Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste test met de PAL-V

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Eerste test met de PAL-V

Vandaag even opletten boven de A1 bij Amersfoort:

De eerste testvlucht van de gyrocopter zal plaatsvinden langs de A1 ter hoogte van Amersfoort. Onder toeziend oog van Verkeersminister Eurlings zal het Nederlandse luchtruim worden opgeschrikt door een vliegend gevaarte waar ook gewoon mee gereden kan worden. Na aanleiding van het rapport ‘Fundamentele Verkenning Transportbelemmeringen’ is het idee geboren om te gaan testen met de PAL-V. Eurlings is namelijk serieus aan het kijken of vliegende auto’s files kunnen verminderen.

Over 2 dagen zal tijdens de test gekeken worden in hoeverre weggebruikers zich kapot schrikken als er ineens een vliegende automotor overkomt. Dus mocht je hem maandag tegenkomen in de buurt van Amersfoort: niet opkijken, handen aan het stuur houden en vooral niet proberen in te halen. Want als het meezit verschijnt de PAL-V (Personal Air and Land Vehicle) in 2012 op de markt en mogen we allemaal, mits in het bezit van een vliegtuigbrevet, de pilotenbril opzetten en opstijgen.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/...t-met-de-pal-v
    Forza!

1 april was toch aan het begin van deze maand??

Comment

Wel heel gaaf. Leuk als je in Amstelveen woont en in Heerlen werkt...

Comment

Ha, dat Kleintje;

Een voertuig dat als auto zowel als vliegtuig waarschijnlijk niet meer dan middelmatig presteert? Nein, Danke....
        Scherven brengen gelul.

Comment

Dit is alleen wel de eerste keer dat het er een beetje leuk uitziet. Voor de rest heb je gelijk. Vliegtuig regulatie is zooooo streng. Dat kan een normale sterveling nooit aan.

Dan geloof ik meer in teleportatie :-)

Comment

Ha, dat Kleintje;

Kwestie van smaak: ik vind het geen leuke auto en een raar vliegtuig om te zien. Ik denk overigens dat je er nog zou van schrikken hoeveel tijd je kwijt bent met over de weg van Amstelveen naar Schiphol te gaan, te vliegen naar vliegveld Aken-Maastricht en het laatste stuk naar gewoon weer te rijden. Zou ook benieuwd zijn naar de totale kosten.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Volgens mij bedoelen we hetzelfde...

Ik denk dat je qua tijd...meer kwijt bent.

Misschien beter vanaf Vliegveld Hilversum en dan ergens in DL aan de grond zetten...

Nee. Leuk bedacht maar in NL niet uitvoerbaar.

*Beam me up Scotty....

Comment

Working...
              X