Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leaf - electrische auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nissan Leaf - electrische auto

http://tweakers.net/nieuws/61598/nis...-auto-aan.html

Met wat meer info dan het normale journaal.

De vijfzits hatchback, waarvan het ontwerp geheel nieuw is, wordt aangedreven door een elektrische motor met een maximaal vermogen van 80kW en een koppel van 280Nm. Deze motor wordt gevoed door lithium-ion-accu'sdie tot 90kW kunnen leveren. Het geheel van accu's en motor is goed voor een actieradius van 160 kilometer en een maximale snelheid van 140 km/uur, waarna acht uur nodig is om de accu's weer volledig op te laden. Een 'snelle' oplaadbeurt van 30 minuten kan de accu's echter alweer tot 80 procent vullen........

Ik heb gisteren in deze wagen gereden. Grappig, want afgezien van het bandengeluid vrij geruisloos. Je voelt wel dat het een zware auto is voor zijn omvang (ruim 1500kg) maar hij heeft wel een aardig koppel dus je komt prima mee met de rest van het verkeer.

Voor de rest vind ik het een oerlelijk ding: zelfde rare styling als de Puke met al die rare bobbels. Van binnen is het ook niet bijzonder met lelijke kunststoffen en een vrij krap interieur voorin (in de Seat zit ik een stuk ruimer en meer languit). Wel grappige features zoals een achteruitrijcamera en allerlei oninteressante metertjes die van alles bijhouden. Wel vond ik de gasrespons in de eerste kilometers wat lastig te doseren, waardoor je met beleid moet parkeren of achteruit rijden.

Anyhoe, toch wel een grappig ervaring, maar het is verder niet meer bijzonder dan een gewone auto met een gewone motor.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

In Amsterdam rijden er nu een paar taxi's rond van dit model. Kunnen geloof ik 4 uur op een accu rijden. Snelladers die in 20 minuten de boel weer 80% laden. Kan voor de regio Amsterdam weleens een goed alternatief worden denk ik.
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Er is net een Europese tender geweest waarbij er op grote schaal getest gaat worden met:
        - electrische auto's en verschillende systemen
        - laadtechnieken
        - verschillende accusystemen
        - mogelijke standaardiseringsmogelijkheden

En nog wat gehannes wat erbij komt kijken. Imho zijn ze daar ruim 5 jaar te laat mee, maar goed, met zo'n Europese boost zou 't vanaf nu wel een stuk sneller kunnen gaan.

Comment

Hier maar even:
          Vincent Everts crashed zijn Leaf
          When men were men

Comment

Heb hier geen geluid... zit-ie gewoon te slapen en remt-ie daardoor te laat? Of is er een technisch probleem?
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Volgens mij remt ie helemaal niet: kijk ook maar naar z'n gezicht, ziet het helemaal niet aankomen.

@Japser: geluid helpt trouwens niet echt bij het beoordelen, je hoort alleen de radio...
              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Hij ziet dat ding niet. Wie is het eigenlijk?

Comment

http://www.vincente.nl/
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Holy shit. Bruuuuuun!! Duuuuuuuuutch!!!! We hebben d'r weer één, rijp voor een parodie. :):)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oh god oh gottogod. Wat een ellende dit.

Wie is Vincent

Ik ben trendwatcher, gepassioneerd spreker, consultant, partner bij InterimIC, eigenaar van PCzapper.tv, colomnist en recensent. Vanuit mijn rol als trendwatcher geef ik met veel plezier presentaties en lezingen en daarnaast interview ik graag mensen en maak daar video reportages van...kortom een echte duizendpoot!
                      Trendwatcher. Nou, één ding is zeker. Hij is geen truckwatcher. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Remmen is natuurlijk een vreselijke energieverspilling. Dat moet je ten allen tijde voorkomen.
                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

lol, ik ken die gast ook niet.
                          Nu wel, wat een prutser! 1 hand op 12:05uur en de andere op de pook. Wat een slechte chauffeur man.
                          Hij knalt er idd gewoon op, zonder ook maar iets te zien. Prachtig. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik had die aandachtshoer al een paar maal gezien met gadgets etc
                            En laatst met veel bombarie met zn electrische auto de alp dhuez beklimmen tijdens de tour

Kunnen dat soort lui niet gewoon de koffieautomaten bij de gemeente bijvullen?
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                              Remmen is natuurlijk een vreselijke energieverspilling. Dat moet je te allen tijde voorkomen.
                              Foutieve spelling..
                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Remmen is natuurlijk een vreselijke energieverspilling. Dat moet je ten allen tijde voorkomen.
                                Taalfouten toch ook?
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Sjezus. Zelfs Toledoman weet dat het fout is!

Al noemt-ie het per ongeluk een spellingsfout, da's dan wel weer schattig. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Euhm, misschien een overbodige vraag: maar waarom zit die pipo zijn auto vol met camera's?
                                    Vrij duidelijk dat hij niks in de mot had ... hij knalt er gewoon op.
                                    Rock on. RS.

Comment

Die camera's zijn er voor marketingdoeleinden ,niets is namelijk echt "gratis" eerst je ziel inleveren
                                      Die gozer staat dat ding te pluggen voor gratis ritjes
                                      http://leafplan.nl/
                                      Last edited by motroosje; 16-01-12, 14:05.
                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                        Holy shit. Bruuuuuun!! Duuuuuuuuutch!!!! We hebben d'r weer één, rijp voor een parodie. :):)
                                        Jullie kennen Vincent Everts niet? Zelfs niet de IT-ers hier?

Toch vaker een excuus verzinnen voor een seminartje of een beursje hier en daar. Die gozer profileert zich als dé hi-tech kabouter van het land en kan bij tijd en wijle net zo druk zijn als die kale chefkok met adhd.

Aan de andere kant is hij wel het voorbeeld van self-fulfilling prophecy. Ik heb eens bij een keynote van hem gezeten waar hij een of andere CEO toch wel op een Segway krijgt. Die vent die kent hem nu als trendgoeroe op IT gebied en daar haalt hij aardig wat vervolgbusiness uit volgens mij.
                                        ------------------------------------------------
                                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik had nog nooit van hem gehoord, nee (geen IT'er, natuurlijk).
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Een soort van nette uitvoering van Patrick 968 RSCS?
                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                              Foutieve spelling..
                                              Oh ja?
                                              http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/783

Comment

Ja.

Antwoord
                                                De juiste vorm is: te allen tijde.

dus niet ten allen tijde

En nu niet aankomen met "ja, maar ...."

Het gaat om de juiste vorm.
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Potvolblommen! Dat wist ik dus, en dacht dat ik dat ook getikt had....

Doh!

Comment

Had toch wel een airbag uit moeten springen?

Comment

*schop*

leuk bedacht,
                                                      Goodwood Festival of Speed - Nissan LEAF Reverse Record

http://www.youtube.com/watch?v=Uz0wV...layer_embedded

Comment

Binnenkort maar eens testen: http://newsroom.nissan-europe.com/nl...?mediaid=97482

Gratis drie dagen Leaf rijden lijkt me wel geinig.
                                                        ------------------------------------------------
                                                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Mijn collega heeft z'n lease-Leaf net weer ingeleverd. Hij heeft m ruim een jaar gebruikt maar werd helemaal gestoord van de beperkte range. Dat hij in Amsterdam woont en een project in Groningen heeft hielp ook niet. :-)

Comment

Even hier maar.

Stel ik wil eind 2013 een i3. Dus dan moet er voor mijn deur een laadpaal komen waar mijn buren dus NIET mogen parkeren. Dan moet er op mijn werk ook een laadpaal komen (op een privé parkeerterrein waar ik een plek huur).

Maar stel dat er nu meerdere straat bewoners elektrisch gaan rijden. Dan kan er dus niemand op hun plaats gaan staan. (Ik woon in een straat met aan beide kanten vrij parkeren, dus niet voor je eigen huis perse).

En wat als er vanaf Uilensteden weer eens wat lolbroeken langskomen die de stekker er uit trekken of het snoer doorknippen? Dat is natuurlijk vreselijk lachen.

En als nou eens 200.000 Amsterdammers besluiten een elektrische auto te gaan kopen? Dan krijg je dus flinke parkeerproblemen.

In de BMW brochures (en ook die van de Volt) staat de auto op een oprijlaan voor een villa.

Comment

Volgens mij krijg je geen prive plek kleintje, dus iedereen met een electrische dildo op wielen mag daar parkeren.

Comment

En van wie komt de stroom dan? Niet iedereen mag zomaar aan mijn paaltje zitten :-).

Op de Hogeweg is er ook een Leaf rijder. Daar mag dus geen gewone auto parkeren. Leuk als het vol is. Kan je je auto niet laden.

Zat net artikel te lezen over de nieuwe Outlander. Ook 0% bijtelling. 4x4. Met trekhaak. En gewoon een dikke SUV.

Comment

Working...
                                                                X