Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Belgische wegenwerken- en filedraadje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Het Belgische wegenwerken- en filedraadje

    Hadden we eigenlijk véél eerder moeten doen dit, want we hebben immers genoeg Belgen op gummen.

    Morgen moeten we naar Groot-Brittannië, zondag terug. De rit gaat uiteraard door België naar de Kanaaltunnel. Zijn er op onze stamroute (Antwerpen, E17, E40 en door naar Calais) nog problemen te verwachten? Op internet vond ik niet veel, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik toch onverwacht muurvast kom te staan...
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

  • #2
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      Veritatis simplex oratio est

      Comment


      • #4
        [QUOTE=brun;86217]
        Morgen moeten we naar Groot-Brittannië, zondag terug. [QUOTE]

        Auto ophalen? Ik zit zaterdag op de boot richting Newcastle voor een brommer :-)

        Comment


        • #5


          Moet toch wel lukken dacht ik zo... ;-)
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            Inderdaad, die sites kende ik allemaal al. Maar ik weet dat RS vorig jaar nog wat info uit 't veld gaf, en op basis daarvan hebben we toen de E17 gemeden, wat achteraf een geniale zet was.

            Vandaar dit draadje...
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

            Comment


            • #7
              Ja hoor...;-)

              Alles valt en staat in B qua reistijd met de vertrektijd in NL.
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                Ik zit zaterdag op de boot richting Newcastle voor een brommer :-)
                LHD of RHD????


                ;-)
                Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  Alles valt en staat in B qua reistijd met de vertrektijd in NL.
                  Vertrek uit Amersfoort om 08:30 uur...
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Pfoei....

                    Maar ach, vrijdagmorgen .. ;-)
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • #11


                      Niet om echt vrolijk van te worden Brun..
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                        LHD of RHD????


                        ;-)
                        Ik zit in het midden, net als bij een McLaren F1 :-)

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          http://www.verkeerscentrum.be/verkee...RhIUc71w%3D%3D

                          Niet om echt vrolijk van te worden Brun..
                          Ziet eruit als één grote gridlock, man!
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                          Comment


                          • #14
                            Ja! Alles groen! Shit! We kunnen gewoon doorrijden!
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                            Comment


                            • #15
                              Ik zoek het vrijdag-belgen-bashen-draadje van deze week. Iemand die kan helpen? :)
                              You know that reality is immaterial

                              Comment


                              • #16
                                vr 15 mei 2009 10:22 Ring 1 Antwerpen (R1) Ongeval(len) ter hoogte van Kennedytunnel
                                Dat treft niet bepaald...
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                  Ik zoek het vrijdag-belgen-bashen-draadje van deze week. Iemand die kan helpen? :)
                                  Mozart had het over om heel Belgie maar af te schaffen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Allez, efkes een schopje:

                                    Het lijkt er wel op. De Belgische wegen, met meer dan twee keer zoveel verkeersslachtoffers als de Nederlandse, horen bij de onveiligste van Europa; echter, bij een kwart van die ongelukken blijkt een buitenlandse auto betrokken te zijn. In 2007 was bij maar liefst 971 van de in totaal 3.835 verkeersongevallen een auto met een […]


                                    Het lijkt er wel op. De Belgische wegen, met meer dan twee keer zoveel verkeersslachtoffers als de Nederlandse, horen bij de onveiligste van Europa; echter, bij een kwart van die ongelukken blijkt een buitenlandse auto betrokken te zijn.

                                    In 2007 was bij maar liefst 971 van de in totaal 3.835 verkeersongevallen een auto met een groot nummerbord in het spel. Dat niet alleen: de schade was in die gevallen ook groter. Het zou dus best wel eens kunnen dat al die Hollanders met hun caravans de boel lopen te saboteren. Hier braaf 80 rijden, maar eenmaal over de grens lekker met 130 van links naar rechts lopen slingeren tot het hartstikke fout gaat. Over Roemenen in vrachtwagens zullen we het maar helemaal niet hebben. Misschien dan toch maar een keer bekeuringen gaan uitdelen? (via nu.nl)
                                    Rock on. RS.

                                    Comment


                                    • #19
                                      3835 ongevallen per jaar ? Is daar een nul vergeten ? Of tellen ze alleen ongevallen van caravans ?

                                      Van http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=11742

                                      demorgen.be schreef:Vorig jaar zeven ongevallen per dag met vrachtwagen
                                      Vorig jaar waren er op de Belgische wegen 2.623 ongevallen - of zeven ongevallen per dag - met lichamelijk letsel waarbij minstens één vrachtwagen was betrokken. Dat blijkt uit cijfers die kamerlid Guido De Padt (Open Vld) kreeg van staatssecretaris van Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). De Padt vindt het onverantwoord dat er geen degelijk onderzoek gebeurt naar de oorzaken van ongevallen.

                                      Trend bevestigd
                                      De cijfers liggen in de lijn van de twee voorgaande jaren. Ze zijn gebaseerd op de verkeersongevallenformulieren uit de nationale gegevensbank van de federale politie. Op basis van die formulieren kan geen uitspraak gedaan worden rond wie verantwoordelijk was voor het ongeval. "Wel cijfers, maar geen letters dus", zegt De Padt, die het "onverantwoord" noemt dat er geen degelijk onderzoek gebeurt naar de ongevalsoorzaken.

                                      Steeds meer trucks
                                      Uit de gegevens die De Padt kreeg blijkt ook dat het aantal km dat door vrachtwagens op onze wegen is afgelegd tussen 2000 en 2007 met 13 procent is gestegen tot ruim negen miljard voertuigkilometers per jaar. Het aandeel aan buitenlandse vrachtwagens hierbij was in 2007 opgelopen tot ruim 41 procent, tien procent meer dan zeven jaar daarvoor.

                                      Als er al 2.623 ongevallen zijn met minimaal 1 vrachtwagen dan lijkt dat getal '3835' mager.

                                      En met 41% aandeel van buitenlandse kilometers is een redelijk hoog percentage ongevallen ook te verklaren. Cijfers zijn mooi tenzij ze uit hun verband worden gerukt. Maar goed, da's journalisten eigen natuurlijk.
                                      Last edited by Gast; 25-07-09, 19:26.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X