Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windmolens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windmolens

http://www.nu.nl/algemeen/1970377/wi...op-snelweg.htm

Daar zou ik eigenlijk vanavond langs gereden zijn, op dat tijdstip ook nog..

Ik denk daar weleens aan als ik langs grote windmolenparken rijd. Dat moet toch niet afbreken. Heb ook weleens filmpjes op YT gezien. Is niet best als je daar dichtbij in de buurt bent. Die wieken zijn enorm groot en als dat losschiet, maakt het alles stuk wat geraakt wordt.

Het blijkt dus toch te kunnen en dan vraag ik me af, hoe is het met de veiligheid van die dingen gesteld?

Krijg error 404, wellicht een hoax geweest?
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Zat een foutje in de link:

http://www.nu.nl/algemeen/1970377/wi...p-snelweg.html

Comment

Dit filmpje bedoelde je neem ik aan? http://www.youtube.com/watch?v=7nSB1SdVHqQ

Tja, veel van die krengen staan redelijk dicht bij wegen. Lijkt me niet prettig zo'n stuk wiek op je auto te krijgen. Zo'n wiek is 35 meter en ruim 4 ton zwaar...

Comment

Gezien in ander draadje idd.

Tja het is ook niet voor niets dat er geen woningen in een straal van 500m rond een windmolen mogen staan (of geen windmolens gebouwd mogen worden binnen 500m van woningen). Verklaart ook de ophef van diverse gemeenten wanneer er een windmolenpark wordt gebouwd op nog geen km van de bebouwing, in één klap geen uitbreidingsmogelijkheden meer).
          Gek genoeg geen enkele wetgeving die automobilisten beschermt tegen zoiets. Je vraagt je af wat er gebeurd als daar net een vrachtwagen met benzine of lpg rijdt.
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Die inderdaad. Daar wil je toch niet in de buurt zijn dan.
            Ze liggen vaak langs de weg die windmolens, ze moeten immers ook te bereiken zijn voor onderhoud en zo.

Comment

Dat argument wordt onderuit gehaald doordat ze alleen bereikbaar zijn (bij de A15 dan) via een verhard weggetje dat door 8 verschillende weilanden met bijbehorende hekken gaat.

Comment

Die wel, maar die langs de A6 bij Lelystad staan er vlak naast, zo ook aan de eemdijk bij Almere. (die zie je vanaf de A27 rechts staan als je daar de Flevopolder binnenrijdt)

Comment

Mwah, daar rijden toch alleen maar auto's rond met een bull-bar....
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Steven;

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                    niet voor niets dat er geen woningen in een straal van 500m rond een windmolen mogen staan (of geen windmolens gebouwd mogen worden binnen 500m van woningen
                    Dan wordt Ruigoord zeker al als verloren beschouwd....
                    Scherven brengen gelul.

Comment

We hebben bij ons op het werk een aantal gietdelen liggen voor een prototype windmolen. 1 van deze onderdelen weegt ongeveer 30 ton!
                      Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                      Lancia Thema 8.32 1988
                      Bimota SB6 1995
                      Suzuki GSX-R750 1985
                      Suzuki GSX-R750 1985
                      Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Levensgevaarlijk die losschietende wieken.

Stel je voor dat er net eentje op een tankwagen met chloor valt die dagelijks langs de woonwijk rijdt (sic).

Comment

Working...
                        X