Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help! Ik moet een beamer leasen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help! Ik moet een beamer leasen!

Nooit gedacht dat ik nog eens zo'n draadje zou openen, maar ik heb geen tijd om uitgebreid bij dealers langs te gaan, en folders, reviews en websites door te spitten. So, here goes:

Ik moet waarschijnlijk op korte termijn een leasefiets uit gaan zoeken. Bij deze werkgever zijn BMW's de standaard lease auto's. Maar ik weet geen bal van moderne Beamers. Wat wel en wat niet te bestellen?

Mijn wishlist:
    - 320d
    - automaat
    - navi professional
    - carkit
    - xenon
    - verwarmde stoelen
    - licht + regen sensor
    - wat is er verder nog aan interessante goodies om er een comfortabele kilometervreter van te maken?

Velgen boeien mij niet zo, leer wil ik zeker niet. Sportstoelen en sportonderstel twijfel ik over. Heb geen ervaring in moderne beamers.

Van die pakketten snap ik verder nog niet veel. Afhankelijk van waar ik kijk of informeer kosten ze wat anders. En Waarom is HE interessanter/leuker dan E?

Graag jullie tips/adviezen.
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Haha, ik zag jou toch ook een beetje als iemand die nooit aan een BMW zou gaan :-)

Gummen zal nooit meer hetzelfde zijn etc...

Comment

HE en E worden niet meer geleverd, tenzij op voorraad.

320d lijkt mij niet verkeerd ;-)
      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
        Haha, ik zag jou toch ook een beetje als iemand die nooit aan een BMW zou gaan :-)

Gummen zal nooit meer hetzelfde zijn etc...
        Ik ook! Hoe geweldig het ook rijdt ongetwijfeld. Maar ik heb niks met moderne BMW's.
        EDIT: Eerlijk gezegd zit dat me ook niet helemaal lekker, dat ik BMW moet gaan rijden....

Maar het vaste lease merk bij deze werkgever is BMW. Ander merk leasen mag wel, maar dan moet je de lease afkopen als je eventueel weer vertrekt.
        En die golden handcuffs doe ik mezelf niet om. Ik vertik het om het risico te lopen om bijvoorbeeld 24 maanden lease af te moeten tikken om van baan te kunnen wisselen. Daar begin ik niet aan.
        Last edited by KMvrtr; 07-04-09, 21:14.
        Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
          HE en E worden niet meer geleverd, tenzij op voorraad.

320d lijkt mij niet verkeerd ;-)
          En wat komt daar dan voor in de plaats? Of doen ze niet meer aan pakketten?
          Als ik nog een E of HE kan krijgen, welke is dan interessanter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
            En wat komt daar dan voor in de plaats? Of doen ze niet meer aan pakketten?
            Als ik nog een E of HE kan krijgen, welke is dan interessanter?
            business line. die heb ik besteld. zit business navi in, aut airco, parkeersensoren

als de E of HE er nog is, zou ik voor de HE gaan. daar zit alles in behalve leer en navi.

dit is wat ik besteld heb:

320d business line touring (business navi, aut airco etc etc nu incl opbergpakket)
            zwart
            sportstoelen
            xenon
            17"
            winterbanden
            sensatec beige bekleding (wel handig met baby op komst)
            dakrails
            zonneschermen achter
            chrome line exterieur af fabriek
            Last edited by 6bakkie; 07-04-09, 21:23.
            Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

als dat zo is van dat afkopen
              dan rijd je hem toch op een dot
              wat nou afkopen
              :-P
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

EDIT: Eerlijk gezegd zit dat me ook niet helemaal lekker, dat ik BMW moet gaan rijden....
                Ik weet er alles van, dat doe je alleen als het eigenlijk niet anders kan :-)
                (heb het hier pas gemeld toen de bestelling allang weg was)

Comment

in wat voor branche zit dat bedrijf dan? BMW verplicht? Gaat goed daar zeker!
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Tering, mot niet gekker worden hiero.
                    Geitenwollen sokken en sandalen in een Beamer, is dan niks meer heilig !!

;-(

S.

Comment

Nooit gedacht dat ik nog eens zo'n draadje zou openen, maar ik heb geen tijd om uitgebreid bij dealers langs te gaan, en folders, reviews en websites door te spitten. So, here goes:

- wat is er verder nog aan interessante goodies om er een comfortabele kilometervreter van te maken?

Velgen boeien mij niet zo, leer wil ik zeker niet. Sportstoelen en sportonderstel twijfel ik over. Heb geen ervaring in moderne beamers.

Van die pakketten snap ik verder nog niet veel. Afhankelijk van waar ik kijk of informeer kosten ze wat anders. En Waarom is HE interessanter/leuker dan E?

Graag jullie tips/adviezen.
                      Sportstoelen zou ik altijd doen op een beemer, standaardstoelen zijn troep. Sportonderstel is nergens voor nodig op een 3. Verder zou ik er een wat dikkere stereo bijnemen als je van een stuk muziek houdt tijdens lange ritten. :) En misschien nog fraaie interieurlijsten. Overigens, die E en HE pakketten staan keurig in de folders vermeld. Staat precies wat je erbij krijgt. Die pakketten an sich zouden overal hetzelfde moeten kosten.
                      Last edited by Taeke; 07-04-09, 22:03.

Comment

Joh krijg nou toch het heen en weer.
                        En alweer een BMW hier, om moedeloos van te worden:-)
                        2 x ouwe premium meuk
                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                          in wat voor branche zit dat bedrijf dan? BMW verplicht? Gaat goed daar zeker!
                          Advies, detachering en outsourcing. En het gaat daar inderdaad goed.

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                          Joh krijg nou toch het heen en weer.
                          En alweer een BMW hier, om moedeloos van te worden:-)
                          Inderdaad, ben er ook niet onverdeeld gelukkig mee. Ik vind steeds werkgevers die een leuk pakket arbeidsvoorwaarden hebben, uitgezonderd de lease regeling.
                          Heb een paar jaar verplicht Opel Astra's versleten, en nou dit weer...
                          Maar om daarvoor nu een baan te weigeren gaat me ook net weer wat te ver.

Comment

is het alweer vrijdag?

Comment

@KMvrt: wees blij man, kon erger, stel dat je verplicht.... EEN 1 SERIE moest!!! the horror. Een 3 is tenminste nog een echte BMW, dus dan val je niet onder dat wannabe kneuzenvolk met een 116i of 118d.

Comment

Skodaprutser :-p
                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Tegen de normale gangbare meerprijzen kun je toch zeker wel een Exe/High Exe bestellen?

320d met A vond ik overigens een bijzonder ongelukkige combinatie.

Comment

Gecondoleerd met je verplichte keuze voor een beamer :-)

De ene leaserd doet er een moord voor, maar krijgt hem nooit, en moet het doen met een wieldop Focus in eco uitvoering, de andere leaserd krijgt hem verplicht in zijn mik geschoven, het is een rare wereld :-)
                                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Sportstoelen kan ik zeker aanbevelen.
                                      Andere mogelijkheden:
                                      - climate control (omdat het mooier staat)
                                      - parkeersensoren voor het gemak
                                      - ipod interface
                                      - bekerhouders in dashboard (spijt dat ik die niet heb genomen)

Dan heb je een leuke complete auto lijkt me. Als je geld overhoudt zou ik voor 17 of liever 18 inch velgen gaan, ziet er toch wel erg goed uit.
                                      fka KawaZZtra

Comment

@RC: Begrijp me niet verkeerd. Ik verheug me ernstig op een paar jaar sturen in een BMW. Dat kan volgens mij niet echt tegen gaan vallen... :-)
                                        En ik denk dat ook de 1 serie mij wat dat betreft best zal kunnen bekoren. Waarschijnlijk zelfs de meeste straks sturende van het hele spul.

Maar ik ben gewoon geen propellorfan. Ik heb gewoon niks met moderne BMW's. Daar staat BMW overigens niet alleen in hoor. Porsche en Ferrari staan bijvoorbeeld ook niet op mijn wishlist. Daar heb ik al hele discussies over gehad met Red205. :-)
                                        Tenzij het tenminste 25 jaar oude modellen zijn. Die vind ik dan vaak wel weer leuk.

@Rudi Kawa:
                                        Bekerhouders en PDC zijn goeie inderdaad. Airco/cc hoort ook wel bij de standaard eisen. Die zet ik erbij op de wishlist.
                                        Maar ipod interface? Ik heb niet eens een ipod... :-)

@Olle:
                                        Interessant, waarom geen automaat voor de 320d? Tell me more.

Comment

Bij welk bedrijf werkt TS? :P

om te grappenmakers alvast voor te zijn
                                          Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Waarschijnlijk kent Olle een BMW aftermarket optie welke beter is als de af fabriek automaat?
                                            Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

olle gaat ECHT geen non-OEM shit aanraden, Martijn. Hoe lang kom je hier nu al? :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Da's geen straf hoor, zo'n 3. Gefeliciteerd!

Ik kan je naast de hiervoor genoemde opties het M-stuur aanbevelen: door de iets dikkere rand en het zachte (deels geperforeerde) leer ligt dit stuur erg lekker in de hand. Volgens mij kost 't rond de 350,- extra.

Comment

Waarom kies je niet voor de meest eenvoudige en uitgeklede BMW 3 diesel? Mijn vader heeft uit bedrijfseconomische redenen veelal BMW's in het verleden gereden en kocht een 3 of 5 met een klein motortje met de optie van een af fabriek radio-inbouw voorbereiding(???) en gunde zichzelf een klassieker voor zijn plezier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk bericht
                                                    Waarom kies je niet voor de meest eenvoudige en uitgeklede BMW 3 diesel? Mijn vader heeft uit bedrijfseconomische redenen veelal BMW's in het verleden gereden en kocht een 3 of 5 met een klein motortje met de optie van een af fabriek radio-inbouw voorbereiding(???) en gunde zichzelf een klassieker voor zijn plezier.
                                                    Ik ben niet van plan om privé in die BMW te gaan rijden. De bijtelling is naar mijn smaak veel te hoog voor wat zo'n auto mijn gezin biedt.
                                                    Sowieso, voor mijn lol rij ik liever in heel andere auto's.
                                                    Racertje staat al voor de deur. En een leuke gezinsauto ook (oké, nu even niet, maar daar wordt aan gewerkt...)

Aftermarket automaatbak... LOL!

Ik ben nu even (mede middels dit draadje) bezig om uit te vogelen wat de "ideale" uitvoering zou wezen.
                                                    Wat het precies wordt hangt natuurlijk ook af van het (lease)prijskaartje dat er aan komt te hangen.
                                                    Last edited by KMvrtr; 08-04-09, 11:15.

Comment

Als je voor je plezier met de 850 kunt blijven rijden dan zou ik mij helemaal niet druk maken en een diesel in een standaardkleur bestellen met enkele opties om het rijden wat aangenamer te maken. Een BMW is overigens een uitstekende zakenauto....[understatement]zo erg lijkt mij het niet om met zo'n auto te moeten rijden[understatement].

Comment

Inderdaad. Zo denk ik er ook over.

Verwachting is dat ik behoorlijk veel moet gaan rijden, en dat gaat in zo'n 3-serie volgens mij bijzonder aangenaam wezen.

Ander vraagje voor de kenners:
                                                        Is die navi professional interessant?
                                                        En ik lees ook iets van voice command en zo? Zit dat daar al bij, of moet dat ook weer extra op de lijst aangevinkt worden?

Comment

Ik heb gereden met de 120d 163pk en 320d 163pk beide met handbak: prima, goede combinatie bak/motor.

320dA 163pk echter ook een keer een aantal dagen gehad als vervangend vervoer: geen prettige auto imho. Automaat leek vrijwel iedere keer op het verkeerde moment te schakelen en precies niet te doen wat je wil. Misschien dat het aan de combinatie 4-cil + automaat ligt? 325d/330d hebben er iig helemaal geen last van, die werken ook prima samen met een automaat.

Verder LOL @ aftermarket automaat :-)

EDIT: Navi Business zou ik niet eens overwegen, is een zwaar verouderd systeem. Navi Pro is echter op ingebouwd spul-gebied het snelste en modernste wat er te krijgen is (werkt met HD ipv DVD) Spraaksturing is voor zover ik het weet gewoon een optie. Net zoals BT.
                                                          Last edited by ølle; 08-04-09, 11:45.

Comment

Er zijn ergere dingen dan een BMW 3 serie MOETEN leasen.

Als je niet prive ermee gaat rijden...zorg dan dat je hem zo dik mogelijk aankleed zonder dat je eigen bijdrage moet gaan betalen. Dan heb je dus een 'gratis' dikke auto op de stoep voor al je zakelijke kilometers (een hele hoop, dus vandaar: zo dik en luxe mogelijk)

Overweging misschien een 6 cilinder diesel met wat minder luxe...?
                                                            Of de 318d helemaal propvol luxe ellende?

Denk dat je als minimale luxe/opties moet aanhouden: ecc, sportstoelen/-stuur, 17" lmv, cruise control, regensensor, goede audio + nav. de rest maakt toch niet uit lijkt me. Dus, als een 6 cilinder kan met die opties: direct doen.

Comment

"@RC: Begrijp me niet verkeerd. Ik verheug me ernstig op een paar jaar sturen in een BMW. Dat kan volgens mij niet echt tegen gaan vallen... :-)
                                                              En ik denk dat ook de 1 serie mij wat dat betreft best zal kunnen bekoren.
                                                              "

Ja, een knalrose Elise stuurt ook scherp.. maar je rijdt nog steeds voor lul.

Lekker blij zijn met die 3 serie dus. Velgen boeien je nietzeg je, maar sturen wel? Standaardvelgen betekent vaak ook standaard meuk banden (energy/ecocontact in kleine maat)

Comment

*schrapt navi business van de maybe list*

@Boris: Jij begrijpt het. Da's precies wat ik wil. Moet nu een lijstje maken en deze week inleveren. Dan hoor ik wel wat er precies haalbaar is.
                                                                En wat er ook uit komt, ik ben er zeker van dat ik me er prima mee ga vermaken de komende jaren. Daar kijk ik ook echt naar uit. EVen voor alle duidelijkheid: Ik ben heel blij met het vooruitzicht een paar jaar 3-serie te gaan rijden. Wordt vast geweldig.
                                                                BMW is top. T'is alleen niet wat ik zelf uitgekozen zou hebben.
                                                                Maar bij de topic titel moet je dus wel een dikke vette knipoog denken. Ik zou willen dat ik vaker van dit soort luxe problemen had. :-)

@RC: Dat van die banden is een goeie. Daar moet ik wel even op letten dus voordat ik definitief iets bestel. In ieder geval vast laten leggen dat ik geen Eco banden wil of zo.

Comment

Working...
                                                                X