Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camper kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Camper kopen

Vrouwlief en ik zitten er over te denken om een camper te kopen.

Max. 10K euro, liever nog goedkoper.

Zijn er Gummerts die ervaring hebben met een camper? Waar moet ik op letten?
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Geen ervaring mee, maar het idee spreek me wel aan.
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Vroegah redelijk veel gecampeerd. Wat mij altijd opviel aan de mensen die met een camper onderweg waren: die waren AL-TIJD aan het in- en uitpakken. Na een dag rijden kom je op je plekje aan. Je pakt de spullen uit, zet een kop koffie maar je hebt nog geen voer voor die avond. De Hyper Coop lonkt, dus de rotzooi weer inpakken ten einde naar 't dorpje te kunnen tuffen. Bij terugkomst moet de hele meuk er weer uit. De volgende dag wandelen bij dat ene meertje 2 dallen verderop? Inpakken... En bij terugkomst weer uitpakken. Lijkt mij niet ideaal. En met een budget van 10 mille zit er zo eentje met een Elise achterin waarschijnlijk nťt niet in ;-)
      Hubraum statt Spoiler

Comment

Het grootste probleem met campers is stilstand. Vaak worden ze maar een paar weken per jaar gebruikt en de rest van het jaar gebeurt er niets mee. Let dus op zaken als verdroogde rubbers, remmen, banden, etc.
        Goed informeren hoe de vorige eigenaar ermee omging (dus niet tijdens zijn vakantie, maar tijdens de stalling...).

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=BL6uwtTE370
          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
            Mooii lied
            zoalss het Zigeunerlevenn
            Benn u halve kamper ma ik voel me en echtee:p Ik sta niet op ut kamp wij wonen:(
            maar me Familie staat wel op het kamp:D
            Dank CM, Dank CM.

Comment

Wel ervaring met campers, dat zijn die rotdingen die altijd de files veroorzaken?
              www.carscoffeecigars.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                Zijn er Gummerts die ervaring hebben met een camper?
                <meldt zich>

sinds 1994 camper eigenaar.
                Eerst een vw-t3-busje (ex-ptt), daarna sinds 1998 een Ducato.
                zie http://www.adbz.nl/camper.htm

Allebei omgebouwde bestelauto's.
                Voordeel: makkelijk in gebruik, je kan overal komen en ook bruikbaar als 2e dagelijkse auto.
                Nadeel: beperkte ruimte (vinden en vonden we niet erg).

We hebben de meest noodzakelijk dingen gewoon bij ons: Koelkast/kachel/toilet.

@ FaF,
                dat is een kwestie van plannen en ook een stukje mindset.
                Een camper moet je niet als een caravan gebruiken.
                Zo'n hele grote joekel lokt soms vanwege de ruimte maar heeft als nadeel dat het geen echte zwerf-auto is (als dat is wat je wil).

Comment

Een camper is bedoeld om te trekken. OF je moet alle voorzieningen onder handbereik of fietsbereik hebben. Bij campers stel ik me altijd de VS of canada voor, waar genoeg ruimte is om met zo'n ding te manoeuvreren, en waar men niet raar opkijkt, als je met zo'n ding bij de drive-through supermarkt aankomt. Scandinavie lijkt me ook nog wel een bestemming voor een camper, maar zuid-europa lijkt me hel.
                  Ennuh: 10k voor een camper vinnik niet veel. Of je moet hem in de herfst kopen en daarna tot de volgende zomer willen klussen.
                  When men were men

Comment

Gewoon een Camper nemen maar in het vooronder (achter-onder) een auto.

Comment

Gewoon een twinnyload achterop en 2 fietsen. Of zo'n chinese Honda dax replica, weegt 80kg, rijdt 1 op 60

Met je budget zit je een beetje tussen server en tafellaken ben ik bang. Te weinig voor een moderne camper, en aan de hoge kant voor een ouder type. Of je moet voor een topconditie VW transporter gaan maar die zijn ťcht te klein van binnen imho

Mijn J7 was 1400 Euro maar reken tegenwoordig maar op het dubbele of driedubbele als je niet zelf wilt gaan importeren

http://i179.photobucket.com/albums/w...8/RIMG0014.jpg
                      http://i179.photobucket.com/albums/w...8/RIMG0259.jpg

Comment

Zelf zouden we nog eens 1 a 2 maanden met een t2 door europa willen trekken. Zonder koters. Gezien de rest van de vakantieplannen die we komende jaren hebben, zie ik t niet gebeuren. ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                          Een camper is bedoeld om te trekken.
                          Dat is de essentie. Als je een paar weken op 1 camping staat, is het alleen maar onhandig en kan je beter een tent of een caravan hebben.

Mijn ouders hadden vroeger een oude omgebouwde Opel Blitz op gas (extra gastank eronder want eentje was dankzij de 6 cilinder in no time leeg). Denk ik toch met plezier aan terug.

Comment

Frankrijk is ook een prima vakantieland voor de camper.

Paar jaar geleden 3 weken als nomaden door frankrijk getrokken, drie keer e1n nacht op een camping gestaan, de rest gwoon vrij. Overdag bij een grote Supermarchee (als je er toch langs komt) de boodschappen doen, 's avond mooi plekkie zoeken, lukt de ene keer beter dan de andere.

Dat gaan we vanaf aanstaande zaterdag dunnetjes over doen, weliswaar in een iets andere samenstelling dan vroeger (kinders zijn te groot gegroeid voor het bed in de camper). Ben wel benieuwd of dat problemen op gaat leveren, een camper met een klein caravannetje. Het zal sowiso wat lastiger worden, maar soms is het geven en nemen, een tentje erbij is ook niet alles, dat hebben we namelijk de afgelopen twee jaar gedaan.

Comment

Tenzij je er met een grote Winnebago op uit gaat met een paar scootertjes erbij, is het het allemaal net niet ;-)
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                Tenzij je er met een grote Winnebago op uit gaat met een paar scootertjes erbij, is het het allemaal net niet ;-)
                                Zo is het, zo groot mogelijk nemen....
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Spreekt mij wel aan, wel een beetje plannen natuurlijk, niet te groot. Gemak is vooral dat je een aantal essentials bij je hebt en overal kunt komen. Ik zou er zelf meestal niet in slapen, een (slaap)tent slaapt lekkerder en het opzetten kost maar luttele minuten. Van die Pickups met huif of oudere busjes zou ik voor gaan.
                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                    Zo is het, zo groot mogelijk nemen....
                                    Hier, gaat nog wel wat vanaf.
                                    http://link.marktplaats.nl/237280653
                                    7,2L V8, wel op de voorwieltjes.
                                    130L LPG tank

En dan niet te zuinig kijken als je op de tolweg hoger aangeslagen wordt wegens de 4 achterwielen.

Comment

Ik zou eerst een camper gaan huren...

Goedkoper in geval van "Nah, valt toch tegen..."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                        Ik zou er zelf meestal niet in slapen, een (slaap)tent slaapt lekkerder en het opzetten kost maar luttele minuten.
                                        Dan ben je het hele voordeel al weer kwijt, en bovendien kan dat niet als je vrij staat. Je mag namelijk niet overal een tent opzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                          Ik zou eerst een camper gaan huren...

Goedkoper in geval van "Nah, valt toch tegen..."
                                          Zeker, goed advies.
                                          Hoewel een camper huren niet goedkoop is.

Comment

Camper kopen en later verkopen kon wel eens goedkoper zijn idd.
                                            Wel een populaire camper kopen dus als je nog twijfelt en geen rare outsider.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                              Camper kopen en later verkopen kon wel eens goedkoper zijn idd.
                                              Wel een populaire camper kopen dus als je nog twijfelt en geen rare outsider.

Speurders al bekeken ????

Goeie handel.... ;-)

Comment

Anders dan een auto blijft een camper (relatief) veel waard, dus heb je voor 10k nog niet veel soeps.

Nederland was door de BPM altijd al een moeilijk land voor campers.
                                                De crises helpt ook niet echt nu.

In het oosten van het land (vooral rond Apeldoorn) worden veel importcampers uit Duitsland voor belachelijke prijzen aan geboden. Kijk daar mee uit want over het algemeen zijn dat campers die je beter kunt laten staan. Autotechnisch meestal wel in orde, maar voor wat het woongedeelte meestal niet echt zichtbaar maar toch uitgewoond. Vochtinwerking, water- en electrahuishouding en de veiligheid daarvan zijn belangrijke aandachtpunten.

Comment

Zit al uren op Marktplaats.nl te struinen, maar zie door de campers het bos niet meer.

We willen er mee op ons dooie gemakkie door Europa dwalen. Beetje door BelgiŽ, Luxemburg, Frankrijk, Vogezen, Duitsland, Zwarte Woud, misschien richting Alpen, stukje ItaliŽ, Toscane.
                                                  Last edited by iOnline; 19-07-09, 11:37.

Comment

Die van v4 is toch prima?
                                                    fka v164

Comment

Wat zouden de vaste lasten zijn bij zo'n Amerikaanse gasslurper met dubbele achteras? En het verbruik in de bergen?

Best gaaf modelletje trouwens, maar ben bang dat ik er op leeg zou lopen.

Comment

http://link.marktplaats.nl/257042632

Eerst huren dan?

imho zijn er 2 opties, of een busje. of een integraal
                                                        waarbij deze lekker fout is
                                                        http://link.marktplaats.nl/247306584
                                                        en deze gewoon fout is
                                                        http://link.marktplaats.nl/263679105
                                                        fka v164

Comment

Grappig. Nadat ie ik die mp-link postte, had ik ergens het idee dat er een artikel over zo'n GMC in een klassiekerblad had gestaan.
                                                          Dus eens teruggekeken... et voila, precies dit exemplaar stond 3 jaar geleden in Klassiek&Techniek.

Echter wordt in het artikel gerept van 230L LPG (1 op 3,5 = 800km...). Blok is 350-400pk. Massa ruim 4 ton, dus je moet een C-rijbewijs hebben.
                                                          Motor, bak en remmen zouden (destijds) gereviseerd zijn.

Dit type ontstond trouwens onder verantwoording van John DeLorean (he? ja, die) uit de tijd dat die man nog voor GM werkte.

Comment

Wel een cool ding die GMC... Zou niet misstaan op een gemiddeld trailerpark... :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                                              We willen er mee op ons dooie gemakkie door Europa dwalen. Beetje door BelgiŽ, Luxemburg, Frankrijk, Vogezen, Duitsland, Zwarte Woud, misschien richting Alpen, stukje ItaliŽ, Toscane.
                                                              Maar met hoeveel mensen?

Comment

Ook een knap interieurtje:

http://link.marktplaats.nl/265196649

beetje fout, wel iets voor onze linedancer :-)
                                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Working...
                                                                X