Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een S320 kopen....HELP!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik wil een S320 kopen....HELP!!

Het is zover de knoop is doorgehakt ik twijfelde maar ondanks de kredietcrisis komt er een S320 voor mijn deur te staan
    Ik ben flink aan het rondkijken geweest maar de meeste hebben hele hoge kmstanden en dat is (mocht ik de auto ooit verkopen) toch wel een tegenvaller.

Nu heb ik eindelijk 1tje gevonden bij dit bedrijfje www.autobedrijfbado.nl alleen zitten ze in gelderland en ik woon in Noord Holland.

Maar goed de auto is van de 1e eigenaar en heeft 155k gelopen dat is gezien het bouwjaar niet veel want er staan meerdere te koop met kmstanden van rond de 3 ton.
    de auto heeft NAP en volledig onderhoudshistorie dus dat moet mij een goed gevoel geven. De verkoper vertelde me wel dat de achterste remblokken over 5000km vervangen moeten worden verder hoeft de auto de komende 15.000km geen onderhoud te krijgen.

Nu is mijn vraag wat zijn de onderhoudsintervallen van een S320? De bedoeling is eigenlijk wel dat als ik ernaar toe ga en alles bevalt en lijkt goed dan wil ik hem meteen meenemen....

wat vinden jullie experts ervan?

Mischien kan w220l hier iets over vertellen?
    Verkijk je trouwens niet op het degelijke imago van MB, want die auto's gaan zeker stuk en onderhoud is niet goedkoop.

Wel fijne auto's om te rijden denk ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ninosins Bekijk bericht

wat vinden jullie experts ervan?
      we hebben er hier maar liefst 1!~
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Pfftt... ;-)

Wat is de vraagprijs, en hoeveel geld heb je dan nog over voor onverwachte reparaties ???

Dit is 1 van de eerste W220's in NL, en er is niet voor niets een facelift, incl bijbehorende verbeteringen( VEEL verbeteringen..) geweest in 2003.

Problemen met COMAND ( uitval, vastlopen, vaak alleen door vervanging te verhelpen, zijn wel 2e hands te verkrijgen) veerpoten met lekkage ( lastig met luchtvering....), wiellagers, micro-switches in de deur ( stoelverstelling...)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oja, brandstofverbruik ligt hoger dan de 8 cil S430.....

Comment

w220l is vaak kort en bondig, maar hij heeft meestal wel zinvolle adviezen.
            Faceliftje scoren met 8C dus. Valt in deze tijden best aan te komen voor redelijk geld.

Comment

Kort en bondig idd... ;-)

Kan wel een mooi verhaal ophangen van hoe geweldig etc.

Maar het is nu eenmaal deze S klasse die het kwaliteitsimago van Mercedes gedeeltelijk gesloopt heeft icm de E-klasse W211 .....

Comment

Onderhoudsintervallen zijn afhankelijk van het gebruik...

Comment

Ach ja, hetzelfde "verhaal" staat op het mercedesforum... :-))

In 2003 2 maanden stilgestaan bij de dealer ??? ;-)

Comment

Hey,

Dat is inderdaad raar was me geeneens opgevallen van die 2 maanden... is in ieder geval duidelijk dat ik deze moet laten varen.
                    Een 430 is zuiniger :) ik ga weer eens even rondkijken

Comment

Working...
                    X