Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35-40k en 200+pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 35-40k en 200+pk

Op de AutoRAI de nieuwe Golf GTI gezien. Mooi, vooral van binnen.
    Ook de nieuwe Exeo valt op, verreweg de beste stoelen (samen met de Leon FR) en knap interieur.

De GTI lijkt een goeie deal, rond de 33k en 211pk en vrij compleet uitgevoerd. Maar doe je er een paar leuke opties op zoals 18", Xenon, 5-deurs, dan zit je al snel tegen de 40k.

De Exeo is dan opeens aantrekkelijk, ook iets van 33k en 200pk, maar wel een auto die een klasse groter is. De station zal wel iets van 1000 euro duurder zijn, maar dan heb je een auto die praktischer en ruimer is dan de Golf, ook een mooi interieur heeft en een mooie 200pk motor, die je vriendelijke Seat-dealer ongetwijfeld kan chippen tot 240pk.

En dan hebben we ook nog steeds de Laguna GT. 200pk, het fantastische 4WS en full options voor 40k.

Als ik uit die auto's moet kiezen, dan is de GTI opeens de minst aantrekkelijke keuze. Natuurlijk, in mijn gezinssituatie is een station veruit het meest praktisch, en dat zal niet voor iedereen zijn. Maar het geeft wel te denken, is de GTI niet iets te duur voor een hot hatch?
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

*gaap*

Lekker zo'n Laguna halen dan.

*slaapt verder*

Ik kom overigens toch echt maar tot 35k voor een GTI+5drs+18"+Xenon. Maargoed, het zal wel.
    Last edited by ølle; 11-04-09, 13:05.

Comment

Niet echt, want ik zou die GTI ook wel alleen met optie 5 deurs willen rijden. 18" en xenon is leuk, maar niet echt verplicht...
      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Bovendien denk dat zo'n GTI een stuk beter de bochten rondt dan een Exeo/A4, die toch aardig onderstuurd was/is. Ik zou zeker voor de GTI gaan, maar ik heb dan ook geen koters.

Comment

daar hebben we de besluitloze drooggeiler weer

en hoezo een golf duur.. elke auto is hier door de belastingen veels te duur
          90.000 gulden voor een renault , das een prikkie ;-)

was het gezellig in de file naar de RAI tussen die andere droeftoeters ,glimmend 13 in dozijn blik bekwijlen?
          lekker als volwassen vent schuifelen met een schraal linnentasje om de schouders vol met gelikte folders en stickers , heb je geen echte hobbies? ;-)
          Last edited by motroosje; 11-04-09, 13:31.
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
            daar hebben we de besluitloze drooggeiler weer
            En daar hebben we mopperende opa weer. Man, ga toch fietsen.
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
              En daar hebben we mopperende opa weer. Man, ga toch fietsen.
              ik mopper selectief en het liefst op zeurende nooit tevreden zijnde burgerlullen
              of omhooggevallen bralapen , maar daar heb ik een ander draadje voor ;-)
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Nog iets serieuzer dan... Die Golf gaat met 18" echt niet meer heel erg fijn rijden lijkt mij, ja die paar dagen per jaar dat je op het circuit zit te boenderen. Maar voor de rest...

Die Laguna ga ik niet naar kijken, prima auto, maar niet voor mij. Niet te vergelijken met een Golf, laat staan een GTI

Die Exeo deze week in het echt gezien, en ziet er echt keurig uit. Maar is natuurlijk niet te vergelijken met een Golf GTI.
                Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Golf GTI uit dit lijstje idd.
                  Rijdt goed, stuurt goed en is goedkoper dan die Laguna.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb vandaag even bij een Exeo gestaan, maar ik kan er nou niet bepaald warm van worden. Het is ongetwijfeld een zeer goede aanbieding.

Laguna... lijkt me dat het wel uitmaakt of je die privé gaat rijden of niet. VAG-jes schrijven veel minder af.

Golf GTI is behoorlijk compleet. Congigureer maar eens een TSI 160 met de opties die de GTI standaard heeft. En dan mis je nog wat dingen die niet te krijgen zijn op een Highline.

Het is ongelofelijk, maar de GTI en de Scirocco zijn echt de enige auto's onder de 50k die ik wat vind. Maar dat is persoonlijk lijkt me;-)

Ok, ik moét de snelle Renaults meetellen, maar die durf je gewoon niet meer te kopen.

Maar als je al een verhuisbus hebt, heb je gemakkelijk praten natuurlijk ;-)
                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Martijn, waarom vind je de Exeo en de Laguna niet te vergelijken met de Laguna?

En het is niet dat ik de Laguna nou zo'n mooie auto vind, maar de GT rijdt werkelijk briljant. Als je dan toch in een onderstuurd FWD hok moet rijden, dan liefst in een 4wielsturende.

Comment

Ansonsten gilt tatsächlich: Der Neue lässt kaum Wünsche offen. Er klebt auf der Straße wie warmes Bitumen, lenkt messerscharf ein, zickt nicht, rutscht nicht, schwänzelt nicht. Selbst in engen Kehren verliert er kaum die Haltung, überträgt auch hier die Kraft dank feiner ESP-Regelung nahezu schlupffrei. Grund: Die elektronisch simulierte Quersperre XDS unterbindet Schlupf am Rad, wenn es an der Kurveninnenseite entlastet wird.

Het blijft een elektronisch stumperhulpje, maar tot je erin hebt gereden valt er weinig van te zeggen lijkt me.
                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Wat is er veranderd aan de Exeo t.o.v. de vorige A4?
                          Dat was namelijk zo ongeveer de saaiste auto waarmee ik ooit gereden heb. Een net interieurtje maakt dat never nooit goed.

Comment

Hoe zit het met de NCAP-sterren?

Tja, in de Lease een Renault, dat zal nog wel enkele jaren duren, op zijn best, voordat die weer een beetje naam hebben.
                            Rijdt een Exeo zoveel slechter dan een Golf GTI? Wacht even, een Exeo is natuurlijk een Passat... Hmmm, tja, dus, ehhm, wat is er nog meer leverbaar met deze motor?
                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ha, die Slibbe;

Een Exeo is in eerste instantie een Audi A4 van de vorige generatie.
                              Heeft wel aardig wat gemeen met de vorige Passat.
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Octavia RS combi, voor maar 34k en standaard wel leer, xenon en voor EUR 750 heb je 18 inch.
                                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                  Octavia RS combi, voor maar 34k en standaard wel leer, xenon en voor EUR 750 heb je 18 inch.
                                  Maar ja, dan heb je wel een Skoda. En als men hier al problemen heeft met een Renault, hoe zit het dan met een Skoda?

;-p

Nee idd, goede optie. Maar vraag me af wat het USP is in dit gezelschap. Ik bedoel, de Golf GTI is dé GTI en de Golf VI heeft een bijzonder hoogwaardig interieur. De Exeo is een vorig model A4, qua dynamiek niet superspeciaal, maar het interieur is goed. En de Renault heeft het echt geweldige 4WS.
                                  Waarom zou je dan voor een Skoda kiezen?

Comment

Focus St
                                    Leon Fr
                                    Leon Cupra
                                    Impreza wrx (paralel import)

Die Laguna met fantastische 4wiel sturing ?
                                    Doe ff normaal 4 wiel sturing
                                    Das voor burgerlulletjes en tante bepjes die niet kunnen sturen
                                    ;-)
                                    E
                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Nee idd, goede optie. Maar vraag me af wat het USP is in dit gezelschap. Ik bedoel, de Golf GTI is dé GTI en de Golf VI heeft een bijzonder hoogwaardig interieur. De Exeo is een vorig model A4, qua dynamiek niet superspeciaal, maar het interieur is goed. En de Renault heeft het echt geweldige 4WS.
                                      Waarom zou je dan voor een Skoda kiezen?
                                      Omdat je de geweldige motor uit de GTI krijgt, met bakken ruimte, veel opties, VAG kwaliteit (Renault heeft een veel slechtere naam tegenwoordig) en voor een relatief lage prijs. En het interieur van de Octavia 2,5 is echt wel te vergelijken met een Exeo IMHO. Kom op Panda, zet die oogkleppen nou eens een keer af.
                                      :o)
                                      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Njeh njeh ;-)

Ik zal iig beloven dat áls ik weer op zoek ga naar een nieuwe auto ik ook ga proefrijden in een Skoda.

Als echte BMW-fapper heb ik het liefst een BMW, maar de eerstkomende paar jaar kan/wil ik die toch niet betalen.
                                        En dan is een auto met betere value-for-money dan een BMW wel zo fijn.

Comment

Njeh njeh ;-)
                                          Als echte BMW-fapper heb ik het liefst een BMW, maar de eerstkomende paar jaar kan/wil ik die toch niet betalen.
                                          En dan is een auto met betere value-for-money dan een BMW wel zo fijn.
                                          Je weet het , iedereen wil eigenlijk een BMW. Maar we zijn gewoon paupers die het niet kunnen betalen..

Comment

En niet willen betalen. Óf een goede BMW, óf iets anders. Geen underpowered hok, want daar krijg je op den duur altijd spijt van ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                                              Nog iets serieuzer dan... Die Golf gaat met 18" echt niet meer heel erg fijn rijden lijkt mij, ja die paar dagen per jaar dat je op het circuit zit te boenderen. Maar voor de rest...
                                              LOL - eigen ervaring Martijn? Zelfs mijn hoogzwangere vrouw vindt het op de Belgische wegen geen issue.

Renault zal uiteindelijk tekort schieten op bouw kwaliteit en interieur verwacht ik. Seat zal waarschijnlijk op die aspecten ook inleveren ten opzichte van Golf, maar is ook scherp geprijsd omdat het een oude Audi is die ze verkopen. Seat is ook geen enorm ruimte wonder lijkt me, viel in elk geval bij vorige A4 enorm tegen.

BMW 335i sedan kost met jouw gewenste opties al snel een mille of 20 meer dan een Golf? Dan lijkt die 40k daarvan me best in verhouding.

Comment

Het moet dus een nieuwe zijn?

Want voor 40 ruggen heb je ook een 2007 325i Touring of een 2005 535d Touring met minder dan 90k kilometers op de klok.
                                                ------------------------------------------------
                                                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

och jee hebben we weer zo'n BMW-fapper
                                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Opbokken met die 2e hands duitse propellormeuk !!
                                                    :o)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                      Ha, die Slibbe;

Een Exeo is in eerste instantie een Audi A4 van de vorige generatie.
                                                      Heeft wel aardig wat gemeen met de vorige Passat.
                                                      Als 't aardige ook op rijgedrag slaat dan zou ik zeker voor sportonderstel gaan of voor de normale ophanging en op dag 1 direct een schroefset van H&R of KW of Bilstein eronder hangen want een Passat is een slagschip verleken met een Golf.

Rijden is weten in dit geval. Verder heeft veel vermogen in een passat-alike weinig nut, ben ik achter gekomen, snel door de bochten kan je niet en 'flink gas geven op de snelweg' is ach .. 10 keer leuk en daarna ook zo passe.

Indien je 4wd neemt en de boel verlaagd dan wordt het wel wat leuker maar je sleept dan ook meteen weer 100+ kilo meer mee, hoger verbruik waardoor je een tikje harder door de bochten kan maar niet meer dan dat.

Is een 120i (170 pk, 5 deurs, 33k) te klein ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                        Is een 120i (170 pk, 5 deurs, 33k) te klein ?
                                                        Met 2 jonge kinderen en alle bijbehorende meuk en verplicht kinderstoeltjes etc. houdt het in elk geval niet over.

Groet
                                                        GJ
                                                        Last edited by GJ; 15-04-09, 14:16.

Comment

Tja dan zou ik voor een station gaan, die extra ruimte komt echt wel vol, helemaal als je met de auto op vakantie zou gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                            Tja dan zou ik voor een station gaan, die extra ruimte komt echt wel vol, helemaal als je met de auto op vakantie zou gaan.
                                                            Extra ruimte komt altijd vol :-)

Da's de Wet van de Verminderende Meeropbrengst van Toegevoegde Ruimte :-)

Maar er is idd wel wat te zeggen voor de stelling, 'vermogen, na 10x op de snelweg gas te geven gaat dat ook vervelen'.

Comment

In het kader van ruimte: is dit niks?

Heb em ook nog niet voorbij zien komen. (hoop dat ik nu niet vloek in de kerk; met deze motor icm dit onderstel toch best een te verhappen bak?)
                                                              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Maar er is idd wel wat te zeggen voor de stelling, 'vermogen, na 10x op de snelweg gas te geven gaat dat ook vervelen'.
                                                                Te weinig vermogen verveelt al na 1x. Auf die dauer hilft nur power. (en wegligging ;-))

Comment

Working...
                                                                X