Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tripdata

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• tripdata

Fiat heeft een programmaatje ontwikkeld genaamd Ecodrive waarmee je je rijstijl van leert aanpassen zodat je milieuvriendelijk leert rijden. Grappig gedaan, maar als je dat 1 keer gezien hebt ben je er klaar mee.

Nu heeft iemand eens gekeken welke informatie er allemaal wordt ingewonnen en daar zelf een programmaatje voor geschreven die het oa mogelijk maakt een grafiekje van elke rit die je maakt uit te draaien.

Van mijn ritje Duitsland (Eifelrallye) kwam dit grafiekje er uit rollen. Ook kan de maximum gereden snelheid uitgelezen worden. Grappig toch?

Hier het grafiekje:

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

This thread has Geelhoed written all over it. Wedden dat hij deze software kan verbeteren? Of dat hij DENKT dat hij dat kan? :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

ik vind het al ongeloofelijk wat voor info er allemaal opgeslagen word in een gewone (niet denigrerend) fiat punto GP.

ik bedoel: dit is geen uitdraai van een tripcomputer ofzo, volgens mij heb je er zelfs geen navigatie in ofzo.

waar word dit opgeslagen en hoe haal je het eruit?

Comment

Precies, en waar kan ik het krijgen? Dat wil ik ook wel.

Comment

Wat moet je in godsnaam met deze info?

Tegenwoordig is een doorsnee gebruiksaanwijzing van een middenklasser dikker dan een boek van Alister Mclain, en daar had ik toch wel een weekje leesplezier aan.

Jan

Comment

Wordt dit standaard opgeslagen in de computer? :O

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            This thread has Geelhoed written all over it. Wedden dat hij deze software kan verbeteren? Of dat hij DENKT dat hij dat kan? :)

Bij deze: "decludged" => declutched
            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Sneu. Het is bij dezen, niet bij deze.
              Hubraum statt Spoiler

Comment

Staat er ook bij wat je als lunch had, want daarna ga je ineens vreselijk hard...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                  Sneu. Het is bij dezen, niet bij deze.
                  LOL, klopt, maar dat weten echt maar heeel weinig mensen.

Comment

Naamvallen zijn zoooooo '40-45

Comment

'Bij dezen' is tegenwoordig gewoon een uitdrukking, net zoals 'te allen tijde' dat is en heeft dus een vaste schrijfwijze.

Comment

@Extaxi
                        Volgens die uitdraai was de snelheid niet bepaald constant, dus geen milieuvriendelijke rit.
                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Weet je niet, als hij met 4 personen reed was het een stuk milieuvriendelijker dan wanneer 4 punto's met elk één persoon erin wel constant zouden rijden..

Comment

Sorry voor de semi draad kaap ET, maar ik geloof dat ik een mug hoor schijten in 't bos...
                            Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                            Naamvallen zijn zoooooo '40-45
                            Och gus. Het houdt maar niet op ook. Een uitdraai (dus niet eens tekst uit een post) foutief corrigeren op een spelfout en dan in de verdediging (die je nog nodig blijkt te vinden ook) er nog een keer hard af gaan. Goed, ik val in herhaling, maar toch. Sneu.
                            Hubraum statt Spoiler

Comment

Dat was een verbetering aan het programma, niet?

Deze/dezen ben/was ik nooit zeker van, het klink me gewoon te ouderwets in de oren.
                              En naamvallen associeer ik met de brugklas en duits, bah!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                En naamvallen associeer ik met de brugklas en duits, bah!

@Geiltoet

Om niet te spreken van jouw naam waar ik elke keer over val :-)
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  Precies, en waar kan ik het krijgen? Dat wil ik ook wel.
                                  Lennart ik weet niet of het er ook is voor de 500, ik denk het eigenlijk niet. Het is een programmaatje gemaakt door iemand die daar de software van Fiat Ecodrive voor heeft gebruikt.

Wat heb je er aan? Niks.......het doel van Ecodrive is je zuiniger te laten rijden, dat is op zich een goed initiatief, het werkt alleen zo verdomd slecht bij mij.
                                  Gisteren weer een ritje 1:11,5 in Duitsland....met een JTD.

Comment

Het vervelende van dit soort informatie die wordt bijgehouden is overigens dat laatst iemand die zijn GP 1.4 in de soep had gedraaid kreeg te horen dat hij 260 keer in de toerenbegrenzer had gezeten en daarom geen garantie/coulance kreeg. Uiteindelijk wel goed gekomen.....maar dat soort info wordt er dus al bijgehouden in de auto.

Edwin kan hier vast nog veel meer over vertellen.

Comment

Working...
                                    X