Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avanti

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Avanti

Afgelopen weekend stond in 't teken van het 30 jarige huwelijk van mijn schoonouders. We hadden een villa gehuurd in 't altijd doodse Zeewolde. Toch was het erg gezellig. Veel met de auto rondgereden door mooie gebieden. Flevoland ontwikkelt zich nu opeens snel qua 'natuurschoon' het wordt wat minder saai. De Veluwe ligt gelukkig op een steenworp afstand en daar hebben we echt lekker kunnen touren. Uiteraard hebben we veel gegeten, en lekker geluierd. Dat luieren ging gepaard met het lezen van het nieuwe automagazine Avanti. Een (eenmalige?) uitgave van Autovisie, gericht op de levensgenieter. Daar schaar ik mezelf wel onder, dus ik was erg benieuwd.

Het is geen Octane Magazine, maar er staan wel leuke artikelen in. Je merkt dat 't nog wat onwennig aanvoelt om een artikel te schrijven over alle mooie dingen in 't leven, terwijl de auto ook een rol toebedeeld moet krijgen in de artikelen. Uiteraard vervalt men hier en daar in de bekende cliché's, dat is ook haast omontkomelijk. Zeker als je bijna alles al hebt meegemaakt en overal bent geweest, dan blijven er soms weinig nieuwigheden over. Toch is 't een aanwinst op de bestaande (auto)bladen. Wat mij betreft mag er een 2e editie komen, met meer diepgang.

Er worden namelijk wat buitenlandse journalisten ingeschakeld voor artikelen en je merkt dat die alles in 1 dag doen als ze een rondje door Italie mogen rijden in een Ferrari, langs de favoriete plekjes van George Clooney. Als levensgenieter wil ik niet weten dat de Chianti uit Toscane komt en je er in de buurt ook nog de Brunello kunt vinden. Ik wil graag lezen welke daarvan de lekkerste is en waar je 't beste op een terrasje kunt duiken voor de beste espresso (gisteren heb ik ontdekt dat ze in Otterlo, op het terras van restaurant Kruller de beste espresso van Nederland schenken).

Dus als ze de cliché's wat zouden uitdiepen, kan het weleens het beste en leukste blad zijn voor mij om te gaan lezen. Het raakt meer de essentie van mijn leven, dan ieder ander autoblad, of mannenblad. Ik krijg niet 't idee dat 't per sé is bedoeld voor de rijke man, of de man die alles al heeft. Ook niet de wannabe, of de techneut. Het is volgens mij precies bedoeld voor de gemiddelde gummer die ik ken. En daarom dus een aanrader. Als we nu allemaal editie 1 kopen, volgen er wellicht meer. Het is maar een tip. :)

Comment

Goh, ik had verwacht dat het hierover zou gaan: http://en.wikipedia.org/wiki/Studebaker_Avanti

Verder, tja, bladen die de essentie van je leven raken?? Nog beter is 't om volgas richting Toscane te knallen en daar zelf uit te vinden welke fles slobber 't best is binnen te houden, toch? :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Of welke wegen daar het lekkerst zijn.
        Of te genieten van het fantastisch mooie landschap.

Maar ja, dat lukt je niet op de plee, terwijl je dan wél lekker een tijdschriftje kan lezen :-)
        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Precies! Ik wil gewoon af en toe lekker een leuk magazine lezen ipv een boek, het liefst een autoblad. Maar puur en alleen autonieuws gaat me al snel vervelen. Ik lees graag mooie verhalen over de mooie dingen des levens. Wijn, whiskey, reizen, autorijden, mooie bochtige routes om zelf eens te rijden, goede restaurantjes, kleine hotelletjes. Ook fotografie, goeie films, lekker eten/koken, mooi wonen. Goed en modieus schoeisel, kunst en design. Autosport, klassiek rallyrijden en nog veel meer wat mij boeit. De grap is dat 't allemaal op gummen te vinden is en nu dus eens in een Nederlands (auto)magazine wordt gegoten. Dat werd tijd.

De Studebaker Avanti wordt in het voorwoord uiteraard genoemd Jasper.
          Last edited by Dennis Cavallino; 14-04-09, 10:58.

Comment

Ha, die Gummers;

Zojuist een mailtje gehad dat Avanti wegens gebrek aan belangstelling niet langer zal worden uitgegeven. Jammer.
            Vond net nog de twee eerste nummers bij het opruimen van het 'archief' (waarover later meer in de kofferbak).
            Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
            X