Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grip- en slipcursus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Grip- en slipcursus

Krijg gisteren een drift-, oh een grip- en slipcursus cadeau (het blijft me ook jaren later nog achtervolgen ;-) waar zo'n cursus te doen, Zandvoort?
    fka v164

Nee niet op Zandvoort. Daar leer je niets van. Lelystad en dan niet bij de anwb. Je moet altijd met eigen auto trainen, anders heb je er er niets aan imho.

Bij Prodrive hebben ze toch echt de beste instructeurs en baan als 't om particuliere trainingen gaat. Via de site kun je waarschijnlijk nog steeds wel een cadeaubonnetje (laten) kopen en jezelf aanmelden.

Als je niet per s in NL hoeft te trainen, dan zou ik lekker bij de ADAC gaan. Die hebben de allerbeste fasciliteiten op hun diverse trainingscentra. http://www.adac.de/fahrsicherheitstr...cePageID=68242
    Last edited by Dennis Cavallino; 20-04-09, 15:18.

Comment

ik ben ook in lelystad geweest, jaren terug, wel bij de anwb (waarom nu niet meer dennis?)

een grip en slipcursus wat dat dacht ik
      prima dag gehad, met de eigen auto idd.
      was de enige rwd met mijn alfa 75 en dat beviel de instructeurs wel ;)
      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Lelystad met Prodrive heb ik ook goede ervaringen mee. 2 jaar terug een training gehad. Tenminste ik dacht dat het Prodrive was, werd via Volvo geregeld. Instructie door Paul Maaskant en Hans Deen themselves, prima dag gehad.

En in een heeeel grijs verleden ook eens de ANWB cursus gedaan, op het oude vliegveld Ypenburg. Was toen 18 en vond dat ook prachtig.

Comment

Heb tijdje geleden ook een training via Saab van Prodrive gehad. Was georienteerd op het nieuwe XWD systeem. Training zelf was prima georganiseerd, ook Hans Deen en Paul Maaskant die aanwijzingen geven. Beetje spelen met de auto's is er niet bij, je wordt continue "in de gaten" gehouden door die mannen.

Ach, je leert er altijd wat van.

Comment

Hier ook Prodrive in Lelystad, de 'vervolgcursus' vanuit de MX5 club - dus met allemaal MX5'jes.
            Heel leuk, goed uitdagend.

De cirkel was binnen de kortste keren omgedoopt tot driftcirkel, we kregen te horen hoe je ongeveer moest driften en gn.
            Komt mij avatar ook vandaan....
            Kombaan rijden was ook een uitdaging.

Blijkbaar ligt het aan de auto waarmee je komt wat kan en niet kan. Een ander klubje wat er ook was was inderdaad veel suffer bezig op die cirkel.

Comment

Als je met je eigen auto gaat mag je wel spelen hoor, zolang je je maar niet als een idioot gedraagt. Producttrainingen hebben dan ook een andere insteek dan een echte rijtraining.

Comment

Wat is het concreet 'voordeel' van Lelystad tov Zandvoort?
                fka v164

Comment

Zandvoort = Slotemakers slipschool. Je leert daar gewoon heel weinig in hun auto's.

Bij Prodrive rijd je in je eigen auto. De baan is voor Nederlandse begrippen echt fantastisch. De instructeurs zijn erg goed vind ik en je zou er eigenlijk meerdere trainingen moeten volgen om alles eruit te halen. Nog steeds geloof ik in de noodzaak van zulke trainingen. Ik geloof niet in de aanpak van de Slotemakers en de ANWB trainingen.

Er zijn nog meer trainingscentra, maar wil je echt het beste van het beste dan kom je dus bij de ADAC terecht imho.

Comment

Ik heb een training gevolgd bij VVCR (http://www.vvcr.nl). Zij doen trainingen voornamelijk in Rijssen maar ook op Lelystad. Meer gericht op algemene rijvaardigheid dan het betere slipwerk.
                    ------------------------------------------------
                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Net als Prodrive dus, alleen dan op een ouderwetse manier van lesgeven (autoritair). Slippen is er bij Prodrive echt niet meer bij (werd mij meteen de eerste dag afgeleerd toen ik een angsthaas wat vertrouwen wilde geven dat we toch echt niet om gingen slaan).

Dacht trouwens dat VVCR failliet was, maar ze leven kennelijk nog?

Comment

ze leven nog, ik mag binnenkort (uitnodiging moet nog komen) op komen draven bij VVCR voor een training 'het nieuwe rijden', deze is verplicht vanuit de werkgever. De rest is gelukkig wel goed geregeld, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Alsof iemand daadwerkelijk zuiniger (brandstof en slijtage) gaat rijden na zo'n dag, lijkt me niet, zeker niet met een leasert en tankpas.

Comment

Het zal je verbazen. Sommige mensen rijden nog steeds 80 in IV en alleen dat kan op een wagenpark van 1000 auto's echt enorm veel geld besparen.

Veel mensen nemen krappe bochten in II ipv III en uitrollen en ver vooruit kijken zijn ook zaken die niet alleen het verbruik, maar ook de doorstroming en de veiligheid bevorderen.

Ik heb echt wel sceptische mensen gesproken die na zo'n training 'om' waren hoor. En de grap is dat je ook veel relaxter rijdende mensen hebt, die in 9 van de 10 gevallen niet alleen zuiniger, maar ook nog eens sneller rijden! Echt nuttige trainingen, vooral als je het gaat monitoren in een heel wagenpark.

Jammer dat mijn afdeling en later mijn bedrijfje niet van de grond kwam, want ik was daar echt mee van plan om 't zelfs te gaan laten verplichten vanuit de overheid. Ik geloof er namelijk heilig in, dat dit soort trainingen ons verkeer zuiniger, efficienter en leuker maken.

Wat betreft je opmerking: 'zeker niet met een leasebak en tankpas', daar hadden wij ook diverse oplossingen en maatregelen voor. Want het zit allemaal tussen de oren. Toen ik een leasebak had probeerde ik juist wel zuinig en netjes te rijden. Iets wat goed werkt is dat het personeel aan het einde van het leasecontract de mogelijkheid krijgt om de auto over te nemen. Dat soort auto's zijn altijd perfect. Ook een persoonsgebonden budget kan erg nuttig zijn. Dan gaan mensen echt wel op hun verbruik letten. Ook bij de aanschaf van een auto. Daarom zijn de energielabels niet echt nuttig als je niet let op 't verbruik in je eigen situatie.
                          Last edited by Dennis Cavallino; 21-04-09, 13:53.

Comment

En wat wou je dan gaan doen? Op elke rotonde een geelhoed neerzetten die gaat meten of er niet per ongeluk in II gereden wordt?
                            You know that reality is immaterial

Comment

Nee, mensen bewust maken dat 't domme wezens zijn. Vooral achter 't stuur van een auto. :)

Heel Nederland rijdt nog precies zoals de rijinstructeur het ooit heeft uitgelegd. En het CBR heeft die ouderwetse methodes tot ver in de jaren '90 vol weten te houden. Dus ik denk dat zo'n 80% van de automobilsten gewoon niet weet dat je een versnelling hoger kunt rijden. Alle campagnes te spijt, ik denk dat je dat alleen kunt verbeteren door er opnieuw een GOEDE instructeur naast te zetten. De trainingen van Het Nieuwe Rijden gaan overigens verder dan alleen zuinig rijden. Verder vooruit kijken, vloeiendere bochten rijden (op iets hogere snelheid!) zouden mijn leven in ieder geval een stuk prettiger maken als al die anderen hetzelfde zouden doen achter 't stuur.
                              Last edited by Dennis Cavallino; 21-04-09, 14:05.

Comment

Hey, nou niet dat geelhoediaanse verhaal dat je het door de overheid verplicht wou laten stellen en jij dat wel ff zou regelen weg gaan zitten editten he? :)
                                You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                  Net als Prodrive dus, alleen dan op een ouderwetse manier van lesgeven (autoritair). Slippen is er bij Prodrive echt niet meer bij (werd mij meteen de eerste dag afgeleerd toen ik een angsthaas wat vertrouwen wilde geven dat we toch echt niet om gingen slaan).
                                  Maar dan tch raad jij Prodrive aan?
                                  fka v164

Comment

*klopt het stof van het draadje*

Nou ik heb gisteren ook een rijvaardigheidstraining voor mn verjaardag gehad. Bij Prodrive in Lelystad. Erg veel zin in moet ik zeggen en met je eigen auto dus ik hoef me niet in Astra'tjes te proppen ofzo.

Wat denken jullie nu met de FWD oliestoker gaan of nog een paar maandjes wachten en dan met de 1.8TSI 4x4?

Het lijkt me met 4x4 'makkelijker' dus met FWD meuk doen maar?
                                    Met mn RWD lijkt me geen plan eigenlijk want die zal nul komma nul grip hebben daar !
                                    :o)
                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

ik zou met die Buick gaan :)
                                      ff serieus: wannneer die 4x4 je daily driver gaat worden zou ik gewoon die paar maandjes wachten.
                                      Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+81K km

Comment

JC, samen gaan? Een Buick en een oude Volvo
                                        fka v164

Comment

Met dat Amerikaans Slagschip maak je daar natuurlijk wel de blits.

Comment

Het slagschip zou leuk zijn inderdaad....maar....

Het is een automaat.
                                            De stuurreactie is ongeveer gelijk aan dat van een olietanker.
                                            Met 285 bandjes achter is het slippen in de gloria.
                                            Door het motorgeluid ken ik de instructeur niet meer verstaan.
                                            :o)

Denk dat ik het toch maar met de FWD diesel meuk doe. Wachten tot februari heb ik niet zo een zin in en met 4x4 is het alleen maar makkelijker toch.
                                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                              Het is een automaat.
                                              De stuurreactie is ongeveer gelijk aan dat van een olietanker.
                                              Met 285 bandjes achter is het slippen in de gloria.
                                              En je durft er wel mee over Neerlandswegen te rijden?

Poepoe, jij hebt lef.

Comment

Cruisen op de boulevard of een tunnelrunnetje is wat anders dan een slipcursus. Dat lijkt me nogal logisch.

Comment

Eens, met de Buick wordt het blij-dat-ik-glij met 300 euro benzinekosten :)

En is is totaal niet leerzaam t.o.v. een training met je daily driver.

Comment

Leerzaam ? Poehee Gummen kan z'n naam wel wijzigen in "Club van Verstandig Rijdende Mensen".org :-)

Comment

Ja het wordt hier steeds erger inderdaad met al die 'verstandige' mensen die alleen maar een grijzemuizenmobiel voor de deur hebben staan.
                                                      LOL

Comment

Heb een paar weken geleden een powerslide en driftcursus gedaan bij Prodrive.

Zeer ervaren instructeurs.

De WRX was lastig in de drift te krijgen, op aangeven instructeurs paar kleine tweaks aan onderstel, en voila.

Erg gaaf en zeker een aanrader.

Was middenin de oval trouwens. Op een nat parcours.

E
                                                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Dat is het, ik ga met mn Superb 4x4 en dan driften op de oval om de filmpjes vervolgens hier te posten....Vag in de drift...

GUMMEN ZAL NOOIT MEER HETZELFDE ZIJN!!

Comment

That's more like it :)

Comment

http://www.ibood.com/nl/nl/product_s...r_in_Rosmalen/

Zou dit wat zijn?

Comment

Heb hem ook binnen gekregen. Zit er serieus over na te denken. Voor dat geld kan er weinig mee mis zijn.

Comment

Working...
                                                                X