Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Banden ; suggesties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Banden ; suggesties

Wat vinden jullie van de uitkomsten van deze zomerbanden tabel ?

http://www.tirerack.com/tires/survey...ay.jsp?type=MP

Door jullie wordt zo nu en dan de term 're050a' genoemd en na wat zoeken kwam ik op deze site uit.

Is die band 'de beste qua prijs/performance' of 'puur performance, ongeacht de prijs' of gewoon een band 'die iedereen hier heeft' ?

Ik heb nu Continental SportContact 2 235/45/17 onder m'n Passat liggen en die bevallen een stuk beter dan de 195/15 stalen velgen (goh) , ben benieuwd hoeveel verschil er is bij 'sportief rijden op de openbare weg' tussen de verschillende banden uit de top-10 van bovenstaande link.

Goh...

Ik had Dunlop SPSportMaxx en SPSport9000 op mijn Audi liggen in 215x45x17. Ik vond het op droog erg goeie en gripvaste banden, maar bij nat weer zat ik vaak op het rechtervak met een geklemde bilspleet tegen 90 km/u te aquaplanen terwijl malloten me voorbij vlogen.

Op de Opel Astra scoorde ik dan Continal ContiSportContact2's die droog en nat 1 constante hadden: glijden bij extreem rijden. Op de BMW 320d had ik nummer 3's, en dat was meer van hetzelfde maar ik kon wel 60000km op een setje rijden met nog altijd genoeg profiel. Maar ik durfde er wel 120 km/u mee in regenweer...

En dan de Z4 M. 225x45x18 vooraan, 255x40x18 achteraan, Michelin Pilot Sport. Ik reed iedereen voorbij, droog en nat. Met twee vingers in de neus.

Volgende keer ga ik dus terug jolig aan de Michelin, of toch eens Bridgestones proberen...
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ik had Michelin Primacy's onder de V50, heb die pas vervangen door de RE050A's. Een wereld van verschil. Stiller en oneindig veel meer grip.
      Maar goed, dan vergelijk ik wel banden aan het eind van de levensduur qua profiel met gloednieuwe banden.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Vergeet die oude zooi nou maar. Op basis van tests van de band onder de 3-serie, en onder de Golf GTI, heb ik ook de RE050 vervangen. Precies dezelfde ervaringen als op onderstaande link. Stiller, zachter, meer grip, iets minder stuurgevoel.

http://www.bmw-sg.com/forums/suspens...metric-f1.html

http://www.reifentest.in/goodyear-ea...merreifentest/

http://www.autobild.de/artikel/reife...17_616142.html
        Last edited by NoTVR; 03-05-09, 09:54.
        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Die Michelins op nr1 heb ik dr onder liggen.
          Bevallen erg goed. Weinig geluid en lekker veel grip. Ook bij nat weer. Hiervoor had ik Potenza's en na 25.000km werd ik gillend gek van het rolgeluid.
          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ik heb onder de type R nu hankook's liggen (voorkant). Bevallen me qua grip zelfs meer dan de bridgestone S03's maar maken wel erg veel lawaai!
            All you need to remember is the number '70' .

Comment

Heb gister voor m'n 205 Nankangs (185/60 R 14) besteld. Volgens meerdere mensen voor weinig knaken een goeie band, en voor 38E p/st... Kan ik me geen buil aan vallen lijkt me. Iemand verder ervaring mee?
              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Ha, die Toon;

Goede ervaringen met Nankang? Hoe rijden die mensen?
                Scherven brengen gelul.

Comment

Ha die Hans,

gister besteld. Zijn nog niet binnen, waerde! ;) Hoezo rijden die mensen?
                  '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Sinds een paar dagen Toyo T1R in de maat 195/50x15 onder de Golf liggen. (R1R is moeilijk aan te komen) Hiervoor lagen er Vredestein Sportracs onder in dezelfde maat. Vredestein's lagen er nog niet zo lang onder toen ik de Golf kocht. Vanaf het begin ben ik niet zo gecharmeert geweest van deze banden. Zoekerig, weinig tractie bij vochtige ondergrond, lawaaierig. Kortom, niet voor herhaling vatbaar.

Nu ik aan een 4 tal nieuwe toe was, heb ik eens wat rondgekeken. In eerste instantie wilde ik naar Michelin's, mijn oude liefde, maar ik hoorde en las ook wel goede verhalen over Toyo. Inkoopprijstechnisch waren die voor mij interessanter dan Michelin, dus maar eens proberen dan. De eerste indrukken zijn iig niet verkeerd. Licht sturen, zonder ontbreken van gevoel. redelijk stil. Nu maar eens afwachten wat ze met nat weer doen en hoe de slijtage zal zijn.

Comment

Ha, die Toon;

Ken je de rijstijl van de mensen met die goede ervraringen? Ik heb namelijk ooit een keer met budgetbanden (en dan nog maat twee stuks) rondgereden en dat vond ik een regelrechte ramp. Je bespaart weliswaar een paar joetjes, maar je kunt met een foute bandenkeuze het rijplezier ook grondig verknallen.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Tja, wellicht dat dat merk ten goede is veranderd, maar ik zou ze niet nemen. Jaren geleden had mijn moeder ze onder haar Mini, en zelfs zij vond het niks... Een foute bezuiniging...

Comment

Hans, V4,

o.a. Veloce heeft ze onder zijn 166, en hij is tevreden tot nu toe. En als er iemand wel rijdt als een... ;) dus ik durf de gok wel te wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                            Zoekerig, weinig tractie bij vochtige ondergrond, lawaaierig. Kortom, niet voor herhaling vatbaar.
                            Dat zijn T1R's toch ook?
                            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Vind ik wel meevallen. Bandenspanning verkeerd Geelhoed? Of op een hele lichte auto niet zo lekker als op ééntje van 1000 kilo? RE50 vind ik beter voor bijna dezelfde prijs.

Comment

@geelhoed

Ik heb jouw mening ook al gelezen op een ander forum. Daarin heb je het over de voorganger van de T1R. Die schijnt, in verhouding tot nu de T1R wat mindere eigenschappen te hebben, maar wellicht ligt het ook aan je eigen beperkingen op het gebied van rijvaardigheid, casu quo gevoel voor autorijden. Een zeer goede vriend van mij, behorend tot de nederlandse autosporttop, ondermeer instructeur bij zowel rijvaardigheids- als racecurssusen en tevens al meer dan 15 jaar in het bezit van een Westfield Se-i Wide, ziet dat toch anders dan dat jij het ziet.

Resumerend; voeg je niet in discussies als je geen relevante info hebt.

Comment

Zoals hierboven gezegd, ik heb ze dus ook eens over de 166 gehangen om te proberen. Hoorde er binnen de Alfa-kliek namelijk wel meer goede verhalen over. En tot nu toe bevallen ze prima. Nu is de 166 geen echt scheurijzer, maar ook op de limiet gaat 't prima. Voor 't echte werk verkies ik toch een wat meer serieuze band, maar dan ook een hele andere prijsklasse.
                                  Giulia 1600 Super '65
                                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

*schopje*

Wel, ik heb voor onze net aangeschaft Golf 5 een paar originele velgen op de kop getikt, maar ik moet nu nog banden scoren. Echter, ik ben maar weinig thuis in de banden materie alsook in de goede adresjes.
                                    Daarom graag jullie input.
                                    Welk merk/type adviseren jullie als zomerband (hele jaar door gemonteer btw), of hebben jullie goede ervaringen mee. Gaat om de maat 225/40 en 18 inch.
                                    En waar scoor je dergelijke banden voor een beetje knappe prijs? De lokale profile gaat het in ieder geval niet worden; die is sowieso duur. ;-(
                                    Last edited by Eddieee; 26-10-09, 15:20. Reden: typo's
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                      De lokale profile gaat het in ieder geval niet worden; die is sowieso duur. ;-(
                                      Via de profile-website offerte aanvragen als je weet wat de keus is, is goedkoper. Dan met die offerte naar de lokale profile. Werkt heel goed.

Tenzij je natuurlijk naar het adres van Peter met de S gaat.

Comment

Zojuist kreeg ik de tip om de site http://www.novarota.nl te gebruiken. En inderdaad, dat scheelt nogal wat.

Bridgestone Potenza RE50A voor nog geen 140 euro p/st incl verzenden. Komt nog wel montage bij, maar dat klinkt goed.
                                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Op autobandenmarkt.nl kom je op 145 à 152 incl verzenden. Zijn wel flink wat varianten van die Potenza's, trouwens.

Comment

Schop

Ik moet binnenkort behoorlijk wat banden inkopen, dus ik ga eens wat kritischer kijken naar verkooppunt en merk. Ik heb al ervaringen met www.novarota.nl zoals Eddieee hierboven noemt. Nadeel vind ik dat ze werden afgeleverd bij een montagestation in mijn buurt, en dat kostte nogal wat communicatie en bovendien zat die meneer helemaal niet te wachten op het monteren van mijn banden.

Ik heb al eens een setje RFT banden voor de BMW en een setje winterbanden voor de bus gekocht bij www.onlinecarshop.nl. Erg goede ervaring met het bedrijf (Antoine's bandenshop in Almere). Aardige hardwerkende gozer die ook wat extra moeite doet indien gewenst. Bovendien monteert hij zelf. Prijzen waren ook in orde. Op een setje zomerbanden voor de BMW heb ik toen ongeveer 300 bespaard ten opzichte van de BMW dealer.

Concreet heb ik het volgende nodig:
                                            per direct: setje zomerbanden voor de bus (225/55 R17 W101)
                                            binnen twee maanden: setje zomerbanden voor de Berlina (195/? R15; moet ik nog uitzoeken)
                                            2-6-2010, dus na CPZ: setje 255/? 17 voor de BMW. Mede op advies van Tomstr stap ik van de RFT's af. Duur en zwaar. Vooral dat laatste is hinderlijk.

De zoektocht begint bij de bus.
                                            Als ik op de site kijk van onlinecarshop, vind ik voor de bus dit setje Kumho's:

125 euro per band.

Nu vraag ik me eigenlijk af of het voor zo'n bus loont om de allerbeste banden erop te schroeven. Het blijft een auto waar niet mee gehoekt wordt. Aan de andere kant zit ik wel een beetje in de tiPanda-mode qua veiligheid. De auto moet natuurlijk goed bestuurbaar blijven bij een regenbuitje en op slecht wegdek op vakantie. Mdv en kinderen zitten er ook in.

Eerder in dit draadje komen de Nankangs al eens aan bod. Die kosten 112 per band:

http://www.onlinecarshop.nl/products...W-NS2-RFD.html

Verder nog Yokohama's voor 155, Dunlop voor 175 en de eerste Bridgestones gaan voor 177 per stuk.

Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen en wat eventuele ervaringen zijn met de verschillende merken. En als jullie goede en goedkope adresjes weten, ben ik ook benieuwd.
                                            Last edited by scuderia; 13-02-11, 19:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                              R1R is moeilijk aan te komen
                                              Profile heeft de R1R's inmiddels gewoon op voorraad, veel te duur maar toch.
                                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Hier nog een testje gevonden:

Die Kumho's komen er redelijk vanaf zo te zien.
                                                Attached Files

Comment

Volgens die test is uniroyal wat je zoekt. Ik zou voor een gezinscontainer niet al te diep in de buidel gaan tasten. Goed genoeg is goed genoeg, je kan wat dat betreft beter de spanning regelmatig controleren.
                                                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

toen ik al de onderhouds papieren van de volvo bij elkaar had gezocht viel mijn oog op de bandenrekening van de set waarmee de volvo de deur uit was gegaan: 2x RE050A, erop gekomen bij 272kkm, banden bijna APK-afkeur bij 298kkm. Heb ik er dit keer toch best lang mee gedaan! :-)

( Niet echt hoor: veel minder Ring gereden in het afgelopen jaar + de winterbanden km's van 2 winters zitten er ook bij.... ik denk dat ik er 10kkm daadwerkelijk mee heb gereden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                                      Volgens die test is uniroyal wat je zoekt. Ik zou voor een gezinscontainer niet al te diep in de buidel gaan tasten. Goed genoeg is goed genoeg, je kan wat dat betreft beter de spanning regelmatig controleren.
                                                      Regelmatig de bandenspanning controleren is natuurlijk sowieso verstandig, maar ik zou zelf juist iets extra uitgeven aan banden voor de gezinsauto. Je wilt MdV en de kinderen toch zo veilig mogelijk op weg sturen en dat veilig mogelijk behelst zeker geen budgetbandjes, die je remweg bij wijze van verdrievoudigen in de regen.

Scuderia, ik heb nog wel een adresje voor je in Hollandse Rading, wellicht dat je daar ook eens kan informeren.
                                                      Auto's: veel...

Comment

Onder gezinscontainers moeten goede banden zitten, maar het hoeven geen banden te zijn waar sportwagens het verschil mee kunnen maken. 99% van het verschil maak je al door je rijgedrag aan te passen aan de omstandigheden en zaken zoals ESP, ABS, etc. Dat wil niet betekenen dat je 10 jaar oude uitgedroogde Wanli's moet monteren, maar goed is goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                          Onder gezinscontainers moeten goede banden zitten, maar het hoeven geen banden te zijn waar sportwagens het verschil mee kunnen maken. 99% van het verschil maak je al door je rijgedrag aan te passen aan de omstandigheden en zaken zoals ESP, ABS, etc. Dat wil niet betekenen dat je 10 jaar oude uitgedroogde Wanli's moet monteren, maar goed is goed.
                                                          Mee eens, maar het is zeker geen post om op te bezuinigen, imo.
                                                          Auto's: veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                            Schop

Ik moet binnenkort behoorlijk wat banden inkopen.....
                                                            setje 255/? 17 voor de BMW. Mede op advies van Tomstr stap ik van de RFT's af. Duur en zwaar. Vooral dat laatste is hinderlijk............................

En als jullie goede en goedkope adresjes weten, ben ik ook benieuwd.
                                                            Ik moet voor de Z4 ook nieuwe banden en wil ook geen RFT's meer. Volgens ANWB en Consumentenbond is de PIRELLI Cinturato P7 de beste koop. 225/45/r17 koop ik ze bij topbanden.com voor € 106.10 het stuk inc. BTW en verzendkosten. Maar dan moet ik nog iemand vinden die ze er om legt en balanceert....
                                                            übernarcistische fappert

Comment

Ha, die Gaas!

Op de site staan een aantal suggesties, maar volgens mij is elke onafhankelijke garage bereid ze voor je te monteren.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Niet zo'n lastig vraagstuk. Gratis zal niemand ze willen monteren, voor 1000 euro iedereen wel.
                                                                Kwestie van een conceptmailtje maken met een prijsaanvraag en dat mailen naar een aantal garages in de buurt, of een old-school belrondje plegen.

Comment

Working...
                                                                X