Het vinden van een leuk rijdende klassieker op lpg wil me niet echt lukken, dus ik heb LPG als voorwaarde uit mijn kop gezet, maar dan moet 't wel een relatief zuinige leuke vlotte en speelse auto worden. Zoals jullie wellicht weten zit ik al een hele tijd met het MR (middenmotor) concept in mijn kop.
We hebben al eens een hele lijst met MR's opgesteld hier. Nu komt 't budget om de hoek kijken. 2 kandidaten blijven erover. Beide vlot genoeg, relatief zuinig, sturen leuk/lekker en bieden dus veel rijplezier voor weinig knaken. Beide zijn dagelijks inzetbaar, relatief betrouwbaar en ze zijn niet al te moeilijk om aan te sleutelen, al blijft een middenmotor natuurlijk wel lastig in dat opzicht. Motorisch zijn ze vaak dusdanig sterk, dat 't niet zo'n probleem moet zijn. Over welke 2 potentiele kandidaten hebben we 't dan? De good old Toyota MR2, die wat roestgevoelig kan zijn (en meestal ook is). En de uitstekende underdog, de Matra Murena die ik eigenlijk altijd al mooi heb gevonden, mooier dan de MR2. Met de 2.2 motor is 'ie ook aan de MR2 gewaagd qua prestaties. De S overtreft dat nog een beetje.
De Murena is goed verzinkt, zit goed in de onderdelen voorziening, is zelf te onderhouden, maar de polyesterbody verkleurt nogal snel en wordt daarom vaak over gespoten. Veel van de aangeboden Murena's hebben daardoor last van losrakende lak. En ze hebben vaak niet meer de originele kleur.
Een Mr2 in goede originele staat is gelukkig wel te vinden.
http://link.marktplaats.nl/243709076 Dit vind ik een leuke Mr2, alleen wil ik eigenlijk geen rode.
http://link.marktplaats.nl/211689701 Dit vind ik een leuke Murena (2.2 S ook nog eens, dus met o.a. dubbele carb en snelle nokkenas), alleen wil ik eigenlijk geen rode.
Welke van deze 2 zou jij kiezen?
Ik zoek komende maanden nog even verder naar deze 2 type auto's, er zal vast wel een leuke belastingvrije tussen zitten die niet rood is. :)
We hebben al eens een hele lijst met MR's opgesteld hier. Nu komt 't budget om de hoek kijken. 2 kandidaten blijven erover. Beide vlot genoeg, relatief zuinig, sturen leuk/lekker en bieden dus veel rijplezier voor weinig knaken. Beide zijn dagelijks inzetbaar, relatief betrouwbaar en ze zijn niet al te moeilijk om aan te sleutelen, al blijft een middenmotor natuurlijk wel lastig in dat opzicht. Motorisch zijn ze vaak dusdanig sterk, dat 't niet zo'n probleem moet zijn. Over welke 2 potentiele kandidaten hebben we 't dan? De good old Toyota MR2, die wat roestgevoelig kan zijn (en meestal ook is). En de uitstekende underdog, de Matra Murena die ik eigenlijk altijd al mooi heb gevonden, mooier dan de MR2. Met de 2.2 motor is 'ie ook aan de MR2 gewaagd qua prestaties. De S overtreft dat nog een beetje.
De Murena is goed verzinkt, zit goed in de onderdelen voorziening, is zelf te onderhouden, maar de polyesterbody verkleurt nogal snel en wordt daarom vaak over gespoten. Veel van de aangeboden Murena's hebben daardoor last van losrakende lak. En ze hebben vaak niet meer de originele kleur.
Een Mr2 in goede originele staat is gelukkig wel te vinden.
http://link.marktplaats.nl/243709076 Dit vind ik een leuke Mr2, alleen wil ik eigenlijk geen rode.
http://link.marktplaats.nl/211689701 Dit vind ik een leuke Murena (2.2 S ook nog eens, dus met o.a. dubbele carb en snelle nokkenas), alleen wil ik eigenlijk geen rode.
Welke van deze 2 zou jij kiezen?
Ik zoek komende maanden nog even verder naar deze 2 type auto's, er zal vast wel een leuke belastingvrije tussen zitten die niet rood is. :)
Comment