Blijkbaar snappen sommige dealers de begrippen klantvriendelijkheid en service zelfs in deze moeilijke tijd NOG STEEDS NIET.
Reden dat ik dit schrijf:
Heb voor mijn Transit busje een nieuw voorwiellager en naaf nodig (debiele constructie waardoor deze delen bijna niet afzonderlijk vervangbaar zijn, nl in elkaar geperst en zeker wanneer geroest vrijwel niet neer uit elkaar te krijgen).
In het verleden kreeg ik als voormalig Ford Capriclub lid bij allerlei Ford dealers clubkorting.
Dus bel ik naar de Ford aan de Mercuriusweg in Den Haag waar ik altijd kwam
Ik: hebben jullie deze delen en krijg ik nog steeds zoals vroeger korting (omdat het inmiddels een andere bedrijvengroep is)
Zij: delen hebben we, maar nee, korting is niet meer bespreekbaar.............. Ik: OK dan haal ik het wel ergens anders MET korting!
Zij: OK mijnheer
Bel met de Ford aan de Lammerschans in Leiden:
Ik: hebben jullie de onderdelen en is korting OK?
Zij: geen probleem mijnheer
Ik: OK leg maar klaar........vraagje: omdat deze delen in elkaar geperst moeten worden, kan de werkplaats dat even doen en klaarleggen? (dat kostte mij bij Ford Den Haag in het verleden 12E dus moet snel te doen zijn)
Zij: moet U daarvoor even met de werkplaats verbinden
Werkplaats: ach mijnheer, lastige klus, wij druk druk, over 2 weken hebben we mogelijk tijd!!!!!!
Ik: maar dat is toch zo gebeurd en het spul ligt uit elkaar, dus moet weer rijdend gemaakt worden....
Werkplaats: ja dat denkt iedereen, maar kost echt wel wat tijd, is niet zomaar gebeurd, is lastig, over 2 weken......
Ik: pleurt maar op dan (in wat nettere bewoordingen), doe ik het zelf wel
Werkplaats: is niet zo makkelijk hoor, weet wat u gaat doen
Dus ik de delen maar bij magazijn opgehaald en daarmee naar de dorpsgarage gegaan, die stonden ook verstomd toen ze hoorden dat de Ford doodleuk had gezegd dat ze over 2 weken pas tijd hadden...
Daar doos met lagerpers passtukken gepakt, onderdelen pasten wat lastig in de hydr. pers, dus maar het bij de passtukken set ook voorziene opspan draadeind gepakt en met de hand eens proberen: in de bankschroef -delen in volgorde op het draadeind -moer erop en schroeven maar.......... was dus in 2 minuten gebeurd en klaar!
Hier zakt dus echt mijn broek van af, van zulke merkdealers, arrogante eikels die denken dat de klant gek is en 0 service verlenen.
Ik zal dus NOOIT bij die Forddealer in Leiden iets laten repareren en ook iedereen afraden, onderdelenverkoop was netjes, maar de werkplaats daar snapt dus helemaal niets van service.
Ik vind dit echt onvoorstelbaar.
En als laatste irritatiepuntje:
ik heb dezelfde delen eind 2007 ook al eens gekocht, dus kan mooi prijs vergelijken: prijsstijging bruto 23% in 15 maanden!!!!!!!!!!!!
Waar kom je dat in andere branche tegen? Is het dan gek dat de autobranche nu op zijn bek gaat?
Hè toch wel ffe lekker je irritatie wegschrijven.........
Reden dat ik dit schrijf:
Heb voor mijn Transit busje een nieuw voorwiellager en naaf nodig (debiele constructie waardoor deze delen bijna niet afzonderlijk vervangbaar zijn, nl in elkaar geperst en zeker wanneer geroest vrijwel niet neer uit elkaar te krijgen).
In het verleden kreeg ik als voormalig Ford Capriclub lid bij allerlei Ford dealers clubkorting.
Dus bel ik naar de Ford aan de Mercuriusweg in Den Haag waar ik altijd kwam
Ik: hebben jullie deze delen en krijg ik nog steeds zoals vroeger korting (omdat het inmiddels een andere bedrijvengroep is)
Zij: delen hebben we, maar nee, korting is niet meer bespreekbaar.............. Ik: OK dan haal ik het wel ergens anders MET korting!
Zij: OK mijnheer
Bel met de Ford aan de Lammerschans in Leiden:
Ik: hebben jullie de onderdelen en is korting OK?
Zij: geen probleem mijnheer
Ik: OK leg maar klaar........vraagje: omdat deze delen in elkaar geperst moeten worden, kan de werkplaats dat even doen en klaarleggen? (dat kostte mij bij Ford Den Haag in het verleden 12E dus moet snel te doen zijn)
Zij: moet U daarvoor even met de werkplaats verbinden
Werkplaats: ach mijnheer, lastige klus, wij druk druk, over 2 weken hebben we mogelijk tijd!!!!!!
Ik: maar dat is toch zo gebeurd en het spul ligt uit elkaar, dus moet weer rijdend gemaakt worden....
Werkplaats: ja dat denkt iedereen, maar kost echt wel wat tijd, is niet zomaar gebeurd, is lastig, over 2 weken......
Ik: pleurt maar op dan (in wat nettere bewoordingen), doe ik het zelf wel
Werkplaats: is niet zo makkelijk hoor, weet wat u gaat doen
Dus ik de delen maar bij magazijn opgehaald en daarmee naar de dorpsgarage gegaan, die stonden ook verstomd toen ze hoorden dat de Ford doodleuk had gezegd dat ze over 2 weken pas tijd hadden...
Daar doos met lagerpers passtukken gepakt, onderdelen pasten wat lastig in de hydr. pers, dus maar het bij de passtukken set ook voorziene opspan draadeind gepakt en met de hand eens proberen: in de bankschroef -delen in volgorde op het draadeind -moer erop en schroeven maar.......... was dus in 2 minuten gebeurd en klaar!
Hier zakt dus echt mijn broek van af, van zulke merkdealers, arrogante eikels die denken dat de klant gek is en 0 service verlenen.
Ik zal dus NOOIT bij die Forddealer in Leiden iets laten repareren en ook iedereen afraden, onderdelenverkoop was netjes, maar de werkplaats daar snapt dus helemaal niets van service.
Ik vind dit echt onvoorstelbaar.
En als laatste irritatiepuntje:
ik heb dezelfde delen eind 2007 ook al eens gekocht, dus kan mooi prijs vergelijken: prijsstijging bruto 23% in 15 maanden!!!!!!!!!!!!
Waar kom je dat in andere branche tegen? Is het dan gek dat de autobranche nu op zijn bek gaat?
Hè toch wel ffe lekker je irritatie wegschrijven.........
Comment