Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maar... zou je 'm ook kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Maar... zou je 'm ook kopen?

    Veel lease rijders hier die steeds weer een mooie nieuwe auto kunnen uitzoeken.

    Maar... zou je die auto ook kopen? Veel 118d's bijvoorbeeld. Het lijkt mij nou niet de droom wagen. Passat CC, Audi A5 ... wie koopt er nou zo'n ding?

    Dus zoiets als:

    zeker wel, fantastisch ding
    nou, daar zou ik even over moeten nadenken
    ben je gek! Voor dát geld kocht ik een 3-de hands V8
    nee, ik kocht een rothok voor de woonwerk kilometers en een knappe wagen voor m'n eigen kilometers
    wat? Voor mij dan het OV en de vouwfiets. Als de werkgever mij geen auto geeft, dan heb ik er ook geen cent voor over. Als ik dan weg moet zorgt 'ie maar voor vervoer.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

  • #2
    Je had er een poll van moeten maken!

    Comment


    • #3
      Hoezo? Omdat je dan 2000 reacties krijgt?
      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

      Comment


      • #4
        Nee, gewoon omdat het kan...

        Maar mijn antwoord is natuurlijk: nee, dan kocht ik hem niet. Ik geef namelijk alleen maar geld uit aan ouwe meuk.

        Comment


        • #5
          118D is echt een hele fijne auto. Is zuinig, zelfs bij planken. Rijdt en stuurt heel erg goed en heeft een goede uitrusting (die van mij ieg :-).
          Maar dat ding kost ook gewoon 35K en dat was een aanbieding.

          Kortom : een volmondig "NEE"!! Sterker nog : ik HOEF helemaal geen nieuwe auto, het is alleen dat het bijna niet anders kan.
          Afschrijving vind ik echt verschrikkelijk.

          Ik zou net zo graag (of zelfs liever) in een gebruikte E36 M3 rijden of in een Panda 100hp of een Lotus Elise S1 RHD.
          Die koop je voor 10K, dus dan heb je 25K over voor tegenvallers. Absurd veel geld.

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            een nieuwe Fiat? Nee dat nooit.
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

            Comment


            • #7
              Nee.
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                Nee. Ben tot nog toe prima tevreden met een jonge 2e hands.
                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                Comment


                • #9
                  "Passat CC, Audi A5 ... wie koopt er nou zo'n ding?"

                  LOL, moet ik mij nou aangesproken voelen:-)
                  Anyway gaat toch niet door dus.
                  Maar kom er vanavond laat wel wat uitgebreider op terug.

                  Ik mis trouwens een Golf GTI in bovenstaand rijtje:-)
                  2 x ouwe premium meuk
                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                  Comment


                  • #10
                    Nee, nooit never niet dat ik een Seat van bijna 32K prive zou aanschaffen. Maar zo als leasebakkie voor een paar jaar voldoet het prima.

                    Comment


                    • #11
                      Mijn keuze: "ben je gek! Voor dát geld kocht ik een 3-de hands V8"

                      Maar als ik een jonge, praktische en degelijke kilometervreter nodig had, zou ik zeker een Octavia TDI of 1.8T overwegen.

                      Verder geldt voor veel leaserijders natuurlijk ook dat ze geen 30k op de plank hebben om zo'n wagen te kopen. Denk dat mensen met eigen auto's ook vaker wat opbouwen door de jaren heen door telkens hun wagen in te ruilen op jongere/duurdere wagens.

                      Comment


                      • #12
                        Overigens zou ik zelf ook nooit een wagen jonger dan 2 a 3 jaar kopen, tenzij ik de loterij win. Ergens is het gekkenwerk.

                        Comment


                        • #13
                          De reden van de mislukte 'poll' is dat ik van de 22k die ik per jaar rij, buiten de vakanties, er ca. 16k voor de baas rij, tegen km-vergoeding waar je net een Panda 1.2 Turbo mét chip voor kunt rijden. Ik kan natuurlijk ook dagelijks een oude Tuscan of M3 gaan rijden, maar het zijn bepaald geen plezier kilometers in de Randstad. Daar voldoet een C1 Electrique ook. Die Golf GTI moesten ook Eurodubbeltjes/km bij uiteraard. Op zich was het wel zo: hoe meer km's voor de baas, hoe minder geld er (relatief/km) per jaar van mezelf bij moest.

                          Opties te over, maar wat is nou verstandig én leuk? Volgens mij komt het toch neer op 2 auto's. De motor is niet echt een optie, wegens al de meuk die ik moet vervoeren als ik ergens heen moet. De Fulvia is het ook niet. Niet geschikt voor de file, niet leuker dan de motor voor de zonnige fun kilometers.
                          Een 306 Cabrio zou ik hebben gekocht als de verkoper iets was gezakt in prijs, maar ik heb er geloof ik geen spijt van dat ik er nu geen heb. Dus...

                          Ik zou tegen de baas kunnen zeggen: zet maar een auto neer, ik rij niet meer voor dat geld. Maar dan wordt het een Dacia Logan, want de baas heeft -0.1% affiniteit met auto's; hij rijdt zelf een absolute klote auto;-) En hoezeer ik het van de andere kant zou willen zien: ik kan hem met zijn standpunt geen ongelijk geven. Want ruim (is soms noodzakelijk) en goedkoop (waarom duurder???). Dan kan ik beter in onze oude Fabia gaan zitten, want dat komt uit. Dan rij ik gratis.

                          Was dit weekend in Londen, en eigenlijk komt het erop neer dat ik een Aston Martin wil. F430's en 911's in alle hoedanigheden zàt gezien. Het is vervelend dat je sterft zonder dat je droom in vervulling gaat toch ;-)
                          Moet ik mijn nick dan wijzigen in NoAston. Ook weer zo'n vraag waarop geen antwoord bestaat.

                          Desondanks denk ik dat er verdraaid weinig CC's, 118d's en A5's puur privé worden gereden. Leuke auto's, maar wel veel te duur en niet leuk genoeg om je spaarcenten in te stoppen. Vermoed ik...
                          Dat zou ook betekenen dat deze auto's niet zouden bestaan zonder een lease markt.
                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                          Comment


                          • #14
                            Je verlegt je grenzen wel. Nu je een TVR zou kunnen kopen, stel je jezelf het volgende doel, Aston... What's next: NoVeyron? :-)

                            Comment


                            • #15
                              Antwoord geef je al ; 2 autos. Een voor de goedkope kilometers. Laag verbruik. Aircootje erin. Goed voor de boodschappen en eventueel een vakantietje in frankrijk.

                              Andere bak is voor de fun. De leuke ritjes, als 't een sedan mocht zijn (zoals M3) dan kun je daar ook prima mee naar frankrijk crossen. Lekker langs de kust tuffen, af en toe een lokaal mini-bergje opsjezen zonder bang te moeten zijn voor flitskasten e.d.

                              Mag ook een TVR zijn als je licht kan en wil reizen.

                              Comment


                              • #16
                                Nee, ik ook niet.

                                De meeste leaserijders rijden dus eigenlijk gewoon in een auto die ze opgelegd is. Blij met een beetje keuze: maar liever hadden we toch iets anders gehad.

                                Aan de andere kant: voor die leaseauto betaal je een heel stuk minder. Ik rij dus voor hetzelfde geld probleemloos in een nieuwere auto. Zou nu niet weer snel terug willen naar lease-auto-loze baan.

                                Maar vreemd genoeg zit ik met een grotere glimlach in een eigen oud brik.

                                Comment


                                • #17
                                  " Desondanks denk ik dat er verdraaid weinig CC's, 118d's en A5's puur privé worden gereden. Leuke auto's, maar wel veel te duur en niet leuk genoeg om je spaarcenten in te stoppen. Vermoed ik..."

                                  Ja, daarom is het juist zo leuk om een 130i of een A5 2.0T van 3 jaar oud te kopen lijkt me. Je lacht iedereen uit met een mooi exemplaar.

                                  Mijn Octavia is van sept 2006 en heeft nu 150d km gelopen. Voornamelijk snelweg, en hij oogt en rijdt nog als nieuw. Mn vriendin zou hem maar wat graag prive overnemen bij de 180d km.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alles is wat mij betreft een afweging. Bij auto's is dat het plezier/Euro. Niet het absolute plezier. EVO heeft nu de MX-5 als onderwerp, waar weer duidelijk naar voren komt dat vermogen en Vmax op veel wegen totaal niks zegt. Het kan dus best zijn dat een MX-5 80% van de kilometers leuker is dan een Aston. Tenminste, dat geloof ik. Maar geloof zou verboden moeten worden voor het welzijn van allen ;-)

                                    Maar als je een uur lang op een grasveld in Londen auto's ziet en hoort langkomen springt Aston er wat mij betreft heel erg positief uit. Niet zo'n opdringerige herriebak als een F430, waamee je een soort van 'verplicht aan je omgeving' tot 60 mee in I moet rijden of de zóveelste M3 Cabrio met blonde bijrijdster met zonnebril, of Rolls, waarin je verplicht grijs haar moet hebben. Met een Aston koop je de klasse die je zelf niet hebt, zeg maar, zonder dat je direct patser bent ;-) Maar ja, ik ken de voetbalcultuur in GB dan weer niet...
                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nee dus!

                                      In plaats van de Fiat kan ik een niet dekkende kilometervergoeding krijgen. Die Fiat kost een kleine eigen bijdrage, maar stukken voordeliger dan zelf rijden in mijn geval en daarnaast is het nieuw, geen financiele verassingen, alles wordt geregeld, tankpas. Ik hoef het jullie niet uit te leggen.

                                      Zou ik voor een dekkende kilometervergoeding kunnen rijden, dan ging ik elk jaar wat anders halen. Beetje de Harry opties, maar ook een keer iets ouds tussendoor. Die W126 zou wel geschikt geweest zijn en zomers een MX5 of zo, maar missschien ook wel een S2000. Mogelijkheden te over.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eh, ja. Althans, wel een 3 serie, geen 320d maar een 325i/330i.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nee dus. Zie mijn onderschrift. En dat komt weer overeen met dit:


                                          nee, ik kocht een rothok voor de woonwerk kilometers en een knappe wagen voor m'n eigen kilometers
                                          ''Thank God for the internet experts''

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ik zou mijn 318d Touring best wel privé willen kopen en rijden, maar dan wel één met de kop eraf. Ik bedoel, het is gewoon een prima all-round auto. Hij voldoet uitstekend voor ww-verkeer, privé is het eveneens een veilige, fijn sturende bak met alle moderne gemakken en je kunt in zo'n station nog eens wat meenemen.
                                            Tuurlijk zou je privé liever een 335d Touring hebben, maar gezien de running costs voldoet een 318 stukken beter. Ik heb gewoon tenminste 1 efficiënt all-round vervoermiddel nodig. Dan steek ik de rest van de centen wel in de oldtimers. En net als Harry heb ik een hekel aan afschrijving. Ik zie het nou al weer aan de 156 JTS, daar moet bij inruil ook alweer een hoop bij. Zonda als je het omrekent naar de ca. 10.000 km p/j.
                                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ik heb bewust geen lease auto gekozen, dat is uiteindelijk duurder en dan zit ik er 4 jaar (ofzo) aan vast.
                                              Vandaar een 325 touring uit 2001. Ik heb ook een 540 touring overwogen, maar dat vond ik een beetje teveel van het goede (qua formaat en kosten).

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ok ok, en mijn vrouw wil geen 5-serie. Die is te groot...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Een nieuwe auto zou ik niet zo snel privé kopen, ook niet als 't financieel wel mogelijk zou zijn. Lenen is geen optie, want afschrijving + aflossing + rente is belachelijk als particulier, je betaalt toch niet net zoveel aan je auto('s) als je huur/hypotheek? Helaas zijn er voldoende mensen die dat wel doen, ik verklaar die lui voor gek. Als je 't direct kunt lappen, geen probleem, moet men zelf weten.

                                                  Als bedrijf is 't gewoon een kostenpost die in commerciele en uurtje/factuurtje functie prima te begroten en verantwoorden is. Mijn nieuwe werkgever vindt 't gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde. Als je dan moet rijden in een leaseauto, dan ga ik wel eisen stellen (meer salaris en keuze auto). Anders blijf ik net zo lief privé rijden en neem ik de kosten van de auto voor lief, op de woon-werk km's en afspraken na dan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                    Ik zie het nou al weer aan de 156 JTS, daar moet bij inruil ook alweer een hoop bij. Zonda als je het omrekent naar de ca. 10.000 km p/j.
                                                    Mwah, ik vraag me af of je voor het geld van die afschrijving echt een Zonda zou kunnen krijgen.....
                                                    ;-)
                                                    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                      Lenen is geen optie, want afschrijving + aflossing + rente is belachelijk als particulier, je betaalt toch niet net zoveel aan je auto('s) als je huur/hypotheek? Helaas zijn er voldoende mensen die dat wel doen, ik verklaar die lui voor gek. Als je 't direct kunt lappen, geen probleem, moet men zelf weten.
                                                      Vergeet je renteverlies niet omdat je geld investeert in een auto ipv op de bank laat staan. Dat weegt bijna op tegen lenen. Pak een realistische (?) 6% rente voor lenen en 4% opbrengst bij de bank (of meer bij obligaties, 'veilige aandelen' e.d.). Verschil ruwweg 2% op jaarbasis. Op een auto van 40.000 euro praat je dan over 800 euro rente. Da's toch niet gek.

                                                      En wellicht kennen jullie nog wat truukjes om goedkoper te lenen dan 6% en die 4% opbrengst naar de 5 - 5.5% te krijgen ( op 'n zekere manier , geen Icesave ideeen of aandelen Fokker)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ja stamp ze er nog maar ff die aandelen Fokker, ik kwam tijdens de verhuizing nog het laatste afschrift tegen: waarde 0 euro.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                          Ja stamp ze er nog maar ff die aandelen Fokker, ik kwam tijdens de verhuizing nog het laatste afschrift tegen: waarde 0 euro.
                                                          lol je hebt ze echt ? :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ja, ik mocht ze niet meer verkopen toen ze op 0 euro stonden. :)

                                                            Ik had Philips verkocht toen ze op 10 gulden stonden, voor een tiental splitsingen en waardes van 200 euro! Ik heb toen nog voor 500 gulden Fokker bijgekocht, mijn pa dacht dat ze wel staatsteun zouden krijgen. :p

                                                            Maar goed, desondanks toch 1000% rendement gedraaid op mijn portefeuille vanaf mijn geboorte tot mijn 18e.
                                                            Last edited by Dennis Cavallino; 02-07-09, 15:37.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                              Het kan dus best zijn dat een MX-5 80% van de kilometers leuker is dan een Aston.
                                                              Ach, Astons en ander spul waarvoor je als normale sterveling een huis moet verkopen om ze te kunnen betalen, die neem ik nooit in mijn afwegingen mee. Ik vind het geweldig mooi allemaal, maar de tijd van de visioenen daarover ben ik al een jaar of 20 voorbij. Een andere wereld, klaar.

                                                              Okee, ik moet zeggen, er is momenteel eigenlijk geen enkel excuus te verzinnen om niet die TVR of die Elise te kopen, als dat is wat je altijd al eens wilde hebben. Ik weet het, voor mij geldt het ook. Je hoeft niet verder te kijken dan de Britse specialisten in combinatie met de koers van de pond, en ach, dat we er hier over zitten te discussiëren is al verloren tijd... je zou eigenlijk vanavond nog naar de UK moeten vertrekken om een geschikt exemplaar te gaan zoeken...
                                                              Eh, ik bedenk me nu ineens, Arthur, was je daarvoor in de UK wellicht, afgelopen weekend ??

                                                              Maar goed, uiteindelijk gaat 1 ding op in elke klasse, voor elk budget: binnen wat er mogelijk is moet je voor jezelf gewoon zoeken niet naar de beste (dan kom je thuis met een compromis), maar naar de leukste. Dat geldt ook voor die leaser.
                                                              Dan ben ik toch nog steeds erg tevreden met mijn setje, het is best een aardige mix met van alles wat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X