zijn)
    - Skoda Superb (1.4 tsi, ambition business moet misschien net kunnen)
    - Toyota Avensis Wagon (1.8i dynamic / panoramic)
    - VW Golf (1.4 TSI 160, DSG-7, highline met wat pakketjes)
    - Volvo V-50 (1.6 d drivE edition 1)
    - Nieuwe megane SW (staat nog niet in de lijst, nog niet leverbaar)

Hier kan ik al snel wat in gaan strepen....zie volgende post.

(maak dit ook beetje voor mezelf om overzicht te hebben met posts van mezelf aangevuld met optionele andere info van anderen;-)

De Golf, in gekozen uitvoering gewoon een hele goede auto.

Comment

Bovenstaande lijst is grofweg onder te verdelen, om betere vergelijking te maken:

(Te) klein maar verder leuk spul, voldoet verder aan de eisen, helaas misschien wat te krap.

- A3 SB (2)
      - 1 serie
      - Bravo
      - Delta (3)
      - Golf (1)

Daarvan vallen de 1 serie en de Bravo af. De 1 serie is me te krap en te duur in vergelijking met de golf en A3. De Bravo schijnt niet echt geweldig te zijn, dan wint de golf het van de Bravo, de Delta heeft dezelde motor, is ruimer en misschien wat aparter. Outsider, ga er wel even naar kijken met m'n vrouw.

Van de ruimere auto's maak ik direct een shortlist, de anderen vallen waarschijnlijk af (ik hou ze nog in gedachten) doordat ze of te traag, of te lelijk, of niet luxe genoeg of te duur zijn:

- Focus Wagon (3)
      - Insignia SW
      - Octavia Combi (1)
      - Avensis Wagon (2)
      - Megane SW (komt vast te laat)

Tussen haakjes voorlopige stand in 'ranglijst' .

Comment

zit een beetje in hetzelfde bootje,

ik (zou) ga(an) voor de:
        - Audi A3 Sportback (ga uit van 1.4tfsi DSG-7, ambition PL) (evt chip)

want, 20% bijtelling en dus het minst duur (danwel de meeste opties).

te klein (formaat of motor):

twijfel:

voor lul:
        - Fiat Croma (1.8i corp)
        - Honda FR-V (1.8i comf)
        - Skoda octavia Combi ( staat niet in de lijst, ik ga ervan uit dat de 1.8tsi elegance business NET aan mogelijk moet zijn)

Comment

Tja, Golf lijkt me zeker in die uitvoering een prima keus.
          Maar valt vlgs mij voor jou in de TE kleine klasse.
          Neem aan dat je ook een beetje een kofferbak wil hebben, vandaar ook.

Nieuwe Seat Exeo ST niks?

Voor de rest heb ik begrepen dat de Avensis een goede wagen is, misschien saai maar verder niks mis mee. Geen idee hoe de ruimte van de Delta is, maar zeker apart.
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
            - Audi A3 Sportback (ga uit van 1.4tfsi DSG-7, ambition PL)
            Nog steeds een mooie auto, opties duur, maar amb pl is ok.
            Je wilde toch met 4 man goed zitten? ;-)
            Nadeel: wat minder beenruimte achterin, maar als de betrokkenen niet te groot zijn gaat het wel.
            Nadeel van de overige keuzes tov de 1-serie: elke keer dat je een bocht echt lekker doorhoekt baal je dat je wat anders hebt gekozen dan een 1-serie.
            Redelijk mooie auto, plastic interieur, ga em eens rijden zou ik zeggen.
            - Fiat Croma (1.8i corp)
            Bwurk. Lijkt me underpowered en overstuurd.
            Prima keuze, veilig, stuurt goed. Wel een B-merk, dat merk je toch telkens weer aan de kleine dingetjes.
            - Honda FR-V (1.8i comf)
            Ugly en lijkt me underpowered.
            Koreaans plastic :-(
            Heel, heel, heel erg mooie auto.
            Als de stoelen je goed zitten, niet eens zo'n slechte keueze denk ik. Maar lijkt me een wat magere motorisering.
            Tja, Skoda.
            Wat een spuuglelijke auto is dat, klopt werkelijk niets aan.
            Geen mening.
            Lijkt me super.
            Geen mening.
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Als je het uiterlijk van de Delta kan waarderen zou ik zeker een proefritje maken. Erg ruime auto, met name door de verschuifbare achterbank.
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oh ja, over de keuze Golf VI en A3 Sportback:
                Ik vind de interieurkwaliteit van de Golf VI beter dan die van de A3. Zitpositie etc ook allemaal beter.
                Maar de A3 Sportback is wel ruimer, vooral achterin.
                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Boris, begrijp alleen niet wat die FR-V daar ineens tussen doet.
                  Waarom dan niet ook een Qashqai+2 of zoiets.
                  2 x ouwe premium meuk

Comment

Afgelopen zaterdag in de Golf VI Highline (met touchscreenradio) gezeten en direct daarna de A3 Proline en inderdaad (wat panda al zegt), de A3 komt wat 'karig' over. Morgen een proefrit in de Golf (1.4TSI DSG), ben benieuwd.

Comment

Hmmm, in verhouding weinig reacties zie ik Boris.
                      Denk dat men hier een beetje murw is door al die Jasper/Panda leasedraadjes :-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Scant de lijst....zit er een BMW tussen....ja een 118..

NEEM DE BMW, NEEM DE BMW !!!
                        :o)

Serieus zou ik naar de Insignia kijken, de Octavia of de Delta.
                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                          Boris, begrijp alleen niet wat die FR-V daar ineens tussen doet.
                          Waarom dan niet ook een Qashqai+2 of zoiets.
                          Prijs John...

Qashqai +2 staat niet eens in de lijst. De gewone korte versie met 1.6 motor in kale uitvoering is al duurder dan de FR-V met 1.8 en redelijk uitgerust.

Daarnaast is die FR-V wel een redelijk mooie auto, de moosite in die klasse denk ik.

Hmm...Nu ik langer aan het typen ben vraag ik me ineens ook af wat die in de lijst doet.
                          Bij deze eruit gegooid;-)

En panda, de 1 serie is idd te klein, en in vergelijk met golf en a3 is die z'n meerprijs niet waard. Had ik ook al gezegd dat ik hem niet echt mooi vind?
                          Staat er ook alleen maar in door de 20% en rijeigenschappen. Vraag me of of max 118 wel voldoende is om die rij-eigenschappen echt mee te maken...

Comment

Nieuwe Seat Exeo ST niks?
                            --> Komt te laat. Megane SW (die ik wel zie zitten trouwens met juiste motor) ook, denk ik.

Moet binnen 2 maanden bestellen, anders mag ik voor straf 4 jaar in een alto rijden;-)
                            Mag nu bestellen...maar gezien het feit dat ik mn huidige alfa 'leuker' is dan welke auto dan ook in bovenstaande lijst... wil ik ook niet TE snel bestellen.

Veel a.k. modellen / 20 % gedoe komen te laat. (van de meeste 20% auto's vind ik dat trouwens niet erg)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                              Oh ja, over de keuze Golf VI en A3 Sportback:
                              Ik vind de interieurkwaliteit van de Golf VI beter dan die van de A3. Zitpositie etc ook allemaal beter.
                              Maar de A3 Sportback is wel ruimer, vooral achterin.
                              Ja, mocht ik voor hatchback gaan dan word het een moeilijke keuze tussen die 2.

Zitruimte maakt volgens mij weinig uit. Kofferbakruimte: de A3 is wat dieper, de golf iets breder. Met banken plat krijg je meer liters in de golf, met banken omhoog zit er iets van 20 liter voordeel bij de A3.

A3 is mooier.
                              Golf weer dikkere motor en meer luxe.

Rationeel de golf, emotioneel de A3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
                                Afgelopen zaterdag in de Golf VI Highline (met touchscreenradio) gezeten en direct daarna de A3 Proline en inderdaad (wat panda al zegt), de A3 komt wat 'karig' over. Morgen een proefrit in de Golf (1.4TSI DSG), ben benieuwd.
                                Ben ook benieuwd wat je ervan vind Wouter.

Dash/stoelen/stuur...allemaal dik in orde bij de golf 6 highline. Zeker met exe (+) pakket --> nav en uiteraard dynamic (17"en sportonderstel) is ie helemaal af.

Maar de A3, ambition (ook sportstoelen en onderstel en nette velgen) ProLine (de rest van de verplichte goodies) ziet er naar mijn mening echt niet veel minder uit dan de golf. Interieur redelijk gelijkwaardig. Exterieur zelfs mooier.

Wel jammer dat nav bij audi niet te betalen is en de audi het met 35pk minder moet doen. Oftewel: golf in voordeel, al vind mn vrouw de audi gaaf en de golf saai.

Nadeel van allebij: die kuttige DSG bak... ik wil zelf schakeln (voordeel daarvan is nette leaseprijs en bijtelling...)

Comment

Allen, bedankt voor de bijdrage. Word vervolgd

Comment

Ik wil niemand iets aanpraten, maar als een A3 Sportback ruimer is achterin dan een Golf VI, lijkt me dat behoorlijk zinloze ruimte, tenzij de voor- en achterpassagiers langer zijn dan 2 meter.

Golf kon ik makkelijk achter mezelf zitten; in een V70 niet. FR-V is de mooiste niet, maar wel een grappige outsider met drie zitplaatsen voorin. Wellicht de meest degelijke, maar als het een leaser is niet echt een punt...

Delta vind ik ook wel leuk, maar lijkt me afgezien van het aparte op verder alle fronten minder dan de Duitsachtige concurrentie. Wel ongeveer Octavia ruimte op Golfachtig formaat. Je zou voor de 190pk diesel moeten kunnen gaan dan.
                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                      Ik wil niemand iets aanpraten, maar als een A3 Sportback ruimer is achterin dan een Golf VI, lijkt me dat behoorlijk zinloze ruimte, tenzij de voor- en achterpassagiers langer zijn dan 2 meter.

Golf kon ik makkelijk achter mezelf zitten; in een V70 niet. FR-V is de mooiste niet, maar wel een grappige outsider met drie zitplaatsen voorin. Wellicht de meest degelijke, maar als het een leaser is niet echt een punt...

Delta vind ik ook wel leuk, maar lijkt me afgezien van het aparte op verder alle fronten minder dan de Duitsachtige concurrentie. Wel ongeveer Octavia ruimte op Golfachtig formaat. Je zou voor de 190pk diesel moeten kunnen gaan dan.
                                      Ja, de 190 diesel lukt niet in delta. Om eerlijk te zijn vind ik hem niet belachelijk mooi. Interieur wel trouwens. Maar...die zou ik alleen kiezen om de meer-ruimte tov de golf/a3..tja, dan kan ik net zo goed voor de focus/avensis/octy gaan. Oftewel: gooi er maar uit. Qua hatchbacks blijven Golf en A3 over. Golf grotere kans door lagere leaseprijs bij meer motorvermogen en luxere opties.

Golf en A3 zijn voor de inzittenden voor mij ruim genoeg. Als de A3 een cm meer beenruimte heeft...so be it. Gaat me meer om de kofferbak en ruimte met neergeklapte achterbank...

Comment

Lol, wist niet dat het zo erg was.

Een octy elegance business is 100 euro p/m duurder dan de octy elegance.

In de 4 jaar looptijd betaal ik de meerprijs van het business verhaal dus zeker 3 keer volledig terug.

Maar elegance, is elegance. De business voegt daar minimaal even xenon, super nav, groer lichtmetaal en nog veel lekkers aan toe.

Morgen even kijken wat een elegance kost inclusief de opties van de business die ik wel graag wil hebben.

Anders valt de octy eruit. Alleen door het totaalpakket (dikke motor, ruimte EN veel luxe) staat ie erin....

De toyota is met 1.8i (147 pk geloof ik, de 2.0 heeft er 5 meer oid...duhhh, verkoop die dan NIET meer) erg goedkoop. Ook in redelijk full ops 'panoramic' business erg goed te betalen. Veeeeeel ruimte, veel goodies...

weinig emotie en motorisch plezier.... hmmm... Maar als de octy er morgen uitvalt wel torenhoog favoriet in de grotere klasse...al doet een golf mn bloed sneller stromen

Comment

Neem gewoon de Octavia, schijt aan merken. Prijs - kwaliteit dat wil je.

Bij ING is de Elegance business 75 euro per maand duurder. Maar dan heb je wel xenon, navi, leren stuur en PDC voor + achter.
                                          Last edited by JC; 06-04-09, 20:18.

Comment

- Audi A3 Sportback (1.4tfsi DSG-7, ambition PL)
                                            - Ford Focus wagon (136 tdci, titanium met nog lading pakketjes)
                                            - Opel Insignia SW ( 1.8 Edition schraper editie...kweet niet, te traag, te kaal)
                                            - Skoda octavia Combi ( 1.8TSI elegance + opties of ambition business oid)
                                            - VW Golf (1.4 TSI 160, DSG-7, highline full ops)

Lijst ingekort. Insignia staat op de rand van ook verdwijnen, megane ook na confirmatie dat het te laat komt, octy op scherp ivm belachelijke business prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                              Neem gewoon de Octavia, schijt aan merken. Prijs - kwaliteit dat wil je.

Bij ING is de Elegance business 75 euro per maand duurder. Maar dan heb je wel xenon, navi, leren stuur en PDC voor + achter.

bij mijn leasemij staat de 1.8tsi eleg business niet in de lijst: te duur. Oftewel: niet te leasen.

ga ik kijken naar prijsverschil tussen de 1.4tsi elegance en elegance business dan zie ik daar ruim 100 euro tussen zitten. 100 euro...daar kan je aardig wat opties los voor bijkopen (kut voor bijtelling).

tussen de 1.4 en 1.8 tsi zit niet eens zo'n groot gat...

Comment

Ik zou wel voor een turbo benzine blokje gaan hoor. Wereld van verschil met die atmosferische TROEP dat ze motoren durven te noemen.

Dan maar wat minder opties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                  Ik zou wel voor een turbo benzine blokje gaan hoor. Wereld van verschil met die atmosferische TROEP dat ze motoren durven te noemen.

Dan maar wat minder opties.

heeft ook mn voorkeur

insignia is volgens mij veel te zwaar voor de atm 1.8. zal even wat specs opzoeken later

de avensis komt volgens mij nog wel redelijk vooruit, maar voorkeur ligt toch wel duidelijk bij een VAG tsi.
                                                  de audi is de zwakste, maar te chippen naar 150pk
                                                  de golf heeft er al 160, word niet gechipt, vind 160 uit een 1.4 wel redelijk wat al

de octy schreeuwt om chippen. de 1.8tsi kan er goed tegen. 210 pk is geen probleem (wel voor de octy misschien...) maar ook met 160 rap zat, een octy is niet zwaar

Comment

Niet vergeten Octy te nemen met sportonderstel he, staat standaard op veeeeel te zachte (ok wel supercomfortabel) onderstel.

Zou eerst rijden en dan besluiten om te chippen, ik vind de 140 pk in mijn Octy echt meer dan zat, ding is echt super rap. Dacht zelf ook gelijk te chippen maar heb er maar vanaf gezien (beter voor DSG bak ook trouwens).

Comment

keuze staat al vast sinds je eerste draadje, je moet er alleen zelf nog even aan wennen Djurre!!

OCTAVIA!
                                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

- Audi A3 Sportback (1.4tfsi DSG-7, ambition PL)
                                                        - Ford Focus wagon (136 tdci, titanium met nog lading pakketjes)
                                                        - Opel Insignia SW ( 1.8 Edition schraper editie...kweet niet, te traag, te kaal)
                                                        - Skoda octavia Combi ( 1.8TSI elegance + opties of ambition business oid)
                                                        - VW Golf (1.4 TSI 160, DSG-7, highline full ops)

Lijst ingekort. Insignia staat op de rand van ook verdwijnen, megane ook na confirmatie dat het te laat komt, octy op scherp ivm belachelijke business prijzen.

Zal de lijst nog een beetje inkorten/aanpassen: (van klein naar groot)

- VW Golf (1.4 TSI 160, DSG-7, highline full ops) Zit nog erg veel spek in, kan alle leuke opties er wel op krijgen. Wat me ook doet denken: wat zou de nieuwe GTI 5 deurs in de lease gaan kosten? Is 2000 euro duurder dan de 1.4tsi, maar veel opties niet nodig, hoogstends een nav erin ofzo...)

-A3 sportback 1.4tfsi 125, DSG-7. Net weer wat akties gaande... ambition pro line kan. Maar wat ook kan is Attraction pro line business...Dan heb je ook DVD nav. Wel voldoende ruimte over misschien voor maatje grotere velgen oid om hem toch nog een klein beetje aan te kleden.

- Skoda octavia combi. Moeiiiiilijk. Elegance business is belachelijk veel duurder dan de normale elegance. Ondanks erg lage nieuwprijs. Dus. Word dan dus kiezen tussen ambition business, elegance...of de 1.4tsi wel in elegance business uitvoering...

- Renault megane SW is nu al wel te bestellen. Alleen de business modellen, voldoende aan te kleden naar full ops...geen probleem dus. Alleen nog niet zeker met welke motoren. 1.4tce met 130pk of ook de 2.0tce met 180 pk. IS die laatste binnen een maand te bestellen...dan denk ik dat dat hem word. Is het met de 130 tce...hmm, dan ga ik liever voor de octy 1.4tsi met chip.

- Toyota Avensis Station. 1.8i motor. (de 2.0 voegt niets toe) en waarschijnlijk Dynamic. De Panoramic voegt wel wat leuks toe. Maar ook een groot dakraam, waar ik niet op zit te wachten, maar die wel de prijs met 3k opkrikt. Geen opties te bestellen, alleen Nav en mettalik lak. Nou: doe die dan maar allebij.

Nog maar 5 auto's in de shortlist.
                                                        Met de golf als meest gunstige (prijs - kwaliteit+ luxe) van het stel, maar ook als kleinste, en dat prikt.

Comment

Hmmm, moeilijk, moeilijk.
                                                          Golf GTI lijkt me helemaal goed, maar ja die ruimte he, blijf je altijd last van houden.

Megane SW ???????
                                                          Je bent toch niet gek Boris, da's een Renault hoor en je weet toch hoe men hier daarover denkt:-)
                                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                            Hmmm, moeilijk, moeilijk.
                                                            Golf GTI lijkt me helemaal goed, maar ja die ruimte he, blijf je altijd last van houden.

Megane SW ???????
                                                            Je bent toch niet gek Boris, da's een Renault hoor en je weet toch hoe men hier daarover denkt:-)
                                                            M'n vorige megane beviel me prima. M'n ex clio ook trouwens! (de kosten die ik eraan gehad heb ben ik al weer vergeten). De laguna 1 was 1 van de fijnste auto's die ik had en de laguna 2 brandde zeer goed.

Dus ik zou niet weten waarom ik geen lease megane stationwagon zou nemen. Nieuw model, Ziet er niet verkeerd uit. Mooi dash, mooie materialen. Ruimte genoeg. Full ops. Goed contact met dealer. Merk zal niet zo 1 2 3 falliet gaan....

Comment

Wat lees ik nu weer, een 1.8tsi downgraden naar een 1.4tsi om zo meer opties erin te kunnen hangen? Pfff, dat het hier nog GUMMEN.org heet!!

Ik heb nu een Octy Ambiente met sportpakket (ander onderstel, wielen, stoelen, stuur, leer pakketje) en de ENIGE optie die ik mis is xenon. Handbediende airco heb ik nu, who cares. Auto's zijn om te RIJDEN, de rest is bijzaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                                                Wat lees ik nu weer, een 1.8tsi downgraden naar een 1.4tsi om zo meer opties erin te kunnen hangen? Pfff, dat het hier nog GUMMEN.org heet!!

Ik heb nu een Octy Ambiente met sportpakket (ander onderstel, wielen, stoelen, stuur, leer pakketje) en de ENIGE optie die ik mis is xenon. Handbediende airco heb ik nu, who cares. Auto's zijn om te RIJDEN, de rest is bijzaak.
                                                                Ik MOET clima controll (eis) en als de rest van alle auto's in de shortlist een mooi navi hebben....waarom zou ik dan een budget merk never zonder navi ;-)

En de 1.4tsi gaat alleen maar door na goedkeur dealer voor chippen

Comment

Working...
                                                                X