Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijmeren over auto's... what's next?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mijmeren over auto's... what's next?

    Tja, voorlopig knor ik wel even door met mijn blauwe nichtencabrio, maar soms ga je als autoliefhebber toch zitten denken he. Wat zou de opvolger zijn? Over een anderhalf, twee jaar of zo. Of later, ik weet niet. Maar ooit wil je weer wat anders, dat staat vast. Cabriorijden bevalt me uitstekend eigenlijk, dus dat zou wel weer een wens zijn. Merkvast ben ik ook niet echt, Alfa's zijn leuk maar geen "must".

    Zoals ik er nu over nadenk, zijn er een aantal wagens die bij me opkomen. Ben alleen benieuwd naar de do's en don'ts van sommige wagens.

    1. Jaguar XK8 Convertible
    Fantastisch tijdloos gelijnde auto, maar ik heb er nog nooit in gereden. Running costs, hoe erg wordt dat? Ik ben een Alfa gewend dus kan tegen een stootje... Ik vind ze vooral erg mooi, maar weet er weinig van. Nadeel: volgens mij is 99% een automaat, wat voor mij nou weer net niet hoeft voor een prive-auto.

    2. Porsche Boxster
    De vroege modellen zijn inmiddels behoorlijk betaalbaar, maar hoe duur is het rijden van zo'n ding? Ik heb eens in een Boxster gereden, al weer zo'n 8 jaar terug of zo, en 't reed fantastisch. De basisversie met 204 PK zou voor mij zat zijn eigenlijk. Ik lees wel weer dingen over motorproblemen bij de eerste versies tot ca. 2000.

    3. BMW Z4
    Prachtige cabrio, volgens mij qua build quality ook wel in orde. Rijdt als een tiet, zal qua onderhoud nog wel te doen zijn bij een specialist. Moet absoluut een zescilinder zijn natuurlijk, maar ook hier geldt dat het geen M3-blok hoeft te zijn. Nadeel is, net als de Boxster, een klein interieur. Mijn vrouw baalt er van dat ze d'r stoel niet lekker achterover kan gooien op lange ritten in de Spider, en dat nadeel hou je natuurlijk altijd met een twoseater. De Jag heeft dat misschien wat minder, of....

    4. Audi A4 Cabrio
    Vierzitter, dus meer ruimte in het interieur. Prachtig gelijnde auto, misschien een beetje "saai" en veilig. Motorisering, pffff, moeilijk. Volgens mij met van alles te krijgen, maar welke motor geniet nou de voorkeur?

    Och, zomaar een hersenkronkeltje op een zonnige zaterdagochtend. Ik ga zo 't dakje maar weer eens van de Spider schroeven denk ik. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

  • #2
    Ik denk dat wanneer je voor enigszins rationeel gaat en toch een hoop rijplezier wil hebben dat je voor de z4 of boxster moet kiezen (z4 zou mijn keuze zijn!).

    De A4 zou ik snel schrappen uit je lijstje als rijplezier ook van belang is. Ik heb vorig jaar een dag in zo'n ding gestuurd (gehuurd) met de 2.0t motor (200pk gti blok dus) en een S-line onderstel. Verder full options met leer en elektrische meuk die je niet nodig hebt. Ik heb serieus in de papieren en boekjes zitten zoeken of er wellicht een gedowntunede motor in lag, het voelde in ieder geval zeker niet als 200pk! Verder stuurt het matig, erg snel onderstuurd en weinig gevoel. En wat mij heel erg tegenviel is hoeveel zo'n ding tordeert! Op slechte wegen voel je het stuur regelmatig stevig trillen in je hand.

    Maar wellicht waren de verwachtingen te hoog, het is wel een uitstekende cruiser en de gebruikte materialen zijn over het algemeen echt geweldig (zeker als je de Italiaanse slag gewend bent ;-) ). En ondanks dat de motor niet uit de verf kwam in een auto van zo'n 1700 kilo is het denk ik wel de fijnste 4 cylinder die ik in lange tijd gereden heb (kan me goed voorstellen dat die motor in een golf GTI dus wel erg geslaagd is).

    Comment


    • #3
      Ik heb destijds veel in het vorige model XK 8 convertible gereden. Best een solide auto, zit goed in elkaar geschroefd, maar daar is de nieuwprijs ook inherent aan. 99 % is automaat, maar hoewel ik automaten helemaal niks vind, is de combinatie met V8, open rijden, en automaat echt heel passend bij deze auto. De auto biedt alles in overvloed, maar sportief? Nee, het is echt geen 911, het is een supercomfortable cruiser, die heel veel (luxe) beleving biedt. Echt een heerlijke auto, en veel waar voor je geld, met de huidige prijzen.
      Last edited by Jeroen; 18-04-09, 11:33.
      ''Thank God for the internet experts''

      Comment


      • #4
        Zo'n Cobra bouwpakket niks voor je?

        *rent weer hard weg*

        Comment


        • #5
          audi A4 cabio heb ik persoonlijk niets mee. Ik zou dan wel voor de zescilinder gaan want die klinken beter dan die opgefokte 4 cilindertjes. Porsche boxster heb ik ook weinig mee.
          jasper, ik vind de xk8 wel iets voor jou. qua running costs weer wat hoger dan de spider maar je bent al aardig wat gewend volgens mij. de z4 is ook leuk maar bmw is niks voor jou.
          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

          Comment


          • #6
            Ach man, sodemieter toch op met wr zo'n 300 pagina's lange draad over helemaal niets. :-p
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

            Comment


            • #7
              Ha dat is op dit moment wel duidelijk voor me.

              Aangezien ik de Audi al weer meer dan 1 jaar heb,kriebelt het alweer een tijdje.
              Sterker nog ik heb al op het punt gestaan om een andere auto te kopen.

              Wat het op dit moment zou moeten worden: een Subaru wrx STI.
              En dan wel in het blauw.
              (en ja met achter vleugel)
              Na een paar jaar mis ik de boxer roffel nog steeds.
              Rij gezond, rij een kiwi.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                Ach man, sodemieter toch op met wr zo'n 300 pagina's lange draad over helemaal niets. :-p
                Iets met een pot en een ketel?? :-D

                Over de XK8, bij mijn weten is die uberhaupt nooit met handbak geleverd. Wel een mooi ding hoor.
                Spaar anders lekker door voor een 993 cabrio, lijkt me ideaal.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                  De A4 zou ik snel schrappen uit je lijstje als rijplezier ook van belang is. Ik heb vorig jaar een dag in zo'n ding gestuurd (gehuurd) met de 2.0t motor (200pk gti blok dus) en een S-line onderstel. Verder full options met leer en elektrische meuk die je niet nodig hebt. Ik heb serieus in de papieren en boekjes zitten zoeken of er wellicht een gedowntunede motor in lag, het voelde in ieder geval zeker niet als 200pk! Verder stuurt het matig, erg snel onderstuurd en weinig gevoel. En wat mij heel erg tegenviel is hoeveel zo'n ding tordeert! Op slechte wegen voel je het stuur regelmatig stevig trillen in je hand.

                  Maar wellicht waren de verwachtingen te hoog, het is wel een uitstekende cruiser en de gebruikte materialen zijn over het algemeen echt geweldig (zeker als je de Italiaanse slag gewend bent ;-) ). En ondanks dat de motor niet uit de verf kwam in een auto van zo'n 1700 kilo is het denk ik wel de fijnste 4 cylinder die ik in lange tijd gereden heb (kan me goed voorstellen dat die motor in een golf GTI dus wel erg geslaagd is).
                  Moet je eens een keer een rondje doen met de TT Roadster met 2.0TFSI: same engine but different cup of tea ;-) (dan voelt een Golf V GTI in vergelijk zelfs log aan)

                  Dan ben je zo van dat vermeende kappersimago van het ding verlost.
                  (ben dus eigenlijk ook best onder de indruk van wat een TT-S en zeker de aanstaande TT-RS dan wel niet moet doen qua rijplezier)

                  Comment


                  • #10
                    Het is een beetje rare vergelijking. Concurrent vande XK8 is een 911, tgeen boxster. Misschien dat de XK8 prijzen nu op boxster niveau liggen, maar dat zegt meer iets over afschrijving en running costs. Z4, is aanzienlijk moderner dan een vroeg boxster, maar boxster is minstens evenveel driving fun voor de euro. A4 lijkt nergens op en zou ik sowieso niet overwegen. Dan kan je net zo goed een new beetle cabrio kopen.
                    Kortom, kies nou gewoon degene die niet in dit rijtje staat: een 993 cabrio. Running costs vallen reuze mee (zeker tov een spider of een xk8), afschrijving is een vaag begrip, en rijplezier is ongekend. Niets moooiers dan met een raspende, luchtgekoelde, 6 cilinder boxer de stelvio beklimmen. Vanaf ongeveer 30k te koop.
                    http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...page=1&sort=AP
                    When men were men

                    Comment


                    • #11
                      Hehe, het geld van een ander wordt weer erg makkelijk uitgegeven hier :-)

                      Comment


                      • #12
                        Voor zo een ouwe lul als Jasper lijkt me zo een wagen geschikt:

                        :)

                        http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=2614

                        Comment


                        • #13
                          Gewoon een proefrit maken in de Z4 en de Boxster. De Z4 schijnt beter te sturen, maar kijk eerst maar eens wat je er zelf van vindt natuurlijk.
                          Beide kunnen natuurlijk niet tippen aan het geluid van de Alfa, dat zal duidelijk zijn :-).

                          Comment


                          • #14
                            Mijn knaken worden inderdaad makkelijk uitgegeven hier. :)

                            30K voor een 993 is misschien weinig geld, maar vergeet niet: 't is voor mij ook gewoon een auto die alles moet kunnen, dus ook naar de AH, ook een vakantie van twee weken in Europa (bagageruimte moet er dus wel IETS zijn). Ik moet er vooral niet al te zuinig op hoeven zijn, daar is het gebruik namelijk niet naar.

                            Dat het lijstje hierboven raar is klopt wel, maar het geeft denk ik aan dat ik niet per se op zoek ben naar een bochtenridder pur sang. Als-ie het kan is dat mooi, maar zo'n XK8 lijkt me helemaal niet verkeerd voor het betere zomerse openrijden. Voor het echte sturen zijn een Boxster of een Z4 dan weer beter. Tja, keuzes keuzes, maar voorlopig slechts een vingeroefening hoor. Ik was met name op zoek naar de nadelen/slechte punten van de auto's. Dus, HOE duur is zo'n XK8 nou echt om te rijden? Idem voor Boxster, etc.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

                            Comment


                            • #15
                              [email protected] opstart van een nieuw eindeloos topic :-)

                              Wat dacht je van een Audi TT als vervanging voor die leeglopende Spider?
                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                [email protected] opstart van een nieuw eindeloos topic :-)

                                Wat dacht je van een Audi TT als vervanging voor die leeglopende Spider?
                                Wel goed lezen h?

                                Moet je eens een keer een rondje doen met de TT Roadster met 2.0TFSI: same engine but different cup of tea ;-) (dan voelt een Golf V GTI in vergelijk zelfs log aan)

                                Comment


                                • #17
                                  Van de Audi TT vind ik alleen het nieuwe type mooi, de oude is echt een kappersauto. En ja, dat durf ik dus te zeggen met een blauwe Spider - wel met alle versnellingen functioneel Ralph....
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eens, die 2.0TFSI is echter ook alleen geleverd in het nieuwere type.

                                    Ik ben zelf helemaal geen fan van cabrio's/roadsters, maar dit ding hoekte echt lekker rond. Was een gewoon basismodelletje met Q.

                                    Zo'n TT-RS Coupe met 5 cil turbo (340pk 0-100 4,6) lijkt me best een leuk speeltje :-) Vind de 77k die Audi ervoor vraagt ook helemaal niet zo gek eigenlijk, afgemeten aan het gebodene.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kappersauto's, homo-gebakjes, raar dat het altijd de leukst rijdende auto's zijn... Als ruimte geen issue is probeer dan eens een Mazda MX5. Ik bedoel, je hebt nu een 916 spider, dus je bent de schaamte al voorbij... :-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        MX-5's rijden geweldig, maar wat zou ik de souplesse en de sound van de V6 dan missen. Nee, 't mag echt wel wat meer zijn qua motor. Dat gezegd hebbende doet een Mx-5 natuurlijk het maximaal mogelijke met zo'n viercilinder, die auto moet licht zijn. Maar toch.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

                                        Comment


                                        • #21
                                          Meer peper in de motor is altijd een oplossing voor hoor. Maar het zal nooit een Alfa V6 worden natuurlijk...

                                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=112564279
                                          Last edited by Elentinos; 18-04-09, 15:42.

                                          Comment


                                          • #22
                                            *mompelt iets over een cabrio met luidruchtige V8 en wandelt weg*
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                            Comment


                                            • #23
                                              Je kunt dat gemakkelijke geld toch meer 1 keer uitgeven, en met een Passat heb je wat te compenseren.

                                              Aston Martin dus. Niet zeuren verder, maar gewoon doen.

                                              Zo'n Jag stond vanmiddag gewoon plantjes te kopen bij het tuincentrum. Zijn allang geen supercars meer, maar gewoon de boodschappenwagen voor de wat luxere inkopen ;-) Anders val je echt niet meer op naast een Range Supercharger natuurlijk...
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                Je kunt dat gemakkelijke geld toch meer 1 keer uitgeven, en met een Passat heb je wat te compenseren.

                                                Aston Martin dus. Niet zeuren verder, maar gewoon doen.
                                                Oh? Ik dacht dat het dan een TVR speed six moest worden. Om die passaai te compenseren, h.
                                                When men were men

                                                Comment


                                                • #25
                                                  XK8 is 100% automaat, zijn niet handgeschakeld geleverd. Heerlijke relaxte cruisemobiel. Heb weleens gereden in een 1999 XK8 convertible, BRG met beige leer en beige kap, tijdloze verschijning maar puur op comfort gebouwd. Wat me destijds (is ook alweer wat jaartjes geleden) opviel is dat de auto vooral hl groot aanvoelt en absoluut niet uitnodigt om eens flink gas te geven. Als je een x flink gas geeft gebeurt er wel wat, machtige motor, maar zoals ik al zei meer een cruiser.

                                                  Willem

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Een paar straten verderop heeft iemand een Maserati 3200 GT. Kijk, DAT is dus geil. Eens een praatje aangeknoopt... de aankoop is inderdaad het punt niet, voor 30K vind je best wel wat.

                                                    Alleen, houdt rekening met ongeveer een euro per km. aan onderhoud. Hij reed 10K per jaar.

                                                    Ik rijd prive zo'n 15K. Nou, kweenie, maar een goeie 1000 per maand reserveren voor onderhoud - noem me een schraper, maar dat vind ik vrij veel. :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Cabrio met viercilinder gaat natuurlijk niet. Tenzij het een oud, rochelend Engels viercilindertje is, zonder katalysator, dan is het leuk. Maar anders klinkt het gewoon nergens naar. En juist bij een open auto is het motorgeluid zo'n groot deel van de beleving.

                                                      Dat gezegd hebbende.

                                                      Ik had ooit een hele dag een TT 1.8T quattro ter beschikking. Met dat baseballhandschoen-interieur. De 225 pk-versie. Het klonk nergens naar (viercilinder weer h), maar het reed echt VEEL beter dan ik had verwacht. Wat zeg ik. Wat een gooi- en smijtpret had ik in die auto zeg. Zeer onderschat wagentje, beslist. Toch zou ik er nooit een kopen, vanwege het gebrek aan passie dat ik voor die auto voelde. Vreemd eigenlijk.

                                                      De Porsche Boxster zegt me helemaal niks. Rijdende midlifecrisis. Nee, neem dan de grote stap en koop een Targa van een jaar of twintig, dertig oud.

                                                      BMW Z4, hmmmm. Volgens mij is die best gaaf, uiteraard met zescilinder.

                                                      Audi A4 cabrio, nee, niet doen.

                                                      De Jag is alleen automaat, en automaat is voor je leasebak, niet voor je vrijetijdsbak PUNT.

                                                      Z3 niks voor je? Vind ik nog altijd mooie auto's, maar ze zitten nu op hun beroemde BMW-dieptepunt. Over vijf jaar worden die auto's ineens semiklassiek en gewild, dat weet ik zeker.

                                                      Enneuh, die Maserati... YEAH. Als ie uitkan, waarom niet? Fuck de onderhoudskosten. Man wat een auto.
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Maserati 3200-met-de-boemrang-achterlichten moet het zijn. Iets anders kan gewoon niet. Klaar. Slotje.

                                                        Je weet dat je het wil, het is zelfs geiler dan de vorige QP (die je ook wil) en het is een MASERATI, misschien wel het geilste automerk ooit.

                                                        Verstandige keuzes maken doe je wanneer je verzekeringen uitzoekt of een nieuwe plasma, NIET met funwagens. Okay?
                                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Niet grappig bedoeld, maar als ik die wagens in het lijstje bekijk zou je ook voor een E46 M3 cabrio kunnen gaan?

                                                          Hier een 2003 modelletje: http://auto.marktplaats.nl/bmw/23823...fta_ind=4&fs=1

                                                          Beestachtige motor, super motorgeluid die nog beter te horen is doordat je dakloos kan rijden, qua gebruik niet megaduur? Volgens mij zuipt zo een ding niet overdreven veel meer dan een 330i.

                                                          Veel goedkoper, maar ook niet slecht: E46 330i cabrio, gaat hard zat met 231 pk en lijkt me ook wel een leuke wagen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jongens denk nou eens goed na, een cabrio MOET een V8 hebben en dan rij je de hele zonnige dag met een glimlach. En ja, een V8 is betrouwbaar.
                                                            4 cylinder cabrio is te gewoontjes imo...
                                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ha, die Jasper;

                                                              Eens met Brun; een Boxster lijkt op papier ideaal, zal ook helemaal geweldig sturen en brullen en eigenlijk alles zo'n beetje perfect doen, maar ik zou toch steeds dat knagende 911-gevoel overhouden, vrees ik. Een knappe Z4 (en dan dus niet de huidige!) met tenminste de oude 231pk drieliter lijkt me ook een geweldig leuke auto. In elk geval een hele mooie; ik blijf het toch een soort Big Healey avant la lettre vinden.
                                                              Scherven brengen gelul.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Apres la lettre dan, denk ik? :)

                                                                Een 3200 GT zou fantastisch zijn natuurlijk. Maar dat babbeltje met die eigenaar was redelijk ontnuchterend. Kolere, een euro de kilometer voor onderhoud alleen. Die Spider zit aan onderhoudskosten per kilometer op 17 cent of zo. Factortje 5 dus. Slik.

                                                                M3 Cabrio danwel 330i cabrio: prima auto's, maar op de een of andere manier heb ik er niet zoveel mee. Dan toch liever een Z4, spreekt me meer aan. Een Z3 heb ik, op de coupe na, altijd een lelijk ding gevonden. Rijdt wel goed, trouwens.

                                                                Cobraman met z'n V8-gepreek is wel vermakelijk. Da's misschien prima te veroorloven met zo'n safe yankenblok met hetzelfde specifieke vermogen als een Zastava Yugo in het vooronder, 't wordt wat penibeler bij een hoogrenderend Italiaans exemplaar. Zo'n Jag V8 zal er wat tusseninzitten, qua power en ook betrouwbaarheid. Automaat - tja, een no go is het niet, maar ideaal is anders, 't is inderdaad meer voor een snelwegbak zoiets.
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X