Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

What Your Car Does in a Crash

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• What Your Car Does in a Crash

http://gadgetopia.com/post/6730

Anatomy of a crash: This is an incredible analysis of a crash involving an Australian Ford Falcon XT.

0 milliseconds - An external object touches the driver’s door.
    1 ms - The car’s door pressure sensor detects a pressure wave.
    2 ms - An acceleration sensor in the C-pillar behind the rear door also detects a crash event.
    2.5 ms - A sensor in the car’s centre detects crash vibrations.
    5 ms - Car’s crash computer checks for insignificant crash events, such as a shopping trolley impact or incidental contact. It is still working out the severity of the crash. Door intrusion structure begins to absorb energy.

It’s incredible how much processing the car does in such a short period of time. By 70ms, the air bag is already starting to deflate, and, so far as the car is concerned, the crash is considered “complete.”

Here’s the real kicker:

150-300 ms - Occupant becomes aware of collision.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

bij auto's als volvo (XC60) gebeurt er denk ik nog 5 keer zo veel in dezelfde tijd

Comment

Hele artikel:
      http://www.drive.com.au/Editorial/Ar...ID=56781&vf=26

Bespaart weer doorklikken.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

De smart in het filmpje vliegt bijna letterlijk weg.

http://www.youtube.com/watch?v=he6TL15pJtw
        8.2 met supercharger?

Comment

Zit echt liever in een smart als in dit..
          http://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U

gaat verder appels en peren zoeken... ;-)
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Zo, ff een topic van 4 jaar oud ge-upped door Ar :)

Best schokkende beelden zo nu en dan. Ik rij op het circuit in een 205-je met kooi e.d. maar onderstaand ongeval van enkele dagen geleden geeft wel weer aan dat je wel kunt denken dat je veilig zit in zo'n hok uit stokbroodland, maar dat dat zeker niet het geval is als je bv een boom tegen komt......

Comment

Ze kopen een volvo en meteen krijgen ze het veiligheidsfethisisme ;-)
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Lol!

Comment

LoL @ veiligheidsfethisisme voor Volvo-rijders. Denk dat ik beter zat in die X5 dan in mijn 98-er V70 overigens.
                  Valt wel mee hoor, maar ik hou me ook beroepsmatig bezig met verkeersveiligheid dus wellicht komt het daardoor :)

Comment

Was dat Scud niet die vertelde dat een boom doordat deze resoneerde gewoon dwars door een auto gaat?

Ik wist dat bomen killing waren maar dat resoneer verhaal heeft indruk op me gemaakt.....

Comment

Een boom resoneert en gaat daarom dwars door een auto. Juist.
                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                        Een boom resoneert en gaat daarom dwars door een auto. Juist.
                        Ja. Zo had ik het dus begrepen. Door de trillingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                          Ja. Zo had ik het dus begrepen. Door de trillingen.
                          net als een decoupeerzaag. zeg maar.
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

*parkeert maar niet maar naast een boom! voordat je het weet gaat ie trillen en is je auto total-loss...

Comment

Ik moet mijn walnoten dashboard wekelijks insmeren met lithium. Anders wordt het te actief, en trilt het je hele auto uit mekaar.
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Vandaar ook dat die S iedere keer storing heeft, komt door het zwarte essenhout..

Comment

Kom kom jongens niet zo vals doen tegen kleineman. Die man kan er ook niks aan doen dat jullie jaloers zijn op zijn 7 :p :)

Crashtest van een e46:

Overigens als je echt een auto na een crash hebt gezien dan denk je wel na over veiligheidssytemen en airbags. Maat van me is in een e39 gered door die hoofdairbag toen ie zijdelings een boom had geraakt. Hoofd precies tegen de hoofdairbag aan.

Volgens mij heeft Rico een dikke klapper met een e46 gehad hiero?

Comment

Ha, die Gummers;

Bomen zijn inderdaad killing. Ooit een boom van rechts naar binnen gekregen in mijn toenmalige E30. Ging niet hard, ik was al op ijzel gespind met zo'n 60km/h en een stuk over een grasveld gegleden. Boom(pje) was maar zo'n 20, 25cm dik, maar als ik hem met links had geraakt had ik dat waarschijnlijk niet naverteld.
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht

Best schokkende beelden zo nu en dan. Ik rij op het circuit in een 205-je met kooi e.d. maar onderstaand ongeval van enkele dagen geleden geeft wel weer aan dat je wel kunt denken dat je veilig zit in zo'n hok uit stokbroodland, maar dat dat zeker niet het geval is als je bv een boom tegen komt......

Pakkie,

Vanuit jouw professie gereageerd, wat denk je, is dit met minder dan 80 km / uur gebeurd?

Comment

Jullie kunnen hier wel lekker op die komen gaan zeiken maar feit is dat die boom er doorgaans eerder stond! Dus als je nou ff hand in eigen boezem steekt dan zou dat jullie sieren.

Comment

Ha, die Rutger;

LOL! Mijn boezem is niet diep genoeg voor mijn vlerken, maar volgens mij is er niemand hier die bomen als oorzaak van de crashes aanwijst.
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht

En stel je nu voor dat ik in dezelfde auto zit. Met meer dan 80pu, zonder kooi. Zelfde tik. 205 liefhebber zijn is gevaarlijk.

http://flic.kr/p/5J1Zym

Comment

Ha, die NAS;

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                                              .... 205 liefhebber zijn is gevaarlijk ....
                                              Niet zolang je er niet mee tegen bomen butst....
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Makkelijker gezegd dan gedaan ;-)

Comment

Working...
                                                X