Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leuk, betaalbaar (<10k) , minimaal 175 pk/ton

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• leuk, betaalbaar (<10k) , minimaal 175 pk/ton

Zo maar wat belangrijke uitgangspunten:

rijgedrag
    betaalbaar
    vermogen
    visueel interessant
    betaalbare onderdelen

Nou barst u maar los. Een kale BWM 325 (1330 kilo) uit 1992 met 192 pk bijvoorbeeld zit heeft 144 pk/ton.

Poeh, stevige eisen :-)

175pk per ton is vrij serieus, dan zul nooit echt super onderhoudsvriendelijke auto's rijden denk ik. Onder de 10k moet een E36 m3 nog wel lukken, wellicht een Alfa GTV 3.0 v6 of een Fiat coupe 20vt (halen alleen allebei de 175pk/ton net niet).

Comment

In eerste instantie denk je snel aan 2 liter turbo motoren in een lichte sedan. Bv een '97 subaru impreza met 211 pk en 1200 kilo. Dan zit je strak op 175 pk/ton.

Maar om daarvan een betrouwbare okkajohn te vinden is een speld in een hooiberg zoeken.

Een Lancia Delta HF Integrale (+/- 210 pk) komt met 1340 kilos net aan de 160 pk/ton, maar Lancias en betrouwbaar c.q. onderhoudsvriendelijk...

Een BMW 540, 286pk en 1650 kilo (=175 pk/ton) heeft 't vermogen maar qua rijgedrag is die 1650 kilo misschien wat veel t.o.v. een lichtvoetig 1200 kilo exemplaar ; in een bocht telt vermogen natuurlijk niet meer.

Iets ouds mag ook (zeg max 25 jaar oud).

Comment

Ah, visueel interessant is dus een rekbaar begrip ;-) Een impreza lijkt me erg leuk, maar mooi...?

En een echt goede Integrale ben je wel meer dan 10k voor kwijt. En zo'n ding moet je gewoon echt niet als dagelijks vervoer willen gebruiken, dan is het onderhoud echt niet leuk meer :-)

Maar pk's per ton zeggen uiteindelijk weinig over snelheidsgevoel of dat het leuk om te rijden is. Nou lijkt me een 540 best heel leuk hoor, zeker met zo'n dikke V8 en als het meezit met handbak. Maar toch, kan me niet voorstellen dat het kostenplaatje erg aantrekkelijk is.

Overigens is een 200sx (S14) ook erg leuk, als het design een beetje je ding is. Ik vind ze op het interieur na erg leuk om te zien. En rwd, leuk vermogen en ook nog vrij makkelijk meer vermogen uit te halen.

Of een dikke 300zx of supra :-)

Comment

Dat is het onmogelijk lijstje van 3 ;-)

Deze 3 gaan NOOIT samen

- Kwaliteit
          - Goedkoop
          - Veel vermogen

Ik denk idd aan M3, of zo'n Scooby ding?
          Civic Type-R EP3 (model 2002-2006) ? Beetje zenuwachtig, maar wel errug leuk.
          Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Integra Type R?
            190 pk, japans degelijk, niet te duur in verzekering/belasting door relatief lage gewicht, uiterlijk is misschien niet ieders ding, maar ik vind het ok.

Comment

1e wat in mij opkomt is ook een E36 M3.
              En dan eentje kopen voor 8K ofzo. Hou je 2K over voor de 1e tegenvallende beurt. :-)

Maar zoveel power en weinig kosten gaat idd niet samen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

En anders heb ik nog altijd een Honda Legend in de aanbieding : - )

Comment

Golf VR6 haalt het ongeveer. Vind er maar eens een.. (een niet-verneukte dus)

Comment

Voila

http://www.autoweek.nl/occasion.php?...29610&cache=no

Stickers en alles dr al op..
                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

- Kadett GSI 16v scoren voor 1500 euro.
                      - kat er onderuit slopen
                      - achterbank en andere overbodige zooi eruit.

heb je 155-160 pk op 900-950 kilo.
                      Ruim binnen budget...

Volgens mij zoek je naar het schaap met de vijf poten...

Comment

Uhm Ruud kan je volgens mij liever een Astra kopen, die is maar iets zwaarder maar ik denk met name door de leeftijd dat je eerder de kans hebt om een Astra 16v te kunnen vinden dan een Kadettje.

Comment

Heb ik pas gekocht

1,7 pk meer dan eis
                          1K onder prijs
                          Motroosje vindt het uiterlijk niks
                          Betaalbare onderdelen, mwahhh.

Een 1985 Porsche 944 turbo 220pk/1245kg

Comment

Dat scheelt 100 kilo EG.

Maar goed, mijn opmerking hierboven was geen serieuze bijdrage, want zal wel op het punt "visueel interessant" en "rijgedrag" (want FWD) sneuvelen.

Comment

Bedoel je met betaalbaar alleen de aanschafprijs, of ook het onderhoud. Indien je in de eerste categorie valt; Porsche 928. :)
                              You know that reality is immaterial

Comment

Skyline R33:
                                http://link.marktplaats.nl/252743531
                                R34 is helaas wat duurder:
                                http://link.marktplaats.nl/235594644

S4:
                                http://link.marktplaats.nl/239827238

S6:
                                http://link.marktplaats.nl/261433320

E34 M5 met ervaring:
                                http://link.marktplaats.nl/247800406
                                of:
                                http://link.marktplaats.nl/256939672

En anders een goede M3 als je die nog kan vinden...

Comment

Gave S4, in ultimate-sleeper-groen metallic.

Comment

Heren heren, dit is gewoon een gezellige poll zoals de 'group 3 lease' draadjes met 2 miljard posts over zware sedans met laagvermogende motoren.

Het is meer om wat goede suggesties te krijgen, merken, types, waar je niet direct aan denkt, leef je uit.

Onderhoud zou in verhouding moeten staan met aanschafprijs natuurlijk. Geen 10k aankoop en dan 5k kwijt zijn in de eerste 2 jaar om de zaak draaiende te houden.

Laten we als uitgangspunt nemen: 10k aankoop en dan 2k onderhoud/revisie voor de eerste 2 jaar, waarbij er vlot mee gereden zou worden , zoals een dagje zandvoort oid maar met een beperkt aantal kilometers per jaar, zeg 5000.

En eerlijk gezegd ; er zijn blijkbaar genoeg leuke beestjes te krijgen aan de linkjes te zien, dus onmogelijk is 't niet.

PS de auto strippen kan wel, (zoals achterbank en matten e.d.) maar dat gaat voor elke auto op dus uitgangspunt is 't originele gewicht.
                                    Last edited by M4; 28-06-09, 21:27.

Comment

wat je zoekt bestaat niet
                                      want wat jij mooi vindt (visueel interessant) vindt een ander spuuglelijk.
                                      er is echter 1 spuuglelijke wagen die aan alle andere criteria voldoet:
                                      impreza GTTurbo 300pk modelletje scoor je voor onder de 10k euro.
                                      wie weet vind jij hem niet lelijk en ben je klaar met zoeken ;-)
                                      E
                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Nou dat visueel interessant is inderdaad zeer divers. Daarom denk ik laat de experts van 't forum even los. Van Porsche tot Panhard, van Subaru tot Simca.

Laat je niet tegenhouden, delf in de diepten van je hersenstam en post die doos 'die we allemaal zouden kunnen kopen en een tijd lol van kunnen hebben'.

Comment

Oeh, die R34 is wel bruut hoor.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                            Golf VR6 haalt het ongeveer. Vind er maar eens een.. (een niet-verneukte dus)
                                            Nou, hier staat wel een hele mooie:
                                            http://www.500e.nl/vag/

...en dan de 3e auto van boven. Voldoet mi redelijk aan de eisen, behalve dan misschien 'visueel interessant' maar da's natuurlijk persoonlijk. Ik vind zelf een mooie VR6 (zoals deze) zeker wel wat hebben.

Comment

Heb ooit eens zo'n VR6 voor me vriendin gekocht...omfg..wat een asbak.
                                              Voorkant is veeeeeeeeels te zwaar. Daarnaast is zo'n ding gewoon niet snel.
                                              Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                                                Heb ooit eens zo'n VR6 voor me vriendin gekocht...omfg..wat een asbak.
                                                Voorkant is veeeeeeeeels te zwaar. Daarnaast is zo'n ding gewoon niet snel.
                                                Een goeie wel.....
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ok, weet ik niet, nooit met een VR6 gereden. Ik kan me alleen herinneren dat Autovisie toentertijd wel heel erg enthousiast over deze auto was. Maar goed, dat was toen.....1992 oid?

Comment

Mwoah, ik heb toch eens een keer een VR6 mooi te kijk gezet met de GSI destijds. Tussen de 100-200 was hij nergens.

*zet petje op en schraapt over de drempel het draadje uit*
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Opel rulezzzz! :-)

Comment

Een of andere Westfield of zo uit Engeland halen?
                                                        120pk op 600kg is ook 200pk/ton.

Comment

BTW, ik zie op dat linkje van Iep een RS6 Sedan (da's vrij zeldzaam) maar mét DSG? Ik dacht dat DSG destijds niet geschikt was voor auto's met zoveel power?

(die VR6 is helemaal niks, want automaat)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                            BTW, ik zie op dat linkje van Iep een RS6 Sedan (da's vrij zeldzaam) maar mét DSG? Ik dacht dat DSG destijds niet geschikt was voor auto's met zoveel power?
                                                            DSG ???

ROFLOL

Tiptronic schat......
                                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Tiptronic schat......
                                                              En da's ook een k#tsysteem (eigen ervaring)
                                                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Lieverd, lees de link eens:

lederen stuurwiel met DSG
                                                                Dat zie ik en vandaar mijn vraag (waarop ik het antwoord eigenlijk al wist).

Comment

Working...
                                                                X