Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiat wil ook Opel/Vauxhall

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fiat wil ook Opel/Vauxhall

http://www.fembusiness.nl/web/artike...l-ook-Opel.htm

Huk ?

Je hoeft die italianen niets te leren over zakendoen hoor... Het is goed inkopen in deze tijden.

Comment

Vraag me toch waar ze 't geld vandaan halen. En of ze zichzelf niet een strop om hun hals leggen. Ze worden overal zo binnengehaald alsof ze De Verlosser zijn maar zelf hebben ze genoeg schulden en het is niet zo dat iedereen nu Ferraris, Alfas of andere 'dure' beestjes aan 't kopen is om de oorlogskas van Fiat te spekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
        Vraag me toch waar ze 't geld vandaan halen.
        Waar vroeger ook de centjes vandaan kwamen in Italie: maffia.

Comment

Da's een domme opmerking, of je bent de smiley vergeten..
          Luister maar even naar BNR anders, vanochtend was er wat interessante informatie op. Fiat doet het slim in elk geval en die nieuwe topman doet het handig.

Comment

Toch begrijp ik die deelname in Chrysler niet helemaal. Ik weet er ook niet genoeg vanaf, ik kan me hooguit het voordeel voorstellen van het nu beschikbare dealernetwerk in Amerika.
            Forza!

Comment

Wat ik heb begrepen is dat (het verliesgevende) Fiat 't onder andere op de Duitse bankgaranties van Opel heeft gemund. Italianen zijn niet gek en dom hoor. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                Da's een domme opmerking, of je bent de smiley vergeten..
                Luister maar even naar BNR anders, vanochtend was er wat interessante informatie op. Fiat doet het slim in elk geval en die nieuwe topman doet het handig.
                Er zijn geen domme vragen, is me ooit verteld. En omdat ik 't niet weet (ik las alleen dat Fiat a) schuld van paar miljard heeft en b) het niet goed doet ondanks de huidige successen van de 500 e.d.

Ondertussen dan maar wat lopen googlen en kwam o.a. dit tegen:

Fiat, which also owns Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, and Maserati, recently signed a non-binding deal with Chrysler LLC. If finalized, the no-cash deal would give Fiat 35% of the troubled American automaker, while Chrysler would get access to several cars in the Italian company's lineup. Chrysler desperately wants to put fuel efficient small cars, like the Fiat 500 and Alfa Romeo Mi.To, on the American market as consumers' tastes there may have changed due to recent surges in the price of gasoline.

Fiat is already carrying nearly €6 billion in debt.
                Bron (23 jan 2009) : http://www.worldcarfans.com/9090123....evenue-decline

an. 24 (Bloomberg) -- Fiat SpA, Italy's largest manufacturer, boosted fourth-quarter profit 26 percent as it grabbed a greater share of the European car market and sold more trucks and tractors.

Net income advanced to 570 million euros ($833 million) from 452 million euros a year earlier, Turin, Italy-based Fiat said today in a statement. Profit beat the 545 million-euro median estimate of 10 analysts surveyed by Bloomberg News. Sales gained 14 percent to 15.8 billion euros.

Chief Executive Officer Sergio Marchionne ended four years of losses in 2005 after introducing new models and cutting costs by sharing more components among cars. Fiat raised its 2008 sales forecast 3.4 percent to 60 billion euros, up from 58.5 billion euros in 2007, and reiterated a profit target of 2.4 billion euros to 2.6 billion euros.
                Bron (24 jan 2008) : http://www.bloomberg.com/apps/news?p...d=agK63U1JoqqU

* Fiat heeft 't sinds 2005 goed gedaan (+/- 0.5 miljard winst per jaar) en doet 't nu 44% slechter.
                * Fiat krijgt aandelen Chrysler want Chrysler wil Fiatjes op de US markt plempen

Comment

Er was al eerder samenwerking tussen Opel en Fiat (zie de Corsa/Punto of het 3.2 V6 Alfa onwaardige Brera blok en de JTD's in Opels).

T wordt wel interessant zo, met de Renault busjes die ook onder Opel label verkocht worden, en de PSA/Fiat busjes samenwerking anderzijds.

Laat ik het zo zeggen, net zoals bij de Nissan/Renault deal is de vraag wie de bovenliggende partij is/wordt. Kan dus best zijn dat het Opel (Alfa-onwaardige) blok gehandhaaft blijft in Alfa's, om maar iets te noemen.
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                    Er zijn geen domme vragen, is me ooit verteld. En omdat ik 't niet weet (ik las alleen dat Fiat a) schuld van paar miljard heeft en b) het niet goed doet ondanks de huidige successen van de 500 e.d.
                    Klopt, maar ik had het ook over een domme opmerking, niet over een domme vraag. Ik doelde daarmee op je asociatie tussen Fiat en Mafia.

Comment

En die was dan weer van Arthur .... ;-)
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Hoezo is dat een domme opmerking Lennart, Elentinos rijdt toch in een FIAT 130 Editione Maffiosi :)

Comment

Gaat hier (in Italië dus) op de journaals* over maar twee dingen: de nasleep van de aardbeving in de Abruzzen (met vanochtend de 'We Are The World'-inzamelingssingle van de Verenigde Italiaanse Artiesten) en de ballen van Fiat.

* Je kunt er niet omheen, want overal staat er een televisie aan.
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

als ze het doorzetten maar snel wat meer kilometers op de Fiat gaan zetten, ik wil niet in iets rijden wat met Opel te maken heeft! :-)
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

FIAT is geinteresseerd omdat met name Duitse regering bereid is vele miljarden op te hoesten om de werkgelegenheid te behouden. Het blijft echter de vraag of andere Europese landen hun akkoord geven voor het ontstaan van een FIAT-Opel monsterconcern met een zeer zwakke hartslag.

Comment

FIAT heeft TGM/Opel er al een keer eerder goed ingenaaid toen GM de putopties van FIAT op FIAT-aandelen moest afkopen voor een paqar miljard om zodoende niet opeens met heel FIAT opgescheept te zitten. Mijn instinct zegt me dat FIAT's acties ook nu weer meer te maken hebben met easy money dat ze zo gevonden hebben dan met strategische, pure automotive beslissingen.

Groet
                                GJ

Comment

Working...
                                X