Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Water uit de uitlaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Water uit de uitlaat

Ik reed een tijdje terug achter een fiestas die bij het optrekken letterlijk water loosde uit de uitlaat.

Veel korte ritjes dus, lekker wat water verzameld.
    Volgens mij krijg je dat met gewoon rijden er dus nooit meer uit. Dat water zorgt ervoor dat de damp in de uitlaatgassen in de uitlaat condenseert, en dat de uitlaat volgens mij nooit warm genoeg wordt (lees 100 graden of meer) om dat water er echt uit te (ver)dampen. Wellicht wel als je ff plankt naar zwitserland en terug, maar dat zie ik zo'n fietstas dus niet doen.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Vroeger rotte zo'n uitlaat dus in twee jaar gewoon door. Mijn pa had dat altijd.
    Twee korte ritjes per week, 1x kerk, 1x boodschappen.

Tegenwoordig zijn uitlaten kennelijk beter, want hoewel het rijgedrag niet veranderd is gaat de uitlaat nu een autoleven mee (laatste auto en een na laatste auto allebei 9 jaar)

Comment

Ik heb het ook wel eens gehad met de 523i. :)

Was zo'n weekend met 10 keer naar de Baumarkt, op 2 km van huis. :)

Weersomstandigheden: +1 `C, mistig. Dus never nooit niet dat die warm geworden is. :)

De maandagochtend naar het werk, en na 20 km rustig tuffen kon het gas er wel op toen er een Omega in mijn nek zat te hijgen. Er KWAM me toch een witte pluim uit de uitlaat bij 4000 rpm, man man man. :))))

Was wel grappig, de komende 15 km kon ik steeds verder in de toeren tot er niks meer uitkwam tot doorhalen in de begrenzer, uiteindelijk. :)))))
      You know that reality is immaterial

Comment

Bij m'n pa's 618i was een keer de lasnaad voor de achterdemper op een cm na doorgeroest. Goed dat ik het zag terwijl ie op de brug stond voor een wielwissel oid, anders was ie er op een drempel finaal onderuit gekanteld (achter de demper haakjes, voor de scheur pas een ophangrubber). Krijg je met 5x in de week naar het werk (4km v.v.), een keer naar de stad (3km v.v.) en een keer in de 2 wkn naar Ehvn (35km v.v.)...
        '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

De oplossing is toch gewoon een afwateringsgaatje in je demper boren ?

(rent snel 't draadje uit)

Comment

Ik rijd gelukkig altijd een stukje berg op naar mijn werk, dan loopt het water er tenminste makkelijk uit...;-)
            Giulia 1600 Super '65
            Abarth 595 Competizione '15

Comment

m'n civic uit '89 had dat ook, maakte niet uit hoeveel km je maakte per dag. daar ooit de fout gemaakt een quickshit uitlaat onder te hangen, ging 4 maanden mee en was toen doorgeroest....
              When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Working...
              X