Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carputer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Carputer

Wij hebben nog niet echt een serieus draadje over he?

Ik ben nog steeds voorstander van een Mac Mini in de auto....

Lijkt me helemaal super. Maar vooral voor muziek.....

Mac mini gaat me een beetje ver. Een mooie iphone integratie lijkt me wel wat.

Comment

iPod via stereo kabeltje aan je autoradio ? En dan lekker bedienen via de iPod interface, ondanks dat ik geen apple fan moet ik zeggen dat vrijwel geen enkele autoradio een normaal keuzemenu voor muzieknummers heeft. iPud dus wel. Cradle in de buurt van stuur monteren zodat je makkelijk onder 't rijden 't ding kan aanraken.

Nog mooier zou integratie met knoppen op stuurwiel zijn om dan je iPod aan te sturen. Misschien is dat er al ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
        Misschien is dat er al ?
        Allang toch?
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Schop!

Geen populair onderwerp op Gummen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
            Schop!

Geen populair onderwerp op Gummen.
            Nee, gek he....
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Waarom niet?

Comment

Wat moet je meer dan een iPhone/iPod,usbsticks/SD-cards/cd/dvd's met mp3-bestanden ???

Comment

Films kijken voor de kleintjes op de achterbank..... Navigatie....Online kunnen zijn....

Allemaal voor tijdens de vakantie.

Comment

Kleintje: ik loop ook te dubben over zoiets, maar volgens mij is het eigenlijk alleen de moeite waard als je veel voldoening haalt uit het enorme nerd-gehalte van een pc/mac in je auto. Het kan wel, met een touchscreen en een omvormer voor de voeding, maar wat is de meerwaarde nou t.o.v. bijv. een iPhone aan je autoradio? Goed, misschien video voor de kinders. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat die godmiljaar maar van 't uitzicht moeten genieten als we op vakantie zijn!
                    Wie dit leest is gek

Comment

Films kijken voor de kleintjes op de achterbank..... Navigatie....Online kunnen zijn....

Allemaal voor tijdens de vakantie.
                      Tijdens de vakantie heb ik vakantie. Dan heb ik juist al die onzin niet nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                        Kleintje: ik loop ook te dubben over zoiets, maar volgens mij is het eigenlijk alleen de moeite waard als je veel voldoening haalt uit het enorme nerd-gehalte van een pc/mac in je auto. Het kan wel, met een touchscreen en een omvormer voor de voeding, maar wat is de meerwaarde nou t.o.v. bijv. een iPhone aan je autoradio? Goed, misschien video voor de kinders. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat die godmiljaar maar van 't uitzicht moeten genieten als we op vakantie zijn!
                        Helemaal met je eens maar de praktijk is anders....

We hebben nu zo'n Akai ding met 2 schermpjes. Werkt redelijk maar vaak foutmeldingen en redelijk beeld. Ding is ook al weer 4 jaar oud ofzo. Opzich zelf werkt het prima maar als ik dan aan mijn Apple TV denk of zowiezo aan mijn Mac dan denk ik...."Het zou toch makkelijker en beter kunnen".

Net zoals in een vliegtuig. Je eigen media box met films, muziek etc.

Misschien dan geen carputer maar een achterbank cinema/media oplossing die ik kan uploaden (draadloos?) met mijn eigen muziek/films vanaf thuis?

Of over een jaar 3 iPads slingerend over de achterbank......

Comment

Navigatie ??? een beetje raamplakker is beter dan je carputer.
                          Video ?? dvd -speler met koptelefoons als winstpakker bij de Makro halen en klaar.

En online zijn op vakantie ???

Ik zie alvast de verhalen verschijnen over een rekening van KPN van een 4000 Euro, omdat de kinderen zo lief op de achterbank hebben zitten spelen :-)

Archos heeft ook nog wel een alternatief voor je....

Comment

Hahahahhaha,

Da's inderdaad een slecht idee. Maar zo'n Archos is dat niet. Ik ga eens lezen.... Thnx.

Comment

Helemaal met je eens maar de praktijk is anders....
                              Tja, jij hebt dan ook drie koters he? Da's ook veels te veel voor op zo'n achterbank; vragen om problemen! Moet je niet eens een wat grotere auto? Een flinke MPV ofzo?
                              Wie dit leest is gek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                Tja, jij hebt dan ook drie koters he? Da's ook veels te veel voor op zo'n achterbank; vragen om problemen! Moet je niet eens een wat grotere auto? Een flinke MPV ofzo?
                                Iets Amerikaans?

V6?

AWD?

Lijkt me perfect plan!

:-)

Comment

In the end allemaal moeilijk gedoe computer in de auto en zo... dan toch liever mooie navigatie/audio.
                                  Die kleine van mij zit vaak met m'n iphone te spelen in de auto bij langere ritten. Als er internet is kijkt ie vaak uitzending gemist en anders een film kijken of spelletje doen. Werkt allemaal prima en hij vermaakt zich er prima mee. Iphone/ipod touch is echt ideaal voor kinderen in de auto :)

Comment

Mijn kinderen hebben ieder een iPod shuffle. En daar doen ze het maar mee :-) Voorin hebben we een iPhone aan de autoradio hangen.
                                    Wie dit leest is gek

Comment

Ik had een carputer in mijn Honda Legend ingebouwd...man man man nog nooit zoveel spijt gehad daarvan...echt een drama was dat je hebt "speciale" carputers was wel leuk voor muziek en films. En uiteraard internet als er een wifi in de buurt is.

Maar windows is en blijft windows dus crashen en foutmeldingen bleven maar komen. Nu moet ik zeggen dat volgens mij de carputers van nu een heel stuk beter zijn dan die van een paar jaar terug maar ik zou het je niet aanraden.

Comment

Een Windows die alleen maar muziek en filmpjes moet spelen en dan nog crasht... Dan is er serieus iets mis met de installatie of (drivers voor) de hardware.
                                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Zou mooi zijn, gewoon met Wiindows Mobile flitsers van flitsservice.nl bekijken. Tomtom draaien etc.

Helemaal mooi als je ook live via VAG.COM bijvoorbeeld je motormanagement kan monitoren.

Doe mij er maar 1 dan...
                                          ----------------------------------------------------
                                          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                          ----------------------------------------------------

Comment

Daarom wilde ik ook een MacCarPuter.....

Comment

Lees dit draadje maar eens door. Wel even een uurtje voor uit trekken.
                                              Meer doordacht en uitgewerkt zul je ze niet snel vinden denk ik.
                                              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                Een Windows die alleen maar muziek en filmpjes moet spelen en dan nog crasht... Dan is er serieus iets mis met de installatie of (drivers voor) de hardware.
                                                Kennis van me had al 14+ jr geleden een 386/486 en Linux in z'n auto gebouwd, weggewerkt in zijpaneel van de achterdeur/achtervleugel met standaard onderdelen. Had een 7" "kassa" Z/W monitor op z'n dashboard staan met doekje bovenop zodat ie niet te hard tegen de ruit bonkte. Kon dus honderden Mp3s afspelen in de tijd dat er zelfs nog geen autoradios waren die MP3 van CD konden afspelen. En dat systeem was gewoon stabiel. Probleem is dat je een voeding nodig hebt die voldoende wisselingen van voltage kan opvangen d.w.z. grote elcos erin.

Was 't nerdy en geeky ? Absoluut maar hardware-technisch was 't een leuk project.

Comment

Klopt. Als je de voeding niet goed regelt(en dat kan in een auto gauw :-)) dan raakt je systeem van slag, maar daar wordt 'zelfs' een Apple niet vrolijk van.
                                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Ik zie trouwens dat de nieuwste BMW's met internetmogelijkheid kunnen worden afgeleverd fabrieksaf, heet BMW online ofzo?

Toffe shit hoor, maar ik ben benieuwd of dat wel redelijk te bedienen valt.

Comment

Speciaal voor de Apple-Beemer geek.....

E34-dash is groot genoeg.

Comment

Lekker surfen tijdens 't rijden. Heel verstandig ;)

Comment

Working...
                                                        X