Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Th!nk City

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Th!nk City

Hier nog niet gepost?

http://www.mistergreen.nl/products/t...ctric_cars.php

Vanaf vandaag te koop voor 38k

Gaat volgens mij een gigantisch commercieel succes worden (not).
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Voor zover ik kan nagaan kost hij in de UK 14k (pond).
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

0-80 km/h in 16,5 seconden. Voor 38K.

NEXT. :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Altijd positief blijven, het kan alleen maar beter worden. :)

Het begin is er. Dat prijsverschil tussen UK en NL snap ik echt niet. Maak 't ding hier ook <20k en het wordt een kaskraker.

Comment

http://www.mistergreen.nl/infrastructure/locaties.php
          Met een krachtstroomaansluiting en wifi verbinding kun je zo te zien ook een locatie worden als 'gastheer'. Ik denk dat 't best snel kan gaan met die oplaadpunten. In ieder geval kun je kris kras door ons land rijden en her en der je auto opladen. Maar bij iedere krachtstroomaansluiting kun je ook opladen natuurlijk.

Die electrische scooters kende ik nog niet trouwens. Vandaar dat ze al iets meer ervaring hebben met electrisch transport... ik ben benieuwd, de auto is te duur voor onze markt, maar net als met de Prius in 't begin zullen er vast overheidsinstellingen e.d. overstappen naar dit soort voertuigen binnen 't wagenpark en dan gaat de prijs snel omlaag en komen er vast en zeker meer varianten, merken en dus een hele nieuwe markt. Ik ben echt benieuwd, maar dat had ik in het Tesla draadje ook al gezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
            Dat prijsverschil tussen UK en NL snap ik echt niet.
            Ik wel, dat heet Den Haag.
            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
              Altijd positief blijven, het kan alleen maar beter worden. :)

Het begin is er. Dat prijsverschil tussen UK en NL snap ik echt niet. Maak 't ding hier ook <20k en het wordt een kaskraker.
              Ja. Erg genoeg is de basisversie hier dus 38k (de tweezits editie). Als zo'n ding 20k is, is het direct een concurrent met de smart. De gebruikskosten zijn nl. belachelijk laag. Maar voor je die extra 18k aan gebruikskosten eruit hebt gereden.....

NB deze is volgens mij ook al eens in TG geweest (met een toch wel flauw item over verlengsnoer en brievenbus).

Comment

Goed, wie rekent het Break Even uit voor dit ding? Stadsauto, 7kkm/jaar. Maak je dat nog mee?
                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Hmsjah volgens mij worden er ook SUVs gebruikt om in de PC hoofdstraat te parkeren en dan een handtas van Luis te kopen. Kortom dat breakeven is niet relevant. Als je zo'n auto wil dan koop je em gewoon, het is niet financieel rationeel. Meer waar je voor staat. Geldt voor zowel de SUV als die electrodoos.

Als ze inspelen op zuinig en goedkoop dan slaan ze goed de plank mis met een instapper van 38k. Voor 11k heb je een complete Hyundai i20 met 1.1 motor, rijdt 1 op 20 en weegt 900 kilo.

Dan kun je 27.000 euro aan benzine wegbranden voor je aan de aanschafprijs van die Th!nk City zit.

Voor 15k heb je een leuke Fiat 500 1.2 Start&Stop die 0-100 in 13 sec doet, A-label, 840 kilo en 1 op bijna 22.

Leuk initiatief maar het een "verkeerde auto". Je wilt een mini-tesla om de jonge hippe mensen met geld of bedrijven die hip willen zijn in de electrobakken te lokken. 't Hoeft geen 0-100 in 2.71 seconden te gaan, maar 0-80 in 16.5 ; dan is je auto opeens traag, duur, niet hip kortom neem em maar niet in productie, straks zit je met een berg van die dingen opgescheept die niet verkopen...

Afgezien van service, onderhoud, dealernetwerk (bij de fietsenwinkel ?).

Grootste kans voor een electroauto om door te breken is toch via de gevestigde merken of via een heel duidelijk partner-ship zoals Smart met Mercedes deed (en Mini met BMW). Die jongens kunnen ook makkelijker de productiekosten laag houden (de fabrieken, mensen en productielijnen liggen er al), weten hoe ze kwaliteit in de gaten moeten houden en hebben (hadden) wat meer armslag om een model te introduceren en te blijven pushen i.p.v. na 1 jaar het loodje te leggen (Spyker-achtige taferelen).

Comment

Leuk voor de volgende verkiezingen dus?
                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Working...
                    X