Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RoadTrip part1: BMW Museum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• RoadTrip part1: BMW Museum

Vorige week donderdag vertrokken Henk, Harry en ik voor een "echte" roadtrip naar Zuid Duitsland. Op donderdag naar Munchen, waar we gelijk dezelfde avond in juiste stijl in de grootste Biergarten aan de slag gingen met Duits Bier (Poelmo). Na een nacht te hebben geslapen in Hotel Derrick, ging het vrijdag "los" in het BMW museum

Bij de ingang stonden al een prachtige vroege 3 serie en een 2002, maar echt binnen ging het verder met erg fraaie auto's. Waarbij per zaal een thema gekozen werd.

Ook voor de motoren, ook de tweewielers trouwens, was genoeg aandacht. Onderstaande motor was unaniem gekozen tot mooiste motor :-)

In de "schatkamer" van het BMW museum stonden o.a. deze twee schoonheden.

Daarna kwamen we in de "centrale" zaal waar rondom het roadster thema een aantal prachtige auto's stonden. O.a. de BMW 315 en unieke 507 Vignale waren de absolute toppers.

Daarna ging het helemaal Von Fappenhausen in het Tourwagen zaaltje...

Daarna volgde echt een schitterende 2002 TI, kennelijk zijn de Duitsers ook begeistert van Oranje.

Daarna volgde, natuurlijk, het verplicht M motorsport, zaaltje.

Hierna volgenden nog een aantal verdiepingen met prototypes...

Het BMW Museum is een vrij overdonderende BMW show. Een erg mooi vormgegeven museum, waarbij je niet een route moet volgen en je soms doodloopt in een gangetje om daarna weer terug te komen op de "alles zien" route. Het is wel duidelijk een show (zeker ivm het Porsche museum, volgt dit weekend nog :-) ): veel geluid en licht effecten.

Absoluut een aanrader om te gaan kijken. Het nabij gelegen BMW Welt is leuk om even te kijken, maar BMW museum is echt genieten. Zeker voor de liefhebbers extra aan te raden omdat de bijzondere auto's vaak worden genegeerd en de meeste mensen afrennen op de "nieuwere" bekende modellen (Z8, M3 etc etc)
    Attached Files
    Last edited by Martijn; 23-04-09, 22:04.
    Fährst du quer - Siehst du mehr

Bijlage
    Attached Files

Comment

Die Mille Miglia-328 op jouw allereerste foto... oh wat mooi.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Smakelijke 507 !

Comment

Prachtige beelden, Martijn. Knap.
          If you obey all the rules, you miss all the fun...

Comment

Ha, die M4;

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
            Smakelijke 507 !
            [fluistert]

Dat is geen 507....
            Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
              Ha, die M4;

[fluistert]

Dat is geen 507....
              Die rode roadster ? Da's toch een 507 "Michelotti Vignale 3200" ? Staat zelfs 507 in 't kenteken.

Deze dus: http://www.allsportauto.com/english/...8&zl_idMD=1511

Edit 2: ik zie nu de verschillen met een originele 507 ; de extra koplampen bij de MV, BMW logo op andere plaats, iets andere chroomstrip op motorkap. En aan de achterkant de totaal andere achterschermen en kofferbak. De originele heeft een mooiere kont eerlijk gezegd zelfs.
              Last edited by M4; 24-04-09, 00:58.

Comment

Wow, gaaf. Daar wil ik ook (snel) eens heen. In eerste instantie, zou ik over 2 weken voorafgaand aan de 1000Miglia een paar dagen naar München gaan, maar die plannen zijn iets gewijzigd en dat gaat niet door. Ik vind het wel enigzins clinisch aan doen. Dat is wel iets anders dan het Alfa Romeo museum, waar het het dak gewoon lekt en er snel overal emmers neergezet worden als het begint te regenen :-). Toch heeft het z'n charmes.

Deze auto kwam ik een aantal jaren in Sirmione tegen. Ze waren toen een photo en film shoot aan het doen op een prachtige locatie bij een gigantisch groot hotel. Ik heb toen nog een aantal foto's gemaakt. Ik zal eens kijken of ik die nog kan opsnorren.

Comment

Prachtig zeg! Dat is een mooi begin van mijn dag.
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

De foto's uit de eerste post doen het niet; ligt dat aan mij?
                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik denk dat het aan jou ligt, hier doen ze het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                        Die rode roadster ? Da's toch een 507 "Michelotti Vignale 3200" ? Staat zelfs 507 in 't kenteken.

Deze dus: http://www.allsportauto.com/english/...8&zl_idMD=1511

Edit 2: ik zie nu de verschillen met een originele 507 ; de extra koplampen bij de MV, BMW logo op andere plaats, iets andere chroomstrip op motorkap. En aan de achterkant de totaal andere achterschermen en kofferbak. De originele heeft een mooiere kont eerlijk gezegd zelfs.
                        Ha, die M4;

[bloost] Ik had dat kenteken niet eens gezien....

Ik ken de 3200 Michelotti wel, maar had hem nog nooit als 507 benoemd zien worden. T'is dus geen reguliere 507. My mistake.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                          Prachtig zeg! Dat is een mooi begin van mijn dag.
                          Inderdaad, prachtige plaatjes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                            De foto's uit de eerste post doen het niet; ligt dat aan mij?
                            Nee, ligt niet alleen aan jou...
                            You know that reality is immaterial

Comment

Hmmm de foto's doen het hier wel (ook op mijn werk) en ook op de Apple van MdV...

Lennart,
                              klinisch, ja natuurlijk zou ik bijna zeggen... Het blijven Duitschers he :-) Maar wel bovengemiddeld vriendelijk, zelfs zonder rondleiding kon je de medewerkers even aanschieten om het e.e.a. te vragen over de auto's.

Comment

Mooie foto's! Afgelopen september ben ik daar ook geweest (op doorreis naar Zwitserland), en ik vond het museum zeker de moeite waard. 'BMW Welt' vond ik ook niet heel bijzonder (vooral een hele grote showroom), dat heeft VW met Autostadt beter voor elkaar.

Ook nog de fabrieksrondleiding (productie 3-serie) gekregen?

Comment

Henk, Harry en Martijn op roadtrip naar Beieren... Daar had ik toch heel andere plaatjes bij verwacht. ;p

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                                  Daarna ging het helemaal Von Fappenhausen in het Tourwagen zaaltje...
                                  *voegt daar een Schloss Fappstein aan toe*
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

zelfs zonder rondleiding kon je de medewerkers even aanschieten om het e.e.a. te vragen over de auto's.
                                    Je doelt op die mannen met die witte pakken denk ik? :-)

Comment

Nee, Harry had zijn dokters pakje thuis gelaten... Die kon weer uit te kast toen hij thuis kwam... "oooooooooooh dokter, wat doet u nu" :-)

Comment

Is dat die 02 die is opgebouwd uit nieuwe onderdelen van BMW? 98% van de auto ofzo, 2% 'gebruikt'?

Comment

Wel een mooi museum hoor en knappe foto's. Geeft een goed beeld.

Comment

Ha, die Cav;

Volgens mij is dat niet deze. Ik dacht dat dat een 2002Tii betrof. Ook wel oranje, maar dan van de laatste generatie, met aluminium wielen. Wordt ook geregeld mee gereden. Deze is volgens mij 'echt' oud; staat 1968 bij.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Als ik Classic and Sportscar mag geloven, kan je het museumbezoek combineren met een rit met een klassieke BMW uit de collectie. Uiteraard moet men hier wel voor betalen en zal een 1502 het meest avontuurlijke model zijn waarmee men mag sturen maar het is een leuk idee. Erg fraaie bolides maar ik ken gezelligere ziekenhuizen. Tis wel weer erg Duits.

Comment

Mooie plaatjes! Staat zeker gaaf spul tussen. Die 3.0 CS (toch?) in Tourenwagen-trim, kanonne wat een ding!
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Jasper;

CLoSe; CSL.
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

gaaf man! ik moet daar ook nog steeds een keer naartoe.
                                                    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

BMW-museum was echt gaaf idd!
                                                      Mooie BMW-show en ook gewoon hele gave auto's.
                                                      Die Michelotti/Vignale 507 was ook mijn favoriet uiteraard. Wat een absurd cool ding! Stond afgelopen jaar ook in de C&Sc of ander blad.

Die grijze 507 was trouwens voorzien van een extreem cool en zeldzaam onderdeel, namelijk dit!

Ja, kijk maar even goed. :-)
                                                      De kleuren zijn verkeerd om! Is serieus geld waard zo'n foute originele spinner.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hier meer foto's!
                                                        Echt een aanrader zo'n trip!!!

Supercoole Aston!

Plein in Munchen ergens :-)

Foute Aston :

In de Nespresso winkel mochten we geen foto's maken.
                                                        Deden we daarom juist wel. :-)

BIERTJUHHH??!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Harry;

Mooie ploatsjies! Enne; voor mij veel liever de oer-507 als die Michelotti, zeker zo met die schitterende knock-offs. Maarreh; geen foto's maken in een koffie winkel: WTF?!
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                            <kwijlt>

Deze toch Hans?

Edit: nee dus (zie je wel, geen BMW-kenner)

Comment

Mooi verslag Martijn!
                                                              Was een fantastische trip! Alles klopte, het bier, de hamburgers..., en de auto's natuurlijk ook... ;-)

De Beemer waar ik echt kippevel van kreeg was die 3.0CSL tourwagen, wat een prachtig ding is dat zeg!
                                                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Bij de ingang stonden al een prachtige vroege 3 serie en een 2002, maar echt binnen ging het verder met erg fraaie auto's. Waarbij per zaal een thema gekozen werd.

Mooi, die zag ik volgens mij ook op de startlijst Mille Miglia (zie ander draadje). Maar er zit ineens een ander kenteken op?? Startnummer 74:

74 - BMW 328 Touring Coupé (1939) - Sport
                                                                Saltalamacchia (IT) - Castronovo (IT)
                                                                Team: BMW Group Classic
                                                                Coefficiente: 1,70 - Bonus: SI
                                                                CC: 1971

If you obey all the rules, you miss all the fun...

Comment

Working...
                                                                X