Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Premium hatchback's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Premium hatchback's

Ohohoh wat was die uit, de hatch/liftback. Maar hij is helemaal terug! En dat in het segment waar je dat het minst verwacht: de premium bakken: BMW 5 GT, Audi A5 Sportback en de Porsche Panamera... Dus Lexus zal binnenkort ook wel volgen. Opvallende trend, die ik totaal niet heb zien aankomen. Zou daar nou echt vraag naar zijn, of is dit weer slimme marketingtruc om een nieuw segment aan te boren?

De enige die overigens klopt qua looks is wat mij betreft de A5. Bijna net zo mooi als de coupe. Dat wordt een topper denk ik. Voor mensen die meer ruimte willen als een A5, maar niet weer zo een 13 in een dozijn A4 willen bestellen. Denk dat 60% van de managers bij ons een A4 rijdt. Grijze muizen mobiel.
    :o)
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Lelijke trend :-(

Die A5 vind ik nog wel mooi eerlijk gezegd. Maar de rest, blegg.

Verder lijkt me een nieuw segment aanboren vestzak/broekzak. Het voornaamste is dat het in beweging blijft denk ik.

Comment

Tja, al deze wagens zijn precies 1 deur te lang. De A5 kan er mee door. De verhouding klopt gewoon niet. De designers moeten dit ook tenenkrommend in hun cad-applicatie hebben gemaakt.

Praktisch is zo'n grote openslaande deur aan de achterkant natuurlijk wel. M'n oude Peugeot 605, kofferbak model "4 lijken en nog ruimte voor een mudje aardappelen" en huidige Passat, kofferbak model "2 lijken en wat kratjes bier" zijn onmogelijk lastig vol te krijgen wegens de hele beperkte opening van de typische sedan-kont-kofferbakklep.

Zo'n hatchback is voor veel mensen dan de gulden middenweg tussen sedan en station... Mooi is anders maar als je zo'n auto overweegt ach dan hoeft ie ook niet mooi te zijn ; daar koop je dan een fraaie 2 deurs coupe naast, of een leuke cabrio of een Landrover Defender etc.

Comment

Oh, oh, oh, en nu maar duimen dat de economie in het 2e halfjaar flink aantrekt.
          Heel misschien zit er dan wel zo'n mooie rooie voor me in.

Prijzen vallen me overigens ontzettend mee:
          http://www.autoweek.nl/autonieuws/12...js-en-fotoshow
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Overigens heeft het wel gigantisch lang geduurd voordat m'n de CLS ging kopieeren. MB had blijkbaar een redelijk helderziende blik.
            2 x ouwe premium meuk

Comment

En voor de 3e maal:-)
              Zie hier een paar keer "mooi", "niet mooi" voorbiijkomen, maar niets is zo persoonlijk als dat, toch.......
              2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                En voor de 3e maal:-)
                Zie hier een paar keer "mooi", "niet mooi" voorbiijkomen, maar niets is zo persoonlijk als dat, toch.......
                Behalve als je de enige bent die het mooi vind John ;-)

Comment

Die Audi is wel mooi zo idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zouden er een poll over op moeten zetten, maar ik denk dat 90% van de gummers de A5 mooi vindt en de andere twee niet. Al zal de Porsche misschien nog wat stemmen krijgen omdat het een Porsche is.
                    :)
                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

BMW = Prius-look-a-like
                      Benz GL350
                      Benz SL 500 (R107)

Comment

LOL, ja, de hatch is inderdaad opnieuw terug. Anderhalf jaar geleden toen ik de Mondeo bestelde vroeg ik het me al af, ik heb hem toen in 5-deurs besteld ook. Dus qua voorlopen kan dat wel tellen. :-p

Verder wil ik dat GT varkentje wel een in het echt zien, intereieursgewijs is dat natuurlijk top, maar die buitenkant en die belachelijke achterklep zijn idioot. A5 sportback is een nobrainer, pricing valt mee, dus tussen dit en een jaartje of drie rijdt iedereen die nu een A4 avant besteld heeft en hem beu is, hiermee ... het failliet van het exclusieve als het ware ... is er dan niks meer heilig :-)

Hoewel ... hoewel ... die passaat Jasper Edition is toch ook nog redelijk zeldzaam ... Is er nog hoop?
                        Rock on. RS.

Comment

Het geeft wel weer het failliet aan van een merk als Saab. Het merk dat tot het laatst (2003) stug de 5 drs hatchback (combicoupe) bleef bouwen. Wanneer ze die traditie nu hadden blijven volhouden met de Sportsedan in 2003 waren ze trendsetter geweest ipv trendvolger.

Comment

De A5 SB vind ik idd schitterend! En slechts 3-4K meer dan een A4 sedan dus?
                            De Panamera zou ik ook overwegen als ik in dat segment zou shoppen, maar die 5 GT? Gétver.

Comment

Mooiste van dit stel is de A5, de leukste is de Porsche... ;-)

Oh, sinds wanneer is een Ford Mondeo premium geworden trouwens?
                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Die A5 is leuk, maar imho een nutteloze oefening... Je ziet fokderrie nauwelijks al het verschil tussen een A3 sportback, A4 avant, A4 en A6, en dan gaan ze de A5 ook nog eens als een A4 in de markt zetten... En daarbovenop interessante leasevoorwaarden dus de parking hieronder staat al vol kale A4jes met halogeen dagrijlichten.
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                  Overigens heeft het wel gigantisch lang geduurd voordat m'n de CLS ging kopieeren. MB had blijkbaar een redelijk helderziende blik.
                                  MB? De CLS zeg je? Ik wist niet dat dat een hatchback was met een grote 5e deur...
                                  Oliestoken voor het goede doel

Comment

De raamlijnen van de 5 GT en de A5 Sportback zijn echt precies hetzelfde.
                                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Inderdaad. Alleen loopt de A5 wat verder door. Het is net dat horizontale deel van de koffer wat de 5GT mist. Hoe veel verschil zo'n klein stukje auto kan maken... Wat de 5 misschien ook nog nekt is dat de achterste deuren van LWB formaat zijn wat mij ook niet echt aan staat. De voorste helft van de auto vind ik verder prima.
                                      Every second of your life is a part of your song

Comment

Dat achterraam van die Porsie doet me zoveel denken aan de Volvo C30 en de 480ES en vooral de P1800ES ; http://www.automotorsport.se/bigpix/...o_1800_big.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                          Het geeft wel weer het failliet aan van een merk als Saab. Het merk dat tot het laatst (2003) stug de 5 drs hatchback (combicoupe) bleef bouwen.
                                          *kucht*

Octavia: tot heden...
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                          X