Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Auw

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/...eer#post-28742
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

  • #2
    Is niet echt grappig, neen. Wa waarschijnlijk bij de uitvinding van de kreukelzone met als 'tagline': de Holden Commodore, nu mét kreukelzone ... helaas was het er maar eentje en omspande die de volledige auto.
    Rock on. RS.

    Comment


    • #3
      Indrukwekkend. Met name de vooruitgang die de laatste decennia geboekt zijn.

      Comment


      • #4
        S2000 is wel goed. Beter dan Z4 wat ik zo zie.
        wordt ook onderschreven door de hordes engelsen die bij de eerste regen hun s2k parkeren in allerlei objecten, lopen allemaal redelijk ongehavend weer weg.

        Veel van die filmpjes zijn op verschillende snelheden.

        Boxster heel langzaam, vw bus als test met veel gewicht achterin.

        Eurocap en die NHTSA zien er ook heel verschillend uit.
        http://www.ebbropremium.nl

        Politics is the entertainment branch of industry.

        Comment


        • #5
          Procentueel is een aanrijding bij zo'n 50km/h de meest voorkomende en de snelheid ligt tweemaal(!) zo hoog voor de Holden en bij overige NCAP-filmpjes meet zo'n 64km/h? Daarnaast is het onduidelijk of de Holden een solide betonnen muur raakt o.i.d. wat een veel grotere ravage tot gevolg heeft.



          Uit dezelfde tijd van de Holden.

          http://www.youtube.com/watch?v=N-AjqtiCZOk
          Last edited by Eric; 08-07-09, 09:33.

          Comment


          • #6
            Tegen een betonnen constructie aanrijden is niet iets wat dagelijks gebeurt. Daarnaast zul je knap stom zijn als je niet al remmend/slippend zo'n gevaarte induikt. Je auto zal ver voorover hangen door 't remmen en dus omhoog klappen, met alle gevolgen (en voordelen) vandien. Ik moet de eerste 'dynamisch' crashtest nog zien, helaas zijn dat altijd praktijkervaringen...

            Comment


            • #7
              http://www.youtube.com/watch?v=_BNefYsHYp4

              Jaja, die flimsie, bordkartonnen, lichtgewicht BX deed het zo slecht nog niet...

              Comment


              • #8
                Koprolveiligheid Koreaanse es-joe-vietjes

                Een kennis van mij zit te denken om een Hyundai Tuscon te kopen. Voor de lekkere hoge instap. Op de Ncap test scoort hij 4 sterren. Nu heb ik wel eens gelezen dat ze bijzonder onveilig zijn op het moment dat ze over de kop rollen, dat het dak dan volledig instort. Iemand een filmpje of artikel van zulke tests zodat ik die gekke gedachte van een Tuscon uit zijn hoofd kan halen?
                ************XC 60 in KLPD wit ************

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Richard a.k.a. Riet Bekijk bericht
                  Een kennis van mij zit te denken om een Hyundai Tuscon te kopen. Voor de lekkere hoge instap. Op de Ncap test scoort hij 4 sterren. Nu heb ik wel eens gelezen dat ze bijzonder onveilig zijn op het moment dat ze over de kop rollen, dat het dak dan volledig instort. Iemand een filmpje of artikel van zulke tests zodat ik die gekke gedachte van een Tuscon uit zijn hoofd kan halen?
                  http://autos.msn.com/research/vip/sa...i&model=Tucson

                  Geen filmpje, maar gezien de rating ben ik bang dat je een andere rede moet verzinnen (moet niet te moeilijk zijn) om je kennis uit een Tucson te houden.
                  2019 Volvo V60 T6

                  Comment


                  • #10
                    http://consumerguideauto.howstuffwor...i-tucson-3.htm

                    62 van de mogelijke 110 punten ;-)

                    Oja, foto he..



                    mwah..


                    Ja, het is een Kia, maar een beetje fotosjoppen doet wonderen he..
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • #11
                      Het artikel waar de foto vandaan komt..

                      http://wheels.blogs.nytimes.com/2009...afety-test/?hp

                      "The worst-performing models were the Kia Sportage and its sibling the Hyundai Tucson, which got poor ratings. "

                      Dus..
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                        S2000 is wel goed. Beter dan Z4 wat ik zo zie.
                        wordt ook onderschreven door de hordes engelsen die bij de eerste regen hun s2k parkeren in allerlei objecten, lopen allemaal redelijk ongehavend weer weg.
                        Ten eerste heb je liever dat hij bij de eerste regen op de weg blijft. ;-) Ten tweede, waar zie jij de Z4? Als ik via AW de tests opzoek dan scoort de Z4 juist (verschil is overigens klein) beter:
                        Z4: http://www.autoweek.nl/crashtest.php?id=113
                        S2000: http://www.autoweek.nl/crashtest.php?id=54

                        Niet dat NCAP heilig is, want het blijven theoretische crashes. In de praktijk kan het allemaal net wat anders uitpakken.
                        Every second of your life is a part of your song

                        Comment


                        • #13
                          Lijkt me niet fijn om van achteren te worden aangereden als je in een kleine roadster zit. Niet dat ik er daarom een zou laten staan..

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                            http://consumerguideauto.howstuffwor...i-tucson-3.htm

                            62 van de mogelijke 110 punten ;-)

                            Oja, foto he..



                            mwah..


                            Ja, het is een Kia, maar een beetje fotosjoppen doet wonderen he..
                            Het logo wordt dan

                            Comment


                            • #15
                              Dank! De persoon in kwestie heeft al eens ternauwernood een ongeluk overleefd en zal zeker overtuigd zijn dat hij maar eens moet gaan kijken naar een knappe 2de hands XC60 of zo ;-)
                              ************XC 60 in KLPD wit ************

                              Comment


                              • #16
                                Z4:

                                http://www.youtube.com/watch?v=DiLID...eature=related

                                S2k:

                                http://www.youtube.com/watch?v=95iXp...layer_embedded
                                http://www.ebbropremium.nl

                                Politics is the entertainment branch of industry.

                                Comment


                                • #17
                                  Je snapt wel dat een auto die vervormt(buiten de safety cell) over het algemeen voordelig is voor de inzittenden? :-)

                                  Dit zijn volgens mij de tests waar de door mij gelinkte cijfers op gebaseerd zijn en daar komt de Z4 (hoe marginaal ook) gewoon beter uit.


                                  Maar genoeg geneuzel over oninteressante zaken. :-)

                                  Edit: De auto's op de foto zijn volgens mij zelfs dezelfde als in de video's. Neemt overigens niet weg dat de S2000 ouder is en wat dat betreft misschien een betere prestatie(los van de voetgangersveiligheid, wat weer niet altijd goed samengaat met autostevigheid, inzittendenbescherming en het ergste: uiterlijk ;-)).
                                  Last edited by MN-Power; 08-07-09, 21:53.
                                  Every second of your life is a part of your song

                                  Comment

                                  Working...
                                  X