Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vredenstein in Indiase handen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vredenstein in Indiase handen

Management Vredestein blijft Nederlands
    16-05-2009 20:10
    De overname van de Nederlandse bandenfabrikant Vredestein door het Indiase Apollo Tyres is vandaag officieel afgerond. Het nieuwe bedrijf gaat Apollo-Vredestein BV heten en blijft onder leiding van de huidige ceo Rob Oudshoorn. Ook in de rest van het management en de personeelsbezetting verandert vooralsnog niets. Oudshoorn is positief over de overname. Sinds april 2005 was Vredestein zelfstandig onderdeel van de Russische bandenfabrikant Amtel en daarmee verliep de samenwerking uitert moeizaam. Amstel-Vredestein werd op 29 april van dit jaar failliet verklaard.
    “Het partnerschap met Apollo zal voor ons bedrijf en personeel de nodige stabiliteit brengen. We komen uit een periode van onzekerheid en ik ben ervan overtuigd dat we nu het juiste platform hebben om het ware groeipotentieel van Vredestein te bereiken. We hebben er de mensen, de technologie en nu ook de juiste partner voor”, aldus Oudshoorn.

Mondiale waarde
    De acquisitie geeft het Indiase Apollo toegang tot de Europese markt. Voor Vredestein betekent het juist toegang tot markten buiten de EU. “Samen omspannen de activiteiten van de twee bedrijven het gehele spectrum, van R&D, goederen en mensen tot aan productie en markten”, aldus managing director Onkar Kanwar (rechts op de foto). “Ons doel is om de mondiale waarde van Vredestein gedurende de komende jaren te vergroten.”

Neeraj Kanwar, de andere Apollo-directeur (links op de foto) kondigde aan dat de komende maanden een integratieproces in gang wordt gezet. Daarbij gaat de aandacht vooral uit naar onderzoek en technologie, producten en merken, bedrijfsaankopen en financiën.

http://www.automotive-online.nl/afte...ederlands.html
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Amtel, amstel...

goed nieuws voor ze, hopelijk gaan ze nu slicks produceren voor een paar roepie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
      Amtel, amstel...

goed nieuws voor ze, hopelijk gaan ze nu slicks produceren voor een paar roepie.
      Ja, LOL. Ik kan me nog een stagiair oid (veel meer ervaring zal ie niet in huis gehad hebben gezien z'n uitspraak) herinneren tijdens het licentie-examen op Assen in 2004. We stonden in de rij voor het inschrijven en ik hoor die knakker tegen een ander zeggen "ja, ik zal eens vragen waarom wij geen slicks maken, het is gewoon een band zonder profiel, meer niet...".

*proest* Nog nooit op niet-straatrubber gereden dus, de doebe :)
      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Working...
      X