Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leuke auto's kijken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• leuke auto's kijken

Afgelopen maandag ben ik in Zwitserland naar een paar auto's wezen kijken. Kwam ook bij Elite garage in Zuzwil terecht. Toen ik daar aankwam geloofde ik m'n ogen niet. Daar staan 1000 auto's te koop waarvan 90% gewoon prachtig mooi spul is. Denk aan alle soorten Porsche's, Italiaanse rommel, Bentley's en RR's. Stonden b.v. twee Camarque's. Hoevaak kom je die nou tegen. lancia Stratos, Alpina E12 B7 Turbo, CSL en vele andere prachtige auto's. Staan grotendeels gewoon buiten op een gravelveld. Hieronder de link.

www.movit-nederland.nl
    www.driftdagen.nl

Ha, die Dick;

Man, wat een collectie. Die gasten bepalen voor sommige auto's zelf gewoon de marktprijs, want elders vind je ze niet meer....
    Prijzen zitten in het algemeen overigens wel flink boven wat in Duitschland gangbaar is.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dick t5 Bekijk bericht
      denk aan alle soorten porsche's, italiaanse rommel, bentley's en rr's.
      lol
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk bericht
        Italiaanse rommel
        LOL, laat Harry het maar niet horen:-)

Maar met Hansv eens, prijzen liggen hoger dan bij onze oosterburen.
        En die gasten hebben zoveel wagens, als ik daar eentje van mee pik, merken ze daar toch niks van? ;-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Verdorie Steven, kan je nou niet ff wachten:-)
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Bijna een kwart van wat ze verkopen gaat de grens over. De prijzen staan natuurlijk in Zwitserse Franken. Ongeveer maal 0,67 doen meen ik. Dan 10% invoerrechten en 19% btw. Echter hebben ze bij Elite een exportprijs. Kan best aanzienlijk schelen ben ik achter gekomen.
            www.movit-nederland.nl
            www.driftdagen.nl

Comment

...Echter hebben ze bij Elite een exportprijs. Kan best aanzienlijk schelen ben ik achter gekomen.
              Ohja? Leg eens uit :)
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Zoveel auto's op voorraad?
                Duur geintje als je dat niet verkoopt.

En wat is Italiaanse rommel? Heeft dat met die staking van de vuilnismannen te maken? :-)
                Hebben ze ook Italiaanse auto's trouwens?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Als je auto's sparen leuk vindt, is autohandel best leuk in deze tijden Harry. Dan liever wat exclusief spul, dan die bulk Alfa 145's die ze hebben staan.

Maaruh, Dick, wanneer horen we iets specifieks? Al die tips en hints, daar komen wij nieuwsgierige aagjes niet verder mee. :)

Comment

Gummen groene ruf ctr al gevonden
                    When men were men

Comment

Dat is toch geen gummengroen? (zie ook 911 draadje in museum, daar post ik toevallig net een gummengroene 911).

Comment

Wat een gave auto's zitten daar tussen... *kwijl*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                          Omgerekend 150.000 euro ??

Comment

Een 205'je voor 60 mille... een hele gave 205 AWD T16, dat wel, maar 100.000 Zwitserse Frang voor een heul snel koekblik is nog steeds té veel vind ik.

Ik had gehoopt ook nog een 635csi te zien, maar die zal niet bijzonder genoeg zijn :-)
                            Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

huh? 28000km in 7 jaar??
                              The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Ha, die Dick;

Bijna een kwart van wat ze verkopen gaat de grens over. De prijzen staan natuurlijk in Zwitserse Franken. Ongeveer maal 0,67 doen meen ik. Dan 10% invoerrechten en 19% btw. Echter hebben ze bij Elite een exportprijs. Kan best aanzienlijk schelen ben ik achter gekomen.
                                'Exportpreis' is meestal de verkoopprijs minus BTW (hoeveel is dat in CH?) en zonder keuringen of garanties. In het algemeen wordt in Duitschland gewaarschuwd voor auto's die al te grif op die manier worden aangeboden.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Maaruh, Dick, wanneer horen we iets specifieks? Al die tips en hints, daar komen wij nieuwsgierige aagjes niet verder mee. :)[/QUOTE]

Ha Dennis. In een ander draadje had ik reeds aangegeven een doodsaaie 530i te hebben gekocht. Maar omdat ik toch in zuid-duitsland was leek het me een goede aangelegenheid om even de grens over te steken en te kijken of er wat leuks staat.
                                  www.movit-nederland.nl
                                  www.driftdagen.nl

Comment

Pfff, da's wel een paradijsje, qua materiaal... Hoeveel handelaren kunnen de vraag "Is de CSL al verkocht?" beantwoorden met "Welke meneer?" :-)

@ Dick:
                                    Betekent dit dat de e34 V8 (klinkt toch anders dan de kale 530) nu in 'Ollanda is? Zo ja: hoe bevalt ie? Is hij naar wens?
                                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Ja FaF, heb 'm maandag gelijk meegebracht. Moet nog naar de RDW e.d. Zal ergens volgende week gebeuren. Auto is echt goed. Vanzelfsprekend een paar kleine remembers aangaande de leeftijd. Is toch ruim 16 jaar oud natuurlijk.
                                      www.movit-nederland.nl
                                      www.driftdagen.nl

Comment

Dick, alleen laten schouwen bij de RDW he ;-)

APK ergens anders laten doen.
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Bedankt voor de tip W220, maar dit is de 11e auto die ik binnen haal dus ken het verhaal:-)
                                          www.movit-nederland.nl
                                          www.driftdagen.nl

Comment

Bedankt voor de tip W220, maar dit is de 11e auto die ik binnen haal dus ken het verhaal:-)
                                            Ach... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                              Dick, alleen laten schouwen bij de RDW he ;-)

APK ergens anders laten doen.
                                              Waarom ook alweer, anders dan dat de APK bij de RDW duurder is/zal zijn ? Misschien wat overdreven nauwkeurig ?

Comment

Ok, gefeliciteerd Dick, zal 't draadje er even bij zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                  Waarom ook alweer, anders dan dat de APK bij de RDW duurder is/zal zijn ? Misschien wat overdreven nauwkeurig ?
                                                  Zijn zeurpieten bij de RDW qua APK. Bovendien, als hij wordt afgekeurd en die kans is reeel, moet je dus dat hele circus opnieuw doen en betalen (ook de keuring)!

Comment

Yep, zelfs een lampje wordt niet vervangen. ( nou ja, soms wel.. ;-) )

Comment

Ha, die M4;

Toen ik mijn Vijf importeerde stond er een medewerker van Autohan voor me die me er ook al voor waarschuwde. Ik was door insiderkennis al op de hoogte maar zijn ervaring was wel heel schrijnend; een van de bouten van de noodkoppeling op de trekhaak (zo heet zo'n ding toch waar je die staaldraad omheen frot?) zat niet helemaal goed bevestigd en daar werd de auto op afgekeurd. Was ter plekke met een steeksleutel te verhelpen, maar de keurmeester was onverbiddelijk. Ook met zaken als een gescheurd ruitenwisserblad ben je de sjaak, want dat hebben ze uiteraard niet in huis. Is ook geen punt, zolang de APK maar binnen twee weken na ingang van het kenteken wordt uitgevoerd.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Ik heb mijn e30 destijds wél bij de RDW laten keuren en van te voren Een Uitvoerige Beurt laten geven (sowieso handig als je er gas mee gaat geven). Plain sailing, geen problemen en in één ochtend klaar. Zo kan 't ook.
                                                        Hubraum statt Spoiler

Comment

Working...
                                                        X