Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weereens een shortlist

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Weereens een shortlist

Gummers,

Over een paar maanden moet ik een opvolger gaan bestellen voor de roetmobiel. Door promotie is het budget gelukkig weer wat toegenomen en diesel hoef ik qua km's niet meer te bestellen. Dat ga ik dus ook niet doen.

Belangrijkste punten voor een auto zijn voor mij:
    - ruimte (2.10 meter)
    - prestaties (minimaal 180pk en benzineturbo blok)
    - comfort (xenon, navi e.d. is wel een vereiste)
    - looks (minimaal 18 inch pattas)

Ik heb inmiddels proefgereden met de Superb en de Mondeo. Wil nog proef gaan rijden in de Insignia.

De shortlist tot nu toe wordt gevormd door:

Superb 1.8TSI 4x4 Business elegance (full options rond de 42k)
    + veeeeeel ruimte
    + haldex dus lekker veel grip
    + goedkoopste maar wel met alle opties die je zou wensen
    -/- niet de mooiste
    -/- zonder chip niet echt snel (en chippen mag niet meer bij ons helaas)

Mondeo HB 2.5T Titanium met S-pack (full options rond de 45k)
    + heerlijke motor en veruit de snelste van de drie
    + mooi ding met S-pack (18inch, spoilers en sporty interieur)
    + super wegligging
    -/- kon mn juiste zit nog niet echt vinden bij de proefrit (ff wennen misschien)
    -/- minder ruim dan de Superb en duurder
    -/- FWD

Insignia 2.0T 4x4 Sport (full options rond de 47k)
    + zeker het mooiste model, maar dan wel in dikke uitvoering
    + 4x4 dus lekker veel grip
    + vol met gadgets
    -/- vermogen van Opel motoren schijnt zwaar tegen te vallen
    -/- de duurste van het stel
    -/- binnenruimte kan weleens tegen gaan vallen.

Welke heeft jullie voorkeur? Ben ik nog alternatieven vergeten? Hou even in gedachten dat ruimte voor mij wel heel erg belangrijk is. Dingen zoals 3-series, A4tjes, C-klasses e.d. vallen dus ook af.

Ik ben benieuwd..
    Last edited by JC; 02-06-09, 11:16.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Gezien jouw postuur, is er maar 1 optie, de Superb dus, jammer maar helaas:-)

De Insignia is trouwens qua interieurruimte de kleinste.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

En een ontzettende tegenvaller om in te rijden, die Insignia. Althans, ik hoor graag jouw mening JC, maar ik vond het ruk. :)

Die Superb is inderdaad lelijk, maar ja, je rijdt nu toch ook in een Octavia, dus schoonheid is geen prioriteit. :)
      Waarom niet die Superb dan, verder niks mis mee.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Mwah, de Mondeo heeft ook nog wel veel binnenruimte hoor. Net als de Passat e.d. De Insignia gaat het denk ik niet redden met de slechte verhalen die ik hoor over rijgedrag en binnenruimte.
        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ik heb de Superb gereden en ik was erg onder de indruk. Ook de 1.8 trouwens en die vond ik echt verrassend snel, ik denk dat je dat minpuntje wel weg kan strepen. De anderen zijn ook geen sportauto's. ook geen lookers trouwens, dus om nou een auto te laten staan omdat ie nog net iets lelijker is dan de andere opties...

Ruimte is ook top, comfort uitstekend voor elkaar. Ik zou voor de Superb gaan.

Comment

Die 1.8TSI is idd een lekkere motor. Superb spuuglelijk, maar je rijdt toch al Skoda. En hele goede package.
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

JC is al een tijdje hiermee bezig, dus ik heb al de nodige discussies gevoerd met hem hierover.

Mijn mening in het kort:
              - voor dit soort budgetten zou ik een kalere Audi A5/A6 kiezen, met de opties die JC wil echter te duur,
              - Mijn genoemde alternatieven zijn afgekeurd op ruimte en/of oloks: Lexus IS, Accord VTEC, Mazda6, Laguna GT205 4ws-dinges etc.
              - ik vind de Superb zoals op de foto hierboven zeker wel te pruimen, maar zonder chippie is die 160pk wel aan de magere kant voor zo'n sloep. Straks kan ie amper mijn lichtere Octy 1.9TDI afschudden :)
              - Ik vind een grote coupe eigenlijk wel bij JC passen, a la 407 coup, A5, Laguna coup dus.. Jammer dat Ford nog geen Capri heeft.

Zelf neig ik nu uit dit rijtje naar de Mondeo (minus wat opties kan ie wel goedkoper), Supermotor ivm een ongechipte 1.8tsi, ruim, mooier dan de superb, 1 van de best sturende FWD's in die klasse....

*Disclaimer: ik heb zelf geen rijervaring met de 2.5turbo of de 1.8tsi. *
              Last edited by RC; 02-06-09, 12:56.

Comment

Mmm had hier meer fans voor de Mondeo verwacht eigenlijk. Is wel iets mooier dan de Superb in mijn ogen.

Ik hoop dat de 2.0TFSI nog in de Superb gelepeld gaat worden in combinatie met 4x4. Dan gaat de voorkeur weer duidelijk richting Superb
                Last edited by JC; 02-06-09, 13:03.

Comment

Dat Jasper en/of John de Passat CC nog niet geplugd hebben, of is die te krap? ;-))

Groet
                  GJ

Comment

Oh uit dat rijtje denk ik de Mondeo. Ik kan maar niet wennen aan de looks van de Superb alhoewel ik verdomd goed snap wat de auto verder zo aantrekkelijk maakt. De Insignia doet het voor mij gewoonweg niet.

Groet
                    GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                      Dat Jasper en/of John de Passat CC nog niet geplugd hebben, of is die te krap? ;-))

Groet
                      GJ
                      Ssssssttttt GJ, wil niet dat iedere idioot hier een CC gaat rijden :-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Als ik op yoga ga en de 'hoofd in je romp trekken' positie leer, dan moet een Passat CC wel lukken denk ik....

Comment

Niet op Yoga gaan JC :-)
                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik vind de Accord wel een leuke outsider, voor 42K een Executive sedan met 200pk VTEC. Wel een leuk kleurtje nemen om hem niet saai te maken...

Comment

Accord is IRL maar een lomp hok om te zien, IMHO.

De Passat CC... ik ben 1,86 en ik zit met mijn kruin zo'n 4 cm. van het dak. Veel succes JC. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Je kan bijna geen opties nemen op de Accord. En met Navi komt de 2.4 VTEC op ruim 47k. Om over de binnenruimte nog maar niet te spreken..

Comment

Je hebt 't jaren met FWD gered, dus waarom per se 4x4? (I know, look who's asking.)
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Lees anders dit draadje even.
                                    Zie dat Geelhoed daar ook wat slimme oplossingen heeft:-)

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3342720
                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                      Je hebt 't jaren met FWD gered, dus waarom per se 4x4? (I know, look who's asking.)
                                      Goed punt Dutch. Na bijna 4 jaar met 400NM en FWD kan ik zeggen, 'power is nothing without control' klopt. Zowel de bochten uit als voor het stoplicht wordt ik ondertussen HELEMAAL leip van dat onderstuur. Deze winter werd ik er uit gereden door gebakjes met 100pk omdat ik tot in de 3e versnelling wielspin had. Nee dank u.

Comment

Nou ja, zo bezien:

- benzine
                                        - 4x4
                                        - genoeg vermogen

Two out of three ain't bad. Zeker niet voor een leaser. En ik heb tot op de laatste dag plezier gehad van de Legacy, waarvoor hetzelfde gold. En zelfs met dit magere vermogen blijf je die gebakjes van 100 pk gemakkelijk voor. :)
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                          Lees anders dit draadje even.
                                          Zie dat Geelhoed daar ook wat slimme oplossingen heeft:-)

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3342720

Leuk draadje maar er worden wat dingen genoemd die ik zelf niet echt kan plaatsen. Veel ruimte in een A4? Een gozer van 2.05 die ruim zit in een 5-serie? Gaat er bij mij niet in. Maar goed zag zo snel ook niemand reageren langer dan 2.06 dus het zijn allemaal dwergen.
                                          :o)

ff serieus, los van hoe lang je bent spelen er ook andere dingen mee of een auto past of niet. Hoe lang zijn je benen bijvoorbeeld (meestal mijn knelpunt). Of hoe breed ben je (nog een knelpunt). Sommige kleine auto's zijn best ruim voorin.

Comment

Mmmm, als ze een beetje opschieten bij VW misschien nog een outsider die kans maakt..

http://www.autoweek.nl/autonieuws/11...-nieuwe-Passat

Comment

*kijkt even snel in AW topic*

Iemand van 2 m en 1.95 achter elkaar in een Meriva? Das een opgehoogde Corsa! raar verhaal.

Zelf ontdekte ik laatst dat ik op de bijrijderstoel van een nieuwe Bravo mn knieen niet kwijt kon (zat wel iemand achter me), dankzij zo'n mooie welvende bocht in het dash dat naar je toe buigt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                                Zelf ontdekte ik laatst dat ik op de bijrijderstoel van een nieuwe Bravo mn knieen niet kwijt kon (zat wel iemand achter me), dankzij zo'n mooie welvende bocht in het dash dat naar je toe buigt.
                                                Klopt, italianen zijn gek op welvingen, maar daardoor kan je vaak niet eens je knieen kwijt. Gisteren meegereden in een MINI, Nissan Xtrail en een Nissan Almera Tino ding. Drie keer raden welke het best zat.

Jawel, de MINI...

Comment

Dat AW-topic staat inderdaad vol met aperte bullshit. Leuk ook om te zien hoe geelhoed (in het land der blinden is eenoog koning, vandaar dat hij zo goed functioneert op debielenforum AutoWeek :)) "ruim zitten" omschrijft, da's kennelijk zoiets als 'met alle lichaamsdelen autoonderdelen raken'. Die vent in die Cuore zit toch gewoon KLEM?

Verder de gebruikelijke fanboys die kennelijk nog nooit in de objecten hunner affectie hebben gezeten. Een 5-serie ruim, als je 2 meter plus bent??? GTFOH.

Ben overigens best wat claustrofobische cockpitjes gewend, want met 1,86 zijn een Alfa GT en een Spider met het dakje toe echt niet ruim. Maar 't werkt verder wel. Was ik 2 meter, dan pastte ik in geen van beiden trouwens!
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

De CC valt dus af. Is een SUB Legacy nog wat? Geen idee of die ruim genoeg zijn. Wel opschieten, want de huidige smoelt nog redelijk maar de nieuwe is echt blerghh in het kwadraat.

Groet
                                                    GJ

Comment

Subaru ben ik drie jaar geleden geweest, is nu nog hetzelfde model toch? Mn interesse was toe gewekt door de 2.0 boxer. In Alphen ff gepast geloof ik, toen is de Alphense brandweer uitgerukt om me uit te zagen.
                                                      :o)

Comment

Voor een Legacy moet je wél jouw lichaamsverhoudingen hebben! Lange armen en korte benen.

Of heb ik nu de verkeerde voor me?

Edit: Sorry, ben even in de war met Harry of een andere Alfa-aap ;-)
                                                        Last edited by tiPanda; 02-06-09, 14:48. Reden: Oeps herstel
                                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

De oplossing voor het "Renault-kont" probleem van de 5 deurs:

Comment

Ja Panda, je bent in de war met hem:

2 x ouwe premium meuk

Comment

Panda, je mot niet voor mn wagen kommuh!

Heb jou ook nog gevonden op internet.

Comment

Superb station zou in september op de IAA moeten staan inderdaad. Wordt wel echt een slagschip dan hoor...

Comment

Working...
                                                                X