Na het draadje 'droevig' - dat al beetje naar beneden is gezakt, heb ik nu de inlogcodes gekregen om online een auto te kunnen bestellen.
Tevens dus mogelijkheid tot configureren en prijzen vergelijken.
Helaas is die site redelijk waardeloos, vele nieuwe modellen, facelift modellen of uitvoeringen staan er niet tussen (bv octavia, megane en andere modellen die de afgelopen 4 a 5 maanden aangepast zijn) dus dat vermakkelijkt het vergelijken niet.
Tevens kan ik moeilijk zien wat er met de prijs gebeurd bij toevoegen opties. Er staan namelijk geen pakketten in het systeem. Nu is het bij de meeste auto's goedkoper om een pakket te nemen dan alles in losse opties. Dus ook hiermee kan ik weinig.
Enige wat ik natuurlijk wel kan is kijken welke modellen/uitvoeringen er instaan en zelf een beetje bepalen of er dan spek genoeg in de prijs zit om de auto aan te kleden. Zit niets anders op om daarna maar een aantal uren met de contactpersoon daar te gaan bellen om een en ander goed te kunnen vergelijken. Al blijft het waardeloos als autoliefhebber op die manier.
Heb zonet de complete lijst uitgeprint en her en der wat aangekruist.
Eisen:
-ruimte (liefst een stationwagon of desnoods redelijk ruime hatchback)
-comfort (met 4 personen goed kunnen zitten, goede uitrusting/luxeniveau - minimaal: ecc, goede stereo, cruisecontroll, lichtmetaal, nav en regensensor: graag!)
-niet te traag (moeilijk begrip, ezelsbrug: diesel min 110pk, turbobenzine 120pk, atm benz. 130pk Is de auto groot tel er dan nog eens 10 bij)
Verder wil ik niet (teveel) voor lul rijden en geen al te belachelijk stap terug, dus de meeste Koreaanse plastic auto's vallen sowieso af.
Blijft zo snel over:
- Audi A3 Sportback (ga uit van 1.4tfsi DSG-7, ambition PL)
- BMW 1 serie (118i high exe / 118d corp. exe)
- Fiat Bravo (150pk T-jet benzine, sport + uitvoering)
- Fiat Croma (1.8i corp)
- Ford Focus wagon (136 tdci, titanium met nog wat pakketjes)
- Honda FR-V (1.8i comf)
- Hyunday i30 CW / Kia Cee'd SW (beide in dikste uitvoering)
- Lancia Delta (150 T-jet, Oro/Platino)
- Opel Insignia SW ( 1.8 Edition)
- Skoda octavia Combi ( staat niet in de lijst, ik ga ervan uit dat de 1.8tsi elegance business NET aan mogelijk moet zijn)
- Skoda Superb (1.4 tsi, ambition business moet misschien net kunnen)
- Toyota Avensis Wagon (1.8i dynamic / panoramic)
- VW Golf (1.4 TSI 160, DSG-7, highline met wat pakketjes)
- Volvo V-50 (1.6 d drivE edition 1)
- Nieuwe megane SW (staat nog niet in de lijst, nog niet leverbaar)
Hier kan ik al snel wat in gaan strepen....zie volgende post.
(maak dit ook beetje voor mezelf om overzicht te hebben met posts van mezelf aangevuld met optionele andere info van anderen;-)
Tevens dus mogelijkheid tot configureren en prijzen vergelijken.
Helaas is die site redelijk waardeloos, vele nieuwe modellen, facelift modellen of uitvoeringen staan er niet tussen (bv octavia, megane en andere modellen die de afgelopen 4 a 5 maanden aangepast zijn) dus dat vermakkelijkt het vergelijken niet.
Tevens kan ik moeilijk zien wat er met de prijs gebeurd bij toevoegen opties. Er staan namelijk geen pakketten in het systeem. Nu is het bij de meeste auto's goedkoper om een pakket te nemen dan alles in losse opties. Dus ook hiermee kan ik weinig.
Enige wat ik natuurlijk wel kan is kijken welke modellen/uitvoeringen er instaan en zelf een beetje bepalen of er dan spek genoeg in de prijs zit om de auto aan te kleden. Zit niets anders op om daarna maar een aantal uren met de contactpersoon daar te gaan bellen om een en ander goed te kunnen vergelijken. Al blijft het waardeloos als autoliefhebber op die manier.
Heb zonet de complete lijst uitgeprint en her en der wat aangekruist.
Eisen:
-ruimte (liefst een stationwagon of desnoods redelijk ruime hatchback)
-comfort (met 4 personen goed kunnen zitten, goede uitrusting/luxeniveau - minimaal: ecc, goede stereo, cruisecontroll, lichtmetaal, nav en regensensor: graag!)
-niet te traag (moeilijk begrip, ezelsbrug: diesel min 110pk, turbobenzine 120pk, atm benz. 130pk Is de auto groot tel er dan nog eens 10 bij)
Verder wil ik niet (teveel) voor lul rijden en geen al te belachelijk stap terug, dus de meeste Koreaanse plastic auto's vallen sowieso af.
Blijft zo snel over:
- Audi A3 Sportback (ga uit van 1.4tfsi DSG-7, ambition PL)
- BMW 1 serie (118i high exe / 118d corp. exe)
- Fiat Bravo (150pk T-jet benzine, sport + uitvoering)
- Fiat Croma (1.8i corp)
- Ford Focus wagon (136 tdci, titanium met nog wat pakketjes)
- Honda FR-V (1.8i comf)
- Hyunday i30 CW / Kia Cee'd SW (beide in dikste uitvoering)
- Lancia Delta (150 T-jet, Oro/Platino)
- Opel Insignia SW ( 1.8 Edition)
- Skoda octavia Combi ( staat niet in de lijst, ik ga ervan uit dat de 1.8tsi elegance business NET aan mogelijk moet zijn)
- Skoda Superb (1.4 tsi, ambition business moet misschien net kunnen)
- Toyota Avensis Wagon (1.8i dynamic / panoramic)
- VW Golf (1.4 TSI 160, DSG-7, highline met wat pakketjes)
- Volvo V-50 (1.6 d drivE edition 1)
- Nieuwe megane SW (staat nog niet in de lijst, nog niet leverbaar)
Hier kan ik al snel wat in gaan strepen....zie volgende post.
(maak dit ook beetje voor mezelf om overzicht te hebben met posts van mezelf aangevuld met optionele andere info van anderen;-)
Comment