Afgelopen maandag ben ik in Zwitserland naar een paar auto's wezen kijken. Kwam ook bij Elite garage in Zuzwil terecht. Toen ik daar aankwam geloofde ik m'n ogen niet. Daar staan 1000 auto's te koop waarvan 90% gewoon prachtig mooi spul is. Denk aan alle soorten Porsche's, Italiaanse rommel, Bentley's en RR's. Stonden b.v. twee Camarque's. Hoevaak kom je die nou tegen. lancia Stratos, Alpina E12 B7 Turbo, CSL en vele andere prachtige auto's. Staan grotendeels gewoon buiten op een gravelveld. Hieronder de link.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
leuke auto's kijken
Collapse
X
-
Ha, die Dick;
Man, wat een collectie. Die gasten bepalen voor sommige auto's zelf gewoon de marktprijs, want elders vind je ze niet meer....
Prijzen zitten in het algemeen overigens wel flink boven wat in Duitschland gangbaar is.Scherven brengen gelul.
-
Oorspronkelijk geplaatst door dick t5 Bekijk berichtdenk aan alle soorten porsche's, italiaanse rommel, bentley's en rr's.Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk berichtItaliaanse rommel
Maar met Hansv eens, prijzen liggen hoger dan bij onze oosterburen.
En die gasten hebben zoveel wagens, als ik daar eentje van mee pik, merken ze daar toch niks van? ;-)2 x ouwe premium meuk
BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive
Comment
-
Bijna een kwart van wat ze verkopen gaat de grens over. De prijzen staan natuurlijk in Zwitserse Franken. Ongeveer maal 0,67 doen meen ik. Dan 10% invoerrechten en 19% btw. Echter hebben ze bij Elite een exportprijs. Kan best aanzienlijk schelen ben ik achter gekomen.www.movit-nederland.nl
www.driftdagen.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk bericht...Echter hebben ze bij Elite een exportprijs. Kan best aanzienlijk schelen ben ik achter gekomen.Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
Zoveel auto's op voorraad?
Duur geintje als je dat niet verkoopt.
En wat is Italiaanse rommel? Heeft dat met die staking van de vuilnismannen te maken? :-)
Hebben ze ook Italiaanse auto's trouwens?
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Gummen groene ruf ctr al gevonden
When men were men
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk berichtGummen groene ruf ctr al gevonden
http://www.autoscout24.ch/as24web/Cu...437&cuid=61342
Comment
-
Ha, die Dick;
Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk berichtBijna een kwart van wat ze verkopen gaat de grens over. De prijzen staan natuurlijk in Zwitserse Franken. Ongeveer maal 0,67 doen meen ik. Dan 10% invoerrechten en 19% btw. Echter hebben ze bij Elite een exportprijs. Kan best aanzienlijk schelen ben ik achter gekomen.Scherven brengen gelul.
Comment
-
Maaruh, Dick, wanneer horen we iets specifieks? Al die tips en hints, daar komen wij nieuwsgierige aagjes niet verder mee. :)[/QUOTE]
Ha Dennis. In een ander draadje had ik reeds aangegeven een doodsaaie 530i te hebben gekocht. Maar omdat ik toch in zuid-duitsland was leek het me een goede aangelegenheid om even de grens over te steken en te kijken of er wat leuks staat.www.movit-nederland.nl
www.driftdagen.nl
Comment
-
Pfff, da's wel een paradijsje, qua materiaal... Hoeveel handelaren kunnen de vraag "Is de CSL al verkocht?" beantwoorden met "Welke meneer?" :-)
@ Dick:
Betekent dit dat de e34 V8 (klinkt toch anders dan de kale 530) nu in 'Ollanda is? Zo ja: hoe bevalt ie? Is hij naar wens?Hubraum statt Spoiler
Comment
-
Ja FaF, heb 'm maandag gelijk meegebracht. Moet nog naar de RDW e.d. Zal ergens volgende week gebeuren. Auto is echt goed. Vanzelfsprekend een paar kleine remembers aangaande de leeftijd. Is toch ruim 16 jaar oud natuurlijk.www.movit-nederland.nl
www.driftdagen.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk berichtBedankt voor de tip W220, maar dit is de 11e auto die ik binnen haal dus ken het verhaal:-)Veritatis simplex oratio est
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk berichtDick, alleen laten schouwen bij de RDW he ;-)
APK ergens anders laten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk berichtWaarom ook alweer, anders dan dat de APK bij de RDW duurder is/zal zijn ? Misschien wat overdreven nauwkeurig ?
Comment
-
Ha, die M4;
Toen ik mijn Vijf importeerde stond er een medewerker van Autohan voor me die me er ook al voor waarschuwde. Ik was door insiderkennis al op de hoogte maar zijn ervaring was wel heel schrijnend; een van de bouten van de noodkoppeling op de trekhaak (zo heet zo'n ding toch waar je die staaldraad omheen frot?) zat niet helemaal goed bevestigd en daar werd de auto op afgekeurd. Was ter plekke met een steeksleutel te verhelpen, maar de keurmeester was onverbiddelijk. Ook met zaken als een gescheurd ruitenwisserblad ben je de sjaak, want dat hebben ze uiteraard niet in huis. Is ook geen punt, zolang de APK maar binnen twee weken na ingang van het kenteken wordt uitgevoerd.Scherven brengen gelul.
Comment
Comment