Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ziet er niet uit...uitlaatjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ziet er niet uit...uitlaatjes

Scheve uitlaten, doorn in m'n oog... hele symetrie naar de knoppen!

Vanmiddag een 207 SW RC...stevige dubbele uitlaat eronder, gloednieuwe auto maar 1 van beide uitlaten hing lager dan de andere, triest.

Idioot gezicht, alsof alles al loghangt of door ouderdom is weggezakt, ofdat er goedkoop aftermarket spul onder gehangen is.

Ik zie het erg vaak tegenwoordig:

Regelmatig bij de ovalen pijpjes onder de 1, 3 en 5 serie, dan zie je dat ie scheef hangt, dan heb je het over een auto van 40-60.000 euro!
    Fiat GP, ook regelmatig een scheef hangend ovaaltje.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om het er recht onder te hangen?
    Gebruik anders 1 enkele ronde of 1 aan elke kant van de auto

leon 1 topsport, leon 1 fr en leon 2 fr hebben hier ook erg last van
    af fabriek nota bene
    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

In die categorie vallen mij altijd Alfa'tjes 147 op. Die hebben een kort pijpje op een vrij dikke eindpot. Die pot is binnen de kortste keren bruin van de roest. Echt geen gezicht.
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Zo herkenbaar! LoL, dacht dat het aan mn ogen lag ofzo :-P
        E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Daarom gewoon 1 dikke maar niet kachel pijp. Ken nie scheef hang nie. Wel?

Van mij hoeft ie niet verchroomd te zijn.
          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
            In die categorie vallen mij altijd Alfa'tjes 147 op. Die hebben een kort pijpje op een vrij dikke eindpot. Die pot is binnen de kortste keren bruin van de roest. Echt geen gezicht.
            en zwart spuiten is hiervoor de oplossing. Kost echt maar 5 minuten (en zo'n spuitbusje)
            Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
              leon 1 topsport, leon 1 fr en leon 2 fr hebben hier ook erg last van
              af fabriek nota bene
              E
              Klopt, vriend van me rijd zo'n FR en het stoort gigantisch. Al meerdere keren bij de dealer aangeklopt hiervoor maar deze zeggen dat ie recht hangt...

Wat ik eigenlijk NOG erger vind zijn die aftermarket opschuif pijpjes. Zeker als je heel goed kan zien dat 10 cm verder het orginele dunnere stukje uitlaat zit.

Zo ontzettend sneu. Erger dan een uitlaat die scheeft hangt omdat figuren met zo'n opschuifstukje het bewust doen, en dan denken dat een verbetering is. Bah....
              BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

Comment

Doe zoals ik, waar het hele imprezagilde met de meest opgepimpte uitlaten rondrijdt heb ik gewoon een goedkope universele einddemper gekocht en er een stuk uitlatenstaal aangebakken. Ongespoten eronder gehangen en gewoon gaan rijden. Lelijker kan gewoon niet. :D

Qua geluid moet je denken aan het omgekeerde van bovenstaande. :)
                De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                  Doe zoals ik, waar het hele imprezagilde met de meest opgepimpte uitlaten rondrijdt heb ik gewoon een goedkope universele einddemper gekocht en er een stuk uitlatenstaal aangebakken. Ongespoten eronder gehangen en gewoon gaan rijden. Lelijker kan gewoon niet. :D

Qua geluid moet je denken aan het omgekeerde van bovenstaande. :)
                  Doe eens een plaatje toevoegen ?
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht
                    Wat ik eigenlijk NOG erger vind zijn die aftermarket opschuif pijpjes. Zeker als je heel goed kan zien dat 10 cm verder het orginele dunnere stukje uitlaat zit.

Zo ontzettend sneu. Erger dan een uitlaat die scheeft hangt omdat figuren met zo'n opschuifstukje het bewust doen, en dan denken dat een verbetering is. Bah....
                    De overtreffende trap: bijvoorbeeld een IS-F met een sierstuk dat dikker is dan de uitlaat en er niet eens aan vast zit. :-)

Ploaties van enkele voorbeelden: http://www.supertightstuff.com/02/13...pes-not-tight/
                    Every second of your life is a part of your song

Comment

De oplossing was best simpel:
                      Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                        Doe eens een plaatje toevoegen ?
                        Hier zie je wel wat gaars hangen.
                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Die ovalen pijpjes van BMW begrijp ik dus echt niet, krijg je al straf omdat je een goedkope knakenBMW hebt, krijg je er scheve uitlaten bij als natrap :)

Zeer positief voorbeeld: BMW E36 series, extreem mooie rechte uitlaatpijpjes bij de reihe 6 motoren, en ook de 4 cylinders hebben gewoon een mooi recht uitlaatpijpje MET DITO UITSPARING IN DE BUMPER. Jammer dat ze bij de 325 TDs zo een kraantje naar beneden gedaan hebben, echt yuk.

Bij de E92 3 coupe vind ik de 6 cylinder uitlaten niet heel mool (die aan de linkerkant zitten), lijkt alsof die ook niet helemaal recht erop zitten? Iig ziet dat bij de E36 en E46 veel beter uit. De 335i/d ziet er wel weer helemaal goed uit.

Waar ik ECHT een hekel aan heb is auto's waarvan ze de uitlaatuitsparing maar hebben weggelaten, dat ziet er echt megagoedkoop uit. Golf 4, vorig model Astra etc. yuk zeg.

Comment

Eens. Geen uitsparing voor de uitlaat ziet er echt te goedkoop uit. Scheve uitlaten ook. Hoe een dealer zo'n auto af durft te leveren snap ik echt niet en waarom een sjonnie duizende uitgeeft aan nieuwe bumpers + spuiten en dan die uitlaten niet recht hangt vind ik nog onbegrijpelijker.

Maar goed, ik mag niet zeuren, mijn uitlaat is een combi van een oude sjukom en een thermosfles van de Action (serieus)

Comment

Gisteren een Mondeo gespot waarvan de rechter uitlaat brandschoon en de linker heerlijk ondergeroet was. Wat een prutser... Laat je rechts zo'n aftermarket pijp aanleggen wordt-ie niet aangesloten....

Citaat:
                              Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___

en zwart spuiten is hiervoor de oplossing. Kost echt maar 5 minuten (en zo'n spuitbusje)
                              Dank voor de tip! De OEM 145 einddemper ziet er weer een stuk beter uit en ik had nog zo'n bus hittebestendig verf liggen.

*Kijkt naar poloshirt en heeft er weer een paar poetslappen bij*

:-)

Comment

http://images.automobilemag.com/mult...T_speed+08.jpg

heel bijzonder... net deze gezien, reed ik erachter: rechter ovaaltje volgens mij horizontaal. de linker stond in de hoek schuin naar boven. Niet lelijk, maar waarom dan niet beide kanten schuin naar boven?
                                Vreemd is dat die ovaaltjes door de (onder)bumper heen steken, met weinig ruimte om de pijpen heen...kan me beina niet voorstellen dat die gaten niet symetrisch zijn in een auto die vast de ton ruim te boven gaat....

ik zal trouwens ook eens foto's maken van mn golf (ja, van dat merk dat alleen veel verkocht word door z'n degelijkheid, ergonomie en bouwkwaliteit - ik kom even niet op het juiste woord-. Volgens mij zit de haaievin op het dak behoorlijk scheef en zelfs de letters van dsg zitten niet recht onder elkaar, de ene letter leunt naar voren, de andere naar achteren. Van een alfa weet je het voor je het koopt, maar van VW?

Comment

Waar zitten die DSG letters dan?
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Zooooo moet je een uitlaat (laten) behandelen....

Helaas was het koud buiten :-)

Oh. En even terugkomend op dit draadje. Bij de nieuwe M3 staan de uitlaten veel te dicht bij elkaar. Bij de M5 is er veel meer tussenruimte. Uitlaten hangen trouwens perfect recht. Alleen jammer dat ie zo snel zwart wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                      Waar zitten die DSG letters dan?
                                      lol, geen dsg letters...ik bedoel de

P
                                      R
                                      N
                                      D +/_
                                      S

beetje overdreven zo...links naast de dsg hendel, waarin je kan zien in welke stand de hendel staat...

die letters staan niet zuiver recht onder elkaar en de ene leunt naar voren (cursief) en de andere weer naar achteren

Comment

Helemaal eens! Overigens vind ik dat iedere auto gewoon een zichtbare uitlaat moet hebben met een uitlaatsierstuk van (mat)chroom. Ik vind 't geen gezicht als auto's geen zichtbare uitlaat hebben, maar ik snap ook niet dat mensen niet even de moeite nemen om een mooi sierstukje op hun zwart geworden eindpijp(jes) te zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                          Alleen jammer dat ie zo snel zwart wordt.

Goh, dat die uitlaten zo snel zwart worden van stilstand.

Valt toch tegen, zo'n BMW.......
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                            Volgens mij hadden John en ik ook nog iets gezien bij jouw uitlaten.

;-)

http://www.gummen.org/forum/showpost...&postcount=537
                                            http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Zat net achter een Ford S Max (denk 2.5). En i.d.d. rechter uitlaat hing lager dan linker.

Dank weer voor dit draadje....nu kan ik nooit meer normaal achter een auto staan....

Comment

geen dank

Comment

en hij had het nog wel zo gevraagd
                                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                                    Hier zie je wel wat gaars hangen.
                                                    Ik zie alleen maar onderstuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                                                      Maar goed, ik mag niet zeuren, mijn uitlaat is een combi van een oude sjukom en een thermosfles van de Action (serieus)
                                                      Plaotje bij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                                                        Helemaal eens! Overigens vind ik dat iedere auto gewoon een zichtbare uitlaat moet hebben met een uitlaatsierstuk van (mat)chroom. Ik vind 't geen gezicht als auto's geen zichtbare uitlaat hebben, maar ik snap ook niet dat mensen niet even de moeite nemen om een mooi sierstukje op hun zwart geworden eindpijp(jes) te zetten.
                                                        Mwah, kraantje(s) naar beneden vind ik niet mooi, die dingen van die Bentley hierboven ook niet. Als het niet mooi kan, doe dan maar onzichtbaar! Beter onzichtbaar dan lelijk in elk geval. De beleving is toch voor de bestuurder als het goed is, boeiehh wat de buurt van mijn uitlaat vindt. Als ik t maar ok vind.

vergulde.eindpijp.nl

Comment

Working...
                                                        X