Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A58 en de dynamische snelheid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• A58 en de dynamische snelheid

Maar even eigen draadje geopend
    http://www.verkeersnet.nl/dvm/1354/s...8-bij-tilburg/

Volgens de borden langs de kant zijn dit de trajecten voor de dynamische snelheid

Breda - Tilburg van hmp 43.0 tot hmp 34.5
    Tilburg - Breda van hmp 34.5 tot hmp 42.6

Vanmiddag was het dus de eerste keer dat ik het systeem in werking gezien heb: 80 km/h ivm met smog terwijl de vlaggen strak in de wind stonden.
    Daarnaast is het is allemaal niet echt overzichtelijk: alle matrix borden boven de weg blijven donker en je moet het dus doen met die speciale borden langs de weg.
    Vooral op het traject an Tilburg - Breda is dat verneukeratief want daar begint het traject zo ongeveer op het wegvak waar er drie verkeersstromen samenkomen en je dus alle aandacht nodig hebt voor de weggebruikers om je heen.
    Mis je de eerste melding en staan ze te kontroleren dan ben je dus gewoon het haasje (120 km/h vs 80 km/h).
    En denk nu niet er wordt niet gecontroleerd want vandaag was het al raak gezien de meldingen op flitsservice puntje nl

09:29:59 radar nb a58 breda ri tilburg thv hmp 40.3 bij afslag goirle onder viaduct vmax 80km/h

18:07:34 radar nb a58 eindhoven ri breda thv hmp 37.8 na knpt de baars in fijnstofgebied max 80!

en
    http://www.omroepbrabant.nl/?news/11...elweg+A58.aspx

Kortom, het gaan fascinerende dagen worden.
    Last edited by levensnevel; 22-04-09, 18:24.
    Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+81K km

geweldig....een testsysteem, en direct gebruik van maken, DAT is echt naaierij en wekt afschuw op ipv het respect en meedewerking dat ze graag hebben

Comment

Geweldig toch? Reken maar dat deze proef een succes blijkt, en dat het tot ieders voordeel zo snel mogelijk op alle snelwegen kan worden ingevoerd.
      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Op de A10 Noord zijn ook al 2 flitspalen weggehaald.

Zal ook wel trajectcontrole gaan worden.
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
          Op de A10 Noord zijn ook al 2 flitspalen weggehaald.

Zal ook wel trajectcontrole gaan worden.
          Volgens mij zijn die al meerdere malen dankzij de mafketels van Landsmeer afgefikt. Denk dat de verzekering het niet meer vergoed ofzo.

Comment

Verzekering ?

LOL

Nee joh, wordt trajectcontrole...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
              Verzekering ?

LOL

Nee joh, wordt trajectcontrole...
              Ik hoop dat die dingen toch verzekerd worden he?

Comment

Wie betaald die premie dan? En welke verzekering keert uit dan?

Wie betaalt die palen?

Alles word door belastingbetaler betaald, dus die dingen zijn niet verzekerd.

Comment

Net voor het eerst langsgereden, uiteraard was het 80km/h ivm smog. Verdomme het enige 3 baans stuk op de hele a58, juist een stuk waar je voorheen lekker met 150+ de ruimte kan opzoeken en wat meters kan maken...

Grrrrrr. *Denkt steeds vaker aan een permanent baantje in de buurt*

Comment

Op basis van wat ik de afgelopen drie dagen heb meegemaakt denk ik dat 90% van het verkeer geen boodschap heeft aan de ingestelde snelheidsbeperkingen.
                    Zelfs wanneer je op de rechterbaan stoicijns de aangegeven VMax + marge in echte kilometers aanhoudt wordt je door bijkans elke vrachtwagen ingehaald terwijl op de linkerbaan de asfaltrazers voorbij flitsen.
                    Nu weet ik hoe heer Eurlings voor heer Bos de omstandigheden schept om via Leeuwarden flink wat geld binnen te harken.

Comment

Max 80 lijkt me niet erg dynamisch anders.
                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

het lijkt er op of 9 van de 10 dagen de snelheid op 80 wordt gezet vanwege smog? Weinig dynamisch idd. En de KLPD maar flitsen. Zo word je als overheid slapend rijk....

En dat mensen zich er niet aan houden lijkt me logisch. Al die geitenwollensokken die het hebben over fijnstof, CO2 etc......weinig mensen die dat geneuzel nog serieus nemen.
                        Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Heel bekend fenomeen:

- ik rij bijvoorbeeld vmax +30, 150 kpu dus
                          - ik haal verkeer in dat 130 rijdt
                          - we gaan een zone in met lage snelheid: wegwerkzaamheden, de bekende 90 slipgevaar zone, of dit smog festijn...
                          - ik rem af, bij wegwerk tot dicht bij de v-max, anders gewoon weer vmax+30.
                          - overige verkeer blijft stug op snelheid en haalt mij weer in, die lui rijden dan dus vmax +40 of 50 opeens!!

Andersom werkt dit ook zo. Ik rij 120 in een 100 zone, zodra het 120 wordt ga ik 140 rijden. Dan haal je opeens iedereen in. Zombies :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                            - overige verkeer blijft stug op snelheid en haalt mij weer in, die lui rijden dan dus vmax +40 of 50 opeens!!
                            Tunnels, op de cruisecontrole met 100 naar beneden en met 100 weer omhoog.
                            Dan zie je de zombies ook twee keer langskomen! :D
                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Het valt natuurlijk zo onderhand ook niet meer te verkopen dat milieumaatregelen dr worden genomen waar auto's sowieso al de minste uitstoot per kilometer leveren. Namelijk op autosnelwegen.

Neem ik daarentegen bijvoorbeeld vanaf mijn werk in Den Haag de kortste route naar de snelweg richting Rotterdam (doorgaande route via de Schilderswijk), dan passeer ik 20 stoplichten. Heb ze laatst geteld. En ELK, maar dan ook letterlijk ELK verkeerslicht staat op rood. Dus je moet 20 keer optrekken, ziet 20 keer het groene licht iets verderop weer op rood springen, moet 20 keer afremmen en staat 20 keer zo'n 30 seconden tot een minuutje stationair draaiend te wachten. Of zelfs langer.

En dat dankzij de afschaffing van groene golven, die immers het autogebruik maar onnodig stimuleerden en dus de milieuvervuiling verhoogden, aldus de groene lobby van vroeger.
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

je kan het mensen zonder cc niet kwalijk nemen dat ze netjes hun poot op het gas houden. Onzin punt dus.

Wat RC zegt is inderdaad wel typisch.......ik ervaar dat ook. Bij 90 rij ik 100 op de teller en dan al het volk wat ik net hem ingehaald kachelen vrolijk door met de 120 km/h die ze al reden, daar waar 120 was toegestaan. Kom je dan de 90 km/h zone weer uit dan rijden die schapen nog steeds 120 en kachel jij ze weer voorbij.
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                  je kan het mensen zonder cc niet kwalijk nemen dat ze netjes hun poot op het gas houden. Onzin punt dus.
                                  Kan ik wel, ze overschrijden de maximumsnelheid als ze naar beneden gaan en gaan niet naar rechts als ze met 90 naar boven rijden.
                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Onder het motto een gewaarschuwd mens telt voor twee:
                                    Als je de infrastructuur van de A58 ter plekke wat nader bekijkt hoef je geen raketgeleerde te wezen om te zien dat het zowel vanuit Breda als richting Breda voor de KLPD 'appeltje - eitje' is om de >30 plussers van de weg te plukken.
                                    Men zet de radarcontrole onder het viaduct neer met motorrijders bij de volgende oprit en op de eerstvolgende parkeer- rustplaats een trailer alwaar de verdere administratieve afhandeling kan plaatsvinden.
                                    Het is dus m.i. dus niet de vraag of dat de komende maanden gaat gebeuren maar veel meer een kwestie van wanneer.

Comment

Met dank aan "DJRoadstar" en "MarcoV" van flitsservice: een duidelijke repo
                                      http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=4060

Comment

Lees ik dat goed? Dat gaat neerkomen op 90 dagen per jaar op dat traject.

De A4 en de A16 zullen zeer binnenkort ook wel onder deze maatregel vallen.
                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

[QUOTE=sitechris;81845]het lijkt er op of 9 van de 10 dagen de snelheid op 80 wordt gezet vanwege smog? Weinig dynamisch idd. En de KLPD maar flitsen. Zo word je als overheid slapend rijk....

QUOTE]

op de A1 bij laren/bussum heb je een dynamische snelheidslimiet. savonds, sochtend smiddags, het maakt niet uit. Dat ding staat altijd op 100 km/h, de snelheidslimiet die voorheen gold en blijkbaar nog steeds geld.

gewoon dikke nep!
                                          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Mwah, staat toch regelmatig op 120 hoor...

Meestal rond 20.00 u wordt de knop omgegooid.

Comment

Smog

smog m met roet of schadelijke chemische stoffen vervuilde, dikke
                                              mist
                                              yeah.....
                                              E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Afg. zondag rond 15:30 -> 80km/uur. Terwijl er ongeveer een windkrachtje 4 waaide bij een temperatuur van ongeveer 14 a 15 graden. Verkeer was rustig.

Jep, prima omstandigheden om dikke wolken fijnstof te creeeren. Not.

Comment

Op zondag werken ze niet, dus kan de snelheid ook niet dynamisch zijn. Buiten werktijden wordt dus altijd de voorzichtige 80km/u gehanteerd.

Ik woon en ww daar niet, maar iemand die daar regelmatig langs komt, kan uiteraard bij het RWS op grond van de Wet Openbaarheid Bestuur navragen wat het beleid in deze is.
                                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Working...
                                                  X