Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De goedkoopste auto van Nederland?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De goedkoopste auto van Nederland?

Wat is momenteel de allergoedkoopste, commercieel verkrijgbare auto in Nederland?

Ik heb al veel reclames gezien voor Suzuki's, Daihatsu's, Peugeot's, (o.a. de Aygo is in dit segment 'hot') en andersoortig goedkoop spul. Ik meen dat er al auto's zijn vanaf zo'n 8000 euro.

Stel dat je nu alle vormen van eisen en luxe laat vallen, en tevreden bent met een stuur, 4 wielen, en een motorblok, wat kun je dan voor weinig geld kopen? (lease e.a. uitgesloten, gewoon kopen voor cash geld, boter bij de vis)
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Ha, die Htt;

Oh god, wat is er nu weer kapot?

;-)
    Scherven brengen gelul.

Comment

Helemaal niks, maar er komen heel veel reclames op tv voor zulke auto's nu iedereen kredietcrisis-gekte begint te krijgen, en ik vraag me af hoe goedkoop je nu eigenlijk een auto kunt krijgen tegenwoordig, en wat je daar voor krijgt.

Mijn plan was/is nog steeds om de 205 op te rijden en over een jaar of 2 een wat luxere auto te halen, maar het bedrag dat een fatsoenlijke 5 serie dan nog moet opbrengen koopt je misschien ook wel een nieuwe auto, dus uit interesse dacht ik, ik ga eens wat googl'en en open en passant een topic bij de kenners :)

Alhoewel, kenners, jullie hebben waarschijnlijk meer verstand van dure/klassieke auto's dan goedkope boodschappenwagentjes :)

Ik heb zojuist gezien dat je van de Peugeot 107 een 'leuke' uitvoering hebt met wel 50kw vermogen, die heel goedkoop is (9000 euro in de btw) maar dan is hij wel extreem kaal. Zelfs geen speakers/radio.

Comment

Deze komst wel redelijk in de buurt denk ik zo:
        Goedkope auto

Lees ook vooral de algemene omschrijving, deze klopt wel redelijk voor onze occasion-kanjer.
        Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Tijd lang een nieuw Aygo gereden.

Helemaal niks mis mee. Gewoon goed, en goedkoop, bijna geen wegenbelasting, en 1 op 20 is goed te doen.

Maar toch maar ingeruild voor een Alfa, meer ruimte, en probleemloos rijden is ook zo saai....
          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Tja, dat ligt aan de definitie van goedkoop.

Aygo met 1 op 20 is nog steeds duurder per km dan mijn celica op lpg (1 op 9).
            De Aygo is ook minstens net zo duur in de wegenbelasting (celica is gratiesch), in verzekering (celica all risk verzekerd voor 160euri).
            Dan de aanschaf/afschrijving: celica was inclusief inbouwen nieuwe gasinstallatie en diverse achterstallig onderhoud 7k, dus ook goedkoper en de handelswaarde van de celica in de huidige staat is 6,5k - ook over 2 jaar.

Onderhoud duurder bij de celica? Denk het niet eigenlijk.
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Voorzover dat uit mijn TS nog (blijkbaar) niet duidelijk was, richt ik mijn vraag dus puur op de aanschafprijs van een nieuwe auto. Gewoon het bedrag dat jij op tafel moet leggen op direct met een modelletje de showroom uit te rijden.

Comment

Als je een nieuwe auto van 6k serieus gaat vergelijken met een gebruikte 5-serie dan moet je wellicht even nadenken wat je prioriteiten in godsnaam zijn.

Het is zoiets als "zal ik goedkoop in groningen gaan wonen in een 2-onder-1-kap nieuwbouwhuis of een 2 kamer-appartment ergens in amsterdam-west".

Er is geen groter verschil denkbaar.

Comment

Nee vriend. Ik vergelijk niks. Wil iedereen even stoppen met de ongefundeerde aannames? Ik ga niks kopen, niks vervangen, er is niks stuk, en ik heb geen interesse in een met plastic omgeven bureaustoel op een grasmaaiermotor rond te rijden. Jezus.

Ik stel gewoon de doodnormale vraag, wat is de goedkoopste auto? Ik had net zo goed kunnen posten wat is de duurste, maar daar heb ik al een redelijk goed beeld van.

Zal ik misschien gewoon posten 'wat is de beste auto' en jullie het zelf laten uitvechten? Het lijkt goddorie wel of ik zojuist een bijbel heb binnengesmeten bij de redactie van de stichting skepsis.
                  Last edited by htt-thalan; 25-05-09, 16:06.

Comment

Mijn plan was/is nog steeds om de 205 op te rijden en over een jaar of 2 een wat luxere auto te halen, maar het bedrag dat een fatsoenlijke 5 serie dan nog moet opbrengen koopt je misschien ook wel een nieuwe auto, dus uit interesse dacht ik, ik ga eens wat googl'en en open en passant een topic bij de kenners :)
                    Ik denk ik reageer op je eigen woorden. Maar goed. Verder is het discutabel of gummers exact op de hoogte (willen) zijn van de laagste prijs voor plastic autootjes in hedendaags autoland. De lokale folders en TV-reklames van de budget-merken kunnen je meer helpen. Kortom ; hup de hele dag RTL-4 aan.

Comment

Als ik mijn vakantiegeld krijg, bekijk ik ook wat voor mooi spul ik had kunnen kopen als ik niet op vakantie ga. Dat betekent nog niet dat ik Frankrijk afblaas :) Ik heb gewoon nog nooit een nieuwe auto voor mezelf gekocht, dus ik ben geinteresseerd in die zin, dat ik wil weten of auto's in het algemeen nog binnen een prijsrange gaan komen waarbij je niet meer perse hoeft te leasen of 2ehands kopen. Je hoeft tegenwoordig ook geen maanden meer te sparen voor een beetje een leuke TV, en zo is er wel meer te verzinnen wat steeds meer 'commodity' is geworden.

Die 5 serie komt er sowieso, punt uit.

Comment

Ik heb er niet in gereden, maar zou in dit geval gaan voor een C1 of 107. Goedkoer kun je misschien wel rijden, maar niet veel, en zeker niet met minder risico.

Maar toch... een MX-5 het overwegen waard? Koop je voor weinig, en zou wel eens Bullit proof kunnen zijn.
                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

We wachten af...
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Jongens, vergeet 2ehands en vergeet de running costs. Gewoon de aanschaf.

Stel, w220 rijdt zijn Mercedes in de frieten en op de schroothoop, zoekend naar wat er nog van te redden valt, valt hem iets kleurigs op in het schuimrubber van de achterbank. 5000 euro in kleine coupures, vergeten bij een mislukte deal. Hij besluit er een autootje voor zijn kreupele tante voor te kopen.

Wat kan hij halen?

Comment

Mislukte deal ???

Pfffft....

Niets zwart, vriend, ik mag nog bijna een tonnetje afdragen bij de blauwe enveloppenbrigade.

Comment

... en schaft een jaar-abo op de ring aan en wat setjes banden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                  Mislukte deal ???

Pfffft....

Niets zwart, vriend, ik mag nog bijna een tonnetje afdragen bij de blauwe enveloppenbrigade.
                                  Hmmm, betekent zoiets van 6x modaal toch? :-)
                                  2 x ouwe premium meuk
                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                    Stel dat je nu alle vormen van eisen en luxe laat vallen, en tevreden bent met een stuur, 4 wielen, en een motorblok, wat kun je dan voor weinig geld kopen? (lease e.a. uitgesloten, gewoon kopen voor cash geld, boter bij de vis)
                                    Blijf erbij dat dan geld aan een nieuwe auto uitgeven een gemiste kans op goedkoop is. Voor minder cash koop je dan een tweedehands met minimaal dezelfde luxe. Dus als je alle eisen laat vallen dan ga je voor tweedehands.
                                    Als je die eis niet wil laten vallen, dan is het folders scannen.
                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                      Hmmm, betekent zoiets van 6x modaal toch? :-)
                                      Ach, ik blijf bescheiden he John... ;-)

Comment

Tuurlijk Peter, dat begrijp ik ook wel:-)

Anyway ook maar ff verplaatst naar de VIP box, is tenslotte auto gerelateerd.
                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                          Mislukte deal ???

Pfffft....

Ik dacht, als we toch met aannames blijven smijten, ga ik meedoen ook :)

De eis 'nieuw' staat erin omdat het soms nou eenmaal leuk is voor jezelf iets nieuws aan te schaffen. Je gaat voor je TV toch ook niet eerst op marktplaats snuffelen alvorens de mediamarkt binnen te stappen... (ok, sommige mensen wel)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht

... en schaft een jaar-abo op de ring aan en wat setjes banden.
                                            Nou, afgezien van het feit dat me dat een brommerauto lijkt:

In sommige landen hebben ze een wat ruimere keuze. Zo heb je die Tata Nano die blijkbaar goed verkocht word, en in Rusland en Zuid-Amerika worden nog steeds spotgoedkope auto's geproduceerd. Ik heb me door iemand laten vertellen dat de Golf 1 nog steeds gebouwd word voor gebruik in Zuid Afrika, maar of dat waar is weet ik niet.

De basiseis is ook gewoon dat het minimaal 100 haalt, dicht kan, 4 personen mee kan nemen en op iets loopt dat ze bij de benzinepomp verkopen :)
                                            Een beetje de eis zoals ze dat toen formuleerden toen men de Eend ontwierp. Misschien wordt de Tata Nano over 50 jaar ook wel een cult-auto :)

Comment

En kijk eens aan, € 7395,00, is gewoon voor niks.

2 x ouwe premium meuk

Comment

Ha, die Htt;

"De eis 'nieuw' staat erin omdat het soms nou eenmaal leuk is voor jezelf iets nieuws aan te schaffen."

Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt, ik vind het leuker om iets 'leuks' dan iets 'nieuws' voor mezelf aan te schaffen. Kon je op den duur ook nog wel eens écht goedkoper uitkomen. En gevoelsmatig is die recente aanschaf voor mij dan toch 'de nieuwe'; mijn huidige auto is ook bijna een jaar ouder dan zijn voorganger, maar wel 'leuker'. Ook leuker dan zo ongeveer alles wat ik voor dat geld nieuw had kunnen kopen en waar het gezin in zou passen.
                                                Bottomline; de goedkoopste nieuwe is zeker niet et leukste wat voor dat geld te krijgen is.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Laat ik dat nuanceren. Je hebt gelijk (ik spaar niet voor niks voor een x-dehandse BMW) maar het gevoel dat jij de eerste bent is ook wat waard. Een auto nog onbevlekt (letterlijk en figuurlijk) door een (onbekende) voorganger.

Ik koop veel 2ehands hoor, en knutsel veel zelf in elkaar. Bij auto's is het vaak onvermijdelijk, omdat nieuw rijden voor de meeste mensen geld weggooien is vanwege de afschrijving. Alleen voor mensen met geld (over) is het goed te doen lijkt me.

Zodra ik de Jackpot van 40 miljoen win, ga ik denk ik toch eens bij BMW informeren of er op bestelling niet een M7 te regelen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                                    het gevoel dat jij de eerste bent is ook wat waard. Een auto nog onbevlekt (letterlijk en figuurlijk) door een (onbekende) voorganger.
                                                    Mwah, had vorig jaar mijn eerste (en ook waarschijnlijk laatste) nieuwe, en daar had ik nou niet echt een speciaal gevoel bij. Na een dag op de oprit onder de bomen was ie net zo stoffig als de 18 jaar ouwe bakken die ernaast stonden geparkeerd. Nee, heb daar geen cent extra voor over.

Lijkt me trouwens dat bij heel goedkoop spul nieuw kopen voor de particulier juist wel zin heeft. Neem een Panda voor 8 mille, of eentje van 5 jaar oud voor de helft (de oudste nieuw model Panda's zonder schade zijn uit 2004 en beginnen bij 4450 eur zie ik). Die schrijft net zoveel af met ook nog eens de risico's op hoger onderhoud erbij. Koop dan maar een nieuwe.

Comment

Ha, die Htt;

"Laat ik dat nuanceren. Je hebt gelijk (ik spaar niet voor niks voor een x-dehandse BMW) maar het gevoel dat jij de eerste bent is ook wat waard. Een auto nog onbevlekt (letterlijk en figuurlijk) door een (onbekende) voorganger."

Er is ooit onderzoek gedaan (nee, geen bron!) naar de beleving van dat nieuwe bij auto's en dat schijnt gemiddeld zo'n zes weken te duren. Of tot de eerste kras of deuk. Duur gevoel....
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                        Er is ooit onderzoek gedaan (nee, geen bron!) naar de beleving van dat nieuwe bij auto's en dat schijnt gemiddeld zo'n zes weken te duren. Of tot de eerste kras of deuk. Duur gevoel....
                                                        Ha die Hans, soms zelfs maar 10 minuten... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                          En kijk eens aan, € 7395,00, is gewoon voor niks.

http://www.autovandaag.nl/nieuws/de-...nto-voor-.html

Voor 300 euro meer een betere deal.
                                                          Twingo is in die klasse best een aardig auto'tje.
                                                          2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik heb ook de meeste auto's nieuw aangeschaft. Ik hou eigenlijk gewoon helemaal niet van gebruikte spullen. Vandaar ook dat ik weinig voor wil geven.

Beleving... ons 205-je uit 1994, 1 jaar oud gekocht toendertijd waste ik iedere week. Was niet eens mijn auto ;-) Het 205-je dat net weg is had ik ook zeker wat mee, net als met de 106-jes.

De huidige Touran hebben we nu *kijkt op horloge* bijna 6 weken. Nog niets aan gedaan. Ding gaat ook niet met de hand gewassen worden denk ik. De eerste keer misschien zelfs nà de vakantie?
                                                            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Trouwens, de vraag is vrij makkelijk te beantwoorden.

Zet de prijs op 8000 euro maximaal en kijk wat er overblijft (acties daargelaten).
                                                              2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

binnenkort komt er een nissan versie van de nieuwe suzuki alto. volgens schrijvende pers niets verkeerds aan...

beide zullen vast niet meer dan 1000 euro van de goedkoopste auto zitten en wel redelijk dik in de spullen zitten

Comment

Working...
                                                                X