Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autojournalistieke gemeenplaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autojournalistieke gemeenplaatsen

Ook dit thema verdient z'n eigen draadje in de nieuwe wereld...

Want dit is weer een mooie:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9082

'Op dieet'! Brrr...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Man, dat hele artikel is een opsomming van Gruwelijk Autotaalgebruik!

"omdat het merk dit jaar twintig kaarsjes uitblaast"
    "In het interieur hebben de stoelen en de airconditioning de nodige kilo’s afgeschud"

Echt goede schrijvers zijn onder [GT-alert] Het Automobiel Journaille [/GT] zeldzaam!
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Zojuist in een radioreclame:

"de Cuore: soepel en volwassen op de snelweg" Aaaaaaaaaaaaaarghhh, flikker op met die horizonvervuilers. Wanneer komt er een welstandscommissie voor auto-ontwerpen?
      www.carscoffeecigars.nl

Comment

Autojournalistieke gemeenplaatsen

Naar aanleiding van een uitspraak van Hansv, de vraag, welke autojournalistieke gemeenplaatsen ken jij en wat vind je ervan?

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
        Ha, die Gummers;

Bij de kritiek op de bediening van zaken die merk- of misschien zelfs modelspecifiek zijn moet ik altijd denken aan de soortgelijke reactie die Citroëns vroeger vaak ten deel viel. Misschien klopt dat allemaal wel voor de journalist die driemaal daags van auto wisselt, maar de vaste bestuurder van eenzelfde model zal hooguit een korte periode nodig hebben om aan bijzonderheden als i-drive te wennen.
        Ik denk aan:
        - iDrive is moeilijk: maar zoals Hansv zegt, daar wen je snel aan en een hoop nieuwe BMW-rijders zijn misschien wel beter opgeleid dan een autojournalist ;-)
        - BMW weet onderstellen te ontwikkelen met een perfecte balans tussen comfort en sportiviteit: ik vind persoonlijk run-flat BMWs erg stoterig, ook met het standaardonderstel.
        - Franse auto's hebben zachte stoelen en zijn zompige en comfortabel afgeveerd: ik vond de stoelen in de Laguna en de C5 vrij stevig. De C5 was wel erg zacht afgeveerd (helde ver over), maar niet supercomfortabel.
        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

In autotests lees je regelmatig dat interieurs van Duitse auto's in vergelijking met Franse of Italiaanse interieurs 'ongezellig', 'saai' o.i.d. zijn. Als je de foto's dan bekijkt heeft de Duitse auto (toevallig) zwarte/grijze stof, terwijl de andere auto voorzien is van een bijvoorbeeld een beige bekleding.

Volgens mij heeft een dergelijke (subjectieve) beleving dus vooral te maken met de kleurkeuze van het interieur, en vaak bieden Duitse fabrikanten bij mainstream auto's juist meer keuze op dat vlak dan anderen. Een VW met een wat lichter stofje is volgens mij in die optiek dan ook niet 'saaier' van binnen dan een bijvoorbeeld een Peugeot.

Comment

Verdomd, ik dacht al dat deze draadnaam me bekend voorkwam:

http://83.149.77.18/forum/showthread.php?t=260
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

En, nalv de opmerking van Dutch, even de Merge funtionaliteit van dit prachtige forum getest.

Test succesvol mogen we wel zeggen ;-)
              Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                Verdomd, ik dacht al dat deze draadnaam me bekend voorkwam:

http://83.149.77.18/forum/showthread.php?t=260
                Ha, die Gummers;

Dutch heeft hiermee het Droste-effect forumfähig gemaakt....
                Scherven brengen gelul.

Comment

*Schop*

LOL, dit artikeltje van Autoweek is weer een sterk staaltje van tenenkrommende autojournalistiek:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9543

"De Jaguar XF op oorlogspad om de Duitse pk-beulen van repliek te dienen".... :)

Comment

Oef...

*trekt de teenspalken weer uit de la*

Comment

Prachtige taal, afgrijselijk lelijk hok! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mag hopen dat het geen gemeenplaats wordt, maar deze BMW is BOMSPORTIEF!!!

Argh!
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Dit artikeltje is wel een SCHOP waard!

http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1971

Quotes:

"Vlak voor m’n voeten dansen tien zuigers op en neer met de potentie om 580 pk op te hoesten"

"de vier banden in de maat 275/35R20 (..) lijken als klauwen in het asfalt te grijpen. "

En de mooiste:
                          "De stuurinrichting beschikt over de precisie die je wilt hebben om je de baas te wanen over dat wat er gebeurt met de hechting tussen rubber en asfalt."

*Proest*

Comment

Rofl idd! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                            X