Meegaand in de hybride trend valt me op dat hier nog geen draadje over is. Vorige week blijkt mijn vader ineens zo'n gevaarte besteld te hebben. Hij is nog niet eens uit in Nederland, daarom heeft hij met een RX350 proefgereden. Zijn rijstijl is al sinds jaren zeer rustig, en daar lijkt me deze auto uitermate geschikt voor. Hij heeft gelijk de meest complete uitvoering besteld, de RX450h President. Dan krijg je hem inclusief adaptieve radar-cruisecontrol, Led dimlicht, head-up display, Mark-Levinson installatie, luchtvering, etcetera. Ik kan niet anders zeggen dan dat er aardig wat snuisterijen op zitten. Ik ben ook wel erg benieuwd hoe het zal rijden. Ik heb zelf nog nooit in een dergelijke hybride gereden, ik kan het dus alleen maar met verbrandingsmotoren vergelijken. Die zit er uiteraard ook eentje in de Lexus, 3,5 liter en terug getuned tot iets van 240 pk. Vanwege de efficentie is de kleptiming wat anders dan van de RX350h. Zelf hebben ze het over 'Atkinson Cycle' motor, maar dat blijkt het niet echt te zijn. Wel geven ze een brandstofverbruik op van 1 op 15,9. Dat zal ie in de praktijk met normaal met het verkeer mee accelereren wel niet halen, maar voor een gevaarte dat meer dan 2000kg kentekengewicht heeft zeer weinig natuurlijk. Daar zit je natuurlijk gelijk aan een achilleshiel van elctrisch en hybride rijden, het gewicht van het hele systeem.
Mooi vind ik de nieuwe RX trouwens niet, net als zijn voorganger. Wie weet valt het in het echt mee? Eigenlijk zou de wagen trouwens pas in september geleverd worden, maar er bleek de vorige week in Japan juist de uitvoering geproduceerd te zijn die mijn vader wilde. Nou zou het iets van twee maanden worden, dus medio juli. Zodra ik er mee gereden heb doe ik wel verslag, maar het zal geen gummenrit worden. Dan weet je dat vast :-)
Mooi vind ik de nieuwe RX trouwens niet, net als zijn voorganger. Wie weet valt het in het echt mee? Eigenlijk zou de wagen trouwens pas in september geleverd worden, maar er bleek de vorige week in Japan juist de uitvoering geproduceerd te zijn die mijn vader wilde. Nou zou het iets van twee maanden worden, dus medio juli. Zodra ik er mee gereden heb doe ik wel verslag, maar het zal geen gummenrit worden. Dan weet je dat vast :-)
Comment