Zag een paar weken terug een Honda Insight met blauwe richtingaanwijzers. Een buurman showde trots zijn nieuwe Prius ook met blauwe richtingaanwijzers. En ik zit net in 't Saab 9-5 draadje te kijken en ook die heeft blauwe clignoteurs in 't front. Veel vrachtwagens en bestelbusjes hebben 't ook.
Kennelijk is dit de nieuwe trend van auto ontwerpers, naast de LED-dagverlichting. Voor zover ik weet is blauwe verlichting op auto's verboden. Dus, hoe kan 't dat deze auto's door de RDW worden goedgekeurd? Omdat Xenon ook vaak blauw is mag 't opeens wel?
En waar ik me vervolgens meer zorgen om maak, is dat na al die ellendig afgestelde (aftermarket) Xenon lampies, nu ook hele volksstammen catalogus-thuis-tuners nu ook van die blauwe richtingaanwijzers op hun playmobiels gaan monteren. Daglichtverlichting met after market LED's uit china, Xenonsetjes van 15 euro, blauwe knipperlichten.
Tegelijkertijd waardeer je 't dan opeens enorm als mensen hun E34 gewoon niet voorzien van witte knippers, maar oranje exemplaren koesteren/monteren.
Lang leve de oranje Clignoteurs!
Kennelijk is dit de nieuwe trend van auto ontwerpers, naast de LED-dagverlichting. Voor zover ik weet is blauwe verlichting op auto's verboden. Dus, hoe kan 't dat deze auto's door de RDW worden goedgekeurd? Omdat Xenon ook vaak blauw is mag 't opeens wel?
En waar ik me vervolgens meer zorgen om maak, is dat na al die ellendig afgestelde (aftermarket) Xenon lampies, nu ook hele volksstammen catalogus-thuis-tuners nu ook van die blauwe richtingaanwijzers op hun playmobiels gaan monteren. Daglichtverlichting met after market LED's uit china, Xenonsetjes van 15 euro, blauwe knipperlichten.
Tegelijkertijd waardeer je 't dan opeens enorm als mensen hun E34 gewoon niet voorzien van witte knippers, maar oranje exemplaren koesteren/monteren.
Lang leve de oranje Clignoteurs!
Comment