Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automishandeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Automishandeling

Je verzint het weer eens niet, hè.

Bij onze goede Nederlandsche Spoorwegen waren dit weekend werkzaamheden. Reizigers naar Duitsland moesten daarom vanaf Hengelo een heel stuk met de bus. Freundin wás vandaag reiziger naar Duitsland. Maar bussen kan natuurlijk niet, dus ik zei: ik breng je wel even.

Amsterdam - Bad Bentheim (het grensstation) is immers maar een poep en een scheet.

Aldus staan wij daar rond 17:30 uur op het perron een filmwaardig afscheid te nemen naast de trein. Horen we het geluid van een intens gemartelde auto. Direct náást het perron is een parkeerplaatsje, en daar staat een Skoda Felicia Combi. Achter het stuur een knalrood verbrande man in een Hawaii-shirt (je verzint het echt niet). Probeert met woedend huilende motor de auto van de parkeerplaats af te krijgen. Maar dat lukt niet, want de achterwielen zijn geblokkeerd. Soms weet hij de auto een metertje achteruit te krijgen. Dan weer sleept hij de auto met hoge toeren een metertje over z'n stilstaande achterwielen naar voren.

Afijn, het hele perron kijkt het eens een tijdje aan en vraagt zich af waarom de man de handrem er niet gewoon afhaalt.

De man stapt uit, kijkt naar z'n achterwielen, kijkt wat onzeker naar ons, stapt weer in. Weer heen en weer. Echt, die auto werd zó verschrikkelijk gemarteld. Er begon al iets te roken onder de motorkap.

Freundin zegt: "Wil je niet even gaan kijken?"

Ik: "Ik?"

Freundin: "Ja, toe nou maar. Dit doet gewoon zeer. Die arme auto."

Nou goed dan. Dus ik naar die man. Prent het nog even even in uw hoofd hè. Ik herhaal: een blauwe Skoda Felicia Combi, HELEMAAL omhuld met blauwgrijze walm van verbrande koppelingsplaten. Ernaast een vertwijfeld kijkende roodverbrande Duitser, ietwat corpulent, in een Hawaii-shirt: "Der will einfach nicht vom Platz!"

Dus ik zeg zoiets van: laat hem maar even afkoelen tot ie niet meer walmt, ik ga nu even Mutti die Frau uitwuiven en over vijf minuten kom ik wel helpen.

Goed, trein verdwijnt even later in de verte. Het station verzinkt weer in de stilte van fluitende vogeltjes en ruisende bomen. De Skoda tikt nog wat na. De man steekt ondertussen een heel verhaal af tegen een geïnteresseerd toekijkende bejaarde, over dat ie twee weken op vakantie was, en dat de auto nu niet meer van z'n plek komt en weetikhetallemaal.

Ik vraag of de man een hamer heeft.

Die heeft ie. Ergens onder de hele berg met zooi achter in de Combi.

Dus. Sleuteltjes in beslag nemen, auto in de versnelling, handrem eraf, eronder kruipen, links een harde hamerslag tegen de remtrommel, rechts een harde hamerslag tegen de remtrommel. TWOINKKK doet de Skoda, en los is ie.

Man DOLGELUKKIG. Begint al te zoeken naar z'n laatste geld en pakjes sigaretten om me te betalen.

Had toch bijna 3 euro en één pakje shag verdiend, vandaag. Als ik niet had afgewimpeld. :-)
    Last edited by brun; 13-04-09, 20:43.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

En de moraal van dit verhaal: zet de auto dus niet op de handrem als je een paar weken op vakantie gaat. Want dan kan ie vastroesten. :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

De man met de hamer.

Comment

Mooi dat je gelijk wist wat het probleem was, en uiteraard hoe je het moest oplossen :)

Brun de man die alles kan :p

Comment

Mooi verhaal. Iets wat elke Alfarijder al na twee weken weet, natuurlijk. Maar ja, Skodarijders. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

En toen zei die Duitser 'Glücklich habe ich mehr intellekt von versichern!' en stoof weg in zn Skoda?
            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Hamer van de Praktiker: 5,- euro
              Setje koppelingsplaten: 350,- euro

Dolgelukkige knalrood verbrandde Duitser in Hawai-shirt: priceless

Comment

hmm

zaten die dingen zo vast dat zelfs achterwielen mee moesten slepen? of heeft zo'n skoda zo weinig vermogen dat zelfs afremmende achterwielen genoeg zijn om hem staande te laten staan?

Comment

Do not underestimate the power of rust.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                    Mooi verhaal. Iets wat elke Alfarijder al na twee weken weet, natuurlijk. Maar ja, Skodarijders. :)
                    *wacht tot motroos komt binnenstormen met z'n breedste 'zie je nou wel'-grijns naar nog wat meer Skodarijders*

:)
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Mooi geval van onbewuste automishandeling hier vanmorgen. M'n vader heeft een 9-3 cabrio, en iemand wilde die graag lenen voor de bruiloft van een familielid. M'n vader is niet de beroerdste, dus dat was ok.

Hij komt de auto ophalen en m'n vader loopt even mee om het 1 en ander uit te leggen. Vanwege het feit dat bijna alle auto's in de basis wel gelijk zijn, en deze auto ook nog een automaat is, verwachtte m'n vader niet dat hij veel moest uitleggen.

Let wel, de jongen heeft ook zelf een auto (schakel) en is bekend met automaat rijden. Enfin, ze zitten in de auto en m'n vader legt even het dak uit en wil 'm even een stukje laten rijden.
                      "in N ga je toch rijden?"
                      *jongen zet bak in N en geeft lomp gas*
                      *hoort koude turbo loeieren en toerenbegrenzer bijna overlijden*
                      "STOP JOH, RIJDEN IS IN D" hoor ik m'n vader nog roepen. (ik stond er naast, maar deed wat stappen achteruit..)

Maar dat nam hij wat te letterlijk en terwijl het blok nog rond de 6.000 rpm zat, zet de jongen de bak in 'D'. Ik dacht dat daar wel een beveiliging op zou zitten, maar de bak deed het gewoon en we hoorden *GGGGGGGRRIRIOOEEE*
                      en de auto schoot een meter of 15 vooruit. :|

M'n vader heeft de rest met verbazingwekkende kalmte nogmaals uitgelegd en ik ben nog even met 'm meegereden voor een klein ritje. Mán wat kunnen sommige mensen slecht rijden. Hakkerig sturen, lomp veel gas op plaatsen waar dat totaal niet past, met loden voet remmen. Ik ben nog nooit zo misselijk uit een auto gestapt. Maar het ergste nog: hij heeft het zelf echt totaal niet door! Ik ben benieuwd wat we morgen van die auto terugzien...

moraal is: "van lenen komt wenen" Ik ben blij dat hij mijn auto niet heeft...
                      Forza!

Comment

Working...
                      X