Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brainstormen - toch weer wat nieuws

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Brainstormen - toch weer wat nieuws

Goed, de Alfa 147 op LPG rijdt alweer een tijdje rond onder mijn leiding, en gaat allemaal lekker.

Maar....er komt gezinsuitbreiding. Ergens in februari komt nummer drie...

Drie kinderen op de achterbank van een 147, plus baby-meuk, gaat niet lekker passen. Girlfriend rijdt in een Mini clubman, dus dat gaat ook niet passen.

Tijd dus om langzaamaan weer eens wat groters te gaan zoeken. Budget? Ehhh, 5k plus Alfa zo ongeveer.

Geen enkel idee wat ik wil eigenlijk.
    Belastingvrije Amerikaan op LPG? Wel ruimte tot in de gloria natuurlijk, niet echt bedrijfszeker.
    Belastingvrije Benz op Diesel? Zal wel onderhoudskosten geven.
    Nette Mondeo station 1.8? Niet echt spannend natuurlijk.
    Nette BMW 520i touring? Nou ook weer niet supergroot of praktisch. Plus onderhoudskosten...

Nog meer suggesties om me in verwarring te brengen?

Oh ja, biedingen op de 147 (nette 1.6 met LPG dus) zijn alvast welkom :)
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Fiat Multipla? (al dan niet met plakplaatjes op de zijruiten)
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

*Probeert de Ignore-functie voor het eerst uit*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
        Oh ja, biedingen op de 147 (nette 1.6 met LPG dus) zijn alvast welkom :)
        LOL :)

Nouja, here goes:

Km-stand?
        Recent/aantoonbaar onderhoud?
        Automatische of handbediende airco?
        Cruise control?
        En is het een onderbouw LPG tank, of een reservewielvervanger?
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Km-stand? 162k
          Recent/aantoonbaar onderhoud? Ja.
          Automatische of handbediende airco? Automatisch gescheiden.
          Cruise control? Ja.
          En is het een onderbouw LPG tank, of een reservewielvervanger? Reservewielvervanger van netto 42 liter = 420 km cruisen.

Kleur: Groen metallic.

Comment

Hoezo is een belastingvrije Amerikaan niet bedrijfszeker ????
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Dat snap ik ook niet. Zo'n Yank doet 't echt altijd! Eenvoudige techniek ook, bijna alles is leverbaar (en dankzij dollarkoers nog steeds el cheapo), behalve plaatwerk van bepaalde modellen (met name de stationwagons). Zoek er n zonder roest, poespas en je kunt daar wel veel lol mee beleven. Dubbele LPG tank erin en voor 50 euro tanken, dan blijft 't leuk qua actieradius. :)

Benz onderhoudsgevoelig? Zou eerder letten op 't verbruik bij de oude types met carb's (edit, ow je noemt alleen de diesels... blergh). Techniek is niet zo bijzonder, de oude types roesten wel als een yacko. Neem een W126 280SE op LPG en je hebt een topbak.

Comment

Ik zie dat de denkbeeldige bezwaren tegen simpele Amerikaanse techniek al van tafel zijn geveegd, mooi. En niks zegt "Fuck you government" dan een in schutkleuren gespoten Impala station in Mad Max Libertaria in de Gloria-uitvoering. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Kiwi;

Is een diesel geen optie? Dit omdat je nu LPG rijdt. Spannend qua belevenis is zo'n Mondeo stationcar natuurlijk niet, maar wel heel ruim, comfortabel, fijn zittend en goed sturend. Ik zou, als het een benzineversie worden moet, de 1,8 laten voor wat het is; de 2,0 is voor een beetje vlot karren de ondermaat. Of een mooie TDCI natuurlijk; sleurkracht van de bovenste plank. Ook ruim, ook niet spannend, maar ook wel weer erg goed sturen doet een C-max. Ook hier de kleinste benzine laten staan en tenminste de 1,8 kiezen.

[schaamt] En van harte gefeliciteerd natuurlijk!
                  Last edited by Hansv; 30-07-09, 13:01. Reden: Oeps!
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding!

Er zit een wereld van verschil tussen de auto's die je hebt genoemd. Van heel goed, minder spannend naar erg gaaf.

Ik denk dat je eerst op een rijtje moet zetten wat je belangrijk vindt in de auto. Is veiligheid, abs, airbags voor je belangrijk? Of juist niet en ga je meer voor de uitstraling. Toen destijds de tweeling kwam vond ik het aspect veiligheid belangrijker dan de uitstraling. Ik heb destijds voor een Mondeo Station gekozen ipv een oude Benz. Dat was mijn keuze. Ik heb geen idee wat jij belangrijk vindt.

Wat je wel moet/kunt meenemen in de keuze is de ruimte op de achterbank. Met drie kinderen en evt bijbehorende zitjes is dat zo vol. Is een praktijktest waard!

Over de Mondeo. Ja, niet de meest spannende, was hier thuis wel ontzettend betrouwbaar en is een heerlijke auto om mee te sturen. Vooral met de relatief lichte 1.8 in de neus.

Succes met je keuze.

Comment

Ha, die Auzz;

Sturen doen ze als de beste, Mondeo's, maar ik denk niet dat je het pakkembeet tiental extra kilootjes die de tweeliter op de vooras hangt zult merken. ;-)
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                        Ha, die Kiwi;

Is een diesel geen optie? Dit omdat je nu LPG rijdt. Spannend qua belevenis is zo'n Mondeo stationcar natuurlijk niet, maar wel heel ruim, comfortabel, fijn zittend en goed sturend. Ik zou, als het een benzineversie worden moet, de 1,8 laten voor wat het is; de 2,0 is voor een beetje vlot karren de ondermaat. Of een mooie TDCI natuurlijk; sleurkracht van de bovenste plank. Ook ruim, ook niet spannend, maar ook wel weer erg goed sturen doet een C-max. Ook hier de kleinste benzine laten staan en tenminste de 1,8 kiezen.
                        Het is wel zo dat gezien het budget van Kiwi hij kan uitkomen bij de eerste generatie TDCI's. De 2002 en 2003 versies van deze motor kennen behoorlijk veel problemen met de inspuiting. Bijzonder prijzige reparaties! 2004 of later geniet de voorkeur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                          Ha, die Auzz;

Sturen doen ze als de beste, Mondeo's, maar ik denk niet dat je het pakkembeet tiental extra kilootjes die de tweeliter op de vooras hangt zult merken. ;-)
                          Ha die Hans,

Mijn referentie is de TDDI ;-)

Comment

TDCI stuurt ook prima vind ik. Ghia pakketje, open dakje, 17 inch had ik een tijdje als dagelijkse auto van mijn werk. Prima kar, zou ik geen straf vinden als familycar, alleen dan niet als lelijke 5-deurs die ik had, maar als station inderdaad.

Comment

Ha, die Auzz;

Zou ik dan destijds mijn TDCI met 230.000km net op tijd weggedaan hebben? Ik heb alleen een gescheurde turboslang gehad. Wel vond ik'm na montage van een aftermarket roetfilter wat slomer, maar verder een probleemloze auto aan gehad.

En inderdaad; zelfs mijn TDCI (130pk) Wagon vond ik een erg fijne stuurmansauto. Nix zware neus of vroeg onderstuur met dat ding. Kan best zijn dat een benzineblok dat nog iets verbetert, maar ik verwacht er niet meer dan nuanceverschillen door.
                              Last edited by Hansv; 30-07-09, 13:05.
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Gefeliciteerd!

Iemand anders met 3 koters rijdt een M5. :)
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Same here. Sterker nog, ik heb de benzinevariant gereden op de rdw baan en was blij toen ik weer de power van de tdci tot mijn beschikking had. Onderstuur heb ik in de Mondeo nog nooit gehad.

Comment

Ruim? Check
                                    Betrouwbaar? Check
                                    Spannend? Uncheck :)

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa..._type_lijst=RL

Comment

Ha, die Kiwi;

Halen dat ding!

Alleen die oude Ford navigatiedingen zuigen; werken op cd-rom waarvan de laatste update dateer van 2003....
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Nou en? Ik gebruik ook nog steeds mijn Shell stratenboek uit 1998. :)

Serieus, werkt toch ook prima, dus waarom navigatie uit 2003 niet (als je 't al gebruikt. want om je werk/huis te vinden, of de kinderen naar school te brengen heb je dat echt niet nodig, al lijkt 't soms net of ik daarin de enige ben die zo denkt. Af en toe sprokkel ik door vooraf routenet te bekijken, of de wegenkaart aan 't begin van de bebouwde kom... en heel soms navigatieprogje op mijn mobiel. Maar dat is meestal in van die kernen zoals Zoetermeer dat met behulp van vrouwenlogica is ontworpen. Geen logica dus. :)

Comment

Ha die Hans,

Mooie bak, maar Dieselen gaat het niet worden. Er staat al een oliedrinkertje (de Mini) voor de deur. En is genoeg.
                                          Hooguit in geval van een oldtimer.

Ga de komende tijd toch niet (veel) meer dan 15000 per jaar rijden vrees ik.

Comment

Neem een Saab 9000 2.3 Turbo op LPG! 15k per jaar, mooi km-trage voor zo'n ding. 200 pk, op lpg loopt 't 1:11 (compenseert dat stukje wegenbelasting met je bovenstaande oldtimers die 1:8 of onzuiniger lopen). Reken 't maar uit. Saabje voor 1000-3000 euro, waardevast, 1000 euro onderhoud per jaar. WB = <1500 euro per jaar. Verzekering maximaal 400 euro p/j (WA casco). Brandstof: 600 euro! Per jaar!

Ik zou 't wel weten.
                                            Last edited by Dennis Cavallino; 30-07-09, 13:42.

Comment

Was het helemaal vergeten.

V70 Classic anders een optie? Een Saab 9000/9-5 is inderdaad ook erg leuk.

Comment

Ha, die Kiwi;

No problem; deze rijdt op benzine. En geen aftandse cd-vaginatiedinges, je prikt er maar een Tomtom in.

Cav; ik vind zelf ook het nut van die dingen nogal overschat en voor die paar keer per jaar voldoet een Tomtom prima. Maar als er dan zo'n inbouwgeval in zit moet de zooi wel gewoon knap werken. Ik reed in 2006 in Frankrijk al op autoroutes waar de hele 2003-cd ne jamais van gehoord had.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Is die Grand Voyager bestelbus van Kleintje niets? Die moet je wel onder de 5k van hem kunnen overnemen, hou je zat knaken over om het 1:3 verbruik te kunnen financieren ;-)
                                                  2019 Volvo V60 T6

Comment

Als tegenhanger van de Mondeo is de 406 Break wellicht iets? Veel comfort, uitontwikkelde auto, niet heel duur. Sportief, nou nee....

http://link.marktplaats.nl/267298459
                                                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Wat is "sportief"? Een 406, zelfs een Break, wil heel aardig de hoek om hoor...
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Zijn die mondeos niet wat duur?
                                                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ha, die Geelhoed;

Vraagprijs bij een dealer. Zit vast nog wel wat lucht in. Goeie auto's bovendien.
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Mondeo 2 liter, comfortabel, veel ruimte en je kan er aardig mee hoeken.
                                                            Vraag maar aan Dutch en Jasper, ik blijf ze het in wrijven.
                                                            Zelden zo genoten van eigen succes ;-)
                                                            En in mijn leven waren niet zoveel topmomenten :-)
                                                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Gefeliciteerd Kiwi! En ding weten we zeker: die baby zal snel lekkere koffie drinken...;)

Wellicht ben ik begin 2010 in de markt voor een betrouwbare LPG Alfa met dan 180k km op de klok. Of kan deze zin helemaal niet...? ;)

Comment

Parohl, een vetklep in een ouwe 166 eruit rijden, ben je daar nou echt trots op? :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X