Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring bpm bepaling opbasis van taxatie.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaring bpm bepaling opbasis van taxatie.

Als het een beetje mee zit heb ik een Lotus elise s2 uit 2002 gekocht in Engeland.
    Ik wil donderdag gaan kijken als de auto is zoals afgesproken komt die mee naar nederland.

Dan moet die ingevoerd worden en bpm worden betaald.
    Nu dacht ik de bpm wordt bepaald aan hand van de nieuwprijs min een percentage voor de leeftijd.

Gezien mijn elise het stuur aan de andere kant heeft is deze minder waard dan een met het stuur links.
    Stel ik laat mijn elise taxeren en ga met dat raport naar de rdw, zal mijn bpm dan lager uitvallen ?
    Via de site van de belastingdienst komt ik wel wat rekenvoorbeelden tegen voor deze situatie. De moeilijkheid daar is het percentage bepalen van wat eraf gaat gezien de leeftijd.

Misschien is hier iemand die er ervaring mee heeft.
    Last edited by rsrobv; 05-06-09, 21:32.

Geen ervaring mee. Dus ik ben benieuwd.

Comment

ja, ik wel.
      www.movit-nederland.nl
      www.driftdagen.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
        Geen ervaring mee. Dus ik ben benieuwd.
        huh, d8 dat jij ook een elise uit engeland had gehaald?

Comment

Ik heb een paar weken geleden een elise S1 ingevoerd en zat een beetje met dezelfde vraag. Maar ik begreep van een taxateur dat dat eigenlijk alleen zin heeft als er 'iets' mis is, een leuke schade ofzo. Nou is mijn elise toch al uit '97 dus BPM was toch al bijna niets...

Comment

Ha, die RSRobv;

Waardebepaling door tegenbewijs (met taxatie dus) is bedoeld voor die gevallen waarin de waarde van een auto niet echt voor de hand ligt; dat kan gaan om in de markt minder gezochte auto's, maar ook om schades, afwijkende uitrustingen en defecten. Incourantheid van een auto is hier dus de bepalende factor. Ik kan me dan ook voorstellen dat het bij een auto met rechts stuur een optie is. Misschien eens googlen op 'taxatie + tegenbewijs' om ervaringen van anderen met deze methode te vinden.
            Last edited by Hansv; 07-06-09, 21:55. Reden: Rechts stuur. Dus.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Rechtsgestuurd bedoel je denk ik?

Comment

@Djurre: Ja, dat wel. Maar dan op basis van cataloguswaarde restant-BPM betaald. Zoals Nico zegt valt dat na verloop der jaren aardig mee ;)

Comment

Ha, die Lenny;

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                  Rechtsgestuurd bedoel je denk ik?
                  Ehh.... Edit dan maar?
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk bericht
                    ja, ik wel.
                    Cue SS die bekende cabaretier quote:
                    Vertel! Vertel! Desnoods leggen we geld bij!
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik ben ondertussen wat wijzer geworden via de site van de douane.

In mijn geval is het niet lonend.

Volgens mij kan het bij een hele dure of een auto met schade wel wat schelen.

Comment

Ha, die Rob;

Bij welk RDW/douanepunt was je van plan te gaan aangeven?
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Na een drukke week waarin ik ook de elise heb opgehaald in de UK. Ga ik morgen op RDW keuring in Venlo.

Hopelijk accepteren zijn mijn copie van het Certificate of Conformity. Het orginele is nog onderweg vanuit engeland.

Ik zal van de week wat foto's plaatsen.

Comment

Ha, die Rob;

Broerv zit morgen geloof ik bij aangiftepunt Amsterdam Havens-west. Niet dat zulks enige garantie op een lagere BPM-heffing biedt, maar hij speelt het spel graag fair en is oprecht in het aangebodenspul geïnteresseerd, vooral de echt leuke speeltjes. Maar die locatie is voor jou natuurlijk weer niet handig.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                              Ha, die Rob;

Broerv zit morgen geloof ik bij aangiftepunt Amsterdam Havens-west. Niet dat zulks enige garantie op een lagere BPM-heffing biedt, maar hij speelt het spel graag fair en is oprecht in het aangebodenspul geïnteresseerd, vooral de echt leuke speeltjes. Maar die locatie is voor jou natuurlijk weer niet handig.
                              Nee helaas locatie Venlo is voor mij 15 minuten rijden.

Comment

Working...
                              X