Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sommige truckers....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sommige truckers....

http://www.doubleviking.com/videos/p...cks-11572.html

Stevig spoorbruggetje!

Sta er in NL altijd van te kijken dat er maar een paar cm tussen zit soms. Maar dit slaat echt alles.
    Clio Mexx 1.4 '97
    Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Kijk maar eens naar het plafond van veel lage bruggen, ook in Nederland.

De constructie van veel viaducten is zo dat de hoogte niet verandert door inklinken, omdat het een betonnen rigide bak is. Heb je te maken met een meer conventionele brug, dan is er van alles mogeljk.
      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

11 foot 8 inch da's 2 meter 60.

Dat is extreem laag. Omdat die weg nogal van het gas erop is denk ik dat dat bord veel te laat gezien kan worden. Hier ligt ook zeker een stukje schuld bij de web/brug beheerder. Meer bordjes, vaker, en vooral veel meer VOOR de bug neerzetten lijkt me beter dan elke keer de schade verhalen en moeten repareren.

Comment

Die brug is echt wel een eindje hoger dan 11'8" hoor (en ja, ik zag die flits van dat bordje ook)... ga maar eens naast zo'n U-Haul/Penske truck staan, die dingen zijn makkelijk 4 meter en die lijken hier alleen maar het bovenste stukje te verliezen, Maar evengoed lijkt het op een slecht aangegeven brughoogte, als het ZO vaak gebeurt.
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

11 foot 8 inch komt neer op ruim 3,5m.

Comment

Dat zou dan weer wel kunnen kloppen. :)

Maar 2 meter 60 niet. Ja je denkt toch niet dat ik dat allemaal na ga rekenen. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ben ooit met een truck van 3,60 (militaire 4-tonner met container erop) onder een bruggetje in Friesland gereden dat achteraf ook 3,60 bleek te zijn. Niks geraakt, maar dat had heel anders af kunnen lopen - we reden iets van 70km/h. En in tegenstelling tot een huif, zou die kantoorcontainer achterop echt niet meegegeven hebben.
                Vanaf dat moment wel heel goed op de bordjes gelet...

Comment

Ik vind het ook opvallend hoeveel trucks zich vastrijden,en vraag me ook af hoe dit komt.

Ik weet dat er in Nederland een plek was(volgens mij Meppel of Zwolle) waar na het asfalteren de doorrijhoogte van een viaduct geen 4.0meter meer was maar 3.90.

Na een paar ongelukken is er een borje met daarop 3.90 gekomen,echter er gebeurden nog steeds een hoop ongelukken door chauffeurs die er maar af en toe kwamen,en dus het bordje niet gezien hadden maar er van uitgingen dat ze er onderdoor konden omdat het vroeger ook ging.

Zelf rij ik ook regelmatig met hogere ladingen dan 4.0 meter,en ik heb de rolmaat dan ook om de hoek liggen.

Gisteren was ik er ook niet helemaal zeker van of ik wel onder de 4 meter zat(en dat is wel nodig bij het spoorviaduct tussen Alkmaar en Heerugowaard) dus toen ben ik eerst maar wezen meten bij de Zeeburger tunnel en de Coentunnel. :-)
                  Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Zo kwam ik ooit met de Defender onder mijn huis vast te zitten...

Zat nog een daktent op. Schade bleef gelukkig uit, maar toch maar even gemeld, voor 't zelfde geld had die tent niet meer uitgedraaid kunnen worden.

Comment

Lol ja dat is ook een leuke een cav.
                      Of met een dak tent of camper een parkeerplaats op rijden met een hoogte beperking.

@ weken geleden nog een Duitser zijn nieuwe caravan zien onthoofden bij een peage voor parijs.

De beste man ging op redelijke snelheid door het elektronische betaal poortje of althans deed daar een poging toe.
                      Alleen jammer dat daar de hoogte wordt beperkt door een stalen balk.

Klonk wel leuk trouwens. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                        Ik vind het ook opvallend hoeveel trucks zich vastrijden,en vraag me ook af hoe dit komt.
                        Nou ja, ik had dat C-rijbewijs net een paar weken, en eigenlijk was het mijn eerste serieuze rit met die bak. Ervaring nul dus. Deze truck was 20-40 cm hoger dan een normale met huif, maar ja, wij stapten zorgeloos in en reden weg. In die dagen reed ik prive in een superlage Bonito, dus hoogte zag ik sowieso niet echt als een probleem...
                        Eigenlijk vond ik het destijds lastiger dat je de aanhanger niet goed kon zien, die was een stuk smaller dan de DAF, dus je zag hem alleen in de bochten. Vooruitrijdend geen probleem maar bij achteruitrijden zag je hem dus pas als ie al te schuin achter de truck stond om nog te kunnen corrigeren.

Maar goed, wij zouden wel eens even van Arnhem naar Friesland rijden voor een oefening. Radiootje aan, mooi weer, en als je dan toch in dienst zat, dan was dit baantje toch wel dikke mats.
                        Van dat bruggetje heb ik echt helemaal niks gemerkt, dat kwam pas toen ik een halve kilometer verderop getoeter hoorde van de achter ons rijdende LandRover met daarin de sergeant-majoor. Stoppen. De man was behoorlijk wit om de neus want die had dat bordje dus wel gezien, en had ons vrijwel zonder speling onder die brug door zien gaan :-))

Zelf nooit schade gereden overigens, maar je wil niet weten hoeveel er kapot gereden werd.

Comment

Ik doelde ook in dit filmpje V4 niet zo zeer op de onderschatte rij capaciteiten van dienstplichtige chauffeurs. :-)

En ik heb zelf ook al eens een nagel nieuwe oplegger aan puin gereden onder een spoor viaduct.
                          Even uitwijken voor een luxe auto die op mijn weghelft kwam.

Comment

"luxe auto" die mooie term heb ik al een tijdje niet gehoord (laatste keer aan boord van een huurvrachtwagen waar ik instructies in gaf).

Comment

Heb jij ook C, Cav?

Comment

En toch is het een term die wij bijna dagelijks gebruiken,voor die koek blikken die ons altijd in de weg rijden. :-)

Comment

@V4: Nee, ik gaf rijvaardigheid icm security trainingen in Emmen, daar reden we vanuit Amersfoort heen met wat oefeningen onderweg (achtervolgingen simuleren en andere leuke dingen). Heb die jongens ook leren 'driften' op de gladde strook tijdens remmen/uitwijken. Was wel grappig toen ze me vroegen om het even voor te doen, toen zei ik: 'ik weet niet eens hoe ik dat ding in z'n 1 krijg'. :)

Op zo'n vrachtwagen is het allemaal een stuk inspannender dan in een auto kan ik je melden, ik was echt gesloopt en zat zelf niet eens achter 't stuur. Je moet zoveel meer rekening houden met alles (gewicht/remafstand, grootte, slecht zicht, meer spiegels etc.). Ook als je ernaast zit vreet dat energie en concentratie. Erg leuk om te doen, erg leerzaam.

Tussendoor lekker met Sierra's ramoefeningen gedaan :)

Comment

Working...
                                  X