Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwe richtingaanwijzers nieuwe trend, maar ook legaal?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Blauwe richtingaanwijzers nieuwe trend, maar ook legaal?

Zag een paar weken terug een Honda Insight met blauwe richtingaanwijzers. Een buurman showde trots zijn nieuwe Prius ook met blauwe richtingaanwijzers. En ik zit net in 't Saab 9-5 draadje te kijken en ook die heeft blauwe clignoteurs in 't front. Veel vrachtwagens en bestelbusjes hebben 't ook.

Kennelijk is dit de nieuwe trend van auto ontwerpers, naast de LED-dagverlichting. Voor zover ik weet is blauwe verlichting op auto's verboden. Dus, hoe kan 't dat deze auto's door de RDW worden goedgekeurd? Omdat Xenon ook vaak blauw is mag 't opeens wel?

En waar ik me vervolgens meer zorgen om maak, is dat na al die ellendig afgestelde (aftermarket) Xenon lampies, nu ook hele volksstammen catalogus-thuis-tuners nu ook van die blauwe richtingaanwijzers op hun playmobiels gaan monteren. Daglichtverlichting met after market LED's uit china, Xenonsetjes van 15 euro, blauwe knipperlichten.

Tegelijkertijd waardeer je 't dan opeens enorm als mensen hun E34 gewoon niet voorzien van witte knippers, maar oranje exemplaren koesteren/monteren.

Lang leve de oranje Clignoteurs!

Regeling Voertuigen Artikel 5.2.53.2

De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
    APK afkeur dus.
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Stralen, dat is dus 't sleutelwoord. Dus als je blauwe kappen op je lampen zet en 't straalt ambergeel, dan is 't goed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
        Tegelijkertijd waardeer je 't dan opeens enorm als mensen hun E34 gewoon niet voorzien van witte knippers, maar oranje exemplaren koesteren/monteren.

Lang leve de oranje Clignoteurs!
        Ah. Lees je mee, RC?
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oranje:

Wit:

I rest my case :O)

Comment

Shop ze nu eens andersom. Witte knippers op die kar met ballonbanden en te hoge veren, oranje op die gelikte buikschuiver met dikke velgen.

I rest my case. :)
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

RC, Bedoel je nu dat die oranje gewoon van zichzelf karakter uitstaalt en die witte de uistraling heeft van een poolse onderwereldonderdaan die met een witte huid en foute zonnebril van 5 euro en dito leren jasje probeert indruk te maken met een auto die in de basis best mooi was, maar nu evenveel karakter uitstraald als de zendmast bij IJsselstein?

Want weet je wanneer die zendmast wel leuk is, als er gekleurde lampjes in zitten met kerst.

Comment

Staat best goed die witte knipperlichten, beter dan dat oranje. Zowel op een E34 als op die A6. Oogt gewoon veel frisser en moderner, dat geblaat over die oranje knipperlichten snap ik gewoon niet zo, dat is net zoiets als;

http://www.autojunk.nl/pix/show/147353/1

Vroegah was alles beter/mooier...

Tuurlijk..

Wbt die witte knipperlichten, ik ben blij dat er mensen hier zijn die het beter weten dan RDW/fabrikant. Ik snap niet, dat niet iedereen hier een account aanmaakt, de kennis is HIER! en gelijk overal weer oranje knipperlichten op!

Dat is zo veel mooier :-D

Comment

Working...
                X