Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Navigatie-draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Navigatie-draadje

Heee, daarvan is er hier ook nog geen actieve.

Mijn Asus PDA met ingebouwde GPS wil op de een of andere manier geen TomTom meer draaien. Loopt telkens vast. Nog geen twee jaar oud... alles geprobeerd, cleane hard reset, alles opnieuw geinstalleerd... nakkes.

Nou ja, aangezien ik twee auto's zonder navi heb en aangezien ik donderdag op vakantie ga, toch maar even een nieuw navje gekocht. 't Is een TomTom One Europe V4 geworden, 200 pop bij de Rode Bukschuur in Zuid-Oost. Redenen: ik snap al die andere software niet na pakweg 6 jaar TomTom, hij maakt best veel herrie op 100% volume (cabrio!), lekker klein ding dat zo in de rugzak gaat, Europa deur-tot-deur. Verder heel basic, weinig extra's, geen TMC, maar voldoet volgens mij prima.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Ha, die Jasper;

Heb zelf de V3. Ik doe er weinig mee (ben er dan ook met gesloten knip aan gekomen), maar het ding voldoet prima. No-frills, maar dat boeit me niet. Wegwijzen moet'ie en dat doet'ie.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Ik hoor goede geluiden over HD Traffic (vervanger van TMC obv telefoniedata die van Vodafone wordt aangekocht, iedere 3 minuten een update) en IQ Routes (de nieuwe innovaties van TomTom). Op dit gebied lopen die ingebouwde systemen van de verschillende merken echt lichtjaren achter.

Nadeel blijft alleen dat je die dingen niet fatsoenlijk in je interieur kwijt kunt, zo'n raamzuignap blijft gewoon waardeloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
        Ha, die Jasper;

Heb zelf de V3. Ik doe er weinig mee (ben er dan ook met gesloten knip aan gekomen), maar het ding voldoet prima. No-frills, maar dat boeit me niet. Wegwijzen moet'ie en dat doet'ie.
        Hier net zo, gebruik hem weinig, maar als ik hem gebruik goede ervaring.
        Mis al die andere gadgets niet.
        En telefoon is om te lullen en moet bescheiden van formaat zijn en navigatie moet de weg wijzen, punt. Heb zo'n smart ding/PDA-dinges wel eens in werking gezien bij Parohl tijdens het bezoek aan de ELE vorig jaar, maar zou niks voor mij zijn. Geloof ik. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
          Nadeel blijft alleen dat je die dingen niet fatsoenlijk in je interieur kwijt kunt, zo'n raamzuignap blijft gewoon waardeloos.
          Ik zeg maar een woord: Brodit.

Comment

Ik heb ook nog een TomTom Europe, maar sinds ik echte ;-) navi in de BMW heb, gebruik ik hem zelf nog maar zelden. (alleen in de SZ)
            Mijn vriendin heeft hem meestal bij zich.

Maar het werkt gewoon echt perfect.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Heee, daarvan is er hier ook nog geen actieve.

Mijn Asus PDA met ingebouwde GPS wil op de een of andere manier geen TomTom meer draaien. Loopt telkens vast. Nog geen twee jaar oud... alles geprobeerd, cleane hard reset, alles opnieuw geinstalleerd... nakkes.
              Dat ding gaat er vanuit dat je inmiddels wel de weg naar Den Haag weet vanaf je huisadres.....
              Veritatis simplex oratio est

Comment

En telefoon is om te lullen en moet bescheiden van formaat zijn en navigatie moet de weg wijzen, punt.
                Er bestaan kleine mobieltjes die prima functioneren als navi die paar keer per maand dat je 'm echt nodig hebt.

- Geen extra apparaat
                - Geen rare snoeren
                - Altijd bij je

Comment

Brodit houders zijn inderdaad iets fraaier dan zo'n zuignap, maar een TT One heeft de zuignap ingebouwd he, dus die zal wel niet in een Brodit passen.

Peter, ik kom ook nog wel eens ergens anders. Vage autohandelaren in Schagen en zo. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Heb weleens andere soorten navi gebruikt, ook ingebouwde in auto's.

Een ding: Tomtom is gewoon de shit. Makkelijker bestaat gewoon niet. Als je af en toe wilt navigeren is zo een ding echt een uitkomst. Heb zelf op mijn MDA compact 3 ook Tomtom 6 en dat ding voldoet wel (soms duurt het effe voor je GPS connectie hebt, maar dat ligt aan de telefoon zelf). Houder + lader zit altijd in de Golf en aangezien de telefoon altijd in me zak zit heb ik altijd en overal navigatie (indien nodig).

Vind al die ingebouwde shit in auto's echt niks. Heb het in veel wagens gebruikt maar ze kunnen absoluut op geen enkele manier tippen aan Tomtom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                      Heb weleens andere soorten navi gebruikt, ook ingebouwde in auto's.

Een ding: Tomtom is gewoon de shit. Makkelijker bestaat gewoon niet. Als je af en toe wilt navigeren is zo een ding echt een uitkomst. Heb zelf op mijn MDA compact 3 ook Tomtom 6 en dat ding voldoet wel (soms duurt het effe voor je GPS connectie hebt, maar dat ligt aan de telefoon zelf). Houder + lader zit altijd in de Golf en aangezien de telefoon altijd in me zak zit heb ik altijd en overal navigatie (indien nodig).

Vind al die ingebouwde shit in auto's echt niks. Heb het in veel wagens gebruikt maar ze kunnen absoluut op geen enkele manier tippen aan Tomtom.

Behalve dan dat:
                      1. de gemiddelde junk voor een echt ingebouwd systeem je ruitje niet in slaat.
                      2. het er vaak vele malen fraaier uit ziet
                      3. de gebruikersinterface van ingebouwde navi's inmiddels ook al een heel stuk verbeterd zijn (die in de Volvo is in elk geval kinderlijk eenvoudig)
                      4. je tenminste niet met een los kastje hoeft te slepen de hele tijd (zie inbraak auto's). Ben je na jaren eindelijk verlost van het kloterige radiofrontje, ga je vrijwillig weer met een TomTom lopen zeulen.

Via een telefoon/smartphone kan ik me er iets bij voorstellen (alhoewel je dan nog wel zo'n lelijke dashmount voor je mobiel/smartphone nodig hebt), maar dan sleep je teminste niet met al dat extra spul rond.

Groet
                      GJ

Comment

Ik gebruik Route66 op mijn HTC S620 Windows smartphone.

Werkt prima, met POIedit álle flitsers van Europa er in gezet én elke dag voor het de deur uit gaan ff de mobiele flitsers updaten. Inmiddels ook alle tankstations er in staan.

Eén groot nadeel van Route66: Men zegt dat Route66 gewoon de Outlook contacten uit je telefoon kan gebruiken, maar dat lukt alleen met contacten in het Amerikaanse adresformaat. Als "oplossing" kreeg ik van de helpdesk van Route66 te horen dat ik mijn contacten maar moest overtypen in de Route66 favorieten. Sukkels.
                        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Ha, die Jasper;

Brodit voor Tomtom V4:

Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                            Ha, die Jasper;

Brodit voor Tomtom V4:

Ik moet misschien ooit ook nog eens een keer zo'n toestand. Hoe heet dat merk waarmee je de boel gewoon aan je ventilatierooster klemt? Of is dat dit?
                            You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                              Ik moet misschien ooit ook nog eens een keer zo'n toestand.
                              Nee, dat moet jij niet. Jij moet een kaart.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik moet misschien ooit ook nog eens een keer zo'n toestand. Hoe heet dat merk waarmee je de boel gewoon aan je ventilatierooster klemt? Of is dat dit?
                                Ha, die Stefan;

[krijgt het bijn zijn bek niet uit] Halfords?
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Ja, die hebben we hier ook. Sort of. Alles rundum's Auto. Eerst 6 rekken uitlaatsierstukken, dan 8 rekken booskijkers, dan 40 schappen sportieve schakelknoppen, 3 stands alupedalen, 435 soort poetsmiddel, 3 ton nepvelgen en kom je een keer bij de functionele zaken, zoals ruitewissers en accu's. :)

Dutch, eigenlijk wel. Maar soms - heel soms - is het toch wel handig.

Routebeschrijvingen printen terwijl je rijdt gaat nog steeds erg lastig. :)

Comment

Ah, een nieuwe vaginatiedraad.

Tja, TomTom: qua interface goed (ik ken maar een paar andere merken, dus geen uitgebreide mening hierover) maar er zijn toch wel zaken waarin ik de TomTom nog tekort vind schieten. Zo vind ik het irritant dat hij er soms te lang over doet om een GPS-connectie op te bouwen als je hem aanzet. Dan mis ik ook nog wat intuïtiviteit in het opmaken van alternatieve routes. Maar als overall package is het goed.

Ander vraagje: ik heb laatst een kaart van de VS gedownload via een "niet-officieel TomTom kanaal", zeg maar. Deze kan ik installeren op een SD-kaart maar die procedure om de boel te integreren op de bestaande kaartenbak ziet er wel aardig gecompliceerd uit omdat je zowat alle functionaliteiten van de OEM-versie moet hacken. Ik twijfel er niet aan dat je dit goed werkend kunt doen, maar ik vraag me af of het de moeite en frustratie achteraf als het mis gaat, waard is.

Zijn hier nog andere schrapers met ervaringen?
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

TomTom vervangen bij defect is ook een stuk goedkoper dan het originele Comand-systeem.... ;-)

Mwah gevalletje garantie he... ( 4800 Euro ex BTW ex montage....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                        Behalve dan dat:
                                        1. de gemiddelde junk voor een echt ingebouwd systeem je ruitje niet in slaat.
                                        2. het er vaak vele malen fraaier uit ziet
                                        3. de gebruikersinterface van ingebouwde navi's inmiddels ook al een heel stuk verbeterd zijn (die in de Volvo is in elk geval kinderlijk eenvoudig)
                                        4. je tenminste niet met een los kastje hoeft te slepen de hele tijd (zie inbraak auto's). Ben je na jaren eindelijk verlost van het kloterige radiofrontje, ga je vrijwillig weer met een TomTom lopen zeulen.

Via een telefoon/smartphone kan ik me er iets bij voorstellen (alhoewel je dan nog wel zo'n lelijke dashmount voor je mobiel/smartphone nodig hebt), maar dan sleep je teminste niet met al dat extra spul rond.

Groet
                                        GJ
                                        Tja, maar 3200 euro aftikken voor een Navi Pro van BMW die het gewoon aflegt tegen een TomTom van 500 euro vind ik ook niks. Bovendien vind ik die kamelenbult in een 3er erg lelijk. Dat doen ze bij Volvo/Audi toch een stuk beter.

En die Brodit zooi vind ik ook niks. Je zou een soort snap-in adapter moeten hebben die je in een stuk van je middenconsole kan laten inbouwen ofzo (zoals dat met telefoons vaak kan in de middenarmsteun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                          TomTom vervangen bij defect is ook een stuk goedkoper dan het originele Comand-systeem.... ;-)

Mwah gevalletje garantie he... ( 4800 Euro ex BTW ex montage....)
                                          Was niet alleen de computer/rekenunit dan denk ik? Dat was voor een A8 namelijk ruim 2k (daar na 3 jaar overigens)

Comment

Was niet alleen de computer/rekenunit dan denk ik? Dat was voor een A8 namelijk ruim 2k (daar na 3 jaar overigens)
                                            Ja, helaas wel ( hardeschijf-combinatie met wisselaar ingebouwd in het dashboard )

Comment

Dutch, eigenlijk wel. Maar soms - heel soms - is het toch wel handig.
                                              [opa-modus]
                                              Een beetje vent kent gewoon de weg, jongen.
                                              [/om]

En daarom durft-ie er nooit naar te vragen.
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Weekenden weg met vrienden in Frankrijk en dan wijnboeren in de meest obscure uithoeken van de Elzas met de kaart zien te vinden, werkt vrij beroerd is mijn ervaring. Vooral als de rest wel met zo'n pauperding onderweg is.

Maar ja, daar wer 200 € voor stuk slaan, heeft ook niet echt stijl...

En de weg vragen in Frankrijk met Duits kenteken? Zelfs als je ze verstaat, sturen ze je de verkeerde kant op. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                  Zo vind ik het irritant dat hij er soms te lang over doet om een GPS-connectie op te bouwen als je hem aanzet.
                                                  Dit punt is wel achterhaald, hoor.

*zet TT aan*

Hiero, inclusief opstartscherm pak hem beet 15 seconden tot volledige fix op 7 satellieten. En dan zit ik dus op de eerste verdieding binnen, onder een schuin dak zonder raam. :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Tja, maar 3200 euro aftikken voor een Navi Pro van BMW die het gewoon aflegt tegen een TomTom van 500 euro vind ik ook niks. Bovendien vind ik die kamelenbult in een 3er erg lelijk. Dat doen ze bij Volvo/Audi toch een stuk beter.

En die Brodit zooi vind ik ook niks. Je zou een soort snap-in adapter moeten hebben die je in een stuk van je middenconsole kan laten inbouwen ofzo (zoals dat met telefoons vaak kan in de middenarmsteun.
                                                    Volvo heeft daar idd een zeer fraaie oplossing voor. Ik vind de BMW-oplossing niet ideaal maar nog altijd verre te prefereren boven het gesleep met TomTommetjes.

Dat prijsverschil is overigens ook vaak nonsens. Men least 3-4 jaar en de echt fanatieke TomTommers kopen in die periode meer dan 1 PDA of TomTom (ik heb hier ook al meer mensen horen roepen dat ze weer een nieuwe hebben gekocht, niet alleen wizzkid Jasper). Dus relatief gezien is dat een stuk minder goedkoop dan men zichzelf wijs maakt, heb ik het idee (okay je hebt wel een nagelneue iedere keer en een pds/smartphone is multifunctioneel).

Maar goed ieder zijn ding. Ik ben best bereid wat extra af te tikken voor een geïntegreerd nav-systeem en wordt om die reden al jaren voor gek verklaard door de TomTommers. Gelukkig is er bij mij nog niet in de auto in gebroken op zoek naar een nav-systeem (okay 1 keer om er een laptop uit te jatten) en als ik de legio verhalen lees over inbraken vanweg zuignapafdrukken of gewilde dubbeldin-systemen (Alfa 159) en dan heb ik liever mijn gedateerde OEM-nav-systeem met alle "gebreken" vandien.

Groet
                                                    GJ
                                                    Last edited by GJ; 28-09-09, 11:17.

Comment

Je hoeft natuurlijk niet in een pauperbuurt te gaan wonen. Maar ja, als anders die premiumleasebak er niet af kan... :)

Comment

Weekenden weg met vrienden in Frankrijk en dan wijnboeren in de meest obscure uithoeken van de Elzas met de kaart zien te vinden
                                                        Och, pas als je verdwaalt, doe je de leukste ontdekkingen.

Je ziet, ik heb overal een argument voor. :)

Comment

Trouwens:
                                                          Heeee. Huh? Is dat niet Stefan "stelletje benedenmodale wannabe premiumrijders met je zuignapvigatie in je ondergemotoriseerde maar fraai gelijnde auto, DEAUD moeten jullie, allemaal!" E39, of hebben we een nieuw lid in het huis? :)
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                            Dit punt is wel achterhaald, hoor.

*zet TT aan*

Hiero, inclusief opstartscherm pak hem beet 15 seconden tot volledige fix op 7 satellieten. En dan zit ik dus op de eerste verdieding binnen, onder een schuin dak zonder raam. :)
                                                            15 seconden, tering wat lang zeg. ;-))

Groet
                                                            GJ

Comment

Je hoeft natuurlijk niet in een pauperbuurt te gaan wonen. Maar ja, als anders die premiumleasebak er niet af kan... :)

Den Bosch centrum een pauperbuurt? Junks rossen nooit ruitjes in in pauperbuurten, ook die jongens snappen wel dat er in een driekeermodaalbuurt meer te halen valt. ;-))

Groet
                                                              GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                                                dan heb ik liever mijn gedateerde OEM-nav-systeem met alle "gebreken" vandien.
                                                                Zoals twee jaar na de afsluiting voor doorgaand verkeer bij ons de straat inrijden en dan aan het eind van de straat niet begrijpen dat de vaginatie er het zwijgen toe doet. Ja, die denkt gewoon dat je in de file staat en dat je daarna gewoon dwars door dat hek rijdt. :)

Blijft nog dagelijks een komisch gezicht: mensen die daar minutenlang stilstaan, liever vertrouwend op hun gadget dan op hun gezonde verstand. En, nog mooier, dan een rondje rijden, uiteraard door het apparaat weer precies dezelfde kant op worden gestuurd en dan daar weer minutenlang staan...

Maar goed, hoeveel mensen zouden hun TT geregeld updaten? En hoe vaak komen die updates er eigenlijk?

Comment

Working...
                                                                X