Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anwb / Inkasso Unie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Anwb / Inkasso Unie

Ik heb vandaag een incasso binnen gekregen van de Inkasso Unie. Hierin wordt gemeld dat er een vordering uitstaat bij de ANWB voor een wegenwacht lidmaatschap. Die moet ik binnen vijf dagen betalen of ik moet schriftelijk bezwaar indienen. Buiten het verschuldigde bedrag worden er ook incassokosten doorberekend.

Echter, ik ben twee jaar verhuisd, heb dat toendertijd netjes aan ze doorgegeven, daarna nooit meer wat gezien tot deze incasso. Ik heb dan ook vandaag de ANWB gebeld en het blijkt inderdaad dat ze daar nog mijn oude gegevens in hun database hebben. Nou weet ik dat incassobedrijven vrij makkelijk aan de juiste gegevens komen, maar het verbaast me dat dit pas de eerste brief is. Ik heb dan ook het gevoel dat ze enigzins bluffen als ze zeggen meerdere keren een aanmaning te hebben gestuurd.

Wat kan ik nu doen? Ik heb geen zin om de incassokosten te betalen en eigenlijk vind ik het de verantwoordelijkheid van de ANWB om hun administratie op orde te houden, ik heb het netjes doorgegeven (al kan ik dat niet meer bewijzen). Ik heb de afgelopen twee jaar geen autopech gehad en heb daarom ook nooit iets gemerkt. Maar hoe ligt dat juridisch, heb ik hierin enig recht of moet ik gewoon betalen? Gaat me meer om het principe overigens, kostentechnisch is het niet zo spannend....
    2019 Volvo V60 T6

Heb je een nieuwe ANWB pas ontvangen een jaar terug?
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
      Heb je een nieuwe ANWB pas ontvangen een jaar terug?
      Nope
      2019 Volvo V60 T6

Comment

Heb ook al eens 2x mijn nieuwe NAW gegevens gemeld aan de ANWB. Maar de Kampioen valt nog steeds bij m'n ouders in de bus. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
          Heb ook al eens 2x mijn nieuwe NAW gegevens gemeld aan de ANWB. Maar de Kampioen valt nog steeds bij m'n ouders in de bus. :-)
          Das mooi klote,wat moet je dan lezen op het schijthuis?
          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Working...
          X