Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het gaat blijkbaar nog niet slecht genoeg bij sommige dealers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het gaat blijkbaar nog niet slecht genoeg bij sommige dealers

Blijkbaar snappen sommige dealers de begrippen klantvriendelijkheid en service zelfs in deze moeilijke tijd NOG STEEDS NIET.

Reden dat ik dit schrijf:
    Heb voor mijn Transit busje een nieuw voorwiellager en naaf nodig (debiele constructie waardoor deze delen bijna niet afzonderlijk vervangbaar zijn, nl in elkaar geperst en zeker wanneer geroest vrijwel niet neer uit elkaar te krijgen).

In het verleden kreeg ik als voormalig Ford Capriclub lid bij allerlei Ford dealers clubkorting.

Dus bel ik naar de Ford aan de Mercuriusweg in Den Haag waar ik altijd kwam
    Ik: hebben jullie deze delen en krijg ik nog steeds zoals vroeger korting (omdat het inmiddels een andere bedrijvengroep is)
    Zij: delen hebben we, maar nee, korting is niet meer bespreekbaar.............. Ik: OK dan haal ik het wel ergens anders MET korting!
    Zij: OK mijnheer

Bel met de Ford aan de Lammerschans in Leiden:
    Ik: hebben jullie de onderdelen en is korting OK?
    Zij: geen probleem mijnheer
    Ik: OK leg maar klaar........vraagje: omdat deze delen in elkaar geperst moeten worden, kan de werkplaats dat even doen en klaarleggen? (dat kostte mij bij Ford Den Haag in het verleden 12E dus moet snel te doen zijn)
    Zij: moet U daarvoor even met de werkplaats verbinden
    Werkplaats: ach mijnheer, lastige klus, wij druk druk, over 2 weken hebben we mogelijk tijd!!!!!!
    Ik: maar dat is toch zo gebeurd en het spul ligt uit elkaar, dus moet weer rijdend gemaakt worden....
    Werkplaats: ja dat denkt iedereen, maar kost echt wel wat tijd, is niet zomaar gebeurd, is lastig, over 2 weken......
    Ik: pleurt maar op dan (in wat nettere bewoordingen), doe ik het zelf wel
    Werkplaats: is niet zo makkelijk hoor, weet wat u gaat doen

Dus ik de delen maar bij magazijn opgehaald en daarmee naar de dorpsgarage gegaan, die stonden ook verstomd toen ze hoorden dat de Ford doodleuk had gezegd dat ze over 2 weken pas tijd hadden...

Daar doos met lagerpers passtukken gepakt, onderdelen pasten wat lastig in de hydr. pers, dus maar het bij de passtukken set ook voorziene opspan draadeind gepakt en met de hand eens proberen: in de bankschroef -delen in volgorde op het draadeind -moer erop en schroeven maar.......... was dus in 2 minuten gebeurd en klaar!

Hier zakt dus echt mijn broek van af, van zulke merkdealers, arrogante eikels die denken dat de klant gek is en 0 service verlenen.
    Ik zal dus NOOIT bij die Forddealer in Leiden iets laten repareren en ook iedereen afraden, onderdelenverkoop was netjes, maar de werkplaats daar snapt dus helemaal niets van service.

Ik vind dit echt onvoorstelbaar.

En als laatste irritatiepuntje:
    ik heb dezelfde delen eind 2007 ook al eens gekocht, dus kan mooi prijs vergelijken: prijsstijging bruto 23% in 15 maanden!!!!!!!!!!!!
    Waar kom je dat in andere branche tegen? Is het dan gek dat de autobranche nu op zijn bek gaat?

Hč toch wel ffe lekker je irritatie wegschrijven.........

Volgende keer je omzet dus gunnen aan de dorpsgarage!

Comment

Die mag dus weer geen ori Ford onderdelen bestellen waarschijnlijk....
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
        Origineel Ford? Dat lager? Ha, dat komt waarschijnlijk van SKF of FAG of een der andere lagerboeren. Ford maakt geen lagers ;)
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Natuurlijk mag dat. Bovendien als het een BOVAG-lid betreft dan is het met behoud van garantie.

Edit: dealers worden min of meer verplicht om onderdelen voor te veel geld bij importeur te halen. Zo krijgen ze "bonus" als ze een bepaald omzet aan onderdelen halen. Sommige dealers gaan nadat ze bonus-grens gehaald hebben, tot het einde vh jaar ergens elders shoppen.
          Last edited by Dr.Agan; 17-04-09, 16:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
            Volgende keer je omzet dus gunnen aan de dorpsgarage!
            Doe ik al hoor, Opel Tigra van mijn vrouw krijgt daar zijn beurtjes (ivm stempelen van het boekje, houdt 'ie wat beter zijn waarde) en ik laat er al mijn auto's apk keuren. Onderhoud en reparaties doe ik echter zelf.

Voorwiellager is niet een los lager maar een kompleet lagerstuk (huis met daarin lagers) en zodanig geconstrueerd dat als eenmaal gebruikt en roestig, je de boel dus nooit meer heelhuids uit elkaar krijgt, moet je kompleet lagerstuk kopen.
            Lagerstuk kan je ook bij de bekende onderdelen wederverkopers krijgen, prijsnivo ligt daar echter nauwelijks minder dan gewoon bij de Ford.

Dat lagerstuk zit dus weer volledig over de naaf heengeperst (aan de achterkant) en daarvoor geldt vwb demontage eveneens dat dit meestal alleen lukt door volledig kapot slijpen met haakse slijper en daar heb ik dus ffe geen zin in. De Ford garage dus ook niet, die vervangen nl vrijwel altijd ook beide delen ineens omdat arbeidstechnisch (kosten) je beter nieuw kan nemen.
            En die wiellagers zijn nu toevallig net één van de weinige zwakke plekken bij een fwd Transit, heb die al bij 3 Transits tussen 50-70K km moeten vervangen omdat ze gingen "zingen"
            Ik ben heel tevreden over de Transit, alleen die wiellagers, de sterkte ervan en de constructie zijn idioot slecht ontworpen.
            Last edited by RenéNSX; 17-04-09, 17:35.

Comment

Schrijf het maar lekker van je af hoor.... ;)

Heb vorige week lager van de NSX gedaan... zo te lezen zelfde kutconstructie.

Wat betreft dat de dealers het zo slecht nog niet hebben ben ik het wel met je eens. Zouden vorige week bellen voor vervanging remmerij CTR, niets gehoord.
              Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

De werkplaatsen hebben het gewoon overal druk, iedereen blijft doorrijden :-) Dus tussendoorklusjes zullen daarbij geen optie meer zijn (werken gewoon met werkorders), anders komen ze niet meer aan het normale werk toe (en mogen ze ander uitleggen die al twee weken ervoor afspraak maakte dat het vandaag even niet in zit). Range Rover precies hetzelfde, lullig als je direct iets nodig hebt maar ik snap het wel. Je kreeg toch korting en onderdeel was op voorraad?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                  Ik kom tegenwoordig wat minder vaak bij de automateiralenhandel dan voorheen (tja, MX-5 he), maar ik ben ze (=de merkdealers) daar allemaal tegengekomen...
                  Last edited by V4; 17-04-09, 20:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door squadracorse Bekijk bericht
                    De werkplaatsen hebben het gewoon overal druk, iedereen blijft doorrijden :-) Dus tussendoorklusjes zullen daarbij geen optie meer zijn (werken gewoon met werkorders), anders komen ze niet meer aan het normale werk toe (en mogen ze ander uitleggen die al twee weken ervoor afspraak maakte dat het vandaag even niet in zit). Range Rover precies hetzelfde, lullig als je direct iets nodig hebt maar ik snap het wel. Je kreeg toch korting en onderdeel was op voorraad?
                    Ik gaf toch ook al aan dat de onderdelen verkoop netjes was, geen klacht daarover.

Alleen vwb die werkplaats ga ik kompleet over mijn nek!
                    Je verhaal over tussendoortjes begrijp ik best en kan ik begrip voor hebben, maar dit geval lag mi toch ffe anders.
                    Ik stond daar niet met een klus te trappelen die direkt moest, maar belde of het 5 min klusje in de loop van 1 of 2 dagen gedaan kon worden en ik het daarna kon komen halen.
                    NEE, over twee weken kwam ik aan de beurt, da's gewoon bot en klant wegjagen.
                    En al helemaal het L#L verhaal dat het zo gemakkelijk niet was en echt wel tijd kostte.............. en ik het daarna elders zelf binnen 5 min met de hand klaar heb
                    Ik heb daar maar 1 mooi scrabblewoord voor die werkplaatschef:
                    klantonvriendelijkeincompetenteloser

Comment

Enige wat ik niet snap is dat je én korting wil én even snel tussendoor geholpen wil worden.....

Misschien is dat wel een beetje teveel van het goede?

Comment

Ik haal voor mijn auto's de onderdelen bij de dealer, en laat ze ergens anders installeren. Bijna iedere dealer geeft korting op onderdelen, maar als je ze daar ook laat installeren, dan geven ze die korting niet...???
                        Dus voor mij was dat niet zo moeilijk. Ik heb een garagebedrijf gevonden die dit prima vindt, en voor mij die onderdelen installeert. De makkelijke dingen doe ik zelf.

Gert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                          Enige wat ik niet snap is dat je én korting wil én even snel tussendoor geholpen wil worden.....

Misschien is dat wel een beetje teveel van het goede?
                          Inderdaad duidelijk dat je het niet snapt.
                          Korting op aankoop van de onderdelen bij het magazijn staat mi los van het daarna laten uitvoeren van een kleine werkzaamheid in de separate werkplaats waarvoor ik daar dan ook gewoon betaal.

Comment

Ik doelde op het feit dat hij en korting wil en snel geholpen wil worden voor een klus van 2 minuten. Ik snap het wel van de garage.

Maar het is toch prima opgelost zo? Denk dat alleen de titel van dit draadje "over the top" is.

Comment

Er zijn helaas mensen die blijkbaar niet snappen hoe het werkt. Altijd maar het onderste uit de kan willen en dan nog kwaad zijn als er bedrijven zijn die niet willen doen wat zij graag willen.

1) Je besteld je spullen bij de dealer met korting.
                              2) Je zoekt een bedrijfje die het wel snel voor je kan regelen.

Prima. Perfect. Hoef je niet bij de dealer gaan klagen dat ze incompetenet zijn en klant onvriendelijk.

Comment

Je hebt duidelijk een andere opvatting over hoe een bedrijf een klant van dienst kan zijn.

Onderste uit de kan willen: 15 % korting krijgen op onderdelen waarop marge van 25-30% zit lijkt me dus niet, wordt gewoon aan verdiend.

Incompetent: uitgebreid vertellen hoe lastig een klus is, dat dit echt niet zo gedaan is en ik het daarna zelf elders binnen 5 minuten gedaan heb.....

Ik snel tussendoor geholpen wil worden: als ik aangeef best een dag te willen wachten totdat er een paar minuten gevonden zijn om het klusje te doen, ik aangeef daarvoor gewoon te willen betalen, (verwacht dus niet dat dit gratis gebeurt)

Klantonvriendelijk: ik daarna te horen krijg dat er op zijn vroegst over 2 weken tijd voor is....

Als je dan begrip hebt voor het gedrag van de dealer, dan ben je precies het soort klant waarop zij zitten te wachten......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
                                  Als je dan begrip hebt voor het gedrag van de dealer, dan ben je precies het soort klant waarop zij zitten te wachten......
                                  En daarom laat ik reperaties niet bij de dealer uitvoeren (als het niet hoeft). En vind ik het toch aardige lui.

Comment

krijgt flashbacks van een M5 bij een dealer..

aardige lui ja. :-)
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

De E60.

Ik had het meer over afd. werkplaats en magazijn.

E60 was onvergevelijk edoch....ben extreem blij met de E39.

Comment

Ach, alles valt en staat qua werkplaats met het contact met de receptionist.

Loopt dat stroef kan je het schudden, zo simpel is het.

Overigens geven de meeste magazijnmedewerkers nooit telefonisch door dat er korting gegeven wordt, je hoort dat altijd als je voor de balie staat en je de bestelling hebt gedaan.
                                        Zo werkt het in ieder geval bij M-B, VAG, BMW, Porsche, GM en ook bij de Ford in Amsterdam e.o.
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Neemt niet weg dat een slimme werkplaats die 5 minuten persklus wel tussendoor had gedaan al was 't alleen maar om misschien een klant erbij te krijgen over een tijdje. Misschien was 't vandaag of morgen niet mogelijk maar er is binnen 2 dagen toch wel tijd voor 5 tot 10 minuten prutsen, wat gewoon normaal doorberekend kan worden ?

Verder snappen dealers 't inderdaad nog steeds niet. Begin dit jaar was ik op auto jacht en een kerel die nota bene alleen maar autos verkocht (vanuit een loods) vertikte 't om een proefrit te laten maken ("alleen als je em wilt kopen" , jah doh ik ga proefrijden in een 9 jaar oude passat voor de lol). Tja hoe snel wil je failliet gaat.

Wederom verdomd pech voor 't personeel wat er al 10 jr werkt en wel z'n best doet voor de baas die vervolgens een te dure en te grote showroom koopt waardoor de hele tent eind van 't jaar failliet is wegens tegenvallende verkopen. Loop eens binnen bij van de Mossel in Tilburg. Een showroom zo groot als de Arena vol met VW en Audis vanaf 15k en geen KIP te bekennen en de verkopers blijven mooi achter hun burootje zitten ook al loop je er 10 minuten rond. Druk druk druk.

Dorpsgarage, beun de haas, de hobbist die 2 autos per week doet, de autohts student die in de achtertuin je uitlaat fixt ; daar moet je zijn vandaag de dag blijkbaar ;)

Comment

Working...
                                          X