Alfa's zijn al doorgeroest, als ze nog op de lopende band staan.
Fiat's starten niet meer als het ook maar een klein beetje regent.
Citroen's moet je altijd aanslingeren.
Bij Peugeot vallen altijd de deuren eruit.
Renaults rijden fijn, als ze ueberhaupt ooit rijden.
Alleen Volvo maakt veilige auto's.
Alleen BMW maakt auto's, de rest zijn gewoon vervoersmiddelen.
Een MB gaat nooit en te nimmer kapot.
Japanners kunnen alleen maar naapen.
Bij VW's moet je altijd zandzakken voorin de kofferbak leggen, anders waaien ze van de weg af.
Yeah Right !!!
Allemaal kreten uit de prehistorie, daar is het gros van de minkukels hier ook blijven hangen vlgs mij.
Check This:
Aardverschuiving bij ADAC-pannenstatistik
Vroeger was het allemaal zo makkelijk: wie een betrouwbare auto wilde, kocht een Japanner en kon de Franse auto’s maar beter laten staan. Maar is dat nu nog wel zo?
Nee, blijkt uit de Pannenstatistik van ADAC. Deze geeft aan hoe veel exemplaren van een bepaalde auto met pech langs de kant van de weg hebben gestaan. Vooral in het C- en het D-segment hebben zich behoorlijke aardverschuivingen voorgedaan. Ook bij de MPV’s zien we opvallende veranderingen.
Kijken we naar het C-segment, dan zien we bij de auto’s uit 2003 dat de Peugeot 307 met 40,9 storingen en de Renault Mégane met 75,1 storingen veruit het meest onbetrouwbaar zijn. De Toyota Corolla’s van 2003 zijn het meest betrouwbaar met 21,7 storingen.
Hoe anders is de situatie bij de auto’s uit 2008. De minst betrouwbare auto is de Honda Civic, die 11,3 storingen heeft. Daarna zijn er de Toyota Auris en Corolla, die 8,5 storingen noteerden. Dat is veel minder goed dan de Renault Mégane, die met een score van 1,9 alleen de Mercedes A-klasse (1,6), Audi A3 (1,5) en BMW 1-serie (1,0) voor zich hoeft te dulden.
Ook in het D-segment heeft Renault orde op zaken gesteld. De Laguna’s uit 2003 scoren een dikke onvoldoende met 63,2 storingen, maar de exemplaren uit 2008 staan juist op een gedeelde tweede stek met de Mercedes C-klasse en de Audi A4 (allen 2,7 pechgevallen). Alleen de BMW 3-serie doet het beter met 1,9 exemplaren met pech langs de weg. De Ford Mondeo’s uit 2008 doen het in het D-segment het slechtst met 10,6 storingen en daarna volgt opvallend genoeg de Toyota Avensis met 7,7 storingen.
Bij de MPV’s is het van hetzelfde laken een pak. De rodelantaarndragers van 2003 zijn de Renault Kangoo (57,0), Renault Scénic (45,2) en Citroën Berlingo (41,4). In 2008 zijn de meest betrouwbare mpv’s juist van Franse makelij. De Renault Scénic leidt het segment met een score van 1,8 en de Citroën C4 Picasso doet het met 2,0 ook goed. Voor Ford is er werk aan de winkel, want de S-Max staat met 11,3 pechgevallen onderaan.
http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pan...PageID=212263#
Dacht dat ze hier verstand van auto's hadden, niet dus.
Anyway, ga nu op m'n gemak eten.
Oh ja, af en toe hoort er ergens ook nog een :-) te staan.
Fiat's starten niet meer als het ook maar een klein beetje regent.
Citroen's moet je altijd aanslingeren.
Bij Peugeot vallen altijd de deuren eruit.
Renaults rijden fijn, als ze ueberhaupt ooit rijden.
Alleen Volvo maakt veilige auto's.
Alleen BMW maakt auto's, de rest zijn gewoon vervoersmiddelen.
Een MB gaat nooit en te nimmer kapot.
Japanners kunnen alleen maar naapen.
Bij VW's moet je altijd zandzakken voorin de kofferbak leggen, anders waaien ze van de weg af.
Yeah Right !!!
Allemaal kreten uit de prehistorie, daar is het gros van de minkukels hier ook blijven hangen vlgs mij.
Check This:
Aardverschuiving bij ADAC-pannenstatistik
Vroeger was het allemaal zo makkelijk: wie een betrouwbare auto wilde, kocht een Japanner en kon de Franse auto’s maar beter laten staan. Maar is dat nu nog wel zo?
Nee, blijkt uit de Pannenstatistik van ADAC. Deze geeft aan hoe veel exemplaren van een bepaalde auto met pech langs de kant van de weg hebben gestaan. Vooral in het C- en het D-segment hebben zich behoorlijke aardverschuivingen voorgedaan. Ook bij de MPV’s zien we opvallende veranderingen.
Kijken we naar het C-segment, dan zien we bij de auto’s uit 2003 dat de Peugeot 307 met 40,9 storingen en de Renault Mégane met 75,1 storingen veruit het meest onbetrouwbaar zijn. De Toyota Corolla’s van 2003 zijn het meest betrouwbaar met 21,7 storingen.
Hoe anders is de situatie bij de auto’s uit 2008. De minst betrouwbare auto is de Honda Civic, die 11,3 storingen heeft. Daarna zijn er de Toyota Auris en Corolla, die 8,5 storingen noteerden. Dat is veel minder goed dan de Renault Mégane, die met een score van 1,9 alleen de Mercedes A-klasse (1,6), Audi A3 (1,5) en BMW 1-serie (1,0) voor zich hoeft te dulden.
Ook in het D-segment heeft Renault orde op zaken gesteld. De Laguna’s uit 2003 scoren een dikke onvoldoende met 63,2 storingen, maar de exemplaren uit 2008 staan juist op een gedeelde tweede stek met de Mercedes C-klasse en de Audi A4 (allen 2,7 pechgevallen). Alleen de BMW 3-serie doet het beter met 1,9 exemplaren met pech langs de weg. De Ford Mondeo’s uit 2008 doen het in het D-segment het slechtst met 10,6 storingen en daarna volgt opvallend genoeg de Toyota Avensis met 7,7 storingen.
Bij de MPV’s is het van hetzelfde laken een pak. De rodelantaarndragers van 2003 zijn de Renault Kangoo (57,0), Renault Scénic (45,2) en Citroën Berlingo (41,4). In 2008 zijn de meest betrouwbare mpv’s juist van Franse makelij. De Renault Scénic leidt het segment met een score van 1,8 en de Citroën C4 Picasso doet het met 2,0 ook goed. Voor Ford is er werk aan de winkel, want de S-Max staat met 11,3 pechgevallen onderaan.
http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pan...PageID=212263#
Dacht dat ze hier verstand van auto's hadden, niet dus.
Anyway, ga nu op m'n gemak eten.
Oh ja, af en toe hoort er ergens ook nog een :-) te staan.
Comment