Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Effe over de kop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Effe over de kop

Ik doe het niet na, maar ik kan me het gevoel van wauw wel voorstellen:

details: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...loop-loop.html
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

"But if he had driven in too fast, the G-force generated could have knocked him unconscious"

Te snel in een Yaris, uhuh :)

Comment

Bij de entry speed (37 mph) is de kracht op de bestuurder ongeveer 4,5g. En 60 km/u haalt een yaris wel (tis trouwens een Toyota Citybug).

Geelhoed uitdaging: toon aan dat niet alle cijfers in het artikel kloppen (is niet zo moeilijk).
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

In een beetje 8-baan ligt de snelheid hoger... ;-)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Nou. En als daar een betonblok had gestaan ipv een loop, dan waren de G-krachten nog véél hoger!
          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

4,5G? En dan flauwvallen? LOL dan ben je gewoon een prutser.

Comment

Flauwvallen doen we toch pas bij 6g?
              4,5 is wel veel volgens mij, volgens de simulator bij de Ring was 3 g ongeveer max voor een coureur daar.

Comment

Wanneer je flauwvalt verschilt per persoon, training, g-suit en zelfs per dag kan 't verschillen. En dan is 't nog of je een positieve g meemaakt, of zijwaartse g. Bij een negatieve G heb je sneller een red-out.

Maatje van me stapte voor 't eerst in een F16, trok een kwartier lang krachten tot zelfs 9G en had niet gekotst en was niet out gegaan. Had de piloot nog nooit meegemaakt. Hij is bijna even groot als ik, woog toen 65 kilo en was toen goed getraind.

Ik ben benieuwd wat je op de Ring haalt onderin de Fuchsrohre met volgas (240 in mijn geval). Het duurt maar zo kort dat je er echt geen last van kunt hebben.

Comment

Ha, die Cav;

9G is wel zo'n beetje de limit van wat een F16 in de praktijk aankan en ik durf zelfs te betwijfelen of een trainer dat überhaupt wel haalt. Ik ga er tenminste vanuit dat hij met een ervaren piloot in een tweezitter vloog. Taaie kerel, die maat van je; een vriend van mij is o.a. instructeur geweest bij de luchtmacht en wist me ook te vertellen dat de meeste mensen bij 6G allang een blackout zouden hebben.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

9G zal je maat wel niet gehaald hebben Cav, da's echt astronautenwerk. Een zeer geoefende piloot met een G-suit kan het misschien heel even aan. Een ongetraind persoon die een kwartier lang fluitend krachten tot 9G weerstaat? Onmogelijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/G_force#Human_tolerance

Laat 't 6G geweest zijn, dan nog zal de piloot van hem onder de indruk zijn geweest, daar de meesten dan al op half 6 in de stoel hangen. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Maar los van deze discussie (waar is GH als je hem kunt gebruiken?) wat is nu het foute cijfer in het artikel (enig rekenwerk nodig)?

Comment

Zal nog eens vragen of 't 7 of 9G is geweest (klinkt 't zelfde dus zal wel aan mij liggen als 9G niet klopt). Maat van me is geen praatjesmaker dus wat 'ie zegt is in ieder geval waar. Was wel heel gaaf zei hij, want de piloot vroeg hoe hij de take off wilde:
                        - Do you want an easy take off
                        - Do you want a fast take off
                        or
                        - do you wanna do it my way?

Mijn maat koos voor optie 3. Er werd toestemming gevraagd aan de toren voor een 'my way take off', die kregen ze, de afterburners gingen aan en na een paar seconden gewoon stijl omhoog de lucht in.

Het was in Goose Bay trouwens.

Comment

Dan klopt er misschien wel meer niet aan dat verhaal van je maat, want de Canadian Air Force heeft bij mijn weten nooit F16's gebruikt. :)

Maar goed, wie weet was het 6G in een F18, dat kan dan weer wel. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Waar denk je dat de Nederlanders low level trainen met hun F16's?

Comment

Ah ja, dat zou natuurlijk kunnen. Vroeger vloog onze luchtmacht daar ook, lees ik nu. Mea culpa. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                de afterburners gingen aan en na een paar seconden gewoon stijl omhoog de lucht in.
                                Je bedoelt in stijl Cav.....
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Klopt :)

Het is alweer een jaar of 9 geleden, dus nog voor de 'ow ik blijf wel filmen met mijn mobiel' periode.

Comment

9G in een F16 is erg veel. Volgens mij is ie daar op begrensd, vanwege de piloot. Het toestel zelf schijnt 13,5G aan te kunnen.
                                    Erg uitzonderlijk als iemand zomaar 9G aankan. Dat is echt erg veel, zelf voor getrainde piloten.

En Goose Bay, daar trainde de KLu inderdaad altijd, weet niet of dat nog zo is.

Comment

Toch wel slim om in een gebied dat goose bay wordt genoemd gaan vliegen ;)

Comment

Working...
                                      X