Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leasuh, maar dan eens anders....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Leasuh, maar dan eens anders....

Geen vast budget, geen ABC-geneuzel.

Wat zou een alternatief kunnen zijn voor een Golf VI GTI ?

EDIT: Geen vast budget wil niet zeggen dat er ook een 430 Scuderia afkan btw ;-) Dus wel gaarne auto's tm die aanschafprijs/leasekosten ongeveer.
    Last edited by ĝlle; 29-04-09, 12:13.

De nieuwe Polo GTI?

Comment

tja, ik kan wel de nieuwe megane RS gaan aanprijzen als concurent voor de golf gti. maar die slik jij toch niet.

en scirocco...had je zelf al wel genoemd als dat een optie was, die zal je misschien te krap zijn, dus valt een mini cooper s (ext works) ook af.

denk niet dat er veel concurentie is voor de golf gti met redelijk vergelijkbare leaseprijs

wat zal die dikke focus rs doen in de lease?

Comment

Mito GTA?

Comment

olle gaat toch zeker niet in zo'n door tortellini-rollers in mekaar gescheten crisis-Mini rijden!
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Waarom niet gewoon kopen? :-)

Maar serieus, vlgs mij is er geen enkel alternatief.
            Focus RS = veel duurder, Mito GTA, kleiner en ook onvergelijkbaar.
            Megane RS, belachelijk om die te noemen, net zoals Djurre roep ik al eeuwen Never nooit niet aan die Franse meuk beginnen:-)
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

E90 316i met aftermarketvollaussttattung?
              You know that reality is immaterial

Comment

Leon Cupra (310 pk)
                Mito GTA
                Bravo Abarth (oh nee die bestaat niet)
                Scirocco 2.0 TSi
                Megane RS
                Octavia RS
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Alternatieven voor Golf GTI dus? Maar wat zoek je?

In zelfde klassen horen denk ik auto's als Megane RS, Clio RS, Mini Cooper S, Astra OPC en BMW 130i thuis. Maar zelfde geld kun je ook een Mondeo of Passat voor rijden of een koreaanse SUV. Audi S3 is trouwens ook wel goed in de lijn van de GTI, maar kost al snel mille of 15 meer. (wel sterkere motor + awd)

In de klasse van de sportieve hatches is Golf meest de kilometer vreter en breed inzetbaar. De 130i meest aansprekend door aandrijf concept (maar snel duur door kostbare opties). Clio en Mini rijden door lage gewicht en beperkte omvang denk ik het leukst (meeste een 'speeltje' idee). De Astra OPC en Megane RS spreken mij als merk/model minder aan. Megane nooit gereden maar van de Astra weet ik dat het een sportievere en snellere auto is.

Mijn lijstje ter vervanging van de GTI zijn overigens Mini Works/TT-(R)S/3-serie touring/doorsparen voor RR Sport + speeltje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                    Alternatieven voor Golf GTI dus? Maar wat zoek je?

In zelfde klassen horen denk ik auto's als Megane RS, Clio RS, Mini Cooper S, Astra OPC en BMW 130i thuis. Maar zelfde geld kun je ook een Mondeo of Passat voor rijden of een koreaanse SUV. Audi S3 is trouwens ook wel goed in de lijn van de GTI, maar kost al snel mille of 15 meer. (wel sterkere motor + awd)
                    wat een raar lijstje man!!

Clio RS is echt geen Golf GTI concurrent.
                    130i? wel eens naar de prijzen gekeken?
                    S3? Zelfde verhaal.....niks met een Golf GTI te maken.

Kom eens met betere alternatieven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht

Zou het kunnen dat in die klasse en voor dat geld er feitelijk geen beter alternatief is of het moet de Scirocco zijn? :-p

Groet
                      GJ

Comment

Astra OPC? Is ook vergelijkbaar qua prijs denk ik.

Comment

Wat een rare toon van reageren man!!

Kan enkel naar mijn eigen situatie kijken. Clio was serieuze kandidaat op shortlist toen ik vorig jaar Golf GTI kocht, net als Mini. S3 is dat nu als vervanger al moet ik zeggen dat het verschil wel erg klein is. Niks met Golf GTI te maken? Juist veel te veel in mijn ogen.

Misschien zijn mijn eisen aan een auto en mijn budget wat anders dan jouw referentie kaders op dat vlak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                            Zou het kunnen dat in die klasse en voor dat geld er feitelijk geen beter alternatief is of het moet de Scirocco zijn? :-p

Groet
                            GJ
                            Definieer beter. Golf GTI is enorm goed maar ook redelijk saai. Beter in sportiviteit per euro denk ik dat er heel veel alternatieven zijn. Beter in kwaliteit (degelijkheid) per euro maar heel weinig. Als praktisch nut dan nog aspecten bij keuze zijn vallen BMW 1-serie en Scirocco ook nog af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                              Wat een rare toon van reageren man!!

Kan enkel naar mijn eigen situatie kijken. Clio was serieuze kandidaat op shortlist toen ik vorig jaar Golf GTI kocht, net als Mini. S3 is dat nu als vervanger al moet ik zeggen dat het verschil wel erg klein is. Niks met Golf GTI te maken? Juist veel te veel in mijn ogen.

Misschien zijn mijn eisen aan een auto en mijn budget wat anders dan jouw referentie kaders op dat vlak?
                              Neeneenee! Het is gewoon een slecht lijstje, geef nou maar toe. :-)
                              Audi S3 een concurrent van een Golf GTi. Daar zit 20k tussen!! Een Golf kost 32k een Audi S3 52k, hoe wil je dat nou concurrent noemen? 130i kost ook zomaar 10 keer en dan heb je nog geen Golf GTI vergelijking staan.

Comment

Een Golf GTI of een Audi S3.....het scheelt een petje ;-)
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Vroegah had ik ooit zo'n leasesite die allerlei otos in de lijst had staan en de bijbehorende kosten per zoveel jaar / zoveel km/jaar etc. Is zoiets er nog steeds of zijn de kosten per leasemij. nogal verschillend ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                    Vroegah had ik ooit zo'n leasesite die allerlei otos in de lijst had staan en de bijbehorende kosten per zoveel jaar / zoveel km/jaar etc. Is zoiets er nog steeds of zijn de kosten per leasemij. nogal verschillend ?
                                    Zijn er nog zat:
                                    Toplease.nl
                                    Myleasecar.nl
                                    Leaseplandirect.nl
                                    Directlease.nl

Over het algemeen is de eerste het voordeligste.
                                    Mdv dat ook deze niet aan de (voordelige) tarieven komt waar ik m'n huidige offertes heb aangevraagd.
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Nee, er zijn geen alternatieven in dezelfde prijsklasse. Dat geldt overigens ook voor de gewone Golf.

Makkelijk te bedenken dat ze er wel zijn als je aan 2 zitplaatsen genoeg hebt, dat afschrijving je niks interesseert, en dat verbruik je ook worst zal zijn.

Maar een ding dat 240 rijdt, 5 mensen van 1.90m kan vervoeren, dat ook nog eens 1:15 kan rijden? Nee. Zijn er verder niet.

Clarkson heeft het goed verwoord: je kunt er van GB mee over de Autobahn rijden in all rust of op hoge snelheid, een rondje Hockenheim mee rijden, een bergpasje doorscheuren, doorrijden naar een duur hotel in Monaco, en daar de sleutels afgeven aan de man die de auto's parkeert. Nergens zul je uit de toon vallen met een Golf GTI.

http://www.autobild.de/artikel/golf-...kr_895398.html
                                      Last edited by NoTVR; 29-04-09, 18:49.
                                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Als je net per se aan een hatchback gebonden bent: de onvolprezen Renault Laguna GT.
                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Als die het dan maar beter doet dan z'n kleine broer, de Megane...

http://www.auto-motor-und-sport.de/v...ch-979219.html
                                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                            Als je net per se aan een hatchback gebonden bent: de onvolprezen Renault Laguna GT.
                                            ach ja, waarom niet.......nog iets wat 10k duurder is dan een Golf GTI :-S

Comment

Bij Directlease zit er tussen de vanaf leaseprijs van een GTI en de LGT zo'n 8 tientjes per maand. Met de Octavia RS die jij aandraagt scheelt het 4 tientjes. Geen onoverbrugbaar verschil lijkt me zo.
                                              2019 Volvo V60 T6

Comment

Tja, als ik het prijsverschil zie tussen een 1.4 TSI DSG 160 Highline (de 20% knaller) met wat extra's of een GTI dan weet ik het wel. Tel daarbij dat de levertijd op de TSi nogal fors is (nog geen idee van die de GTI, maar zal toch wel korter zijn?) en ik geen écht alternatief zie...

Comment

GTI is eigenlijk wel een leuke allrounder ... en zeker te betalen. Het vorige model gaat er iets beter in bij mij dan het nieuwe, vind ik een beetje een 'dud'. *zei hij zonder verder kennis ter zake*
                                                  Rock on. RS.

Comment

Uhm waar doet iedereen zo krampachtig over die bijtelling ? 1% bijtelling op een auto van 40k komt neer op 400 euro bruto extra bij je loon. Bij een gemiddelde druk van zeg 40% (na aftrekposten etc) komt dat op 160 euro netto erbij. Da's 13 euro netto per maand.

Kortom verschil tussen 14% bijtelling en 20% scheelt 6 x 13 = 80 euro, als ik me niet verreken.

Als je een Golf VI GTI mag leasen neem ik aan dat die 80 euro netto per maand toch niet zoveel uitmaken ? Zoja dan neem aub een Prius in overwegen, basis-uitvoering, dankoewel.

Comment

Eens. Die bijtelling van 20% noemde ik alleen omdat ik vermoed dat die (mede) debet is aan de enorme levertijd op de Golf TSI DSG 160pk. Is voor mij is die 20% iig niet relevant in de afweging GTI <> TSI.

In het totale netto kostenplaatje ontlopen de GTI en TSI met wat goodies elkaar een bedrag wat zeker te overzien is en m.i. in verhouding staat tot de verschillen tussen beide.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                        Uhm waar doet iedereen zo krampachtig over die bijtelling ? 1% bijtelling op een auto van 40k komt neer op 400 euro bruto extra bij je loon. Bij een gemiddelde druk van zeg 40% (na aftrekposten etc) komt dat op 160 euro netto erbij.
                                                        Je hebt ergens een vergissing gemaakt, de bruto en netto bedragen mag je minimaal verdubbelen.

Comment

Hoe kom je daar bij?
                                                          De Laguna GT hatchback kost 34.800 euro en die is beter uitgerust dan de GTI. Mét satnav, mét xenon mét 18" lichtmetaal, keyless entry en 4 deuren.

Doe dat er maar eens bij in de GTI en vergelijk dan de prijs.

En dat 4WS rijdt echt geweldig. Zo geweldig dat ik enthousiast ben over een Renault!
                                                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
                                                            Je hebt ergens een vergissing gemaakt, de bruto en netto bedragen mag je minimaal verdubbelen.
                                                            Hoezo? Wil je dat ook uitleggen? Let wel dat we bij 6% bijtellingsverschil dan nog altijd over een kleine EUR 1.000 per jaar praten, netto. Dat mag je bijna verdubbelen als je zelfs naar 25% gaat. Voor sommigen voorwaar geen sigarettengeld.

Groet
                                                            GJ

Comment

Tja je rijdt dan ook in een bijna nieuwe auto betaald door de baas. De bijtelling is een vorm van belasting op die "beloning" (de auto) omdat je er ook prive mee rijdt. Leuk is anders maar wel 'eerlijk'.

Je kan altijd je leasedoos laten staan en er geen privekilometers mee rijden. Fiets, OV, e36 325 uit 1992, etc etc, mogelijkheden te over !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                                Hoe kom je daar bij?
                                                                De Laguna GT hatchback kost 34.800 euro en die is beter uitgerust dan de GTI. Mét satnav, mét xenon mét 18" lichtmetaal, keyless entry en 4 deuren.

Doe dat er maar eens bij in de GTI en vergelijk dan de prijs.

En dat 4WS rijdt echt geweldig. Zo geweldig dat ik enthousiast ben over een Renault!
                                                                Ik dacht dat je de coupe bedoelde Panda......

Comment

Working...
                                                                X