Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Legale variant radarverklikker binnenkort op de markt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Legale variant radarverklikker binnenkort op de markt

De Mini Coyote zal binnenkort ook op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn. Met het apparaat kunnen automobilisten elkaar op de hoogte houden over snelheidscontroles.

Dit schrijft Tweakers.

De Mini Coyote lijkt op de sinds een aantal jaar verboden radarverklikker. Het geeft onderweg aan of er flitspalen en andere snelheidscontroles gaande zijn.

Het apparaatje mag door automobilisten legaal gebruikt worden, omdat gebruikers de informatie onderling uitwisselen. In Frankrijk is de Mini Coyote al een groot succes.

Tijdens het rijden kunnen gebruikers via een knop aangeven dat zij een snelheidscontrole waarnemen. Vervolgens krijgen andere automobilisten via gps- en p2p-techniek een melding zodra zij dit punt naderen.

Flitspalen

Ook maakt de Coyote gebruik van bekende lokatie-informatie over flitspalen en controles.

Wanneer dit p2p-verkliksysteem in Nederland op de markt zal worden gebracht is nog niet duidelijk. Deze maand gaat de Mini Coyote in België in de verkoop. Hij zal daar rond de 200 euro gaan kosten.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Nou, dat is goed nieuws. Dus ik kan de radar detectordetectordetector zoals StingerVentura dat noemde, eindelijk aan de wilgen hangen?
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Gebruik je nog een Stinger dan ? Bij mijn weten kan de referentie-frequentie die 't ding intern gebruikt worden opgevangen door supergevoelige ontvangers die in sommige politiewagens zitten. Zie je soms wel bij blik op de weg of wegmisbruikers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
        Nou, dat is goed nieuws. Dus ik kan de radar detectordetectordetector zoals StingerVentura dat noemde, eindelijk aan de wilgen hangen?
        Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
        Gebruik je nog een Stinger dan ? Bij mijn weten kan de referentie-frequentie die 't ding intern gebruikt worden opgevangen door supergevoelige ontvangers die in sommige politiewagens zitten. Zie je soms wel bij blik op de weg of wegmisbruikers.
        Ik gebruik helemaal niets, behalve een bier- of wijntje op zijn tijd.
        Het gebruik van Stingers en dergelijke en de rechtvaardiging ervan heeft me altijd zeer verbaasd. Op het moment dat ik begon te overwegen misschien zoiets aan te schaffen mocht het ook in Nederland niet meer, terwijl het bezit ervan in de ons omringende landen al strafbaar was.
        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
          De Mini Coyote zal binnenkort ook op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn. Met het apparaat kunnen automobilisten elkaar op de hoogte houden over snelheidscontroles.
          De politie zal zelf ook van die dingen aan gaan schaffen en tijdens het rijden een flink aantal keren die knop indrukken, gevolg zoveel vals alarm dat het ding binnen de korste keren waardeloos is. Ook heb je het gevaar dat je langs een controle rijdt die nog niet gemeld is.

Comment

Ik zag laatst op RTL autoweek de heer Kalf met een dingetje rondrijden wat naast een GPS radarverklikker ook een lasershield was geloof ik? Naam heb ik niet helemaal meegekregen. Kan me niet voorstellen dat zoiets legaal is.

[EDIT}

Deze dus:
            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

In CH mag je niet eens een navigatie hebben waar verklikkersoftware in zit.
              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Duitsland ook niet.

Heb een tijdje in TomTom de flitspalen aangezet. Werd er helemaal iebelig van, dus weer uitgezet.
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dus in CH en D moet je twee navigatiesystemen meenemen? Eén legale op het dashboard, de andere verborgen in de kofferruimte, maar met een luidsprekertje?

Comment

Je redelijk houden aan de snelheden is een stuk eenvoudiger. Hard rijden doe ik wel op een circuit (bovendien kan de vlotste auto nog steeds niet harder dan 165, dus waar maak ik me druk over)...
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

In CH bestaat er niet zoiets als 'redelijk'.

Flitspalen na tunnels, 20 meter voor het bord 100, controles in bochten.

Op de A9 en op de Van Brienenoordbrug word je ook helemaal gek van de piepjes van de nav.

Comment

In CH heb ik de moed opgegeven wat dat betreft. Ik hou me daar nu altijd aan de snelheid. Het is 300km afzien, maar de omgeving is prachtig, dus zo erg is het ook weer niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                          Je redelijk houden aan de snelheden is een stuk eenvoudiger. Hard rijden doe ik wel op een circuit (bovendien kan de vlotste auto nog steeds niet harder dan 165, dus waar maak ik me druk over)...

We hebben een draadje voor je geopend !

Comment

*stoft draadje af*

Ik krijg de laatste tijd net iets teveel boetes binnen. Telkens kleintjes, maar ik denk dat een Coyote in miniformaat een goede investering zou zijn. De boordnavi werkt prima, dus meer dan mini heb ik niet nodig. Heeft iemand ervaring met de Coyote en het abonnement?
                            COYOTE mini, avertisseur de dangers, vous informe en temps réel de tous les aléas de la route et vous aide à respecter les limitations de vitesse.
                            Skoda Enyaq RS (2024) - Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

En omdat dit een Nederlands forum is (sorry :-)
                              Skoda Enyaq RS (2024) - Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

Heb je nog geen Flitsmeister in dat gehucht van je daar? In d'n Bels werkt die al wel.
                                Super-app. Heeft mij al vele honderden euro's bespaard de afgelopen jaren.
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Dat moet ik eens serieus bekijken. De boetes krijg ik vooral in L, veel minder in B. Dank.

Comment

Waze e/o Flitsmeister op je smartphone hebben coyote totaal overbodig gemaak ;-)
                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ook in D, TSM? Ik heb de indruk dat Flitsmeister erg Nederlands is. Als ik iets gebruik, wil ik dat het ook in L, D en F werkt.

EDIT: Ik ben intussen Waze aan het downloaden. Dat lijkt me al beter. Mal sehen, was das gibt...
                                      Last edited by WimD; 01-05-18, 13:30.

Comment

Flitsmeister werkt in ieder geval in Frankrijk in die zin dat het dan een gevarenzone aangeeft (groter gebied, maar nooit de precieze locatie). In België werkt FM gewoon en volgens mij in Duitsland ook. Waze geldt hetzelfde voor volgens mij. Luxemburg weet ik niet zeker.

EDIT: hier zie je wat je met Flitsmeister krijgt. Volledige dekking NL, B, D en L, maar geen mobiele flitsers in F.

Flitsmeister bespaart je boetes, waarschuwt voor files en voorkomt ongelukken. Ruim 2,8 miljoen Nederlanders en Belgen gebruiken de app bij iedere autorit die ze maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                          Ook in D, TSM? Ik heb de indruk dat Flitsmeister erg Nederlands is. Als ik iets gebruik, wil ik dat het ook in L, D en F werkt.

EDIT: Ik ben intussen Waze aan het downloaden. Dat lijkt me al beter. Mal sehen, was das gibt...
                                          Flitsmeister werkt prima in Duitsland (maar is volgens mijn collega's verboden, dus mag ook niet buiten gebruik op de Smartphone aanwezig zijn, moet dat echter nog eens goed checken) voor de vaste locaties, voor de mobiele locaties krijg je nauwelijks alarm, of er moet net een NL-er met FM dat ding gemeld hebben. In Belgie werkt het prima, maar de Belgen gebruiken Waze dus dan moet je die ook gebruiken wil je accuraat zijn. Waze is trouwens veel meer dan een flitsapp, de kaarten zijn vreselijk snel up to date (uren na een wijziging in een situatie) en qua file omzeilen bestaat er geen betere app (nav mijn ervaring in Belgie).

Comment

Waze is van Google, TSM.

Comment

Ik moet niet te vroeg juichen, maar ik denk dat Waze echt iets voor mij is. Ik ga het de komende tijd uitproberen. Dank, heren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                                Waze is van Google, TSM.
                                                ok wist ik niet!

Comment

Ik gebruik wel eens zo'n EuroBoB chauffeur, en al die jongens gebruiken ook waze.
                                                  Ze vragen dan netjes of ik het goed vind dat ze hun smartphone aanzetten voor waze.
                                                  Ik heb het zelf ook geinstalleerd en is idd erg handig. Vooral voor wegomleidingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                                    Waze is van Google, TSM.
                                                    Volgens mij is Waze Israëlisch (laat sommige het maar niet horen). Misschien verkocht aan Google? Ik heb het nu paar keer gebruikt maar zie nog geen voordelen boven Google Maps of Apple Maps. Of mis ik wat?

Comment

Waze is sneller, minder onnodig datagebruik dan Apple Maps.
                                                      Google is redelijk vergelijkbaar met Waze, wel lijkt de flitsinfo meer up to date dan bij Google.
                                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ok. Thnx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

Volgens mij is Waze Israëlisch (laat sommige het maar niet horen). Misschien verkocht aan Google? Ik heb het nu paar keer gebruikt maar zie nog geen voordelen boven Google Maps of Apple Maps. Of mis ik wat?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Waze
                                                          zoals ik het begrijp is waze niet gebaseerd op maps maar op gereden patronen
                                                          hierdoor zijn wegwijzigingen bijna online in de "kaart" verwerkt
                                                          ik heb mij verbaasd hoe goed waze is vergeleken met maps of de bmw navi zelf
                                                          vooral rond het antwerpse werd ik altijd wel continue rijdend om de grootste puinhopen heen geleid
                                                          maps en bmw kun je beide niet vertrouwen, net (vorige week vrijdag) weer akkefietje bij Bremen van de snelweg afgestuurd vanwege +28 minuten, sta ik 2 uur in Bremen vast.
                                                          Maar dan ook muur vast. Omdat er straten waren afgesloten. Eerder die week. Waze aangeslingerd, die adviseerde te keren. Dat kon dus na 2 uur......

Comment

BMW Navi is ruk! Het is oud en traag. Al 3 a 4 jaar kan je hier vlak bij meteen de Beneluxbaan op. Mijn auto is van november 2016 maar dit belangrijke stukje weg staat er niet op. Gelukkig weet ik het wel :-)

Comment

Is de flitsers dekking van Waze eigenlijk voldoende, vergelijkbaar met FS?
                                                              fka v164

Comment

Ik heb nog geen onverwachte post ontvangen Sander.
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                                                X