Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lexus RX450h

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lexus RX450h

Meegaand in de hybride trend valt me op dat hier nog geen draadje over is. Vorige week blijkt mijn vader ineens zo'n gevaarte besteld te hebben. Hij is nog niet eens uit in Nederland, daarom heeft hij met een RX350 proefgereden. Zijn rijstijl is al sinds jaren zeer rustig, en daar lijkt me deze auto uitermate geschikt voor. Hij heeft gelijk de meest complete uitvoering besteld, de RX450h President. Dan krijg je hem inclusief adaptieve radar-cruisecontrol, Led dimlicht, head-up display, Mark-Levinson installatie, luchtvering, etcetera. Ik kan niet anders zeggen dan dat er aardig wat snuisterijen op zitten. Ik ben ook wel erg benieuwd hoe het zal rijden. Ik heb zelf nog nooit in een dergelijke hybride gereden, ik kan het dus alleen maar met verbrandingsmotoren vergelijken. Die zit er uiteraard ook eentje in de Lexus, 3,5 liter en terug getuned tot iets van 240 pk. Vanwege de efficentie is de kleptiming wat anders dan van de RX350h. Zelf hebben ze het over 'Atkinson Cycle' motor, maar dat blijkt het niet echt te zijn. Wel geven ze een brandstofverbruik op van 1 op 15,9. Dat zal ie in de praktijk met normaal met het verkeer mee accelereren wel niet halen, maar voor een gevaarte dat meer dan 2000kg kentekengewicht heeft zeer weinig natuurlijk. Daar zit je natuurlijk gelijk aan een achilleshiel van elctrisch en hybride rijden, het gewicht van het hele systeem.

Mooi vind ik de nieuwe RX trouwens niet, net als zijn voorganger. Wie weet valt het in het echt mee? Eigenlijk zou de wagen trouwens pas in september geleverd worden, maar er bleek de vorige week in Japan juist de uitvoering geproduceerd te zijn die mijn vader wilde. Nou zou het iets van twee maanden worden, dus medio juli. Zodra ik er mee gereden heb doe ik wel verslag, maar het zal geen gummenrit worden. Dan weet je dat vast :-)

Tja, heb niet zoveel met SUV's maar zal vast prima vervoer zijn zo'n RX Hybrid.

(lang niet gezien hier btw Marc, alles ok verder?)

Comment

Ik heb flink wat kilometers ervaring met een GS450H. Ik vond dat echt een heerlijke auto. Die electrische aandrijving is echt vreselijk comfortabel in de stad. Ik vond het enorm comfortverhogend. Enorm soepel, 100% trillingsvrij, breg koppel en geen geluid.

Ik denk niet dat hij spijt gaat krijgen.

Comment

Komend uit een Renault Avantime zal hij er denk ik ook geen spijt van krijgen. Niet dat dat een slechte wagen is trouwens, het grootste nadeel van die wagen vind ik de vering/demping die erg lijkt op die van de espace. Daarom heeft mijn vader het ook andere veren en dempers laten plaatsen door Intrax. Geen sportonderstel natuurlijk, maar gericht op comfort. Dat past ook het beste bij de wagen. Binnenkort staat de Avantime trouwens op marktplaats en zal ik hier een linkje plaatsen, 7 jaar oud en slechts 79000 km gelopen. Dus als er nog iemand een liefhebber weet voor een compleet uitgeruste Avantime in echt heel erg goede staat?

Ik ben ook benieuwd hoe die Led verlichting in de praktijk bevalt. Ik las onlangs een verlichtingtest waar ook de audi R8 met led koplampen meegenomen werd, maar daar gaven ze de voorkeur aan de standaard xenon lampen. Maar het is natuurlijk nieuwer en een gadget, dus hebben ze het pleit bij mijn vader natuurlijk al op voorhand gewonnen :-)

Comment

Ik heb gereden in een RX350 volgens mij. Viel niet tegen, alleen het interieur vond ik niks.

Comment

En de volgende RX450h staat bij hem te blinken in de garage. Echt een natuurlijke schoonheid vind ik het nog steeds niet, maar wel een stuk fraaier dan de vorige. Ook het interieur is een stuk smaakvoller, vind ik, met een erg fraai en levensgroot centraal beeldscherm wat ook wel erg groot moet zijn omdat het zo ver van je af staat boven op het dashboard. Ook mooi is het leer boven op het dashboard en wat andere duidelijk luxer ogende details die het geheel meer 'premium' laten ogen.

Veercomfort schijnt duidelijk verbeterd te zijn, ondanks de best wel grote 20 inch wielen.. Maar ja, je moet natuurlijk wel een beetje goed voor de dag komen tussen alle andere rollatorrunners van 80 jaar :-)

Comment

Ik heb er mee gereden. De vormgeving is even wennen en smaakafhankelijk. Gewaagd is het in ieder geval wel. De auto an sich rijdt prima, met name veer- en stuurgedrag zijn flink verbeterd ten opzichte van de voorganger en de prestaties zijn voldoende. Enige (grote) nadeel vind ik nog steeds de CVT-versnellingsbak, die maakt de auto wat te nerveus imo. Bij het minste of geringste gaat de motor (onnodig) toeren draaien. Lekker koppelcruisen (wat juist fijn is met zo'n SUV) is er dan niet bij. Wat ik niet begrijp is dat ze geen plugin-hybrid in gamma hebben, maar nog old-fashioned hybride.
              Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Working...
              X