Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvaringen met parkeerbeheer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aanvaringen met parkeerbeheer

Het draadje over "Mag je hier parkeren" deed me er aan denken. Schermutselingen met parkeerbeheer in de grote steden. Wie heeft er nog nooit een boete gehad in Amsterdam of een andere grote stad?

Ik heb zelf 12 jaar in "020" (zoals de mieterse jeugd dat dan onwijs vet gaaf noemt, lauw man) gewoond, en in die jaren diverse malen aanvaringen gehad met ieders favoriete ambtenaar: de parkeerwachter. Voorzien van een IQ lager dan zijn schoenmaat, alsmede een misplaatst gevoel van authoriteit, hebben we het hier toch wel over de fine fleur van 's lands bureaucratie, dunkt mij zo.

Laten we hier een gezellig anecdotedraadje van maken. Met voldoende ruimte voor Kleintjes relaas, als vanzelf. :)

Annekedeate 1.
    Dit moet zo ongeveer midden 2005 zijn geweest. Ik had net mijn 166 gekocht, en mijn Xsara te koop staan. Omdat je in A'dam maar 1 vergunning tegelijk mag, is het dan oppassen met de hoeren van parkeerbeheer. De betaaltijden destijds in de Rivierenbuurt waren van 9 tot 19 uur, maandag t/m zaterdag. Doordeweeks dus niet zo'n punt, ik nam gewoon de Alfa mee naar mijn werk en de Citroen bleef met de vergunning erop achter.
    Zo ook die ene dag. Ik loop naar de President Keneddylaan waar ik mijn 166 geparkeerd heb, pal naast de eindhalte van Lijn 25. Ik was wat laat: 't was 5 voor 9 's ochtends. Ik kom de hoek om, en heee. Een wagentje van Parkeerbeheer, naast mijn mooie Alfa geparkeerd. Ernaast staat een stevige snorremans drifitg te noteren.

- "Goedemorgen, wat bent u aan het doen?"
    * "Het is hier betaald parkeren meneer."
    - "Ja, vanaf 9 uur wel, ja. 't Is 5 voor 9."
    * "Nee het is 9 uur. En u krijg een prent. Dus."

(Ondertussen slaat een groepje tramchauffeurs, lekker in het zonnetje aan de koffie lurkend, de boel gade.)

- "Man. Kijk dan op je klok! 't Is gewoon nog GEEN negen uur. Punt."
    * "Meneer, met u ga ik niet in discussie. U kunt in beroep gaan."
    - "Mooi niet, makker."

Ik stap in de Alfa, en rij hem schuin achter de parkeermobiel. Die dus nu klem staat in het vak. Uitstappen. Deuren op slot. Peuk opsteken.

* "Ja hee wacht effe. Dat ken zomaar niet, meneer."
    - "Ja dat ken zomaar wel."
    * "Ik zommeuh... zommeer u die wage te verwijdere!"
    - "Euh, nee."
    * "Meneer, ik ga de politie bellen hoor!"
    - "Dat lijkt me een uitstekend idee."

Nou zitten die jongens op de Kennedylaan, dus 2 minuten later stopte er al een zuurstokgolf.

+ "Wat is dit voor shit?"
    * "Hij heb me klem gezet."
    + "Is dat zo meneer?"
    - "Jazeker. Maar dat deed ik omdat snorremans hier mij een prent uitschrijft om 5 voor 9."

Agent kijkt op klok. 't Is 2 over 9 of zo.

"Heee", roept de agent tegen de trambestuurders, "Hoe zit dat hier, wanneer was die meneer hier bij z'n Alfa?"

"Ruim voor negenen, die pik staat hier altijd 's ochtends te smokkelen", klonk het antwoord.

+ "Geef hier die bon."
    * "Ja nee da ken nie, dan klopt m'n nummering niet meer man."
    + "EN RAP EEN BEETJE."
    * "Ja godver, nou hier dan. Krijg ik trammelant mee straks op kantoor."
    + "EN NOU ALLEBEI OPZOUTEN."
    - "Dank u wel, agent!"

Vroemvroem en weg. :)

Annekedeaute 2.
    Langer geleden, ik denk zo rond 2000 of zo. Zelfde buurt. In de straat zijn diverse parkeerplaatsen voor invaliden. 't Is een beetje usance dat wanneer zo'n automobilist een paar weken weg is (vakantie e.d.), dat men dan even een vuilniszak over het parkeerbord doet. Dan kunnen anderen er gewoon staan in die tijd, logisch toch? Geen idee hoe dat juridisch zit, maar de gedachtengang is zonneklaar. Affijn, ik parkeer op een goeie dag in zo'n vak met zak, zeg maar. Sta ik even later met een kop koffie voor het raam, zie ik zo'n Einstein staan krabbelen bij m'n woage.

Toch even naar buiten.

- "Hallo. Wat doet u?"
    * "Ik schrijf een bon uit."
    - "Waarvoor? Er zit een geldige vergunning achterop hoor."
    * "Vanwege dat u in een inferlieden plaats staat."
    - "Ja, maar die is dus momenteel niet benodigd. Die meneer is op vakantie. U ziet die zak toch?"

Ondertussen loopt de zwaar getatoeerde meneer van een paar deuren verderop op ons af. Een gouwe gozer trouwens, maar als je hem ziet denk je "even de straat oversteken" zeg maar.

+ "Hee, pik. Ga jij die bon schrijven?"
    * "Ja want dit is dus een inferlieden plaats."
    + "Wil jij soms ook een invalideplaats, maat?"

Dat was voldoende. :)

Goed, twee leuke verhalen als tegengewicht voor al die jaren van boetes en zelfs twee maal afgesleept te zijn. Schrale troost. :)

Hebben jullie nog wat?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Nah, alleen dat "in den beginne" van Parkeerbeheer in Amsterdam wij, de pliesies dus, met opzet de auto's van Parkeerbeheer weg lieten slepen zodra de heren iets anders dan bonnenschrijven aan het doen waren ( broodje halen oid). ( ook wel als ze om de hoek stonden te schrijven)

Ze dachten nl dat zij collega's waren en ook wel dubbel geparkeerd konden staan. Nah, niet dus...
    Dat escaleerde uiteindelijk dat Parkeerbeheer bonnen en klemmen ging uitdelen aan opvallende politievoertuigen.. Uiteindelijk is het wel opgelost, helaas.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
      Dat escaleerde uiteindelijk dat Parkeerbeheer bonnen en klemmen ging uitdelen aan opvallende politievoertuigen.
      Waaruit dan weer het IQ van een parkeerbeheerder valt af te lezen.

*Centrale aan 327, centrale aan 327, we hebben een spoedje, gewapende overval!
      * Ja, 327 hier. Wij komen even niet
      *Centrale aan 327, hoezo dat?
      * 327 hier, helaas, we hebben een wielklem.
      Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Ha, ha, prachtige verhalen man!! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kiwi, ze waren nog wel zo verstandig om niet te klemmen als "we"in de auto zaten...

Maar dat dan ook net he...

Comment

Om even het IQ van die gasten te illustreren, een waargebeurde anecdote uit 2000. Ook Rivierenbuurt, trouwens.
            Wielklem voor Amsterdamse lijkwagen
            AMSTERDAM - Parkeerbeheer in Amsterdam heeft voor grote verontwaardiging gezorgd door een lijkwagen van een wielklem te voorzien. De auto stond geparkeerd voor een kerk waar een rouwdienst gehouden werd.
            Op het moment dat de dragers gisteren de kist uit de kerk wilden halen, sloegen de controleurs toe en brachten een klem aan.,,Ik wist niet wat ik zag'', zegt A. Bisschop, één van de dragers van de Amsterdamse Centrale Begrafenisdienst. ,,Gelukkig waren de controleurs nog in de straat en hebben we ze na veel overredingskracht kunnen overtuigen dat ze dit niet konden maken.''Voordat de familie naar buiten kwam, was de wielklem verwijderd. ,,Gelukkig hebben weinig bezoekers van de rouwdienst weet gehad van het zeer vervelende voorval. Zo'n incident kan je er op dat moment echt niet bij hebben als je een overleden dierbare nog moet gaan begraven'', aldus Bisschop.,,Het is natuurlijk niet de bedoeling om lijkwagens van wielklemmen te voorzien'', reageert M. van de Maas van de dienst Stadstoezicht waar de parkeerdienst onder valt.,,In de werkinstructies staat juist dat ze noch begrafeniswagens, noch de volgauto's mogen beboeten, laat staan ze van een klem te voorzien'', aldus de woordvoerder. ,,De twee controleurs zijn inmiddels op het matje geroepen en er wordt een onderzoek ingesteld naar hun werkzaamheden. Als blijkt dat ze fout hebben gehandeld, zullen we zeker onze excuses gaan aanbieden en de mannen een reprimande geven.''
            Echt. Te dom om te schijten gewoon.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Jammer, nog nooit Parkeerbeheerellende meegemaakt. Maar wel gave verhalen, heren :-)
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

In fokking Helmond notabene:

Bedrijfskunde was afgerond en in het kasteeltje in Helmond werd onze diploma uitgereikt. Een feestelijke gebeurtenis dus. Nou, daar dacht het lokale Melkertbanenrapaille heel anders over. Ik heb geen kleingeld en loop een café binnen om te wisselen. Werd gelukkig aan meegewerkt door de vriendelijke man achter de bar. Trek een kaartje uit de parkeerautomaat, kijk op en zie 2 veel te dikke vrouwen in iets wat in 40-45 best voor uniform door had kunnen gaan bij mijn auto een bon uitschrijven.

Ik loop er naar toe en vraag wat ze aan het doen zijn. "Dat ziet u toch?" "Ja, maar ik heb net een parkeerkaartje gehaald. (Ik laat ondertussen het bonnetje zien.) en loop nu hier naar toe. Ik moet toch de kans krijgen om een kaartje te halen?" "Niets mee te maken. U kunt in beroep gaan. Etc." en ze overhandigt mij de bon/gemeentelijke belastingheffing. Ik kijk er op en zie precies de zelfde tijd er op staan als op mijn parkeerkaartje. "Kijk dan, precies dezelfde tijd!" "Niets mee te maken. U kunt in beroep gaan. Etc."

Ik besefte dat ik weinig kans maakte om er met praten uit te komen. Er was ook geen tijd om het fysiek op te lossen, dus ik legde snel het kaartje achter de voorruit en haalde mijn diploma op. Dronk wat, etc.

Inderdaad de volgende dag bezwaar aangetekend, kopietje van bon en kaartje erbij en mijn boete werd inderdaad verworpen. Maar op het moment zelf kon ik me zo goed de agressie voorstellen waar de parkeerwachten mee te maken hebben!
                ---------------------------
                Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Zucht...

Niet zo een geluk voor mij...

Ik woonde in Eindhoven (de gekste!) en ja, ondanks de sjoemelende huisbaas kon ik toch een parkeerkaart verzilveren om te parkeren. Enkel, die parkeerkaart had z'n nut elke dag van 8 tot 22u, en niet op zondag. Ging je dus stappen en kwam je wat vroeg thuis, kon je nog uren rondrijden op zoek naar een plek want je parkeerkaart was natuurlijk goed voor enkel dat ene stadsdeel (De Bergen, als iemand dat wat zegt).

Zie ik op het Wilhelminaplein dat daar ook altijd hopen parkeerplaatsen vrij zijn, "voor vergunninghouders". En op mijn parkeerkaart staat "Wilhelminaplein". "Score!" denk ik en ik parkeer mijn Opeltje daar zonder zorgen.

Krijg ik een prent. Ja, ik mocht dan wel een vergunning hebben voor dat plein, maar net niet voor dat stukje van dat plein. Want de ene vergunninghouder blijkt niet de andere te zijn...

Plekken stonden wel altijd leeg...

50€. Kut-hollengers...
                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Maar het is niet alleen Parkbeer hoor..

1998, hartje Maastricht, regenbui, baasje ophalen bij een of ander restaurant ( was gaan lopen na de laatste afspraak..), 100.000stratenboek op schoot.

Straat stond niet op de kaart zelf, alleen omschreven "pagina 253 3-c" ofzo.
                    Politieauto rijdt achter mij, ik denk "he, ik vraag even de juiste weg, voordat ik rondjes blijf rijden, ik zet de auto even op dat parkeervak"

F O U T

Zet de auto netjes in het vak, wil uitstappen, de bestuurder staat al naast de auto, met bonnenboekje in z'n handen. "Rij-en kentekenbewijs" "Eh ?? " Ja, je staat op een invalideparkeerplaats "' Ja, maar ik stop om de weg aan jullie te vragen, 100.000stratenboek ligt nog op m'n schoot, ik rij al ff voor jullie uit" 'Niks mee te maken, je papieren en snel een beetje"

Nah, die heb ik rustig opgezocht ( handschoenenkastje openen, nee, daar liggen ze niet, zijvakken, nee, daar liggen ze niet etc) terwijl Mussert fijn zeiknat stond te regenen...

Overigens stond ik op 20 meter afstand van het restaurant, baasje had de verkeerde straat doorgegeven....

En ja, de bon doorgefactureerd.

Comment

OH oh, en al iemand gevochten met een parkeerwachtdienstknechtkneus?

Vet was dat!

Als echte Belg neem ik MdV mee voor een avondje shoppen in de Ikea in Heerlen. Ik rij de nepsnelweg af en even later steek ik in een file op de rotonde tussen de KFC en Ikea. Met veel gesukkel gaat het traag vooruit en na een tijdje zie ik voor me zo een parkeerjanus. Ik heb me richtingsaanwijzer naar links, en de geeft aan dat ik moet stoppen want een tegenligger komt eraan. Weet ik ook wel, linksafslaand verkeer moet voorrang geven aan tegenliggers. Maar ik denk "als ik hier nu gewoon rechtdoor rij, hou ik de rest achter me niet op en kan ik nog altijd in een boog lekker voor de ingang parkeren". Zo gezegd zo gedaan, totdat die gele lul plots roept dat ik moet stoppen. WTF?

- "Ik heb u een stopteken gegeven, dan moet u stoppen?"
                      - "Huh? Wat?"
                      - "Ik gaf u een stopteken meneer!"
                      - "Ach wat, ik ga er hier niet over praten en al het andere volk achter me ophouden, dag meneer!"

En ik rij verder en vind natuurlijk een zee van lege parkeervakken.

Ah, maar gele negert heeft plots wél tijd om niet het verkeer te filteren en loopt op mijn wagen toe terwijl we uitstappen...

- "Mag ik u identiteitsgegevens en papieren van de wagen aub?"
                      - "Wat? Jij?"
                      - "Ja, meneer. Identiteitsgegevens en papieren van de wagen."
                      - "Denk het niet".

En ik zet aanstalten om van mijn wagen weg te wandelen. Gele verkeersdodo komt voor me staan en zegt:
                      - "Dan moet ik u aanhouden, meneer."

Nu, voor het goede begrip. Ik sta daar met 115kg behaard vlees - en een kale plek op de kop. 1 meter 85 hoog. En ik kijk neer op deze verkeerskegel van wat, 1m60?

- "En wie ga je daarvoor halen?"
                      - "Ik houdt u aan meneer" en hij haalt net zoals in de films een politiebadge tevoorschijn.

Ik denk "shit, heb ik weer blind gebluft?" Ik beslis om toch door te lopen, mijn vrouwtje achter me en die kerel gaat naast me wandelen met walkietalkie in de aanslag.

- "Ga je me volgen of wat?"
                      - "Ja, u bent aangehouden?"
                      - "Aangehouden? Waar zijn je handboeien enzo?"

Ik loop de Ikea binnen en hij blijft buiten staan, walkie-talkie in de aanslag.

Mijn vrouwtje natuurlijk in alle staten en zenuwachtig en wat als ze de auto afslepen en wat heb je nu gedaan en etc...

Ik ga kijken vanuit het restaurant en onze vriendelijke aarskegel staat nu rond mijn autootje te fladderen.

Ik denk "kut. Kutkut. Zelfs als ik m'n koelte kan bewaren zit mijn wijffie hier helemaal te flippen. Kutkutkut."

Dus we beslissen dan toch maar om terug naar de auto te gaan want m'n vrouw kon helemaal niks meer herinneren van het boodschappenlijstje door de stress.

Ik kom buiten, en zie onze verkeersknuppel praten met een motoragent. "Ohkee..." Maar motoragent en verkeersdodo merken ons niet op, ik kruip in de wagen en bol het af. Met in het achterhoofd dat als die parkeerdodo ook maar een grammetje autoriteit had, hij niet moest gaan kleppen tegen een motoragent :).

Nooit iets meer van gehoord, maar nu moet ik m'n vrouwtje altijd beloven om vriendelijk te zijn tegen parkeerdodo's :D

Comment

*lacht zich kapot om wooter's schrijfstijl*

Maar in A'dam rijden we die aarskegels gewoon om, hoor. :)

Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Kleintje had toch ooit gedoe met zo'n regelaar?
                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                            Maar in A'dam rijden we die aarskegels gewoon om, hoor. :)
                            Tja, maar om dat nu als de norm te zien gaat me ook weer wat ver.
                            ---------------------------
                            Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                              Nu, voor het goede begrip. Ik sta daar met 115kg behaard vlees - en een kale plek op de kop.

Ah, je had je vrouw bij je dus?

;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Spannendste dat ik ooit heb meegemaakt is dat ik werd weggestuurd van zo'n 'rest'parkeervak, zo'n driehoek die je creert als je parkeervakken ietwat schuin in een rechthoekige plek aanlegt.

Zo'n restvakje is nl precies groot genoeg voor een mini.....als brave student kon ik geen parkeerboete veroorloven, dus toch maar in een 'echt' vak gezet :-)

Comment

In Veenendaal een keer voor jan LUL bij het postkantoor in de rij gestaan om kaartjes voor Springsteen te halen en geen parkeerkaartje gekocht natuurlijk.
                                  Terwijl ik nog enige hoop had op een kaartje terwijl Pierke Smulders zo traag mogelijk die ingewikkelde kaartjescomputer bediende, begon er ineens lichte paniek te ontstaan omdat er gecontroleerd werd blijkbaar.

Ik dacht dat zal wel meevallen en ik krijg zo mijn Springsteen-kaartjes. Niet dus... Die trage gek had in 10 minuten maar 60 kaartjes weten te printen voordat ze uitverkocht waren...

Daarna naar buiten gelopen waar net zo'n controleuse bij mijn auto was aanbeland (een dame idd) en ze zat al wat in te typen....
                                  Dus ik was al een verhaal aan het voorbereiden om me eronderuit te lullen, maar ik hoefde alleen maar 'hallo' te zeggen en ze liep snel verder. Geen boete en geen enkel probleem.
                                  Zat toch wel met mijn natuurlijke charme te maken hebben ofzo. :-)
                                  Last edited by Harry; 10-08-09, 14:56.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Of je geweldige adem. :)
                                    You know that reality is immaterial

Comment

Of je gulp stond nog open van het Springsteen-fappen vlak daarvoor.
                                      Forza!

Comment

lol, eikels :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Of de parkeerdame had het na 2 afgebroken ruitenwissers maar opgegeven met de Alfa 147. :)

Comment

Verdien je wel na het beschimpen van mijn vrouw. Ik kan tegen alles, behalve dat je mijn vrouw met gorilla vergelijkt. Krijgen we ruzie en zo. En dat wil je niet.

Capiche?

:)

Comment

't Is anders wel een soort gummentraditie... :)

Comment

Hallo, een gorilla, dat gaat mij ook wat ver. Een lekkere bonobo, soit, daar kan ik nog inkomen. :)

[SS] Daar kom je toch ook in? [/SS]

:)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

't Is weer eens wat anders dan een pre-op tuinbroekpot (die je dan 20 jaar later op hyves spot om er tegelijkertijd achter te komen waar die trui van 'toen' gebleven is). :)

Comment

... en wij ons maar afvragen waarom er op dit forum nooit nieuwe aanmeldingen zijn. :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Mijn eerste en enige aanvaring kreeg ik 4 dagen na het behalen van mijn rijbewijs.

Maandag rijbewijs gehaald, vrijdag uitgegaan, en vooral 5 rondjes door Hengelo centrum rijden want was ik wel niet cool. Met de witte 405 Break automaat met hondenrek achterin van mijn moeder........

iig. ik was natuurlijk de bob en aan het einde van de avond mijn vrienden 1 voor 1 afgezet. De laatste woonde in een gat tussen Neede & Hengevelde (dus stel je voor hoe klein zijn dorp wel niet was) wat ongeveer 15 km rijden was. Echter, om half 3 in de ochtend begonnen we weer trek te krijgen dus we gingen via de lokale shoarmaboer in Neede. Da's een dorp van 10.000man, maar die tent was altijd tot 3 uur open. Dus wij voor de deur parkeren (centrale doorlopende winkelstraat, geen HOND op straat of ergens geparkeerd, 10.000 lege vakken) echter : met de neus van mijn auto 30cm buiten het vak. Slecht -> soi, maar zoals gezegd, er was niks en niemand in de buurt.

Het heeft minder dan 5 minuten geduurd, ik had de shoarma nog geeneens voor mijn neus staan of die lesbo-likkers stonden al voor de deur. Van wie die Peugeot was. Want die stond buiten het vak. En dat was een boete. Mijn maat flipte half over hoe dom ze bezig waren en ik moest toen als 18 jarige sprinkhaan blauwhelmen om te voorkomen dat hij (uni student maar ook kickboxer) niet iets doms zou gaan doen. En intussen nog vragen waarom in godsnaam ik 90 gulden moest betalen voor een vergrijp waar niemand last van had.

"Dat is de wet, als wij U laten gaan, waar eindigt het?"

Ik zweer het, dat zei die dipshit echt. Ik stond hem gewoon met open mond aan te staren over zoveel domheid en misplaatste Napoleon gevoelens. Ik keek nog een keer om mijn heen. Doodse stilte. Niemand op straat. Geen auto op de weg. Ik liep maar weer naar binnen want de shoarma stond koud te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                        lol, eikels :-)
                                                        Harry's secret revealed.

Hij heeft meerdere eikels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                          Harry's secret revealed.

Hij heeft meerdere eikels...
                                                          Aldus de 'Eik' himself :-)
                                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Als je dat maar onthoudt...

Comment

Haha, mooie verhalen weer die mijn persoonlijk leed van vandaag iets verzachten. Vanmorgen heb ik namelijk m'n 1e parkeerbon van dit jaar gescoord (Arnhem). Tot 11:05 betaald, 11:15 een prent, tsja.

Het kan wel degelijk anders. In april dit jaar parkeer ik bij mijn toenmalige werkgever aan de Maliebaan te Utrecht. Ik koop geen kaartje, maar loop naar binnen om de sleutel te pakken van één van de door het bedrijf gehuurde parkeerplekken 2 straten verderop.
                                                              1 minuut later weer terug, staat er zo'n ehm.. ambtenaar. Met zijn PDA van de zaak. Ik blijf kalm en zeg: "meneer, ik was juist van plan weer weg te rijden, moest even deze sleutel pakken."
                                                              Diender: "Oh, dan zal ik uw dag niet verpesten." En hij bolt af :)
                                                              Ik: "bedankt en latert"

Best een goeie pik..!

Comment

Tsja, enige wat mij zo snel is bijgebleven, dat ik 2 jaar na dato een parkeerboete ontving van gemeente Nijmegen.
                                                                Uitbesteed aan Cannock Chase.
                                                                Hoe kan ik na 2 jaar nog mijn bewijslast aantonen? Het is toch niet redelijk om te verwachten dat mensen 2 jaar hun parkeerbonnen bewaren?

Bezwaarschrift geschreven, maar natuurlijk ongegrond verklaard. Tjsa, voor die 44 euro wil ik ook niet allerlei risico lopen van proceskosten, maar eigenlijk is het te zot voor woorden. Ik had goede argumenten, maar ze worden gewoon ongegrond verklaard, want de meesten houden het er toch bij. Ik dat eigenlijk heel erg verkeerd en iets wat overheid niet zou moeten doen.

Comment

Working...
                                                                X