Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht dailydriver

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht dailydriver

Ik ben op zoek naar een simpele daily driver die ook goed om kan gaan met wat langere afstanden. Lees een airco en fijne stoelen, audiosysteem is niet van belang want dat trek ik uit de Impreza. TomTom systeem heb ik ook los liggen dus een onboard ICE&audiosysteem hoeft niet zo. Zuinig & comfortabel staan hoger op het lijstje.

Wensen;
    Fijne stoelen
    Zuinig
    Airco
    Degelijk
    Saai/netjes/degelijk (doorhalen wat niet van toepassing is)
    Plek voor 2 sportfietsen achterin

Het budget is rond de 5k. Zelf dacht ik aan een VW Polo of een SEAT Ibiza maar jullie hebben waarschijnlijk nog wat betere tips en links.

Brand los!
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Uh hoe plak je 2 sportfietsen in een Polo of Ibiza ?

Comment

Als je de wielen eruit doet kunnen ze dwars op de achterbank van m'n impreza.

Je snapt dat zoiets bij een volgende auto ook moet kunnen. :)
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Weet niet of ze voor die prijs te krijgen zijn, maar ik zou eens naar een Focus kijken. Veel meer auto dan een Polo of Ibiza, lijkt me.

Edit: zoiets dus: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6181744

Volgens mij compleet volgens je wensen :)
        Last edited by Kiwi; 29-07-09, 17:16.
        Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Renault Scenic op LPG. Achterste stoelen kunnen er uit. Er kunnen dan 2 fietsen achterin. Toevallig vandaag zo'n ding gekocht met m'n zwager :-)
          ''Thank God for the internet experts''

Comment

http://link.marktplaats.nl/267048025 VW Golf 4 Variant
            http://link.marktplaats.nl/268221189 Peugeot 206 SW
            http://link.marktplaats.nl/253131220 Ford Focus Station
            http://link.marktplaats.nl/268128495 Skoda Fabia Station

[email protected], hij vraagt om een degelijke auto met fijne stoelen. Een Scenic op LPG past dan niet echt ;-)
            Last edited by floris_s; 30-07-09, 16:19. Reden: Voor de luie mensen die niet op de linkjes willen klikken ;-)
            2019 Volvo V60 T6

Comment

Bruikbare suggesties heren, thanks!

@ Jeroen, het aanschafbudget is 5k, niet het onderhoudsbudget ;)

Een focus lijkt me een heel goed idee, stom dat ik daar niet wat eerder aan gedacht heb. De 206station gaat afvallen want die is me wat te smal en té saai. Stoelen zijn wel erg prima trouwens. :)
              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Dan neem je toch een Scenic zonder LPG; dan daalt het onderhoudsbudget meteen met 5k :-)
                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Golf 4 niks voor je?
                  Net iets groter.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn Saab 900 Classic 3drs is te koop, passen met gemak 2 complete fietsen achterin.
                    Verbruik +-1:10 (vandaag getankt: 400km/38liter)
                    Lekkere stoelen!!
                    Geen airco, wel electrisch bedienbaar open dakje. Airco sucks.
                    LM Sunburstvelgen
                    Origineel, zwart met beige interieur.
                    335.000 km gereden (blok is dik in orde, kan nog 335.000 km mee)
                    Technisch en optisch dik in orde, geen roest.
                    Ik doe er voor jou 4 nieuwe bandjes op van een goed merk.

Dan zit je op de helft van je budget. Hou je voldoende geld over om een heel jaar te kunnen tanken. Als je interesse hebt, laat 't maar weten.

Comment

Wat is er eigenlijk mis met de Impreza? Lijkt mij ook een simpele daily driver. En hoe zou een Polo of Ibiza beter omgaan met langere afstanden?

Of valt de 'Preza af op 'zuinig en comfortabel'? :)
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik zou direct voor een pimpreza op lpg gaan!

En anders heb ik nog wel een starletje te koop voah weineg :-) (al valt die alleen op de punten "zuinig" en "degelijk" níet af :-))

Comment

Dank voor het aanbod Dennis maar Saab is niet echt mijn ding, hoewel ik een zwak heb voor Zweedse kwaliteit en youngtimers.

@ Dutch,
                          Met de Impreza is niets mis, integendeel zou ik kunnen zeggen. Maar ik merk dat de voldoening van het rijden niet meer hetzelfde is als in het begin. Ik heb dus het idee om haar een tijd in de werkplaats te stallen en daar van tijd tot tijd te vertroetelen tot er (na een onbekend aantal maanden) een helemaal naar mijn smaak geprepareerde auto staat.
                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

neem er een Impreza Plus bij? 1,8L o.i.d.
                            Passen de fietsen makkelijk in, ook ideaal voor in de winter met AWD.
                            Volgens mij zijn die dingen heel betaalbaar. Voor de rest is het gewoon Subaru dus met betrouwbaarheid moet het goed komen.

Comment

Working...
                            X