Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XF-R versus BMW M5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jaguar XF-R versus BMW M5

Zullen we er dan maar even een heus draadje van maken, om het Top Gear-draadje niet te vervuilen?

Dus. Wat kiezen we? De M5, met z'n toerenjankende en übergeil klinkende motor, maar met de klasse van Koko Petalo? Of de XF-R, die vrijwel dezelfde prestaties levert (0,5 seconde langzamer op een rondje is immers niks), en pure stijl combineert met comfort, maar het moet doen met een laagdraaiende V8?

Kommaarkommaarkommaar.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Ik vind die XF(-R) ook niks qua uitstraling. Net zo fout eigenlijk.

Zullen we het er in dit draadje maar over hebben wat wel sjiek is in deze categorie?

RS6 als het moet smoelen en toch stealth moet zijn.

E55 AMG als het niet hoeft te smoelen maar wel lekker moet rijden.

E60 M5 als het me allemaal aan m'n reet zou roesten.

XF-R nooit. Oudere (snelle) Jag anytime.
    You know that reality is immaterial

Comment

M5. Nu uit Duitsland te halen voor 30-40k. Zelfs na al die jaren de benchmark, en een XF-R krijgt enkel "bijna zo goed".
      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Tja, het motorkarakter. Da's het enige voordeel van de XF-R. Al zou 500 toeren meer niet weg zijn.... Ik blijf het echter een lelijk hok(zonder stijl) vinden. :-)
        Every second of your life is a part of your song

Comment

Ha, die Brun;

Voor mij dan toch [Jezzamode] The Jag [/Jezzamode]. Deze auto's koop je immers niet als tracktool, daar is het spul nu eenmaal veel te log voor. En als daily driver zie ik veel meer in de ook supersnelle, maar veel relaxtere manier van voortbewegen van de XF-R. Zelfs als het 100% Beiers moest zijn denk ik dat ik eerder zou uitkomen op een 'gewone' E60 5-serie met een knappe gebruikte M3 (of Z4?) als speeltje voor d'rbij. Het imago doet me overigens in beide gevallen niet zoveel; ik ben noch een housebroek-, noch een pakkendrager dus uit de toon vallen doe ik in allebei even treffend.
          Scherven brengen gelul.

Comment

Lastige keuze, maar ik denk toch dat ik voor de huilende V10 zou gaan. Als ik een Jag zou willen, kocht ik wel een Series 3 XJ...
            Auto's: veel...

Comment

@ E34 en E39 opmerking - de E34 straalt geen klasse uit. Dat is gewoon een Pooierbak. Wél een van de mooiste en stoerste pooierbakken die ik kan bedenken. De laatste M5 vind ik in het segment waar hij in rondrijd (designgewijs) sportief doch netjes. Mijn mening aangaande de 'klasse' van een sportieve sedan zegt, dat geeft ik toe, weinig, want ik zou net zo lief in een Monaro rondbrullen. Toch vind ik de Jag een stuk minder geslaagd dan de BMW. Hij is niet dermate veel eleganter, mooier of sportiever getooid, en hij is ongeveer net zo snel... edoch wel met automaat, ik rij veel liever een schakel. Een automaat is lekker in een cruisebak die af en toe een keer flink moet brullen, niet een auto die je op de rand wilt kunnen rijden. Niet dat ik enige ervaring heb met dergelijke situaties, maar als ik ooit het punt bereik waarop ik dit soort speelgoed kan betalen loop ik toch zonder omkijken de BMW dealer binnen.
              Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Het probleem is... Een XK ziet er geiler uit dan een 6, en een XF-R straalt meer klasse uit dan een M5 (maar ben nog altijd niet overtuigd van de voorlichten van de XF). Maar de 6 en M5 zijn gewoon betere wagens dan hun Jaguar-evenknieen... Dus ga je voor uiterlijk vertoon maar net niet de beste motor met net niet de beste wegligging, of ga je voor degelijkheid maar lelijkheid?

Comment

Een keuze tussen de twee valt bij mij altijd uit voor Jaguar. Gewoon omdat ik met BMW's nog minder heb.

* Rent weg *
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

De nieuwe 6 is bijna net zo graflelijk als de 1 serie. In dit geval zou ik een Jag wel als tegenstander zien.

Als ik elke auto ter wereld mocht kiezen:

2ehands: M6 E24
                    Nieuws : Monaro

Gewoon omdat de combinatie van factoren in die auto maakt dat hij het 'doet' voor mij. Dat is niet altijd persé de styling, motor of het onderstel, net zoals jouw droomvrouw ( of man, ik ken je verder niet :-) ) niet persé blond haar met blauwe ogen hoeft te zijn, het gaat om het pakketje.

Comment

Mijn gevoel wil heel graag de Jaq kiezen tussen de meeloop/ordinaire BMW's en Benzen, maar goed kans dat mn ratio me op het nippertje in de BMW duwt. Of toch niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                        maar als ik ooit het punt bereik waarop ik dit soort speelgoed kan betalen loop ik toch zonder omkijken de BMW dealer binnen.
                        Want wat is er nou mooier dan één vijfcylinder? Juist. Twee vijfcylinders. :)

Comment

Als het om het pakket gaat, heb ik eigenlijk liever de C63 AMG dan de Jag...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                            Want wat is er nou mooier dan één vijfcylinder? Juist. Twee vijfcylinders. :)
                            Das de Jeremy-manier van denken, maar wel een hele prettige manier van kopen, als je het kunt betalen :-)

Eerlijk gezegd maakt het me ook weer niet zóveel uit, al vind ik het geluid van een 6-cylinder nog steeds wel veel mooier dan bv een V8. Ook mooier dan een V10 of V12 maar een hedendaagse M5 van 2 ton voortstuwen met 6 cylinders is blijkbaar technisch niet meer haalbaar :-)

Comment

Doe mij die Beier maar, de Jag is echt prachtig, maar een M5 laat ik gewoon niet lopen...
                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

" geluid van een 6-cylinder nog steeds wel veel mooier dan bv een V8. Ook mooier dan een V10 of V12 maar een hedendaagse M5 van 2 ton voortstuwen met 6 cylinders is blijkbaar technisch niet meer haalbaar"

Pff janet, ge het gewoon nog nooit een goeie V8/10/12 in het echie meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                  " geluid van een 6-cylinder nog steeds wel veel mooier dan bv een V8. Ook mooier dan een V10 of V12 maar een hedendaagse M5 van 2 ton voortstuwen met 6 cylinders is blijkbaar technisch niet meer haalbaar"

Pff janet, ge het gewoon nog nooit een goeie V8/10/12 in het echie meegemaakt.
                                  Als u mij van het tegendeel wilt overtuigen staat het u vrij mij voor een bepaalde periode een <insert willekeurig V8/10/12 voorgestuwd voertuig> uit te lenen :-)

Comment

Voor de looks en het 'imago' zeker de Jag, maar toch zou ik op safe gaan en voor de M5 kiezen.

Comment

Maserati Quattroporte natuurlijk. Die was sneller op het cicuit dan een M5, dus een XF-R is helemaal geen partij...

Comment

XF, V8 boven V10 wat mij betreft en de Jag heeft meer klasse dan die rijdende playstation.
                                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                          Maserati Quattroporte natuurlijk. Die was sneller op het cicuit dan een M5, dus een XF-R is helemaal geen partij...
                                          Quattroporte V8? :-)

Comment

@htt-thalan: je had naar de laatste Tunnelrun moeten komen, daar was het gelijk van de V8 nogal duidelijk. Een enkele Healy 3.0 daargelaten wellicht :)

Comment

Een Quattroporte is zoveel meer emotie, maar het blijft in elkaar gestoken door Italianen. Zelfde gevaar met Jaguar, maar dan met Britten :D

Comment

Ahum. Ik kan het mij trouwens niet voorstellen dat een V8 Maserati QP IV, dwz een V8 biturbo met dito onderstel, sneller op een circuit is dan een E60 M5. Het zal dan wel een heel bijzonder circuit geweest zijn, iets zonder te veel bochten of zo...

Om op de vraag Jag vs. M5 terug te komen. Ik wil niet eens aan een Jaguar denken. M5 dus.
                                                AR Giulietta QV Savali
                                                Maserati Racing

Comment

@wooter

Bij BMW mag alles even voorbeeldig zijn maar de eigenaren van een XF blijken niet ontevreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk bericht
                                                    @wooter

Bij BMW mag alles even voorbeeldig zijn maar de eigenaren van een XF blijken niet ontevreden.

http://www.autoexpress.co.uk/carrevi..._2009/archive/
                                                    "Maar de 6 en M5 zijn gewoon betere wagens dan hun Jaguar-evenknieen... Dus ga je voor uiterlijk vertoon maar net niet de beste motor met net niet de beste wegligging, of ga je voor degelijkheid maar lelijkheid?"...

Echte problemen met Jags zijn van voor 1994....

En degelijke Duitse automobielen ??

ROFLOL
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, hallo, met een bestuurder van 150 kg en schoenmaat 78 om alle pedalen tegelijk in te trappen kan alles kapot. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                        Ja, hallo, met een bestuurder van 150 kg en schoenmaat 78 om alle pedalen tegelijk in te trappen kan alles kapot. :)
                                                        Zeg overloperd, ik heb het niet over mijn van dienstwege verstrekte koets, meer over wat er binnenkomt bij den dealert in den lande, met allerlei onverklaarbare storingen e.d.

( en voor je stalkfile: het is nu 137,5 kg qua gewicht en maat 44 qua schoen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                          ( en voor je stalkfile: het is nu 137,5 kg qua gewicht en maat 44 qua schoen)
                                                          We hebben dus een nieuwe kandidaat voor de nickname 'Kleintje'. Of klinkt w220l-smurf toch beter?
                                                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

W220 heeft gewoon een Mercedes onderstel nodig omdat dat van een Opel simpelweg zou bezwijken :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                                              W220 heeft gewoon een Mercedes onderstel nodig omdat dat van een Opel simpelweg zou bezwijken :-)
                                                              Zegt de man die in een 205 rondrijdt.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                                Zegt de man die in een 205 rondrijdt.....
                                                                Is maar tijdelijk :-)

jaartje of 3 nog

Comment

Working...
                                                                X