Moslers MT 900 GTR is een auto waar je je als Ferrari-bezitter serieus zorgen om moet maken, blijkt uit z’n 600 pk op 1200 kilogram. Maar het kan altijd nog
'Op dieet'! Brrr...
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Man, dat hele artikel is een opsomming van Gruwelijk Autotaalgebruik!
"omdat het merk dit jaar twintig kaarsjes uitblaast"
"In het interieur hebben de stoelen en de airconditioning de nodige kilo’s afgeschud"
Echt goede schrijvers zijn onder [GT-alert] Het Automobiel Journaille [/GT] zeldzaam!
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
"de Cuore: soepel en volwassen op de snelweg" Aaaaaaaaaaaaaarghhh, flikker op met die horizonvervuilers. Wanneer komt er een welstandscommissie voor auto-ontwerpen?
Bij de kritiek op de bediening van zaken die merk- of misschien zelfs modelspecifiek zijn moet ik altijd denken aan de soortgelijke reactie die Citroëns vroeger vaak ten deel viel. Misschien klopt dat allemaal wel voor de journalist die driemaal daags van auto wisselt, maar de vaste bestuurder van eenzelfde model zal hooguit een korte periode nodig hebben om aan bijzonderheden als i-drive te wennen.
Ik denk aan:
- iDrive is moeilijk: maar zoals Hansv zegt, daar wen je snel aan en een hoop nieuwe BMW-rijders zijn misschien wel beter opgeleid dan een autojournalist ;-)
- BMW weet onderstellen te ontwikkelen met een perfecte balans tussen comfort en sportiviteit: ik vind persoonlijk run-flat BMWs erg stoterig, ook met het standaardonderstel.
- Franse auto's hebben zachte stoelen en zijn zompige en comfortabel afgeveerd: ik vond de stoelen in de Laguna en de C5 vrij stevig. De C5 was wel erg zacht afgeveerd (helde ver over), maar niet supercomfortabel.
All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
In autotests lees je regelmatig dat interieurs van Duitse auto's in vergelijking met Franse of Italiaanse interieurs 'ongezellig', 'saai' o.i.d. zijn. Als je de foto's dan bekijkt heeft de Duitse auto (toevallig) zwarte/grijze stof, terwijl de andere auto voorzien is van een bijvoorbeeld een beige bekleding.
Volgens mij heeft een dergelijke (subjectieve) beleving dus vooral te maken met de kleurkeuze van het interieur, en vaak bieden Duitse fabrikanten bij mainstream auto's juist meer keuze op dat vlak dan anderen. Een VW met een wat lichter stofje is volgens mij in die optiek dan ook niet 'saaier' van binnen dan een bijvoorbeeld een Peugeot.
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
De Jaguar XF probeert met een chique uitstraling kopers naar de dealers te lokken. Arden gooit het over een hele andere boeg met Jaguars hoop in bange dagen:
"De Jaguar XF op oorlogspad om de Duitse pk-beulen van repliek te dienen".... :)
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Mag hopen dat het geen gemeenplaats wordt, maar deze BMW is BOMSPORTIEF!!!
Argh!
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Ruim 3.000 autotests verzorgd door de AutoWeek redactie. Recencies van nieuwe auto's met testverslag, plus- en minpunten en meetgegevens.
Quotes:
"Vlak voor m’n voeten dansen tien zuigers op en neer met de potentie om 580 pk op te hoesten"
"de vier banden in de maat 275/35R20 (..) lijken als klauwen in het asfalt te grijpen. "
En de mooiste:
"De stuurinrichting beschikt over de precisie die je wilt hebben om je de baas te wanen over dat wat er gebeurt met de hechting tussen rubber en asfalt."
Comment